facebook pixel

Προαγωγή στο Λύκειο με μέσο όρο το 9,5

Στόχος η απομάκρυνση από το εξετασιοκεντρικό σύστημα

Νέα θύελλα αντιδράσεων αναμένεται να πυροδοτήσει η κίνηση της κυβέρνησης να επαναφέρει ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5.

Στην επιχειρηματολογία του, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, που ζήτησε την υπερψήφιση του σχετικού άρθρου όσο και αυτού που καταργεί την Τράπεζα Θεμάτων, είναι η ανάγκη -όπως είπε- "να πάψει το εξεταστικό σύστημα να λειτουργεί ως λαιμητόμος, οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος".

Τόνισε επίσης, πως με την Τράπεζα Θεμάτων, καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει, παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, "ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα". 

Παράλληλα δε, "ο καθηγητής υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί".

"Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις" ανέφερε ο κος Κουράκης. 

Αν συνεχιζόταν η χρήση της, "θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα".

Αντίστοιχα επιχειρήματα χρησιμοποίησε ο κος Κουράκης για την επαναφορά του βαθμού 9,5 ως μέσου όρου προαγωγής στο Λύκειο. 

"Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24%" ανέφερε ο υπουργός.

Άλλη διάταξη του υπουργείου Παιδείας, αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το καλοκαίρι, με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών γιορτών.

"Με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε - και κυρίως με τις δύο πρώτες - απομακρυνόμαστε από εξετασιακεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού" υποστήριξε. 

Υπενθυμίζεται πως και κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, είχε υποστηρίξει τις εν λόγω ρυθμίσεις.

Για τα παραπάνω άρθρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την βία στον αθλητισμό, την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή, ενώ υποστηρίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ.

Το ΚΚΕ κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, έχει υπερψηφίσει την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και ψηφίσει "παρών" στο ζήτημα της επαναφοράς του 9,5 ως προαγωγικού βαθμού.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή