facebook pixel
Με ποιες τροφές τρελαθήκαμε το 2016; Τα hashtags απαντούν

Με ποιες τροφές τρελαθήκαμε το 2016; Τα hashtags απαντούν

Κάποτε, για να μάθεις τις συνήθειες του κόσμου, χρειαζόταν να κάνεις πολλά. Στις μέρες μας, συχνά αρκεί μία ματιά στα... social media.

Κάπως έτσι σκέφτηκαν στο Time και αναλύοντας ποια hashtags που έχουν σχέση με το φαγητό κατάφεραν να δημιουργήσουν αρκετό θόρυβο στα social media, τη χρονιά που πέρασε, έφτιαξαν μία λίστα με όλους τους διατροφικούς πειρασμούς ή trends του 2016.

Ακολουθούν, λοιπόν, οι νέες τροφές που κέρδισαν τις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου, κρίνοντας από τις αναρτήσεις τους σε Facebook, Instagram και άλλα κοινωνικά δίκτυα. Αξίζει να σημειώσουμε πως από τα 14 τρόφιμα που μπήκαν στη λίστα του Time, μόλις ένα δεν είναι σύμμαχος υγείας (και κάποια άλλα, οι Έλληνες τα τιμούμε εδώ και χρόνια).

Με άλλα λόγια; Η υγιεινή διατροφή (ή τουλάχιστον, η προσπάθεια να στραφούμε σε αυτήν) φαίνεται πως ήταν το κυρίαρχο διατροφικό trend του 2016. Πάρτε ιδέες, γιατί τέτοιες καλές συνήθειες, αξίζει να συνεχιστούν και το 2017.

Οι 14 τροφές που "τρέλαναν" τα social το 2016

Τσάι matcha

 

Who else needs an afternoon pick-me-up? Matcha Mint Tea w/ Almond Milk by @smakeats. He steeps fresh mint leaves in the water before whisking in the matcha powder & adding almond milk. 👉Get the recipe & 50+ more Caffeinated Beverage #recipes from thefeedfeed.com/Caffeinated-Beverages (Caffeinated Beverages Feed edited by @danseidman,Link in profile) or if you ever want the recipe of a pic we've posted on this account go to thefeedfeed.com/instagram. 🌟Remember to share your cooking, baking, and drink making pics and videos by tagging "#feedfeed @thefeedfeed" for a chance to be featured here and on our site! ❄ For all of your Holiday Recipe planning needs go to thefeedfeed.com/december-holidays! #feedfeed . . .⠀ #foodpics #foodphotography #instafood #igfood #homemade #matcha #onthetable #MondayMotivation

A photo posted by feedfeed, by Julie Resnick (@thefeedfeed) on

Το βιολογικό τσάι matcha φαίνεται να κέρδισε το ενδιαφέρον των φανατικών της υγιεινής διατροφής φέτος, προκαλώντας ως εκ τούτου έναν μικρό ντόρο στα social media. Πρόκειται για ένα πράσινο τσάι, το οποίο ξεχωρίζει επειδή μεγαλώνει κυρίως στη σκιά, με αποτέλεσμα να έχει περισσότερη καφεΐνη και θεανίνη. Οι υπέρμαχοί του τονίζουν ότι είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν από καρδιακές παθήσεις, τον καρκίνο και τη γήρανση. Πάντως, εξαιτίας της πολύ "γήινης" γεύσης του matcha, αρκετοί κατασκευαστές προσθέτουν ζάχαρη και άλλα γλυκαντικά, επομένως, ας το έχουν υπόψη όσοι θέλουν να δοκιμάσουν το νέο "μοδάτο" τσάι. Αν δεν είστε φαν των πειραματισμών, υπάρχει πάντα το "κλασικό" τσάι.

Ζωμός οστών

Στη διατροφή πολλών celebrities προστέθηκε μέσα στο 2016 ο ζωμός οστών, καθώς μεταξύ άλλων λέγεται πως είναι ένας ισχυρός παράγοντας αντί-γήρανσης, με αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Από τις δίαιτες διασημοτήτων, αυτό το διατροφικό trend βρήκε τον δρόμο του και για τα social media, ξεχωρίζοντας τη φετινή χρονιά ως προτίμηση πολλών "ψαγμένων". Μη βιαστείτε να αηδιάσετε. Ο ζωμός οστών δεν είναι ουσιαστικά τίποτα άλλο από μία κρεατόσουπα, όπως αυτές που φτιάχνουν εδώ και δεκαετίες οι γιαγιάδες μας. Ο ζωμός ετοιμάζεται σιγοβράζοντας σε νερό κρέας με τα κόκαλα, λαχανικά, μυρωδικά και μπαχαρικά. Οι πιο hardcore απλά βάζουν γυμνά κόκαλα στη σούπα, αλλά δεν υπάρχει λόγος να σπάμε παλιές, καλές παραδόσεις για λόγους μόδας. Αρκετοί ειδικοί επαινούν τις ιδιότητες του ζωμού, τις οποίες παρομοιάζουν με εκείνες του κολλαγόνου, αλλά σημειώνουν ότι το ασφαλέστερο είναι ο καθένας να φτιάχνει τον δικό του, γιατί κανείς δεν ξέρει τι συντηρητικό μπαίνει σε τόσο "θολά νερά".

Κρύος καφές

 

"Coffee is not just a beverage. It is liquid SANITY." (Have one over ice, we suggest.)

A photo posted by La Creperie PH (@lacreperieph) on

Τώρα, να πούμε ότι ο πλανήτης άργησε κάμποσες δεκαετίες να μας φτάσει; Να πούμε ότι δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τη σχέση του Έλληνα με τον καφέ; Ή απλά να παραγγείλουμε έναν παγωμένο φραπέ ή φρέντο και να τον απολαύσουμε όπως κάνει κάθε γεννημένη σε αυτήν την πανέμορφη γωνιά της Μεσογείου ψυχή, ενώ βλέπουμε το Χόλιγουντ και τους άλλους να "εντυπωσιάζονται" επειδή ανακάλυψαν επιτέλους ότι, ω, τι έκπληξη, ο καφές πίνεται και κρύος; 

Άλειμμα αβοκάντο

Το αβοκάντο προκάλεσε αρκετό πανικό στα social media μέσα στο 2016, όταν ο κόσμος άρχισε να διαπιστώνει ότι το συγκεκριμένο, γευστικό φρούτο, μπορεί να αντικαταστήσει το βούτυρο, καθώς απέκτησε και ένα αρκετά ισχυρό hashtag (#avocadotoast), με τους χρήστες του Instagram να μην σταματούν να ανεβάζουν σχετικές φωτογραφίες. Η διατροφολόγος Leah Kaufman δήλωσε στο Time πως το αβοκάντο στο toast είναι ο τέλειος τρόπος για να φάμε υγιή μονοακόρεστα λίπη, τα οποία διαθέτουν μεγάλα οφέλη για την υγεία μας, όπως η μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, ενώ μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο. Προτείνει, επίσης, να επιλέξουμε ψωμί ολικής αλέσεως και να προσθέσουμε αυγά ή ντομάτες.

Κουρκουμάς

 

Starting the week right with this ✨CINNAMON TURMERIC SPICED PORRIDGE✨ I always add cinnamon to my porridge to help regulate my blood sugar throughout the morning 👍🏼💚 I usually also add turmeric for its anti inflammatory properties, something I need a lot of as an eczema, fatigue & IBS sufferer. Sweetened naturally wish mashed banana 😋🍌 and topped with persimmon stars ⭐ (because why not!) and @therawchocolatecompany chocolate covered mulberries (they're so addictive!!!) 😍🍫 Got lots of recipe projects this week so better get cracking! Wishing you all a lovely Monday 😃😘💐✨ Nadia xx using @quakeroatsuk gluten-free oats, @eastendfoodsplc spices, @linwoodshealthfoods milled flaxseed, @belovedates date nectar & @goodhempfood hemp milk 👌🏼👌🏼

A photo posted by Nadia 🇬🇧 نادية (@nadiashealthykitchen) on

Αυτό το κίτρινο καρύκευμα και αρχαίο μπαχαρικό, "αναστήθηκε" κι έγινε ένα από τα αγαπημένα διατροφικά trends του 2016, το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε πολλές συνταγές, αλλά κυρίως ως προσθήκη σε τσάι και γάλα καρύδας. Οι ειδικοί λένε πως μπορούμε να φάμε τον κουρκουμά με πολλούς τρόπους, αλλά καλό θα ήταν όπου τον προσθέτουμε να βάζουμε και λίγο μαύρο πιπέρι, το οποίο βοηθά στην απορρόφηση της κουρκουμίνης που περιέχει, η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Προσοχή, πάντως, γιατί ο κουρκουμάς μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες σε άτομα με διαβήτη, αιμορραγικά προβλήματα και γαστρικές διαταραχές και όσους λαμβάνουν αντιπηκτικά.

Ρύζι από κουνουπίδι

 

My lunch from a little bit ago that I just threw together on the spot lol. Like I literally changed my mind of what to make while cooking at least 3 or 4 times, but this is what I eventually ended up with😂 creamy cauliflower rice 🍚 made with @traderjoeslist riced cauliflower, sautéed onions, mushrooms, and asparagus. And then I added a tablespoon of @arlausa pepper corn cream cheese. Seasoned to taste with salt and pepper and threw in some chopped orange cherry tomatoes at the end! YUM! And then a chicken breast piece cooked in a little olive oil and bathed in lots of spices. After it was done cooking I topped it with a handful of wilted spinach and goat cheese and threw it under the broiler for a few min until the cheese was warm and melty to the touch!👌🏼 Lots of flavas went down in this lunch guys, YUM!👅

A photo posted by Ava Reece (@flavaful_life) on

Και όμως, οι foodies του πλανήτη αποφάσισαν να απαρνηθούν το "παραδοσιακό" ρύζι, φέτος, για χάρη του ρυζιού φτιαγμένου από κουνουπίδι. Αυτό το πιάτο αγαπήθηκε από πολλούς και φαίνεται να κέρδισε τους γευστικούς τους κάλυκες, αλλά περισσότερο μάλλον δελέασε το γεγονός ότι μία κούπα ρυζιού από κουνουπίδι έχει 25 θερμίδες, ενώ μία κούπα καφέ ρυζιού έχει 215. Όποιος κι αν είναι ο λόγος της δημοφιλίας του, η διατροφολόγος Megan Roosevelt λέει ότι είναι μία καλή εναλλακτική λύση για να καταναλώσουμε υδατάνθρακες, με λιγότερες θερμίδες και περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Poké

 

Poke w/ zucchini noodles #nycfoodie #pokefish #cleaneating #wellness #eatinghealthy

A photo posted by Josh Blaylock (@mancrediblebeauty) on

Το ποκέ είναι μία χαβανέζικη ψαροσαλάτα, η οποία παραδοσιακά φτιάχνεται με ωμό ψάρι (τόνο ή σολομό) κομμένο σε μικρούς κύβους και σάλτσα σόγιας και κρεμμυδάκια και σησαμέλαιο. Τι ιδιαίτερο έχει αυτός ο συνδυασμός σούσι και σαλάτας; Η διατροφολόγος Kaufman λέει ότι το ποκέ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καταναλώσουμε πρωτεΐνη χωρίς να το παρακάνουμε με σάλτσες, οι οποίες μπορεί να είναι οι κύριοι ένοχοι των επιπλέον θερμίδων στις σαλάτες. Η ίδια προτείνει να προσθέσουμε, αν θέλουμε, φύκια, αβοκάντο ή νούντλ από λαχανικά για μία υγιή, "βόμβα πρωτεΐνης".

Aquafaba

Σας ακούγεται λες και κάποιος πρόσθεσε στη λέξη "φάβα", τη λατινική λέξη για το νερό ("aqua"); Υπάρχει λόγος. Η aquafaba είναι στην πραγματικότητα το νερό στο οποίος έχουν βράσει προηγουμένως, τα ρεβίθια και τα φασόλια. Αυτός ο ζωμός που αφήνουν πίσω τους τα όσπρια, έγινε ένα από τα αγαπημένα διατροφικά trends κυρίως των vegan, μέσα στο 2016 και η διατροφολόγος Cynthia Sass εξηγεί γιατί: “Όταν η aquafaba χτυπηθεί, ο αφρός που δημιουργεί μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο φυτικής προέλευσης για την κρέμα γάλακτος ή τα ασπράδια αυγών”. Όχι κι άσχημα. Το σημειώνουμε για να το δοκιμάσουμε. Άλλωστε, τα όσπρια είναι στη δίαιτά μας πολύ συχνά (ευχαριστούμε, γιαγιά).

Τα έντομα

 

#asiafest #asiafood #asiafestprague #rolls #food #foodporn #vietnamesefood #vietnam #insect #insectsfood

A photo posted by Hintermüller (@hintermuller) on

Στην Ελλάδα, δεν μας βλέπουμε σύντομα να αντικαθιστούμε το σουβλάκι κοτόπουλο με σουβλάκι ακρίδα. Στην πραγματικότητα όμως, όλο και περισσότερος κόσμος δοκιμάζει να εντάξει έντομα όπως τα τριζόνια στη διατροφή του. Το ίδιο έγινε και το 2016. Μάλιστα, δεν είναι μυστικό ότι είναι τόσο πλούσια σε πρωτεΐνη που αρκετοί παγκόσμιοι οργανισμοί ελπίζουν ότι τα έντομα θα δώσουν κάποτε τη λύση στο πρόβλημα της παγκόσμιας πείνας. 

Σπόροι

...όπως οι ηλιόσποροι ή οι σπόροι Chia. Γενικά, οι σπόροι έχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων και φυτικών ινών. Άλλωστε, είναι ιδανικό συνοδευτικό ή βασικό συστατικό για υγιεινές μπάρες, δημητριακά, σαλάτες και γιαούρτι, καθώς και μια χαρά σνακ από μόνοι τους.

Γάλα και νερό καρύδας

Το γάλα καρύδας είναι αγαπητό στους λάτρεις της υγιεινής διατροφής, καθώς περιέχει 60% λιγότερες θερμίδες από το κανονικό γάλα. Το γάλα καρύδας, αλλά και το νερό καρύδας αγαπήθηκαν ακόμη περισσότερο το 2016 και όχι άδικα. Το πρώτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μία σειρά από συνταγές, ενώ μπορεί να προστεθεί ακόμα και στον καφέ ως εναλλακτική της κρέμας, ενώ όποιος έχει δοκιμάσει το δεύτερο ξέρει πόσο δροσιστικό είναι. Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι αν και γευστικότατα, τα προϊόντα καρύδας δεν είναι η πανάκεια, όπως πολλές εταιρείες τείνουν να διαφημίζουν. Καταναλώνουμε με μέτρο και μόνο ό,τι είμαστε σίγουροι πως γνωρίζουμε τι είναι.

Μπολ δημητριακών

 

Kasza jaglana z jabłkiem, siemieniem lnianym, masłem orzechowym @purerein, chia i musli @musli4u ❤

A photo posted by Małgorzata Kotowicz (@malgorzatakotowicz) on

Χωρίς λόγια. Ένα μπολ δημητριακών θα παραμένει μάλλον για πάντα, ο καλύτερος φίλος πολλών. Μπορούσε το 2016 να προκαλέσει εξαίρεση; Άστε που τα δημητριακά είναι από τις καλύτερες επιλογές πρωινού. 

Γλυκοπατάτα

Το 2016 η γλυκοπατάτα γνώρισε μεγάλη αναγνώριση, κυρίως στο Pinterest, ενώ όλο και περισσότερες συνταγές πρότειναν τη χρήση της. Η αλήθεια είναι πως η γλυκοπατάτα διατροφικά έχει περισσότερη αξία από την "ταπεινή" λευκή πατάτα καθώς έχει γενναίες δόσεις βιταμινών A και C. Στην Αμερική, οι γλυκοπατάτες είναι εδώ και πολλά χρόνια αγαπημένο φαγητό. Πολλά "δώσαμε" στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ας πάρουμε και κάτι.

Σνακ πρωτεΐνης

 

If you want a healthy holiday treat🎅🏻🍭with all the flavors of gingerbread but without the guilt, these are perfect for you👌🏼 GINGERBREAD PROTEIN BITES: Stir together 🍪1/2 cup nut butter (I used @wild_friends gingerbread peanut butter) 🍪1 scoop (1/3 cup) vanilla protein powder 🍪1/3 cup ground flax or oat flour 🍪3 TBS molasses 🍪1 tsp ginger 🍪1/2 tsp cinnamon and 🍪1/4 tsp salt. Mix until a dough forms, roll into balls and leave em as is or roll in coconut, almond meal or cocoa powder. Store in the fridge❄🎅🏻❄🎅🏻❄🎅🏻❄🎅🏻❄🎅🏻❄ #holidays #gingerbread #vegan #vegetarian #protein #proteinbites #proteinballs #seasonal #fitness #healthy #holidaytreat #treats #snacks #fitchick #fitmom #guiltfree #noguilt #gingerbreadprotein #proteintruffles #cinnamon #molasses #wildfriends #pbeechieholidaybakeoff #snacksdenasdishes #dessertsdenasdishes

A photo posted by Dena Harris🌸 (@denas_dishes) on

Αυτά τα μικρά, αλμυρά ή γλυκά σνακ, τα οποία μπορούμε είτε να προμηθεύτουμε από έξω είτε (προτιμότερο) να φτιάξουμε μόνοι μας, με συνδυασμούς αποξηραμένων φρούτων - ξηρών καρπών, μαύρης σοκολάτας και βρώμης είναι πραγματικά ακαταμάχητα. Οι λάτρεις της υγιεινής διατροφής και οι food bloggers τα τίμησαν φέτος δεόντως, ανεβάζοντας πληθώρα συνταγών στα social media, αλλά μάλλον δεν χρειαζόταν ένας blogger για να μάθει ο κόσμος πόσο υπέροχη συνήθεια είναι αυτές οι μπάρες (ή σφαίρες, δεν κολλάμε στο σχήμα). 

+ 1 για τους καλοφαγάδες: Τηγανίτες

 

🍫🍌👀 (📸: @briancantstopeating)

A photo posted by Pancakes (@pancakes) on

Οι αφράτες τηγανίτες κηρύχθηκαν από τα social media οι βασίλισσες του πρωινού γεύματος. Μπορεί οι λάτρεις του fitness να τις απέφευγαν, παρόλα αυτά, οι τηγανίτες κέρδισαν μία θέση στα πιο δημοφιλή τρόφιμα του 2016, γιατί όπως και να το κάνουμε, είναι νόστιμες οι άτιμες... Ας είναι η "ζαβολιά" μας, κάθε τόσο.


Μμμμ....

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή