facebook pixel
Μελέτη: πόσο επηρεάζουν την καρδιά μας τα γιορτινά ψώνια;

Μελέτη: πόσο επηρεάζουν την καρδιά μας τα γιορτινά ψώνια;

Όλη αυτή η αγωνία για το πότε θα προλάβεις να αγοράσεις όλα τα δώρα και να προετοιμαστείς για τις γιορτές των Χριστουγέννων αποτελεί μία πραγματικότητα την οποία πολλοί μπορούν να επιβεβαιώσουν εμπειρικά. Τώρα, βιομετρική μελέτη δίνει επιστημονική βάση στο φαινόμενο και αναφέρει ότι τα γιορτινά ψώνια ανεβάζουν τους χτύπους της καρδιάς όσο η συμμετοχή σε έναν μαραθώνιο.

Πρόκειται για μελέτη η οποία πραγματοποιήθηκε από ομάδα ερευνητών για τη δημοφιλή εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορείου eBay, με τη συμμετοχή 100 ανθρώπων, οι οποίοι εφοδιάστηκαν με wearable συσκευές τελευταίες τεχνολογίας και παρακολουθούνταν όσο έκαναν τις αγορές των Χριστουγέννων, τόσο online όσο και στους δρόμους του Λονδίνου, για μία ώρα.

Τα wearable τα οποία φορούσαν οι 100 συμμετέχοντες μετρούσαν τους χτύπους της καρδιάς τους, τη θερμοκρασία του δέρματός τους και την ηλεκτροδερμική δραστηριότητά τους. Τα δεδομένα αποστέλλονταν σε πραγματικό χρόνο στην εταιρεία Lightwave, η οποία εξειδικεύεται στη βιολογική ανάλυση των ανθρώπινων λειτουργιών και συναισθημάτων.

Συνολικά, η Lightwave ανέλυσε 3,24 εκατομμύρια σημεία δεδομένων, διαχωρίζοντας τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν με βάση την ηλικία και το φύλο των συμμετεχόντων, παρέχοντας έναν "χάρτη" του συναισθηματικού, αλλά και σωματικού φορτίου των γιορτινών αγορών.

Μελέτη: πόσο επηρεάζουν την καρδιά μας τα γιορτινά ψώνια;

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης, οι χτύποι της καρδιάς των συμμετεχόντων αυξήθηκαν κατά 33% κατά τη διάρκεια του πειράματος. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Tamebay, η αύξηση είναι παρόμοια με εκείνην που βιώνουν οι συμμετέχοντες σε μαραθώνιους αγώνες δρόμου.

Μάλιστα, το 88% των συμμετεχόντων βίωσε ταχυκαρδία κατά τη διάρκεια του πειράματος, με τους παλμούς  τους να ανεβαίνουν πάνω από τους 100 ανά λεπτό -λες και συμμετείχαν σε εντατική σωματική άσκηση όπως το kickboxing.

Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι το 60% των συμμετεχόντων κουράστηκε από τη διαδικασία, μόλις μετά από 32 λεπτά -το ίδιο χρονικό σημείο κατά το οποίο οι περισσότεροι έχασαν κάθε ενδιαφέρον στα ψώνια και άρχισαν να συμβιβάζονται όλο και περισσότερο, με στόχο όχι να βρουν κατ' ανάγκη αυτό που έψαχναν, αλλά να δώσουν ένα τέλος στο "μαρτύριο".

Εξάλλου, η έρευνα ζήτησε και την άποψη των συμμετεχόντων, πέραν των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν μέσα από το software της Lightwave.

Μελέτη: πόσο επηρεάζουν την καρδιά μας τα γιορτινά ψώνια;

Οι άνω των 45 ετών συμμετέχοντες δήλωσαν κατά 88% ότι τα ψώνια των Χριστουγέννων είναι μία εξαιρετικά έντονη εμπειρία, ενώ το άγχος των χριστουγεννιάτικων αγορών φαίνεται να επηρεάζει και τα δύο φύλα, με το 67% των γυναικών και το 56% των ανδρών να δηλώνει ότι αισθάνεται πίεση. 

Η Retail Director του eBay, Rhian Bartlett, δήλωσε ότι η μελέτη υποδεικνύει πως το άγχος των αγορών μπορεί να μειωθεί, αν οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους σταδιακά και όχι όλες μαζί, ώστε να μειωθεί ο χρόνος που αφιερώνουν κάθε φορά στη διαδικασία.

Εξάλλου, σύμφωνα με το CNBC, το eBay χρησιμοποίησε τα δεδομένα της έρευνας για να καταπολεμήσει το άγχος των εορταστικών αγορών, ετοιμάζοντας το πρώτο της κατάστημα με "τεχνολογία αναγνώρισης συναισθημάτων", το οποίο λειτούργησε για δύο ημέρες στο Λονδίνο.

Το κατάστημα διέθετε τεχνολογία της Lightwave η οποία είχε στόχο να παρουσιάζει δείγματα δώρων και παράλληλα "διαβάζει" τα συναισθήματα των καταναλωτών, ώστε να τους αποκαλύπτει ποιο δώρο τους "ταιριάζει" και έτσι, να μειώνει τον χρόνο αναζήτησης που έπρεπε να αφιερώσουν.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Lightwave συνεργάζεται και με άλλες εταιρείες μεγαθήρια, όπως η 20th Century Fox και η Google, για να βοηθήσει στην αποκωδικοποίηση του τρόπου που οι καταναλωτές βιώνουν τις εμπειρίες, ώστε αυτές να βελτιστοποιηθούν.

Καλώς ήρθατε στο μέλλον, λοιπόν, όπου τα συναισθήματα και οι παλμοί μας, "κόβουν και ράβουν" τι πουλάνε και τι προσφέρουν οι εταιρείες στον κόσμο. Πώς σας ακούγεται;

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή