facebook pixel

Δοκιμη

BMW 218d ACT: Προβλέψιμη έκπληξη

Το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στη γκάμα της BMW προσφέρει την πολύ καλή οδική συμπεριφορά της βαυαρικής εταιρείας

Το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στη γκάμα της BMW προσφέρει την πολύ καλή οδική συμπεριφορά που περιμένει κανείς από κάθε υλοποίηση της βαυαρικής εταιρείας, έχει καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση χάρη στον εξαιρετικό ντίζελ, αλλά προσφέρει και τους χώρους και την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από κάθε μικρό πολυμορφικό

Θεωρητικά η σειρά 2 ACT είναι το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο της BMW. Στην πραγματικότητα βέβαια θα ήταν υπερβολικό να πούμε ότι η BMW δεν έχει εμπειρία στην μπροστινή κίνηση και να αντιμετωπίσουμε με επιφύλαξη το πρώτο της προσθιοκίνητο μοντέλο.

Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Βαυαροί κατασκευάζουν εδώ και χρόνια τα προσθιοκίνητα Mini και το συγκεκριμένο πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο με τα σήματα της BMW βασίζεται στο ίδιο δάπεδο με το Mini Countryman.

Μιλάμε, λοιπόν, για μία δοκιμασμένη συνταγή από πλευράς μηχανικών μερών, πάνω στην οποία η BMW έχτισε ένα μικρομεσαίο πολυμορφικό αυτοκίνητο.

Το μήκους 4,342 μ. Active Tourer της σειράς 2 μπαίνει στην αγορά ακριβώς την εποχή που η Mercedes εγκατέλειψε τη συγκεκριμένη κατηγορία των μικρομεσαίων πολυμορφικών προς όφελος ενός κλασικού χάτσμπακ για την A Class.

Βεβαίως η BMW είχε ήδη ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ, τη σειρά 1, και το ACT απλώς επιβεβαιώνει την τάση της βαυαρικής εταιρείας να είναι παρούσα σε κάθε κατηγορία και υποκατηγορία της αγοράς.

Εσωτερικό

Το μεταξόνιο των 2.670 χιλιοστών και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος εγγυώνται καλούς χώρους για τους επιβάτες, που κάθονται πραγματικά πολύ άνετα, με τους πίσω να έχουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους.

Τα πίσω καθίσματα μάλιστα είναι συρόμενα, αυξομειώνοντας έτσι τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.

Η εύκολη αναδίπλωση της πλάτης τους διευκολύνει ακόμα περισσότερο την αξιοποίηση των χωρών του αυτοκινήτου, που κατά τα άλλα πάντως δεν παρουσιάζει επιπλέον στοιχεία πολυμορφικότητας (π.χ. αφαίρεση καθισμάτων, μετατόπισή τους προς το πλάι, κρυμμένους αποθηκευτικούς χώρους κλπ.)

Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος, επιπέδου μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου (468 λίτρα), καλύπτοντας έτσι πολύ άνετα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.

Ο χώρος που υπάρχει κάτω από το δάπεδο του είναι ένα ακόμα πρακτικό στοιχείο του αυτοκινήτου, επιτρέποντας τη μεταφορά μικρότερων αντικειμένων που δεν θα πηγαινοέρχονται σ' ένα άδειο πορτ μπαγκάζ ή αντικειμένων που δεν θέλει κανείς να φαίνονται όταν ανοίγει πίσω πόρτα. Η είδηση είναι ότι επιτέλους σε μία BMW υπάρχουν επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα!

Πρακτικό, λειτουργικό και πολύ προσεγμένο ποιοτικά, το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους για το μέγεθος του αυτοκινήτου
Πρακτικό, λειτουργικό και πολύ προσεγμένο ποιοτικά, το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους για το μέγεθος του αυτοκινήτου

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως θα περίμενε κανείς από μία BMW, υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή.

Επίσης, μια άλλη παρατήρηση που τελευταία κάνουμε σε μερικά αυτοκίνητα της εταιρείας είναι ότι το τιμόνι έχει μικρό άνοιγμα και μπορεί να κρύβει ένα μέρος των οργάνων, επάνω ή κάτω, ανάλογα με την τοποθέτησή του. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου.

Η τιμή της 218d ξεκινάει από 34.550 ευρώ χωρίς απόσυρση (31.750 με απόσυρση) με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, από τον οποίο λείπει πάντως η ρεζέρβα (λόγω της ύπαρξης ελαστικών runflat).

Κινητήρας-κιβώτιο

Η 218d χρησιμοποιεί ένα 2λιτρο 4κύλινδρο ντίζελ 150 ίππων, που ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο και βαρύ.

Έτσι οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και το αυτοκίνητο είναι αρκετά γρήγορο και προσπερνάει πολύ εύκολα. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ, ο κινητήρας είναι δυνατός κι έχει πολύ καλή ροπή από αρκετά χαμηλές στροφές.

Το πολύ καλό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεργάζεται άψογα μαζί του χάρη στη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η κατανάλωση, που είναι απίστευτα χαμηλή για δίλιτρο αυτοκίνητο, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά τον παραλογισμό του φορολογικού συστήματος που βασίζεται στα κυβικά.

Στην πόλη μπορεί κανείς να κινηθεί με λιγότερα από 8 λίτρα/100 χλμ., αλλά αυτό που εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο είναι η κατανάλωση στο ταξίδι, που μπορεί να περιοριστεί μόλις στα 6 λίτρα ή και ακόμα λιγότερο!

Οδηγώντας

Όπως και να το κάνουμε, ασχέτως της συγγένειας με το Countryman, όταν οδηγείς για πρώτη φορά μια προσθιοκίνητη BMW έχεις την περιέργεια να τη συγκρίνεις με τις εμπειρίες που υπήρχαν μέχρι τώρα από το οπισθοκίνητα αυτοκίνητο της εταιρείας.

Από την άλλη πλευρά, η αλήθεια είναι ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα με τις εξελιγμένες αναρτήσεις και -κυρίως- με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, οι διαφορές ανάμεσα στην μπροστινή και την πίσω κίνηση έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί, τουλάχιστον για τη μεγάλη πλειοψηφία των συμβατικών αυτοκινήτων που οδηγεί ο περισσότερος κόσμος.

Κι αυτό το διαπιστώνεις και κατά την οδήγηση της ACT. Το αυτοκίνητο έχει απολύτως ουδέτερη συμπεριφορά στο δρόμο, με πολύ καλό κράτημα και προοδευτική υποστροφή όταν το φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης, που δεν δείχνει τάσεις για μετατροπή σε επιστροφή αν αφήσεις το γκάζι.

Η μπροστινή κίνηση δεν οδήγησε σε απόκλιση από τη φιλοσοφίας της BMW για την κατασκευή αυτοκινήτων με κορυφαία οδική συμπεριφορά και η ACT της σειράς 2 ικανοποιεί απόλυτα στο δρόμο ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό
Η μπροστινή κίνηση δεν οδήγησε σε απόκλιση από τη φιλοσοφίας της BMW για την κατασκευή αυτοκινήτων με κορυφαία οδική συμπεριφορά και η ACT της σειράς 2 ικανοποιεί απόλυτα στο δρόμο ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό

Άλλωστε, ακόμα κι αν συνέβαινε αυτό, υπάρχει το εξαιρετικό ESP, που θα επενέβαινε για να διορθώσει κάθε παρέκκλιση από τόσο στην πορεία.

Μιλάμε λοιπόν για ένα ασφαλές και πολύ ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που ελέγχεται πολύ εύκολα ακόμα κι όταν το πιέζεις, αλλά που δεν έχει βέβαια σπορτίφ χαρακτήρα, αφού και οι κλίσεις στις στροφές είναι κάπως αυξημένες σε σχέση με τα σεντάν και τα χάτσμπακ της BMW (χωρίς πάντως να είναι ενοχλητικές ή να επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου).

Παρ' όλα αυτά, αν το συγκρίνουμε με τα μικρά πολυμορφικά της αγοράς, θα λέγαμε ότι είναι από τα κορυφαία σε οδική συμπεριφορά, οπότε δεν αποκλίνει από τη γενική φιλοσοφία της BMW για την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της.

Το ενδιαφέρον είναι, ότι και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι καλύτερη από αυτή των άλλων μικρομεσαίων BMW, που έχουν πιο σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις από αυτές της ACT. Το πολύ καλά φρένα και το αντίστοιχο καλό τιμόνι συμπληρώνουν τη θετική εικόνα ενός αυτοκινήτου ασφαλούς, ευκολοδήγητου και προσανατολισμένου κυρίως προς την «οικογενειακή» χρήση.

Συμπέρασμα

Αν εξαιρέσουμε την ένσταση που μπορεί να έχουν κάποιοι παραδοσιακοί οπαδοί της BMW για την χρησιμοποίηση της μπροστινής κίνησης, που θεωρητικά μειώνει το σπορτίφ χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου (αν και υπάρχουν προσθιοκίνητα αυτοκίνητα με απολύτως σπορ χαρακτήρα), η ACT αποτελεί πολύ πετυχημένη εκτέλεση μιας δοκιμασμένης συνταγής, που δεν ξεφεύγει από την παράδοση της BMW για αυτοκίνητα με οδική συμπεριφορά που να ξεχωρίζει από το μέσο όρο και να ικανοποιεί τον απαιτητικό οδηγό.

Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό στο δρόμο, προφανώς όμως ένα πολυμορφικό είναι ως αντίληψη και ως υλοποίηση λιγότερο σπορτίφ από κάθε άλλη μορφή αυτοκινήτου, αποτελώντας τον κατεξοχήν "οικογενειακό" τύπο οχήματος (άλλωστε και η επιλογή της μπροστινής κίνησης έγινε λόγω της ανάγκης για μεγιστοποίηση της εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων, στοιχείο απαραίτητο σ' ένα πολυμορφικό).

Παρ' όλα αυτά η συμπεριφορά της είναι εξαιρετική, η πρακτικότητα και οι χώροι της είναι αυτοί που περιμένει κανείς από ένα πολυμορφικό της κατηγορίας και η ποιότητά και οι επιδόσεις της αυτά που περιμένει κανείς από μία BMW. Ο στόχος για τον οποίο δημιουργήθηκε, λοιπόν, είναι απολύτως μέσα στο στόχαστρο.

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εκμετάλλευση χώρων
  • Τιμόνι
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Κατανάλωση


ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • «Άνοιγμα» τιμονιού που μπορεί να κρύβει μικρό μέρος των οργάνων
  • Αυξημένη τιμή
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Πάνος Φιλιππακόπουλος (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή