facebook pixel

VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110 PS: Ύμνος στη γερμανική πρακτικότητα

Το Golf Sportsvan είναι στην ουσία ο αντικαταστάτης του Golf Plus

Το μικρομεσαίο πολυμορφικό της VW αποτελεί ύμνο στη γερμανική πρακτικότητα, συνδυάζοντας εξαιρετικούς χώρους, μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης, εργονομία και ποιότητα, ενώ ο μικρός βενζινοκινητήρας TSI είναι ο πιο υπολογίσιμος αντίπαλος των ντίζελ, προσφέροντας επαρκή δύναμη με χαμηλή κατανάλωση από ένα περιορισμένο κυβισμό που συνεπάγεται μικρή φορολογική επιβάρυνση.

Το παιχνίδι με τα ονόματα είναι ένα συνηθισμένο κόλπο στην αυτοκινητοβιομηχανία για την προώθηση κάποιων μοντέλων, είτε με τη βοήθεια της αύρας που μεταφέρει το όνομα κάποιων άλλων, είτε με την αποποίηση του ονόματος από το οποίο προήλθε μια παραλλαγή, ώστε να δείχνει αυτή ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο.

Kαι κάπου ανάμεσα, υπάρχουν περιπτώσεις μοντέλων που χρησιμοποιούν παραλλαγές στο ίδιο όνομα όταν αλλάζουν, ώστε να τονίζεται η εμφάνιση του νέου και πιθανόν μια αλλαγή φιλοσοφίας. Το Golf Sportsvan, το νέο μικρομεσαίο πολυμορφικό της VW είναι στην ουσία ο αντικαταστάτης του Golf Plus.

Η χρησιμοποίηση του ονόματος "Golf" κρύβει φυσικά την πρόθεση να γίνει εκμετάλλευση της εξαιρετικής και διαχρονικής επιτυχίας του Golf, έχει κάποια λογική με την έννοια ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σ' αυτήν την ίδια πλατφόρμα βασίζονται και θα βασίζονται κι ένα σωρό άλλα μοντέλα του γκρουπ, που φυσικά δεν λέγονται Golf!

Το Sportsvan, μάλιστα, δεν είναι ένα αυτοκίνητο που «πατάει» πάνω στην ίδια ακριβώς έκδοση του «δαπέδου» του Golf (που είναι «σπονδυλωτό» ώστε να «χτίζονται» πάνω σ' αυτό αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών), αλλά έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5 εκατοστά και μεγαλύτερο μήκος κατά 10 περίπου εκατοστά. Με δεδομένο και το πολυμορφικό αμάξωμα, μιλάμε, λοιπόν, για ένα αρκετά διαφορετικό αυτοκίνητο, με μια συγγένεια βεβαίως με το Golf, όχι όμως τόσο στενή όσο θα ήταν αυτή π.χ. με ένα «στέισον».

Εσωτερικό

Η προσπάθεια να συνδεθεί το Sportsvan με το Golf ίσως να το αδικεί σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, που μπορεί κανείς να υποθέσει ότι είναι κάτι σαν ένα λίγο μεγαλύτερο Golf. Στην πραγματικότητα είναι κάτι απείρως μεγαλύτερο και απείρως πιο πρακτικό, χωρίς μάλιστα να υστερεί σε ποιότητα και εργονομία. Βασικό στοιχείο της πολυμορφικότητας του εσωτερικού είναι τα συρόμενα πίσω καθίσματα, που μετακινούνται σε μία διαδρομή 18 εκατοστών, αυξομειώνοντας τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.

Χωρίς μάλιστα να πρόκειται για συμβιβασμό που να καλύπτει κάποια αδυναμία του αυτοκινήτου σε κάποιο κομμάτι των χώρων, αφού και με το κάθισμα τραβηγμένο πίσω, οπότε κάθονται άνετα σ' αυτό σταυροπόδι ακόμα και υψηλόσωμοι ενήλικοι, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 500 λίτρα, είναι δηλαδή πολύ μεγάλος, ανάλογος του χώρου ενός μεγάλου σεντάν ή στέισον και υπερκαλύπτει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.

Εξαιρετικό σε χώρους και πρακτικότητα, εργονομικό και πολύ προσεγμένο ποιοτικά, το εσωτερικό του Golf Sportsvan δημιουργεί ένα πολύ φιλόξενο περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες
Εξαιρετικό σε χώρους και πρακτικότητα, εργονομικό και πολύ προσεγμένο ποιοτικά, το εσωτερικό του Golf Sportsvan δημιουργεί ένα πολύ φιλόξενο περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες

Με τα πίσω καθίσματα τραβηγμένα εμπρός (που και πάλι μπορούν να φιλοξενήσουν επιβάτες) ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 590 λίτρα, ενώ το γεγονός ότι διαθέτει διπλό δάπεδο (στάνταρ στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων) πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες αξιοποίησής του, όπως φυσικά και η δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων.

Προσθέστε και κάμποσους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό, για τους εμπρός αλλά και τους πίσω επιβάτες, κι έχετε την εικόνα ενός σύγχρονου πρακτικού πολυμορφικού. Που επιπλέον προσφέρει μια πολύ καλή θέση οδήγησης, η οποία -λόγω και του συνολικά αυξημένου ύψους του αυτοκινήτου σε σχέση με το Golf- θα ενθουσιάσει όσους θέλουν να κάθονται ψηλά και να έχουν καλύτερη εποπτεία του δρόμου.

Οι ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού είναι αρκετές, η συνολικά εργονομία σωστή, ενώ η ποιότητα κατασκευής δικαιώνει την προσπάθεια τονισμού της συγγένειας με το Golf, γιατί είναι αντίστοιχα υψηλού επιπέδου.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 20.950 ευρώ χωρίς απόσυρση (19.990 με απόσυρση), με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργίες ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και σταθεροποίησης ρυμουλκουμένου, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, 7 αερόσακους (οι πλευρικοί κεφαλής-θώρακος), hill holder, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, cruise control, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και θύρες SD card και Aux, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα Start-Stop, ακόμα και... κιτ για παρασκευή καφέ εσπρέσο, που περιλαμβάνει μηχανή για εσπρέσο πίεσης 16 bars, 2 φλιτζάνια από άθραυστο υλικό, κάψουλες εσπρέσο και βαλιτσάκι αποθήκευσης.

Για την έκδοση με το επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, υπολογίστε περίπου 2.000 ευρώ παραπάνω. Στο προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει η μεγάλη γκάμα των συστημάτων ασφαλείας της VW, όπως σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα ανίχνευσης αλλαγής λωρίδας, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης σε αστικές συνθήκες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιτήρησης εμπρός χώρου, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, δυναμικός έλεγχος φωτισμού, ημιαυτόματο σύστημα υποστήριξης παρκαρίσματος κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Οι κινητήρες TSI της VW είναι ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα για να μην πάρει κανείς ντίζελ, προσφέροντας καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, με λίγα «κυβικά» που δεν δημιουργούν μεγάλο «τεκμήριο» (2.400 ευρώ λιγότερο σε σχέση με το ντίζελ 1.6 TDI), με λιγότερο θόρυβο από το ντίζελ και με μεγαλύτερη ευστροφία και μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών.

Για τον 1.2 TSI έχουμε αναφέρει πολλές φορές, ότι τον θεωρούμε αναλογικά τον καλύτερο από τους TSI με τα δεδομένα της κατηγορίας του κι αυτό επιβεβαιώνεται κι εδώ, όπου μάλιστα χρησιμοποιείται στην νέα έκδοσή του, με αυξημένη ισχύ στους 110 ίππους αντί για τους 105. Είναι εύστροφος, με καλή ροπή από πολύ χαμηλά και με αρκετή δύναμη για το μέγεθος του αυτοκινήτου, που είναι εντυπωσιακό πόσο άνετα κινείται και προσπερνάει μ' ένα κινητήρα τόσο μικρού κυβισμού.

Δεν σε κάνει ούτε στιγμή να αισθανθείς ότι είναι «οριακός» για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και, όπως έχουμε επισημάνει και σε άλλες δοκιμές, είναι πολύ πιο ευχάριστος από τον ντίζελ 1.6 των 105 ίππων, πρώτον, γιατί κάνει λιγότερο θόρυβο και δεύτερον, γιατί αν και έχει χαμηλότερη ροπή, αυτή είναι σταθερή σε πολύ ευρύτερη περιοχή στροφών (από τις 1.400 ως τις 4.000) και σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ευστροφία του βενζινοκινητήρα και το γεγονός ότι το ντίζελ έχει πεντάρι κιβώτιο, τελικά μπορείς να οδηγήσεις πιο γρήγορα το TSI.

Το 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο DSG με το διπλό συμπλέκτη κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου, αλλά θεωρητικά και πιο οικονομική, αφού έχει καλύτερη κατανομή των σχέσεων σε σχέση με τα χειροκίνητα των 5 ή των 6 ταχυτήτων.

Αν και θα παρατηρήσουμε ότι στην πράξη, στις ελληνικές συνθήκες, επειδή το DSG έχει αρκετά μακριές σχέσεις, αυτό το πλεονέκτημα συρρικνώνεται γιατί συχνά αναγκάζεσαι να πιέζεις περισσότερο τον κινητήρα. Το αυτοκίνητο, πάντως, έχει περιορισμένη κατανάλωση, που με λίγη προσοχή στο γκάζι μπορεί να συγκρατηθεί στην πόλη γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και κάτω από τα 7.

Οδηγώντας

Και στην περίπτωση του Sportsvan, όπως και στο Golf, η VW αποφάσισε στις εκδόσεις μέχρι τους 125 ίππους να χρησιμοποιήσει για λόγους μείωσης του κόστους μια πιο απλή πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα, αντί για το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων των πιο γρήγορων εκδόσεων.

Προφανώς μία καλή ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα μπορεί να κάνει καλά τη δουλειά της, ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα που δεν έχουν πολύ ισχυρούς κινητήρες, άρα κινούνται και με πιο συγκρατημένους ρυθμούς, που δημιουργούν λιγότερες απαιτήσεις από τις αναρτήσεις (αυτή άλλωστε ήταν και η λογική πίσω από την επιλογή της VW).

Θα παρατηρήσουμε πάντως ότι, πρώτον, εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο με πολύ μεγαλύτερους χώρους, άρα ασχέτως του βάρους του όταν είναι κενό μπορεί να φορτωθεί πολύ περισσότερο από ένα Golf, οπότε θα είναι αρκετά βαρύτερο όταν κινείται φορτωμένο και δεύτερον, λόγω του αυξημένου ύψους οι αναρτήσεις καλούνται να χειριστούν μεγαλύτερες αδρανειακές δυνάμεις από τις κινήσεις του αμαξώματος. Θα είχε λοιπόν, νόημα, αφού υπάρχει η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, να χρησιμοποιηθεί και στις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του Sportsvan.

Ασφαλές, ευκολοδήγητο και άνετο στο δρόμο, έχει και το πλεονέκτημα ενός εξαιρετικού μικρού βενζινοκινητήρα που, αν και προσφέρει επαρκή δύναμη για τις ανάγκες του, είναι οικονομικός και φορολογικά... μετριοπαθής!
Ασφαλές, ευκολοδήγητο και άνετο στο δρόμο, έχει και το πλεονέκτημα ενός εξαιρετικού μικρού βενζινοκινητήρα που, αν και προσφέρει επαρκή δύναμη για τις ανάγκες του, είναι οικονομικός και φορολογικά... μετριοπαθής!

Αυτό δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δημιουργεί κάποια ανασφάλεια στον οδηγό. Αντιθέτως, είναι καλά στημένο, έχει πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά που δεν αιφνιδιάζει ποτέ κι ένα καλό ESP που επεμβαίνει όταν εξαντλούνται τα όρια πρόσφυσης.

Απλώς η υποστροφή έρχεται λίγο νωρίτερα απ' ό,τι στο Golf και οι κλίσεις στις στροφές είναι λίγο μεγαλύτερες, με δεδομένες και τις «μαλακές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, που έχουν ως στόχο να προσφέρουν καλή άνεση. Και πράγματι η ποιότητα κύλισης είναι καλή και ή άνεση πολύ ικανοποιητική, αν και όχι «γαλλική», απομονώνοντας πολύ ικανοποιητικά τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι είναι ακριβές και ικανοποιητικό σε αίσθηση και τα φρένα πολύ καλά.

Προφανώς συνολικά δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που σε προκαλεί για «ενθουσιώδη» οδήγηση, αλλά για ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο που προσφέρει ασφάλεια, ευκολία οδήγησης και επαρκή άνεση.

Συμπέρασμα

Όπως και όλα τα μικρομεσαία πολυμορφικά, το Golf Sportsvan απευθύνεται σε όσους έχουν αυξημένες ανάγκες σε χώρους, που δεν καλύπτονται τόσο καλά από τα μικρομεσαία χάτσμπακ. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ότι σ' αυτόν το τομέα των χώρων είναι εξαιρετικό, δικαιολογώντας απολύτως την ύπαρξή του και την αυξημένη τιμή του σε σχέση με το Golf, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα είναι και η πρακτικότητά του και η ευελιξία της διαμόρφωσης.

Επιπλέον, ειδικά για την ελληνική αγορά, έχει το πλεονέκτημα της ύπαρξης του βενζινοκινητήρα TSI 1.2, που αποτελεί μια πολύ δελεαστική εναλλακτική απέναντι στους ντίζελ, προσφέροντας χαμηλότερη τιμή, χαμηλότερο κυβισμό άρα και τεκμήριο, πιο ευχάριστη οδήγηση, λιγότερο θόρυβο και μία πολύ λογική κατανάλωση, που μπορεί να έχει αρκετά μικρή διαφορά σε σύγκριση με τα ντίζελ για να μη ληφθούν σοβαρά υπ' όψη τα υπόλοιπα πλεονεκτήματά του.

ΥΠΕΡ

  • Εξαιρετικοί χώροι
  • Πρακτικότητα εσωτερικού 
  • Ποιότητα
  • Εξαιρετικός βενζινοκινητήρας μικρού κυβισμού με χαμηλό τεκμήριο
  • Οικονομία
  • Επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (έξτρα)

ΚΑΤΑ

  • Μακριές σχέσεις στο DSG
  • Αυξημένες κλίσεις σε σύγκριση με το Golf
Πάνος Φιλιππακόπουλος (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή