facebook pixel
Τα 4 είδη γυμναστικής που μας βοηθούν να ζούμε περισσότερο

Τα 4 είδη γυμναστικής που μας βοηθούν να ζούμε περισσότερο

Κάθε είδος γυμναστικής είναι ευεργετικό. Υπάρχουν, όμως, κάποια είδη σωματικής άσκησης τα οποία φαίνεται να συνδέονται πιο ισχυρά με την αύξηση της διάρκειας της ζωής μας. Μία ομάδα ερευνητών τα εντόπισε και μας τα ανακοινώνει.

Η σωματική άσκηση είναι συνυφασμένη με την υγεία, καθώς προάγει την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας. Ωστόσο, στα πλαίσια πρόσφατης μελέτης, η οποία δημοσιεύτηκε στο British Journal of Sports Medicine, μία ομάδα ερευνητών διαπίστωσε ότι δεν προάγουν το ίδιο καλά τη μακροζωία όλα τα είδη σωματικής δραστηριότητας.

Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα σχετικά με τη σωματική δραστηριότητα περισσότερων από 80 χιλιάδων ανθρώπων μέσης ηλικίας 52 ετών, εκ των οποίων το 54% ήταν γυναίκες, για το διάστημα μεταξύ των ετών 1994 και 2008. Κάθε συμμετέχοντας παρακολουθούνταν κατά μέσο όρο, για 9 χρόνια, διάστημα στο οποίο πέθαναν οι 8790 από τους συμμετέχοντες. 

Από τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν, διαπιστώθηκε ότι μόνο το 44% των συμμετεχόντων "έπιαναν" τα συνιστώμενα επίπεδα άσκησης, ενώ τα έξι δημοφιλέστερα είδη άθλησης και γυμναστικής -όπως τα ανέφεραν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες- ήταν τα εξής: Ποδηλασία, κολύμβηση, αερόμπικ/χορός, τρέξιμο, ποδόσφαιρο/ράγκμπι και αθλήματα με ρακέτα (μπάντμιντον, τένις, σκουός κτλ.).

Τα 4 είδη γυμναστικής που μας βοηθούν να ζούμε περισσότερο

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε στη συνέχεια, τα ποσοστά θνησιμότητας των συμμετεχόντων, λαμβάνοντας υπόψη τρίτους παράγοντες οι οποίοι μπορεί να επηρεάζουν τον κίνδυνο θανάτου, όπως για παράδειγμα το κάπνισμα. Τα ευρήματα έδειξαν πως μεταξύ των έξι δημοφιλέστερων ειδών άθλησης και γυμναστικής, ορισμένα φαίνεται να συνδέονται σημαντικά ισχυρότερα με τη μείωση της θνησιμότητας.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκαν σημαντικές μειώσεις της θνησιμότητας από κάθε αιτία στους συμμετέχοντες οι οποίοι ασχολούνταν με:

  • Τα αθλήματα με ρακέτα
  • Την κολύμβηση
  • Το αερόμπικ
  • Την ποδηλασία

Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με τα άτομα που δεν ασκούνταν, οι άνθρωποι που ασχολούνταν με αθλήματα ρακέτας όπως το τένις είχαν κατά 47% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι κολυμβητές κατά 28%, όσοι έκαναν αεροβική άσκηση κατά 27% και όσοι ασχολούνταν με την ποδηλασία κατά 15%.

Στα πλαίσια της ίδιας μελέτης εξετάστηκε πιο ειδικά και η θνησιμότητα από καρδιαγγειακή νόσο, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι τα πιο επωφελή αθλήματα ήταν τα ίδια, πλην της ποδηλασίας.

Ενδεχομένως να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το τρέξιμο δεν διαπιστώθηκε να συνδέεται με μικρότερη πιθανότητα θανάτου, ωστόσο όπως σημειώνεται στο Time, ο επικεφαλής της μελέτης Pekka Oja εξήγησε ότι αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός πως πολλοί από όσους δήλωσαν δρομείς στη μελέτη, ήταν νεαρότερης ηλικίας, γεγονός το οποίο δεν επιτρέπει ακριβή αξιολόγηση της θνησιμότητας.

Γενικά, η μελέτη έχει περιορισμούς, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι τα επίπεδα άσκησης αναφέρονταν από τους ίδιους τους συμμετέχοντες και επομένως, ενδέχεται να μην ήταν απολύτως ακριβή, ωστόσο τα ευρήματά της υποδεικνύουν ότι συγκεκριμένες ασκήσεις ίσως έχουν σημαντικά μεγαλύτερα οφέλη για τη δημόσια υγεία.

Σε κάθε περίπτωση, οι ερευνητές υπογραμμίζουν πως τα αποτελέσματα δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι όλοι πρέπει να αλλάξουν άθλημα και τονίζουν πως το σημαντικότερο συμπέρασμα είναι ίσως η επιβεβαίωση της γνώσης ότι όσοι ασκούνται -όποιο είδος γυμναστικής κι αν επιλέγουν- έχουν γενικά χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, σε σχέση με όσους δεν ασκούνται καθόλου.

"Είναι θέμα του κάθε ατόμου να επιλέξει ποιο είδος άσκησης προτιμούν", καταλήγει ο Oja.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή