facebook pixel

Δοκιμη

Renault Captur 1.5 dCi: Με τη "σωστή" καρδιά

Πίσω από το έμβλημα της Renault σ'αυτό το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι τις εργατοώρες που ξόδεψαν οι άνθρωποί της για να προσφέρουν το διαφορετικό, το καινοτόμο

Με ένα δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρου, το ιδιαίτερο από κάθε άποψη Captur είναι αυτοκίνητο που αξίζει να έχει κανείς στην κατοχή σου, αν σκέπτεται ορθολογικά και με βάση τις ανάγκες του και τη σημερινή πραγματικότητα.

Δεν χωρά αμφιβολία πως πίσω από το έμβλημα της Renault σ' αυτό το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι τις εργατοώρες που ξόδεψαν οι άνθρωποί της για να προσφέρουν το διαφορετικό, το καινοτόμο, να σκύψουν πάνω στην εξέλιξη και να δημιουργήσουν το ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για τις σημερινές συνθήκες.

Χωρίς να βαριέσαι να το βλέπεις, χωρίς να χασμουριέσαι να το οδηγείς, χωρίς τις ακανόνιστες διαστάσεις του παρελθόντος. Αν είναι και ντίζελ ακόμη καλύτερα. Να μας συγχωρήσουν οι υπόλοιποι κατασκευαστές αλλά όταν μιλάμε για εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου σε πετρελαιοκινητήρα, αμέσως σκεφτόμαστε Renault.

Σε σημείο που να πιστεύεις πως χάλασε ο δείκτης στάθμης καυσίμου. Η στενή συγγένεια Clio-Captur περνά στη σκιά της προσωπικότητας του δεύτερου να υπηρετήσει με έναν ξεχωριστό τρόπο τις νέες συνήθειες μιας ενδιαφέρουσας εποχής.

Εμφανισιακά το Captur φαίνεται σημαντικά μεγαλύτερο από το μικρότερο Clio, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στο σαφώς μεγαλύτερο ύψος του. Το ψηλό πάτωμα εξασφαλίζει ευκολία στην πρόσβαση και στις δυο σειρές καθισμάτων, ενώ εντάσσεται και στις εξ ορισμού συνήθειες των οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Εσωτερικό

Ανοίγεις την πόρτα και η εικόνα σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Καλά σε συναρμογή υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, φινίρισμα πολυτελούς κατασκευής, συμμαζεμένη εργονομία (παρά τα μικρά και στριμωγμένα μπουτόν).

Τα αναπαυτικά καθίσματα εγγυώνται ξεκούραστα μακρινά ταξίδια, με την προϋπόθεση πως η διαδρομή δεν θα περιλαμβάνει αρκετές στροφές, εξαιτίας της κάπως μέτριας πλευρικής στήριξης που παρέχουν στο σώμα. Η πρόσβαση και στις δύο σειρές καθισμάτων είναι εύκολη, ενώ οι χώροι είναι αρκετοί για πέντε άτομα.

Από εκεί και πέρα, η εργονομία για τις βασικές ρυθμίσεις είναι καλή (εξαιρούνται τα κουμπάκια για την ένταση του ηχοσυστήματος που σχεδόν πάντα τα μπερδεύεις με τον περιστροφικό διακόπτη αλλαγής συχνοτήτων στο ραδιόφωνο) και η ηχομόνωση εξαιρετική, με αποτέλεσμα η λειτουργία του κινητήρα αλλά και η κύλιση να ακούγονται ελάχιστα.

Εννοείται πως κάθεσαι ψηλότερα από ένα συμβατικό σούπερ μίνι, έχοντας την ιδανική ορατότητα περιμετρικά. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους επιβατών το Captur ικανοποιεί χωρίς να ξεχωρίζει κι εκεί ξαναθυμάσαι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ανήκει στη μικρότερη κατηγορία των μοντέλων «ελεύθερου χρόνου».

Χωρίς βαριά σχεδίαση και με προτεραιότητες την σωστή συναρμολόγηση των πλαστικών μερών και τους πολλούς χώρους μικροαντικειμένων, το Captur φιλοξενεί στην καμπίνα του άνετα τους επιβάτες
Χωρίς βαριά σχεδίαση και με προτεραιότητες την σωστή συναρμολόγηση των πλαστικών μερών και τους πολλούς χώρους μικροαντικειμένων, το Captur φιλοξενεί στην καμπίνα του άνετα τους επιβάτες

Για παράδειγμα, πίσω ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι αρκεί μόνο για κανονικό ανάστημα. Από εκεί και πάνω θα ακουστούν κάποιες διαμαρτυρίες. Σημειώστε πως αυτό ισχύει ακόμη και στην περίπτωση που το συρόμενο κάθισμα βρίσκεται τοποθετημένο στην πιο πίσω θέση. Σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών αποθηκεύει 377 λίτρα, ενώ στην αντίθετη περίπτωση σκαρφαλώνει στα 455 λίτρα.

Οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του Captur είναι άπλετοι, με τους κλειστούς να χωρούν 27 επιπρόσθετα λίτρα. Πολύ βολικό αποδεικνύεται και το τεράστιο ντουλαπάκι των 11 λίτρων.

Η τιμή του Captur 1.5 dCi (που απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας) ξεκινά από τα 17.700 ευρώ (16.405 ευρώ με απόσυρση) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, 4 αερόσακους, cruise control και περιοριστή ταχύτητας με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSΑ), λειτουργία Stop & Start, κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο-CD με 4 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB & AUX κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο κινητήρας ντίζελ του 1,5 λίτρου με τους 90 ίππους και τα σχεδόν 22,4 kgm ροπής ταιριάζει γάντι στο γαλλικό αυτοκίνητο, γεγονός που διαπιστώνεις από την πρώτη κιόλας στιγμή. Τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, είναι γραμμικός σε απόδοση, λίγο πάνω από τις 1.700 στροφές αισθάνεται καλύτερα, έχει νεύρο και δύναμη έως την δεξιά περιοχή του στροφόμετρου κάπου στις 4.500 στροφές και μπορείτε να κάνετε άνετα προσπεράσματα και να κινείστε ευέλικτα.

Όποιο ρυθμό κι αν επιλέξετε, η κατανάλωση παραμένει πάντοτε χαμηλά, ξεκινώντας λίγο πάνω από τα 5,2 λίτρα ανά 100 χιλ., τιμή αναμφισβήτητα εξαιρετική. Ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες (λόγω και της προσεγμένης ηχομόνωσης), ενώ αρωγός του είναι το καλό σε αίσθηση και σωστό σε κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Ξεκινώντας διαπιστώνεις εύκολα το ισχυρότερο ατού και αυτού του Captur. Μια κύλιση από upper class όχημα σε θέση να «φιμώσει» ό,τι βρίσκεται κάτω από τους τροχούς. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, το γαλλικό cross over σε μεταφέρει «ατσαλάκωτο» στον προορισμό σου.

Στις καμπές, η ανάρτηση αποτρέπει την απότομη μεταφορά φορτίου, οπότε δεν έχεις παρά να συνηθίσεις τη (βελτιωμένη για Renault) αίσθηση του τιμονιού, ούτως ώστε να μιμηθείς (με αρωγό και τα καλά φρένα, που απαιτούν όμως εξοικείωση) τον οδηγό ενός καλού σούπερ μίνι, αγνοώντας το αυξημένο ύψος.

Όχι τόσο εστιασμένο στον οδηγό, όσο στο να φτάσει με ασφάλεια και σχετική ηρεμία στον προορισμό του, αλλά και με οικονομία χάρη στον καλό πετρελαιοκινητήρα
Όχι τόσο εστιασμένο στον οδηγό, όσο στο να φτάσει με ασφάλεια και σχετική ηρεμία στον προορισμό του, αλλά και με οικονομία χάρη στον καλό πετρελαιοκινητήρα

Η συμπεριφορά στο δρόμο ακολουθεί πιστά το πρότυπο του Clio: Σχετικά σφιχτή κύλιση στις χαμηλές ταχύτητες και στην κίνηση εντός πόλης, ιδανική λειτουργία ανάρτησης όσο επιταχύνεις μαζί πάντα με χαμηλό επίπεδο θορύβου που σε κρατάει ξεκούραστο στις μακρινές διαδρομές. Δεν χωράει αμφιβολία πως έχεις τη δυνατότητα να εμπιστευθείς το πλαίσιό του και να οδηγήσεις σβέλτα και με ασφάλεια, όσο και αν πίστευες το αντίθετο στην αρχή λόγω της άνεσης, η οποία παραμένει πρώτο ζητούμενο.

Παρά τα 20 χιλιοστά που το χωρίζουν από το έδαφος, οι κλίσεις δεν είναι υπερβολικές ώστε να σε αποθαρρύνουν να συνεχίσεις. Ούτως ή άλλως για κάθε υπερβολή υπάρχει και το ESP, o φύλακας άγγελος. Εξακολουθώ να πιστεύω, πάντως, πως το Captur δεν σε εμπνέει να πηγαίνεις με την ψυχή στο στόμα, η φιλοσοφία του είναι άλλη και προβάλλεται από το ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα και την γαλλική κύλιση.

Συμπέρασμα

Αν το βενζινοκίνητο Captur μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, τότε τί μπορούμε να πούμε γι' αυτήν εδώ την έκδοση ντίζελ, από την οποία αρνείσαι να αποβιβαστείς. Το μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Renault παρουσιάζεται ολοκληρωμένο, αφού δίπλα στη σχεδιαστική προσωπικότητα, το στιλ και τις πρακτικές λύσεις, προστέθηκε κι ο ικανός πετρελαιοκινητήρας με την ελάχιστη κατανάλωση.


ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Λειτουργικότητα
  • Ηχομόνωση
  • Οικονομία καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώρος αποσκευών
  • Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ

  • Μέτρια αίσθηση φρένων
  • Έλλειψη έκτης σχέσης
Γιάννης Τσιρογιάννης

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή