facebook pixel

Ford Fiesta 1.0 Red Edition: Απόλαυση χωρίς ενοχές!

Το Ford Fiesta Red Edition απενοχοποιεί την οδηγική απόλαυση εν μέσω κρίσης

Με την πιο δυνατή έκδοση του κινητήρα των 1000 κ.εκ., το Fiesta Red Edition απενοχοποιεί την οδηγική απόλαυση εν μέσω κρίσης, προσφέροντας επιδόσεις, κορυφαία οδηγική συμπεριφορά, ποιοτική κατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό, με προσιτό κόστος αγοράς και χαμηλό κόστος χρήσης

Όταν μία μάρκα έχει ως βασικό χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων της κορυφαία  χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς και προσφορά οδηγικής απόλαυσης, είναι μάλλον φυσιολογικό να προτείνει και πιο "σπορτίβ":, αλλά όχι ακριβές εκδόσεις τους, που εκμεταλλεύονται στο έπακρο αυτά τα χαρακτηριστικά.

Το ευτύχημα για την ελληνική αγορά, είναι ότι η Ford επέλεξε αυτόν το δρόμο για το Fiesta βασισμένη στον εξαιρετικό χιλιάρη κινητήρα της, που ταιριάζει γάντι στο τοπίο που διαμορφώθηκε από την κρίση.

Ξαφνικά η Ford έχει στη διάθεσή της ένα από τα πιο προσιτά μικρά σπορ αυτοκίνητα, που επιτρέπουν και σε νεότερους αγοραστές να απολαύσουν τη "συναισθηματική αυτοκίνηση", όπως μας αρέσει να την αποκαλούμε, προστατεύοντάς τους ταυτόχρονα τεκμήρια και παρόμοιες γελοιότητες.

Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής της Ford ήταν τα Fiesta Red (σαν αυτό της δοκιμής μας) και Black Edition, που προσφέρονται τον χιλιάρη κινητήρα στην ισχυρότερη μέχρι σήμερα μορφή του, αλλά και με το ανάλογο "περιτύλιγμα", με 3θυρο δίχρωμο αμάξωμα (κόκκινο ή μαύρο σε διχρωμία με μαύρη και κόκκινη οροφή αντίστοιχα) που δεν περνάει απαρατήρητο στο δρόμο και σίγουρα τονίζει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συνδυασμένο με τις στάνταρ μαύρες ζάντες αλουμινίου 16".

Εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι φυσικά πιο κοντά σ' αυτό των απλών Fiesta παρά σ' εκείνο του -σημαντικά ακριβότερου- ST, κάτι απολύτως φυσιολογικό με δεδομένη τη διαφορά τιμής.

Ούτως ή άλλως είναι αρκετά προσεγμένο, με δεδομένη τη γενικότερη ποιότητα που χαρακτηρίζει τα Fiesta μετά την τελευταία ανανέωσή τους, ενώ υπάρχουν και κάποια χαρακτηριστικά που "δίνουν τον τόνο" της διαφοροποίησης, όπως τα "μπακετοειδή" καθίσματα, οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, το τιμόνι και το κάλυμμα του μοχλού ταχυτήτων, τα μεταλλικά πεντάλ, αλλά και ο πλουσιότερος εξοπλισμός.

Με κάποιες "πινελιές" που δείχνουν τον πιο σπορ χαρακτήρα του, όπως π.χ. η κόκκινες ραφές, το εσωτερικό του Fiesta Red χαρακτηρίζεται από την ίδια καλή ποιότητα που υπάρχει σε όλα τα Fiesta και από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού
Με κάποιες "πινελιές" που δείχνουν τον πιο σπορ χαρακτήρα του, όπως π.χ. η κόκκινες ραφές, το εσωτερικό του Fiesta Red χαρακτηρίζεται από την ίδια καλή ποιότητα που υπάρχει σε όλα τα Fiesta και από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού

Από λειτουργική πλευράς, χωρίς να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους, φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα 4 άτομα, ενώ έχει και πολύ καλό χώρο αποσκευών για σούπερ μίνι, με χωρητικότητα 296 λίτρων. Καλοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις επαρκείς για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, το κάθισμα ακόμα καλύτερο από αυτό που έχουν οι άλλες εκδόσεις του Fiesta και η ορατότητα προς τα έξω και προς τα όργανα καλή.

Δύο παρατηρήσεις έχουμε μόνο να κάνουμε στον τομέα της εργονομίας, οι οποίες δείχνουν και τους συμβιβασμούς που πολλές φορές κάνουν οι κατασκευαστές στα μικρά αυτοκίνητα. Η πρώτη αφορά τη "ροδέλα" ρύθμισης την κλίσης της πλάτης του καθίσματος (η οποία ευτυχώς είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, όπως σε κάπoιους ανταγωνιστές του Fiesta), που βρίσκεται χωμένη σε σημείο όπου υπάρχει ελάχιστο κενό ανάμεσα στο κάθισμα και την πόρτα.

Οπότε ο χειρισμός της δεν είναι εύκολος με την πόρτα κλειστή, ειδικά για τους άνδρες οδηγούς (που έχουν μεγαλύτερα χέρια). Η δεύτερη παρατήρηση αφορά τη, γνωστή εδώ και χρόνια στα Fiesta, έλλειψη χειρολαβής για τη στήριξη του συνοδηγού στην οροφή δίπλα από το κεφάλι του.

Μια επιλογή που έγινε για λόγους οικονομίας, αλλά θα προτιμούσαμε να... μην έχει γίνει! Τέλος, θα αναφέρουμε ότι το κάθισμα του συνοδηγού δεν επανέρχεται στη θέση όπου ήταν ρυθμισμένο όταν το μετακινήσεις προς τα εμπρός για να μπει κάποιος πίσω, οπότε χρειάζεται εκ νέου ρύθμιση, ενώ το κάθισμα του οδηγού επιστρέφει μεν, αλλά μετά από ειδικό χειρισμό (αν το τραβήξεις προς τα εμπρός εντελώς μέχρι το τέρμα).

Το Fiesta Red Edition προσφέρεται στην τιμή των 17.200 ευρώ χωρίς απόσυρση, ενώ το όφελος απόσυρσης είναι 960 ευρώ (το Black είναι λίγο ακριβότερο, ξεκινώντας από 17.675 ευρώ χωρίς απόσυρση).

Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου υπερβολική η τιμή του με βάση το χαρακτήρα του και αυτά που προσφέρει, πού περισσότερο αφού συνδυάζεται με πλουσιότατο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες Aux και USB, σύστημα SYNC, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο των 999 κ.εκ. χρησιμοποιείται στο "Red" στην ισχυρότερη μέχρι σήμερα έκδοση του, αποδίδοντας εδώ 140 ίππους.

Κι αυτή η διαφορά είναι εμφανής, όχι μόνο στα επίσημα νούμερα των επιδόσεων (η Ford ανακοινώνει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9'' και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα), αλλά και στην πράξη.

Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση και αποτελεί ένα πολύ σαφές επιχείρημα για την υπεροχή του βενζινοκινητήρα απέναντι στον ντίζελ, όταν το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση.

Γιατί δεν υπάρχει εδώ μια σύντομη "κλοτσιά" μόλις φτάσεις στη μέγιστη ροπή, που μετά χρειάζεται πολύ σύντομα αλλαγή ταχύτητα  στο κιβώτιο για να συνεχίζει η επιτάχυνση, αλλά μια εξαιρετικά γραμμική απόδοση, που αυξάνει συνεχώς την παρεχόμενη ισχύ σε πολύ ευρύτερη περιοχή στροφών και επιταχύνει το αυτοκίνητο σχεδόν μέχρι την "κόκκινη" περιοχή, που ξεκινάει από τις 6.500 στροφές.

Θα υπενθυμίσουμε επίσης, ότι αυτός ο κινητήρας αν και 3κύλινδρος, δεν είναι καθόλου τραχύς ή θορυβώδης. Απλώς εδώ ακούγεται λίγο παραπάνω (και με λίγο πιο "σπορ" ήχο) σε σχέση με την έκδοση των 125 ίππων, πάντα όμως μέσα σε πολιτισμένα πλαίσια.

Μιλάμε, λοιπόν, για ένα κινητήρα που σου προσφέρει ό,τι του ζητάς κάθε φορά, είτε σπορ επιδόσεις για γρήγορη οδήγηση, είτε ήρεμη λειτουργία με περιορισμένη κατανάλωση και ασφαλέστατα προσπεράσματα μόλις υπάρξει η ανάγκη.

Ακόμα περισσότερο εδώ, σε σχέση με την έκδοση των 125 ίππων, σε κάνει να ξεχνάς ότι το (εύχρηστο) κιβώτιο έχει μόνο 5 ταχύτητες (με διαφορετική κλιμάκωση, πάντως, από αυτήν των άλλων εκδόσεων).

Aν κι ένα εξάρι θα έκανε εδώ ακόμα καλύτερη δουλειά στη διαχείριση της ροπής και τη βελτίωση των επιδόσεων (αφού τώρα η διάταξη των σχέσεων είναι αναπόφευκτα αρκετά "αραιή"). Αλλά βέβαια, όταν θέλεις κάτι που να είναι και συναρπαστικό, και οικονομικό, πρέπει να κάνεις και κάποιους συμβιβασμούς κι αυτός δεν είναι τελικά πολύ μεγάλος.

Πολύ περισσότερο αφού, όπως αποδεικνύεται, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί πολύ οικονομικά όταν δεν θέλεις να δοκιμάσεις τα όριά του, με κατανάλωση ελάχιστα υψηλότερη από αυτήν της έκδοσης των 125 ίππων, γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και 6-6,5 στο ταξίδι.

Άρα ο τελικός συνδυασμός είναι ιδανικός για όσους θέλουν μια προσιτή μηχανή οδηγικής απόλαυσης, προσαρμοσμένη στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα.

Άλλωστε και οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι χαμηλές, 104 g/km, αντιστοιχώντας σε τέλη κυκλοφορίας μόλις 93,6 ευρώ

Οδηγώντας

Η οδική συμπεριφορά του Fiesta είναι ούτως ή άλλως κορυφαία για την κατηγορία σε όλες τις εκδόσεις του. Και στο Red, που έχει αναβαθμισμένη σπορ ανάρτηση (με πιο σκληρή ρύθμιση φυσικά), είναι ακόμα καλύτερη, ενθουσιάζοντας και τον πιο απαιτητικό.

Εξαιρετικό στο δρόμο, το αυτοκίνητο ακολουθεί με μεγάλη ακρίβεια την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός (ο οποίος έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, επίσης ειδικά ρυθμισμένο για τη συγκεκριμένη έκδοση), έχει πολύ καλό κράτημα και υποστρέφει ακόμα λιγότερο (αλλά πάντα προοδευτικά) από τα άλλα Fiesta.

Με πολύ καλές επιδόσεις χάρη στο δυνατό χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, το Fiesta Red είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση αυτοκινήτου που προφέρει υψηλή οδηγική απόλαυση σε προσιτό κόστος
Με πολύ καλές επιδόσεις χάρη στο δυνατό χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, το Fiesta Red είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση αυτοκινήτου που προφέρει υψηλή οδηγική απόλαυση σε προσιτό κόστος

Όταν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή, έχει μια ελαφρά τάση διόρθωσης (που βοηθάει τον οδηγό στην "τοποθέτηση" του αυτοκινήτου), η οποία όμως δεν εξελίσσεται σε υπερστροφή (οπότε θα επενέβαινε φυσικά το ESP).

Τα καλά φρένα ολοκληρώνουν το "πακέτο", που πρέπει να ομολογήσουμε ότι είναι τόσο απολαυστικό, που αποτελεί κίνητρο να βγεις για βόλτα! Ταυτόχρονα δε, παρά την πιο σφιχτή ανάρτηση, το "Red" έχει αρκετά πολιτισμένη συμπεριφορά για το σπορ χαρακτήρα του, δεν σου «βγάζει τη μέση» στους ελληνικούς δρόμους, είναι μεν λίγο πιο σφιχτό σε αίσθηση, αλλά δεν κοπανάει και δεν γίνεται κουραστικό.

Συμπέρασμα

Βασισμένο ούτως ή άλλως σ' ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά σούπερ μίνι, το Fiesta Red Edition είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις ανάμεσα στα δεκάδες αυτοκίνητα που παίρνουμε για δοκιμή κάθε χρόνο, που μας δημιούργησε αίσθημα... στέρησης όταν το επιστρέψαμε.

Ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς αν απολαμβάνεις την οδήγηση, χωρίς μάλιστα αυτή η απόλαυση να έχει παρενέργειες, όπως υψηλή κατανάλωση, κουραστική συμπεριφορά λόγω κακής άνεσης, έλλειψη ευκολιών λόγω φτωχού εξοπλισμού κλπ.

Ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να... λυσσάξεις αν σου έρθει το κέφι, αλλά μπορείς και να το χρησιμοποιείς καθημερινά με ευχαρίστηση, αφού είναι πολύ καλά φτιαγμένο, καλά εξοπλισμένο, χαρακτηριστική και οικονομικό. Είναι ακριβώς αυτό που πρέπει για την προσφορά οδηγικής απόλαυσης σε μια χώρα με οικονομική κρίση και ανεπαρκείς δρόμους σαν την Ελλάδα, και, πραγματικά, πολύ θα θέλαμε να το έχουμε στην κατοχή μας...

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Τιμόνι
  • Εργονομία
  • Χώρος αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Περιορισμένο κόστος χρήσης


ΚΑΤΑ

  • Κιβώτιο μόνο με 5 σχέσεις
  • "Χωμένο" χειριστήριο ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος
  • Κάθισμα συνοδηγού που δεν επανέρχεται στην αρχική ρύθμιση αν τραβηχτεί εμπρός

Πάνος Φιλιππακόπουλος (autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή