facebook pixel

Opel Adam Rocks 1.0 115 PS: Αυθεντικό

Το Opel Adam Rocks διαθέτει νεανικό και παρεΐστικο χαρακτήρα

Μια πρόταση της Opel με μεγάλο ενδιαφέρον για το νεανικό κοινό, που δεν προσπαθεί να δελεάσει με εικόνα "ψευτοτζίπ", αλλά με σχεδιαστική προσωπικότητα, δυνατό και ταυτόχρονα οικονομικό μικρό κινητήρα, οδικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν δυνατότητες για ασφαλείς μετακινήσεις και εκτός πόλης κι έναν εξοπλισμό με σαφή προσανατολισμό προς τις ανάγκες της νέας γενιάς

Με το μάρκετινγκ να έχει αυτήν τη στιγμή το "πάνω χέρι" σε σχέση με τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές στις εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη διαμόρφωση των νέων μοντέλων, η αγορά έχει γεμίσει από "ψευτοτζίπ", που στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετούν κάποια συγκεκριμένη ανάγκη (αν δεν είναι τετρακίνητα, όπως συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις), πέρα από την πιο ψηλή θέση οδήγησης που αρέσει σε πολλούς οδηγούς.

Στην πράξη πρόκειται για μία μόδα, που δεν έχει γερές βάσεις στη συνείδηση των καταναλωτών από πλευράς "αυτοκινητικής" αξίας (εκτός, το τονίζουμε πάλι, αν αφορά τετρακίνητα αυτοκίνητα), αλλά τροφοδοτείται από τις διαφημιστικές κινήσεις του μάρκετινγκ.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που σε πολλές περιπτώσεις, δεν πρόκειται παρά για επιλογές με λογική "lifestyle", το ερώτημα ήταν, γιατί να μη προσπαθήσει κάποιος να κινηθεί με πιο ξεκάθαρο τρόπο σ' αυτήν τη λογική; Να μην παραμυθιάζει δηλαδή τον κόσμο πως το προσθιοκίνητο αυτοκίνητό του έχει και εκτός δρόμου δυνατότητες (που ούτως ή άλλως κανείς δεν θα δοκιμάσει), επειδή έχει "σχήμα τζιπ" κι ένα πιο εξελιγμένο ESP με κάποιες επιπλέον λειτουργίες, αλλά να φτιάξει ένα αυτοκίνητο εντελώς διαφορετικό από τους άλλους, με καθαρά νεανικό "lifestyle" προσανατολισμό, που θα είναι πράγματι διαφορετικό και ελκυστικό γι' αυτό που είναι και όχι γι' αυτό που δείχνει πως είναι.

Το ερώτημα αυτό απαντήθηκε με τον καλύτερο τρόπο από την Opel με το Adam Rocks και πρέπει πραγματικά να τους βγάλουμε το καπέλο επειδή τόλμησαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μεν αυτήν την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που τόσο αρέσει σε πολλούς (άντρες και γυναίκες), αλλά σε μια σχεδιαστική και λειτουργική λογική καθαρά νεανική και "παρεΐστικη" και όχι "ψευτο-off".

Το αυτοκίνητο έχει αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, κάτι που θα σου επιτρέψει να καβαλήσεις ένα πεζοδρόμιο ή να οδηγήσεις σ' ένα κακό δρόμο χωρίς το φόβο ότι θα "βρει" από κάτω, δεν είναι όμως τόσο ψηλό ώστε να σου φορτώσει χωρίς λόγο και τα μειονεκτήματα των "τζιποειδών", όπως οι αυξημένες κλίσεις στις στροφές, ή η αύξηση της κατανάλωσης λόγω της κακής αεροδυναμικής που συνεπάγεται ένα τετράγωνο ψηλό αμάξωμα.

Αντίθετα, το αμάξωμά του δεν παριστάνει το τζιπ, αλλά είναι πολύ πιο χαριτωμένο και νεανικό από τα λεγόμενα "SUV", το παιχνίδι με τα χρώματα (μέσα κι έξω) που γίνεται στο "απλό" Adam συνεχίζεται κι εδώ και, κερασάκι στην τούρτα, υπάρχει μια τεράστια υφασμάτινη ηλιοροφή, που χωρίς να το κάνει πραγματικό καμπριολέ (διατηρώντας έτσι και την ακαμψία του αμαξώματος), δίνει μια εντελώς διαφορετική διάσταση στις καλοκαιρινές βόλτες σε επαφή με τη φύση.

Εσωτερικό

Το Adam Rocks εσωτερικά δεν διαφέρει και πολύ από ένα απλό Adam, που ούτως ή άλλως είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, κάτι που φαίνεται αμέσως μόλις καθίσεις μπροστά.

Οι εναλλαγές χρωμάτων, η οθόνη αφής που ταιριάζει στις συνήθειες της νέας γενιάς πολύ περισσότερο από τα κλασικά συστήματα με τους διακόπτες, ακόμα και η κατάργηση του CD και η αντικατάστασή του με θύρα USB για την αναπαραγωγή μουσικής από φορητές συσκευές, όπως και η ενσωμάτωση της τελευταίας γενιάς του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας IntelliLink της Opel, που προσφέρει εύκολη ενσωμάτωση των smartphones με λειτουργικά Apple iOS και Android, δείχνουν με σαφήνεια το κοινό στο οποίο απευθύνεται το αυτοκίνητο.

Όπως σε όλα τα Adam, το εσωτερικό είναι ευχάριστο και ποιοτικό, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιέχει στοιχεία που σαφώς απευθύνονται στη νέα γενιά
Όπως σε όλα τα Adam, το εσωτερικό είναι ευχάριστο και ποιοτικό, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιέχει στοιχεία που σαφώς απευθύνονται στη νέα γενιά

Ταυτόχρονα, όμως, η πολύ καλή ποιότητά του, που τονίζεται και από την -εξαιρετικά ασυνήθιστη σ' αυτήν την κατηγορία- χρήση μαλακών πλαστικών στο επάνω μέρος του ταμπλό, δείχνει ότι η Opel δεν στοχεύει σε έναν επιφανειακό εντυπωσιασμό, αλλά σε ικανοποιημένους πελάτες που θα μείνουν μαζί της κι όταν αποφασίσουν να ανέβουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Ακόμα και το γεγονός ότι επέλεξε κάθισμα με συνεχή ρύθμιση της πλάτης (όπως και ρύθμιση καθ' ύψος), που εξασφαλίζει ακρίβεια στην επιλογή της κατάλληλης θέση οδήγησης για τον καθένα, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές που για λόγους οικονομίας τοποθετούν καθίσματα με κλιμακωτή ρύθμιση, δείχνει μία σημασία στη λεπτομέρεια.

Βεβαίως, σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητά του, είναι προφανές από το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που σε μεγάλο βαθμό προσδιορίζεται και από το μέγεθός του, ότι δεν προορίζεται για "οικογενειακή" χρήση, οπότε δεν έγινε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για μεγιστοποίηση των εσωτερικών χώρων, οι οποίοι είναι από τους μικρότερους της κατηγορίας πίσω.

Το δε μπροστινό κάθισμα δεν επιστρέφει στην αρχική του θέση όταν τραβηχτεί τέρμα εμπρός για να περάσει ένας επιβάτης πίσω, κάτι που δείχνει ότι στην Opel πιστεύουν ότι μάλλον η μεταφορά πίσω επιβατών στις διάφορες εκδόσεις του Adam δεν θα γίνεται και πολύ συχνά! Μικρός επίσης, ακόμα και με τα μέτρα της κατηγορίας, είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 170 λίτρων.

Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή για μίνι και δεν θα μπορούσε να είναι με δεδομένα αυτά που προσφέρει (ποιότητα, ανοιγόμενη οροφή, εξοπλισμός), τονίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τον "lifestyle" χαρακτήρα του.

Η έκδοση της δοκιμής μας με τον χιλιάρη τούρμπο κινητήρα των 115 ίππων ξεκινάει από 18.500 ευρώ χωρίς απόσυρση (17.540 με απόσυρση), με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με ραδιόφωνο, θύρα USB, σύνδεση με smartphone, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου και σύστημα Start-Stop.

Κινητήρας-κιβώτιο

Το μεγάλο βήμα αναβάθμισης του Adam, που συνέπεσε με την εμφάνιση του Adam Rocks, είναι ο νέος τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας με τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και 115 ίππους, ο οποίος αλλάζει εντελώς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Κι αυτό γιατί του δίνει τη δύναμη και τις επιδόσεις που προσφέρουν αυξημένη οδηγική απόλαυση και ευκολία, αλλά και πολύ πιο άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις εκτός πόλης, μετατρέποντάς το από αυτοκίνητο πόλης σε αυτοκίνητο για κάθε χρήση, με χαμηλότερο φορολογικό κόστος μάλιστα στην ελληνική αγορά σε σύγκριση με τον παλιό ατμοσφαιρικό 1.4.

Ένας κινητήρας πραγματικά πολύ καλός, εύστροφος, δυνατός, με πολύ καλή ροπή αλλά και πολύ πολιτισμένος, που κάνει πολύ ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου και συνδυάζεται πολύ καλά με το εξάρι κιβώτιο, που χωρίς να είναι κορυφαίο σε αίσθηση, είναι εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο. Όλα αυτά με μία κατανάλωση που μπορεί να είναι πολύ χαμηλή αν δεν είσαι συνεχώς "με το πόδι στο πάτωμα", πέφτοντας ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδια, με τις αντίστοιχες τιμές στην πόλη να κυμαίνονται γύρω στα 7,5-8 λίτρα.

Οδηγώντας

Η ελαφρά αυξημένη απόσταση του Rocks από το έδαφος δεν είναι τόσο μεγάλη που ν' αυξάνει υπερβολικά τις κλίσεις (είναι ελαφρά μεγαλύτερες απ' ότι στο Adam) ή να επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του, η οποία είναι στην πράξη τόσο καλή όσο και στο απλό Adam.

Και το τονίζουμε αυτό, γιατί το Adam είναι από πλευρά οδικής συμπεριφοράς ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα πόλης που "πατάει" τόσο καλά στον ανοιχτό δρόμο, έχει σταθερότητα που θυμίζει σούπερ μίνι και μπορεί να κινηθεί ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου χωρίς να αισθάνεσαι πως είναι "φτερό στον άνεμο".

Ο νέος χιλιάρης κινητήρας είναι δυνατός και αλλάζει τα δεδομένα της οδήγησης του Adam, που γίνεται πλέον ακόμα πιο ευχάριστο και ασφαλές για κίνηση κι εκτός πόλης, για την οποία διαθέτει και την ανάλογη οδική συμπεριφορά
Ο νέος χιλιάρης κινητήρας είναι δυνατός και αλλάζει τα δεδομένα της οδήγησης του Adam, που γίνεται πλέον ακόμα πιο ευχάριστο και ασφαλές για κίνηση κι εκτός πόλης, για την οποία διαθέτει και την ανάλογη οδική συμπεριφορά

Με το συγκεκριμένο κινητήρα, λοιπόν, που έχει και την απαραίτητη δύναμη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς πρόβλημα για ένα ταξίδι από δύο άτομα, που θα ξεπεράσουν το πρόβλημα του μικρού πορτ μπαγκάζ χρησιμοποιώντας και το χώρο του πίσω καθίσματος (που είναι αναδιπλούμενο και διαιρούμενο) για τις αποσκευές τους.

Ακόμα και όταν αρχίζουν οι στροφές σ' έναν επαρχιακό δρόμο, το αυτοκίνητο εμφανίζεται απόλυτα προβλέψιμο, με καλό κράτημα, ίσως λίγο πιο "τονισμένες" αντιδράσεις στις ανωμαλίες ή όταν αφήνεις το γκάζι στη στροφή, λόγω της μικρότερης αδράνειας που έχει το μικρό αμάξωμα, πάντα όμως μέσα σε λογικά και απολύτως ελεγχόμενα πλαίσια (άλλωστε υπάρχει και το ESP για την περίπτωση που υπάρχει τάση αποσταθεροποίησης).

Τα εξαιρετικά φρένα του ενισχύουν τη συνολικά καλή εικόνα, ενώ το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση (υπάρχει και η επιλογή "City" που αυξάνει την υποβοήθηση κι ελαφραίνει το τιμόνι, ώστε να διευκολύνονται οι επιτόπιοι ελιγμοί και το παρκάρισμα στην πόλη).

Η άνεση βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, με λίγο "σφιχτές" αντιδράσεις στις ανωμαλίες, αλλά όχι υπερβολικά, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις θα γίνει κάπως αισθητό από τους μεγαλύτερους, αλλά θα αφήσει παντελώς αδιάφορους τους νέους!

Όσο για την αυτόματη υφασμάτινη οροφή, ανοίγει γρήγορα και εύκολα και είναι αρκετά μεγάλη ώστε να δημιουργεί μια αίσθηση "σχεδόν καμπριολέ" όταν ανοίγει, απλώς διαπιστώσαμε ότι δεν προσφέρει την ίδια ηχομόνωση με ένα κλειστό αμάξωμα ή τις υφασμάτινες οροφές των ακριβών καμπριολέ, οπότε ο θόρυβος που περνάει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι σαφώς περισσότερος απ' ότι σε ένα απλό Adam.

Συμπέρασμα

Με δεδομένη την τάση της εποχής μας για δημιουργία πολλών "ειδικών" αυτοκινήτων για διαφορετικά γούστα και απαιτήσεις διαφορετικών ομάδων καταναλωτών, πρέπει να ομολογήσουμε ότι το Adam Rocks είναι μια από τις πιο πετυχημένες υλοποιήσεις που απευθύνονται στο νεανικό κοινό, περισσότερο κι από τη βασική, κλειστή έκδοση του Adam.

Συνδυάζοντας στιλ που ξεχωρίζει και  δυνατότητες "προσωποποίησης", που στην εποχή μας έχουν ιδιαίτερη πέραση, με την ποιότητα και το πλούσιο εξοπλισμό που δίνουν την αίσθηση μιας σοβαρής και όχι "επιφανειακής" προσπάθειας, προσφέρει ταυτόχρονα τη δύναμη και την οικονομία που απαιτούνται για να είναι η οδήγηση ευχάριστη αλλά όχι σπάταλη δραστηριότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν την - προαπαιτούμενη απ' όλους - ασφάλεια. Είναι από τα αυτοκίνητα που δεν "διεκπεραιώσαμε" τη δοκιμή τους από επαγγελματική υποχρέωση, αλλά που ευχαριστηθήκαμε την συνύπαρξη μαζί τους.

ΥΠΕΡ

  • Ξεχωριστή εμφάνιση μέσα-έξω
  • Δυνατότητα προσωποποίησης
  • Κινητήρας
  • Ποιότητα
  • Φρένα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

  • Χώροι
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Μέτρια ηχομόνωση υφασμάτινης οροφής
Πάνος Φιλιππακόπουλος (autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή