facebook pixel

"Γεφυρα" προς το ευρυ κοινο

Mini Cooper 5 door

Το κλασικό Mini πλέον και 5θυρο

Η 5θυρη έκδοση του Mini έχει και μεγαλύτερες διαστάσεις, προσφέροντας "πραγματικούς" χώρους για 4 επιβάτες και διευρύνοντας το κοινό στο οποίο απευθύνεται το αυτοκίνητο, ενώ η οδηγική απόλαυση είναι εξασφαλισμένη χάρη στο εξαιρετικό πλαίσιο και τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1.5 με το τούρμπο

Ίσως κάποιοι το θεωρούν... ιεροσυλία! Εντάξει τα άλλα μοντέλα με διαφορετικό χαρακτήρα, όπως το Countryman, αυτά χρησιμοποιούν το όνομα Mini ως όνομα μάρκας, οπότε μπορούν να έχουν όσες πόρτες θέλουν και όσα άλλα χαρακτηριστικά θέλουν, αφού είναι άλλα αυτοκίνητα.

Αλλά το Mini, το... σκέτο Mini, το κλασικό Mini, να εμφανίζεται με 5 πόρτες; Κι εδώ που το λέμε, από πλευράς αισθητικής έχουν ένα κάποιο δίκιο, με την έννοια ότι το 3θυρο Mini έχει πιο αρμονικές γραμμές, μεγαλύτερη ισορροπία στο σχήμα του, με το 5θυρο Mini, χωρίς να είναι καθόλου άσχημο, να μοιάζει πιο "συμβατικό" αυτοκίνητο, σαν να είναι έναν "τραβηγμένο" 3θυρο.

Κάτι που είναι φυσικό άλλωστε, αφού το 5θυρο δεν ξεχωρίζει από το 3θυρο Mini μόνο από τις δύο επιπλέον πόρτες, αλλά είναι και μεγαλύτερο, με μήκος (το Cooper) 3,982 μ., αυξημένο δηλαδή κατά 16,1 εκατοστά. Ενώ και το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 72 χιλιοστά φτάνοντας στα 2.567.

Αλλά όλα αυτά δεν έγιναν βέβαια χωρίς λόγο, ακριβώς επειδή υπάρχει διαφορά στις διαστάσεις, έγιναν για να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες. Κι εν πάση περιπτώσει, όποιος θέλει το κλασικό μπορεί να πάρει μια από τις τόσες εκδόσεις του 3θυρου, που ζει και βασιλεύει!

Εσωτερικό

Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά και την αιτία για την οποία έγινε η προσθήκη του 5θυρου στη γκάμα.

Πρώτον, μπαίνεις... εύκολα πίσω, ανοίγοντας την πίσω πόρτα και όχι κάνοντας ακροβατικά από την εμπρός πόρτα, γύρω από το αναδιπλωμένο κάθισμα.

Γιατί, όπως και να το κάνουμε, το Mini είναι χαμηλό και η πρόσβαση πίσω δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον 3θυρο. Επιπλέον, στο 5θυρο πίσω μπορείς επιτέλους να καθίσεις κανονικά, όπως σ' ένα σούπερ μίνι φυσικά, αλλά πάντως χωρίς στριμωξίδι, καθώς μάλιστα είναι αυξημένο και το εσωτερικό ύψος και πλάτος για τους πίσω επιβάτες.

Δεν είναι οι μεγαλύτεροι χώροι της κατηγορίας, αλλά είναι χώροι επαρκείς για ενήλικους και για μετακινήσεις οποιασδήποτε διάρκειας. Ταυτόχρονα, αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών κατά 67 λίτρα, φτάνοντας συνολικά στα 278, άρα κι αυτός πλέον βρίσκεται εντός των πλαισίων της κατηγορίας των σούπερ μίνι και μάλιστα πάνω από το μέσο όρο.

Το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό φιλοξενεί μία οθόνη με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος
Το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό φιλοξενεί μία οθόνη με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος

Από εκεί και πέρα, μπροστά δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές και συναντάμε την ιδιόμορφη εργονομία του 3θυρου σε ό,τι αφορά όργανα και διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις, μόλις οδηγήσεις για λίγο διάστημα το αυτοκίνητο).

Το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό φιλοξενεί μία οθόνη με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το επιπλέον πλευρικό σκιάδιο για τον οδηγό, κάτι που κάνει πολύ πιο άνετες τις μετακινήσεις κατά τις ηλιόλουστες μέρες, μειώνοντας αισθητά την ενόχληση του οδηγού από τον ήλιο (αφού μπορεί να προστατεύεται ταυτόχρονα από μπροστινό και πλευρικό σκιάδιο).

Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, μια και οι θήκες στις πόρτες είναι κι αυτές μικρές. Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινάει από 20.950 ευρώ χωρίς απόσυρση (19.546 με απόσυρση), με καλό στάνταρ εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop, κλπ.

Μοναδικές ελλείψεις είναι αυτή της ρεζέρβας (υπάρχει "κιτ" επισκευής) και του... υπολογιστή ταξιδιού, που για κάποιον ακατανόητο λόγο είναι έξτρα. Από την άλλη πλευρά βέβαια πρέπει κανείς να συνυπολογίζει ότι στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα MINI Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις με τους προβλεπόμενους ελέγχους και αντικαταστάσεις αναλωσίμων (λάδια, φίλτρα, μπουζί κλπ.) για 5 χρόνια ή 50.000 χιλιόμετρα.

Κινητήρας-κιβώτιο

Το 5θυρο Mini Cooper χρησιμοποιεί, όπως και το 3θυρο, το νέο 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο του 1,5 λίτρου, που αποδίδει 136 ίππους. Ένα κινητήρα που εντυπωσιάζει με την απόδοσή του, κυρίως όμως με την λειτουργία του, που είναι πολύ ομαλή για 3κύλινδρο κινητήρα, τόσο ώστε να είναι δύσκολο να τον διακρίνεις από ένα κινητήρα.

Χωρίς να κάνει πολύ θόρυβο και χωρίς να έχει πολλούς κραδασμούς, είναι εύστροφος, έχει πολύ καλή ροπή και προσφέρει στο αυτοκίνητο επιδόσεις που δεν είναι απλώς ικανοποιητικές, αλλά μπορούν να χαρακτηριστούν πολύ καλές (η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2'').

Με δυο λόγια, το Mini Cooper είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο, σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το Cooper της προηγούμενης γενιάς (κυρίως λόγω της ροπής που προσφέρει το τούρμπο), αφήνοντας έτσι περιθώρια στην εταιρεία για να αναβαθμίσει σημαντικά προς τα πάνω το Cooper S, που είναι πλέον 2λιτρο.

Η συνεργασία του κινητήρα με το εύχρηστο και ακριβές εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή, καθώς η κατανομή των σχέσεων είναι σωστά επιλεγμένη, σε πλήρη αρμονία με τη ροπή του κινητήρα (το μόνο μειονέκτημα είναι ο βαρύς συμπλέκτης).

Αυτή η αρμονική συνεργασία αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η κατανάλωση δεν διαφέρει και πολύ από αυτή του 3θυρου Mini One με τον μικρότερο κινητήρα των 1,2 λίτρων που είχαμε δοκιμάσει πρόσφατα, στην πράξη μάλιστα μπορεί να συγκρατηθεί και σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα (αν φυσικά δεν οδηγείς με... το πόδι στο πάτωμα!), γιατί η ροπή του 1.5 επιτρέπει να τον πιέζεις λιγότερο για να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Έτσι, στην πόλη η κατανάλωσή μας ήταν γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ταχύτητα ταξιδιού μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας

Μπορεί οι πέντε πόρτες να θεωρηθούν ιεροσυλία από τους οπαδούς του παραδοσιακού Mini, δεν μπορεί όμως κανείς να παραβλέψει το όφελος στην οδική συμπεριφορά από την αύξηση του μεταξονίου και των εξωτερικών διαστάσεων γενικότερα.

Το σύγχρονο Mini ήταν πάντα σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά κι αυτό ισχύει και για την 5θυρη έκδοσή του, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι, χωρίς να χάνει καθόλου σε κράτημα και ακρίβεια, οι αντιδράσεις του είναι πιο προοδευτικές από του 3θυρου, λόγω των αυξημένων διαστάσεων που προσφέρουν μεγαλύτερη αδράνεια στο αμάξωμα.

Το όφελος στην οδηγική συμπεριφορά από την αύξηση του μεταξονίου και των εξωτερικών διαστάσεων είναι εμφανές
Το όφελος στην οδηγική συμπεριφορά από την αύξηση του μεταξονίου και των εξωτερικών διαστάσεων είναι εμφανές

Έτσι, η προειδοποίηση ότι αρχίζει η απώλεια πρόσφυσης απέχει χρονικά από το "ξεκόλλημα" περισσότερο, οπότε ο οδηγός έχει και μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για αντίδραση. Ούτως ή άλλως το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό, η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και τα φρένα πολύ καλά, οπότε και αυτή η έκδοση του Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης για όσους μπορούν να την εκτιμήσουν (και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το καλό πλαίσιο και ο δυνατός κινητήρας).

Φυσικά και σ' αυτό το μοντέλο, όπως και στο 3θυρο, η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων για την εξασφάλιση σπορτίφ συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα μία μέτρια άνεση, με τις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αισθητές στους επιβάτες.

Συμπέρασμα

Σίγουρα η δημιουργία του 5θυρου Mini είχε κατ' αρχάς λειτουργικούς στόχους, την αύξηση των διαθέσιμων χώρων σε επίπεδα αποδεκτά για ένα σούπερ μίνι.

Έτσι ώστε ν' απευθυνθεί σ' ένα κοινό πέρα από την παραδοσιακή πελατεία του Mini, που θα ήθελε ένα πραγματικά τετραθέσιο αυτοκίνητο, το οποία θα μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί και ως το μοναδικό μεταφορικό μέσο του ιδιοκτήτη του.

Αυτόν το στόχο το πέτυχε το αυτοκίνητο και οι χώροι του είναι πράγματι εντός των πλαισίων της κατηγορίας, ενώ συνδυάζονται φυσικά και με την ποιότητα που χαρακτηρίζει όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Το σημαντικό είναι, ότι αυτό επιτεύχθηκε διατηρώντας τις επιδόσεις και -κυρίως- την κορυφαία οδική συμπεριφορά και το σπορτίφ χαρακτήρα του 3θυρου Mini, προσφέροντας την ίδια οδηγική απόλαυση μ' εκείνο.

Τώρα, αν αυτό συνεπάγεται και μια απομάκρυνση από το παραδοσιακό συμπαγές σχήμα και στιλ του 3θυρου μίνι, είναι μάλλον μικρός συμβιβασμός προκειμένου να διευρυνθεί η πελατεία της εταιρείας. Όπως είπαμε άλλωστε ήδη, όποιος επιμένει στο παραδοσιακό σχήμα του Mini δεν έχει παρά να πάρει κάποια έκδοση από την πλήρη γκάμα του 3θυρου, που προφανώς δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να εγκαταλείψει η εταιρεία.

YΠEP

  • Oδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Tιμόνι
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Διπλό σκιάδιο οδηγού
  • Χώροι "κανονικού" σούπερ μίνι
  • Δωρεάν σέρβις

KATA

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Άνεση
  • Βαρύς συμπλέκτης
  • Αυξημένη τιμή
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Πάνος Φιλιππακόπουλος (auto-internet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή