facebook pixel

Ο βασιλευς απεθανε, ζητω ο βασιλευς...

Opel Corsa 1.0 Τurbo (115 PS)

Το νέο Corsa, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα μικρομεσαία οικογενειακά, σε επίπεδο άνεσης και συμπεριφοράς.

Το ότι αποτέλεσε το πιο καλοπουλημένο σούπερ μίνι, ακόμη και μέχρι την ύστατη στιγμή της αντικατάστασής του, το γνωρίζαμε, αυτό που μάθαμε μετά την οδήγησή του, είναι πως η νέα (πέμπτη) γενιά στρογγυλοκάθεται ήδη στην ηγετική θέση της κατηγορίας.

Το "Αυτοκίνητο του 2015" για την Ελλάδα ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Την ώρα που οι Έλληνες έχουν αυξήσει κατακόρυφα του ενδιαφέρον τους για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, που παίζουν πλέον το ρόλο του κύριου και όχι του δεύτερου μεταφορικού μέσου της οικογένειας.

Η εξωτερική εμφάνιση είναι σαφώς πλέον πιο μοντέρνα και νεανική, με εκλεπτυσμένες γραμμές που συνθέτουν ένα δυναμικό αμάξωμα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως εγκαταλείφθηκε το βασικό προφίλ που γνώρισε δόξες τα προηγούμενα έτη. Ο όρος "εξελικτική προσέγγιση" βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στο νέο Corsa, προκειμένου αφενός, να μην απογοητευτούν οι πολυάριθμοι ιδιοκτήτες της απερχόμενης γενιάς, αφετέρου, να προστεθούν νέοι πελάτες που δεν αρέσκονται στον αιφνιδιασμό από μια φουτουριστική εκτέλεση. Συνειδητή επιλογή των τεχνικών της Opel ήταν να μην ξεχειλώσουν οι εξωτερικές διαστάσεις, αλλά και να μη χρησιμοποιηθεί ούτε μια βίδα ίδια, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.

Εσωτερικό

Από εδώ κατανοείς πως το νέο Corsa είναι φτιαγμένο με υψηλές βλέψεις. Η πρόοδος που έχει συντελεστεί στο εσωτερικό είναι εντυπωσιακή. Και μόνο ο ήχος της πόρτας καθώς κλείνει, αποκαλύπτει αυτό το άλμα στη συνολική ποιότητα του αυτοκινήτου.

Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά σε υφή, άκρως ποιοτικά, αποπνέοντας έναν premium αέρα. Ο πίνακας των οργάνων είναι ηλεκτρονικός και ευανάγνωστος, με περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει πλέον μία έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος IntelliLink. Αυτή μπορεί να εμφανίσει βασικές πληροφορίες για το ηχοσύστημα και διάφορα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, οι λειτουργίες της όμως δεν περιορίζονται μόνο σε αυτό.

Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά σε υφή, άκρως ποιοτικά, αποπνέοντας έναν premium αέρα.
Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά σε υφή, άκρως ποιοτικά, αποπνέοντας έναν premium αέρα.

Με 120 ευρώ επιπλέον μπορεί κανείς να εγκαταστήσει την κάμερα οπισθοπορείας, ενώ με επιπλέον 50 ευρώ θα έχει και ένα σύστημα πλοήγησης που λειτουργεί μέσω του smartphone του οδηγού. Συμβατό με κάθε τύπο iPhone και Android τηλεφώνου, το IntelliLink συνδέεται με αυτά και τραβάει δεδομένα από το πρόγραμμα πλοήγησης BringGo. Έτσι μπορεί κανείς να δέχεται SMS και emails στο αυτοκίνητο ή, μέσω αυτού, να χρησιμοποιεί τις φωνητικές εντολές της SIRI.

Στα υπόλοιπα τώρα και πιο ουσιαστικά, ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και στο άνετο κάθισμα. Η ορατότητα είναι ιδανική όπως και η εργονομία, παρά τους νέους μικρούς διακόπτες, που είναι χαμηλά τοποθετημένοι.

Πλούσιοι αποδεικνύονται οι διαθέσιμοι χώροι και για τους πίσω επιβάτες, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Πολύ χρήσιμο αυτό, αφού καθιστά το Corsa ικανό ακόμη και για μοναδικό αυτοκίνητο στην οικογένεια. Με 285 λίτρα χωρητικότητας και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα, ο χώρος αποσκευών είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας.

Περισσότεροι σε σχέση με πριν είναι οι πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, δεν "σκίζουν", αλλά διορθώθηκαν στη νέα γενιά, κάτι που οφείλεται και στις μεγάλες θήκες στο εσωτερικό των θυρών. Το πεντάθυρο Opel Corsa με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων ξεκινά από τα 15.500 ευρώ (14.571 ευρώ με απόσυρση), περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, σύστημα IntelliLink, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδιού, πρόγραμμα City για το τιμόνι και ζάντες αλουμινίου.

Κινητήρας - Κιβώτιο

Κάτω από το καπό του νέου μικρού της Opel δεσπόζει το "downsizing", τουλάχιστον στις επιλογές βενζίνης. Το νέο σύγχρονο τρικύλινδρο σύνολο του ενός λίτρου εδώ ανακρίνεται στην ισχυρότερη εκδοχή των 115 ίππων, αποκαλύπτοντας γενναιόδωρα το μπρίο που θα αποζητήσει κανείς σε ένα συμπαγές αυτοκίνητο της δεύτερης κατηγορίας.

Ζωντανό και πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές ήδη (ροπή 17,3 kgm στις 1.800 σ.α.λ.), κάτι που το χρωστά στην ύπαρξη του τούρμπο κι ενός συστήματος άμεσου ψεκασμού. Όχι μόνο κρύβει καλά τον μικρό κυβισμό του, αλλά πολύ περισσότερο η γραμμική λειτουργία και το θάρρος να μην ξεψυχά ψηλά, σου δημιουργεί θετική εντύπωση.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές για την κατηγορία (0-100 σε 10,3'', τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα), ενώ, καλή κρίνεται και η κατανάλωση καυσίμου (μέση δοκιμής 7,3 λίτρα/100 χλμ.). Κινείσαι ευχάριστα αλλάζοντας ταχύτητες στις χαμηλές στροφές και νιώθεις τη ροπή να είναι πάντα σύμμαχος. Ότι και να έχεις επιλέξει στο κλασικό κιβώτιο (εξάρι σωστά κλιμακωμένο) της Opel με την μέτρια αίσθηση στο κούμπωμα, το τράβηγμα είναι ελκυστικό.

Η μόνωση του κινητήρα σε βοηθά γρήγορα να ξεπεράσεις την απουσία τέταρτου κυλίνδρου, τελικά δεν ακούς τίποτα και τους βγάζεις το καπέλο. Ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο, δείχνει πρόθυμος να μαζέψει εύκολα τριψήφια χιλιόμετρα και να σε... μπερδέψει σε ότι αφορά στο χαμηλό κυβισμό του.

Οδηγώντας

Με δυο λέξεις, αλλάζει επίπεδο. Το νέο Corsa, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα μικρομεσαία οικογενειακά, σε επίπεδο άνεσης και συμπεριφοράς. Η νέα ανάρτηση, σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, δείχνουν να διαχειρίζονται πολύ καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και το αυτοκίνητο μεγαλοπρεπέστατα αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες, με ένα ποιοτικό υπόκωφο "γκουπ" στο βάθος, γνώρισμα σίγουρα μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Η μόνωση είναι εξαιρετική, κάτι που το αναγνωρίζεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα.

Σε ταχύτερους ρυθμούς, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν θα φέρουν σε δύσκολη θέση τον οδηγό ενώ τα φρένα (με δίσκους σε όλους τους τροχούς), λειτουργούν αποδοτικά χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Αφήσαμε στο τέλος το σύστημα διεύθυνσης, σημείο παραπόνων για τις προηγούμενες γενιές.

Το "Αυτοκίνητο του 2015" για την Ελλάδα ήρθε την κατάλληλη στιγμή.
Το "Αυτοκίνητο του 2015" για την Ελλάδα ήρθε την κατάλληλη στιγμή.

Εμφανίζεται ακριβές, μεταφέροντας περισσότερες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης που οι τροχοί βρίσκονται υπό γωνία. Αλλά είναι περισσότερο ελαφρύ στη λειτουργία του από ότι πραγματικά θα θέλαμε.

Συνολικά, το Corsa είναι ένα καλοφτιαγμένο και εύκολο αυτοκίνητο στα χέρια του οδηγού. Απομένει στον ίδιο να επιλέξει τον ρυθμό κίνησης που επιθυμεί. Σαφώς, προτεραιότητα έχει πάλι η άνεση (στην οποία έγινε άλμα), συγκριτικά με την οδηγική λίμπιντο, ωστόσο αυτή η ωριμότητά σε κάθε επίπεδο, σε κάθε βήμα, σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα τελικά, ξεχνώντας, ή καλύτερα βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την όρεξη για δυναμική οδήγηση.

Συμπέρασμα

Το νέο Corsa μας άρεσε ιδιαίτερα. Το γιατί, αναζητήστε το στην ποιοτική αναβάθμιση, η οποία δεν έχει εδώ θεωρητικό χαρακτήρα απλώς για να γεμίσουν οι γραμμές του κειμένου. Είναι ένα γεγονός το οποίο μας εκπλήσσει ευχάριστα και μας δημιουργεί εύλογα ένα ρητορικό (και πολύ πρόωρο) ερώτημα: πόσο καλύτερο δηλαδή, μπορεί να είναι το επόμενο Corsa σε πέντε ή επτά χρόνια από σήμερα, αν αυτό εδώ, δείχνει να βρίσκεται τόσο κοντά στο Astra, ανεβάζοντας ψηλότερα τον πήχη;

Το εξαιρετικό εσωτερικό του νέου Corsa, τονίζει σε όλους τους τόνους το δόγμα "Astra υπό κλίμακα" με τους χώρους, την ποιότητα, τον εξοπλισμό αλλά και την ησυχία που επικρατεί στην καμπίναΈνα σούπερ μίνι με τη συμπεριφορά και τις συνήθειες μικρομεσαίου, ασφαλέστατο, ιδιαίτερα άνετο, σβέλτο, με μια κύλιση χαλί, στα πρότυπα της αυστηρής δυτικοευρωπαϊκής φιλοσοφίας

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα υλικών
  • Άνεση

Γιάννης Τσιρογιάννης (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή