facebook pixel

Αποστολη στην Αραχωβα

Οδηγούμε το νέο Ford Mondeo

H νέα έκδοση του Mondeo είναι ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο

Για να τονίσει τη μεγάλη σημασία που έχει το Mondeo για την εικόνα της Ford, παρά τη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς μικρότερα αυτοκίνητα λόγω της οικονομικής κρίσης, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στην Αράχωβα για την παρουσίαση της νέας γενιάς του Mondeo.

Το αυτοκίνητο, που είναι εξ ολοκλήρου καινούργιο, βασισμένο και σε μια νέα πλατφόρμα, βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Ford και η τιμή του ξεκινάει από 22.665 ευρώ χωρίς απόσυρση (21.705 ευρώ με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο χιλιάρι με τους 125 ίππους και εξαιρετικό στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Launch Assist, 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένων 2 αερόσακων νέου τύπου στις ζώνες ασφαλείας των 2 πίσω εξωτερικών θέσεων), διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φώτων στροφής, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα Ford MyKey, ηχοσύστημα με USB & Ford SYNC, ζάντες αλουμινίου κλπ. Το 1.6 ντίζελ των 115 ίππων ξεκινάει από 25.065 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.635 ευρώ με απόσυρση).

Από την πρώτη κιόλας γενιά του, το 1993, το Mondeo ξεχώριζε για την υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά του. Ήταν λοιπόν αυτονόητο για τη Ford ότι η νέα γενιά του μεσαίου μοντέλου της δεν έπρεπε να χάσει αυτό το πλεονέκτημα.

Παρά το γεγονός λοιπόν ότι η τάση της εποχής για τα περισσότερα νέα μοντέλα είναι η έμφαση σε νέα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε πρόκειται για οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας είτε για συστήματα ψυχαγωγίας πληροφόρησης, με παράλληλη βελτίωση των κινητήρων για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, το Mondeo βασίζεται και σε νέο πλαίσιο με νέα πίσω ανάρτηση.

Πρόκειται για ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που η Ford αποκαλεί integral link και το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει ως στόχο τη βελτίωση της άνεσης χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό στην οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα βελτιώσεις έγιναν και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, από το σύστημα διεύθυνσης μέχρι τα φρένα (τα οποία με τη βοήθεια ενός εξελιγμένου συστήματος ABS μείωσαν την απόσταση ακινητοποίησης για περισσότερο από 1 μέτρο).

Το νέο Mondeo είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4,871 μ. και μεταξόνιο 2.850 χιλιοστών και προσφέρεται στην Ελλάδα σε πεντάθυρη έκδοση και στέισον. Στην πρώτη περίπτωση ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 458 λίτρα και στη δεύτερη τα 488, καλύπτοντας έτσι απολύτως τις ανάγκες των τεσσάρων επιβατών που φιλοξενούνται στους πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους.

Σημαντικές βελτιώσεις έγιναν και στην τεχνολογία και τα υλικά κατασκευής του αμαξώματος, βελτιώνοντας την ποιότητα κατασκευής και την ακαμψία (η οποία έχει αυξηθεί κατά 10%), ενώ ταυτόχρονα το βάρος του αυτοκινήτου μειώθηκε κατά 25 κιλά.

Βελτίωσή έχει γίνει και στην ηχομόνωση, με αποτέλεσμα τη μείωση του εξωτερικού θορύβου που περνάει στο εσωτερικό κατά 3 dB. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι από πλευράς βενζίνης ο γνωστός χιλιάρης με τους 125 ίππους, ο νέος 1.5 με τους 160 ίππους και ο 2λιτρος με τους 240 ίππους, όλοι με τούρμπο.

Όσο για τους ντίζελ, υπάρχει ο 1.6 με 115 ίππους (ο οποίος στην έκδοση ECOnetic εκπέμπει μόλις 94 g/km CO2 και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας) και ο 2λιτρος με 150 ή με 180 ίππους. Υπάρχει, τέλος, και μία υβριδική έκδοση με τετράθυρο αμάξωμα, η οποία συνδυάζει 2λιτρο βενζινοκινητήρα 187 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων.

Το Mondeo, όμως, αποτελεί στην ουσία την κορυφαία πρόταση της εταιρείας στην Ευρώπη, επηρεάζοντας συνολικά την εικόνα της, και δεν θα μπορούσε να μην εφοδιαστεί με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Ford από πλευράς τεχνολογίας.

Oι αερόσακοι είναι ενσωματωμένοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων
Oι αερόσακοι είναι ενσωματωμένοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων

Όλα τα γνωστά συστήματα ασφαλείας και τα οδηγικά βοηθήματα που έχουμε γνωρίσει στα πρόσφατα νέα μοντέλα της Ford υπάρχουν κι εδώ στην πιο εξελιγμένη έκδοσή τους. Επιπλέον όμως υπάρχουν και ενδιαφέρουσες καινοτομίες, όπως οι αερόσακοι που είναι ενσωματωμένοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων, στάνταρ σε όλη την γκάμα, για την μείωση των δυνάμεων που εφαρμόζονται στο σώμα του επιβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης, ή οι προσαρμοζόμενοι προβολείς τεχνολογίας LED, που προσαρμόζουν συνεχώς το εύρος και την κατεύθυνση της δέσμης του φωτός ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η λειτουργία ανίχνευσης πεζών του νέου συστήματος ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, που εντοπίζει όχι μόνο τους πεζούς που τυχαίνει να βρεθούν μπροστά στο αυτοκίνητο, αλλά και εκείνους που κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο με κατεύθυνση και ταχύτητα που θα τους φέρει μπροστά στην πορεία του αυτοκινήτου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του νέου Mondeo είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο (στην έκδοση με το ντίζελ 1.6) από την Αθήνα μέχρι την Αράχοβα, κάτι που μας έδωσε την ευκαιρία να κινηθούμε σε κάθε είδους δρόμο, από το αστικό περιβάλλον της Αθήνας μέχρι την ορεινή διαδρομή προς τον Μπράλο και το χιονοδρομικό του Παρνασσού, περνώντας από τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας.

Ιδιαίτερα το κομμάτι της διαδρομής στο βουνό μας έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την απόλυτη επάρκεια του κινητήρα για τις ανάγκες του συγκεκριμένου μεγάλου αυτοκινήτου, με πολύ χαμηλή κατανάλωση μάλιστα, η μέση τιμή της οποίας για τη μετάβαση στην Αράχοβα και την επιστροφή μας (με ρυθμούς που... δεν πιστεύουμε ότι πρόκειται ποτέ να ακολουθήσουν οι κάτοχοι του Mondeo!) ήταν περίπου 6 λίτρα/100 χλμ.!

Η κατανάλωση του κινητήρα ντίζελ 1.6 ήταν μόλις 6 λίτρα/100 χλμ.
Η κατανάλωση του κινητήρα ντίζελ 1.6 ήταν μόλις 6 λίτρα/100 χλμ.

Ένα άλλο στοιχείο που μας ικανοποίησε απόλυτα ήταν η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο, με το οποίο ταξιδεύεις μέσα σε ένα ιδιαίτερα ποιοτικό περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, όμως, αυτό το άνετο αυτοκίνητο έχει μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που δεν αφήνει να φανεί καθόλου το μέγεθος του, σε συνδυασμό με ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, που βοηθάει τον οδηγό να έχει απόλυτο έλεγχο αλλά και μια πλήρη εικόνα για την επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο. Με δύο λόγια, ένα πολύ ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο για ποιοτικές μετακινήσεις σε μακρινές διαδρομές, το οποίο είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά και πολύ οικονομικό.

Πάνος Φιλιππακόπουλος (autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή