facebook pixel

Αποστολη στη Σαντορινη

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa

Το νέο Corsa δεν κληρονομεί ούτε ένα εξάρτημα από το τρέχον μοντέλο

Η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση της 5ης γενιάς του Opel Corsa στη Σαντορίνη σηματοδότησε και την έναρξη διάθεσης του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά.

Το αυτοκίνητο θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ από 1.000 ως 1.400 κ.εκ. και οι τιμές του ξεκινούν από 11.600 ευρώ χωρίς απόσυρση (10.906 με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο 1.2 των 70 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και ραδιο-CD με θύρες Aux και USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι.

Το νέο Corsa είναι βασισμένο σ' ένα νέο «πλαίσιο», που όπως τόνισε η σχετική ανακοίνωση της Opel όταν αποκάλυψε το νέο μοντέλο, «δεν κληρονομεί ούτε ένα εξάρτημα από το τρέχον Corsa».

Έχοντας ήδη μεγαλώσει αρκετά από την προηγούμενη γενιά του, το νέο Corsa δεν είναι μεγαλύτερο από το υπάρχον, διατηρώντας το ίδιο μεταξόνιο κι έχοντας μία πολύ μικρή αύξηση του μήκους, μόλις κατά 2 εκατοστά, φτάνοντας συνολικά στα 4.021 μ. και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος, 3θυρη και 5θυρη.

Αυτό δεν σημαίνει, όμως,  ότι δεν έγινε μία πλήρης αναδιαμόρφωση του εσωτερικού για την αύξηση των εσωτερικών χώρων. Ο χώρος αποσκευών ήταν ήδη πολύ καλός για την κατηγορία κι εξακολουθεί να είναι, με χωρητικότητα 285 λίτρων.

Σημαντικό στοιχείο επίσης, που επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, είναι ότι έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 5 χιλιοστά.

Μαζί με το νέο Corsa κάνει την εμφάνισή του και ο νέος 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας τούρμπο, που συνδυάζεται με το εντελώς νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 90 και 115 ίππων, και δίνει στην Opel  τη δυνατότητα να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στην κατηγορία, όπου είχε μείνει πίσω σε ό,τι αφορά τους βενζινοκινητήρες, όταν οι περισσότεροι ανταγωνιστές της είχαν ήδη παρουσιάσει μικρούς κινητήρες με τούρμπο.

Φυσικά η γκάμα των κινητήρων του νέου Corsa είναι μεγάλη και διαθέτει κι άλλους κινητήρες, με σημαντικότερο σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, τον ανανεωμένο ντίζελ 1.3 CDTI των 95 ίππων (η Opel προσφέρει τον ίδιο κινητήρα και σε έκδοση 75 ίππων), που έχει βελτιωθεί για πιο ομαλή λειτουργία με λιγότερο θόρυβο.

Υπάρχουν επίσης στον ελληνικό τιμοκατάλογο οι βενζινοκινητήρες 1.2 με 70 ίππους και 1.4 με 90 ίππους, ενώ η Opel προσφέρει στη γκάμα του Corsa και τον 1,4 τούρμπο με 100 ίππους. Μεγάλη είναι και η γκάμα των κιβωτίων, αφού εκτός από χειροκίνητο εξάρι υπάρχει το χειροκίνητο πεντάρι του ντίζελ, ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και η νέα (3η) γενιά του ημιαυτόματου Easytronic με τις 5 ταχύτητες.

Αν και η βασική αρχιτεκτονική των αναρτήσεων δεν έχει αλλάξει (υπάρχουν γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), έχει γίνει πλήρης επανασχεδιασμός τους, με τροποποιημένη γεωμετρία και διαφορετικές ρυθμίσεις, με στόχο την ταυτόχρονη βελτίωση της ευστάθειας και της άνεσης.

Επίσης το σύστημα διεύθυνσης έχει νέα εξαρτήματα (κρεμαγιέρα, ενδιάμεσος άξονας κολόνα ), ενώ έχει προστεθεί και μια επιλογή "City", που με το πάτημα ενός κουμπιού από το οδηγό αυξάνει την υποβοήθηση του τιμονιού για να το κάνει σημαντικά ελαφρύτερο, ώστε να διευκολύνονται οι ελιγμοί (ιδιαίτερα στο παρκάρισμα) μέσα στην πόλη.

Όπως και στο υπάρχον μοντέλο, θα υπάρχει η επιλογή και ενός σπορ πλαισίου, με σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ, τροποποιημένη γεωμετρία στην ανάρτηση και διαφορετική «χαρτογράφηση» του συστήματος διεύθυνσης για πιο άμεση απόκριση.

Μια θεαματική αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής και των υλικών έχει γίνει στο εσωτερικό του νέου Corsa
Μια θεαματική αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής και των υλικών έχει γίνει στο εσωτερικό του νέου Corsa

Τέλος, σε επίπεδο εξοπλισμού θα διατίθεται μία μεγάλη σειρά οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως προβολείς bi-xenon με φωτισμό στροφών, σύστημα επιτήρησης τυφλής γωνίας, εμπρός κάμερα με αναγνώριση οδικής σήμανσης, σύστημα προειδοποίησης για αλλαγή λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης για επικείμενη πρόσκρουση, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος κ.λ.π και φυσικά το σύστημα πολυμέσων Opel IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 7'' και εφαρμογές όπως BringGo, Stitcher και TuneIn, οι οποίες παρέχουν ενσωμάτωση λειτουργιών smartphone μέσα στο αυτοκίνητο.

Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει κάνει μία συμφωνία με τη Vodafone και στο λανσάρισμα θα παρέχει στους αγοραστές του νέου Corsa ως δώρο ένα νέο smartphone της Vodafone με την εφαρμογή BringGo, το οποίο συνδέεται με το Opel IntelliLink και δίνει τη δυνατότητα πλοήγησης μέσω της οθόνης του αυτοκινήτου χωρίς την εγκατάσταση ειδικού συστήματος πλοήγησης, που θα κόστιζε μερικές εκατοντάδες ευρώ.

Στη Σαντορίνη είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε εκδόσεις του αυτοκινήτου και με τους τρεις βασικούς κινητήρες που αναμένεται να καλύψουν τον κύριο όγκο πωλήσεων στην ελληνική αγορά, το νέο χιλιάρη με τους 90 και με τους 115 ίππους και τον ντίζελ 1.3 με τους 95.

Μία πρώτη γενική παρατήρηση για το αυτοκίνητο, είναι ότι έχει γίνει μια θεαματική αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής και υλικών στο εσωτερικό, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο (κάτι που συμβαδίζει με τη σύγχρονη τάση για αγορά μικρότερων αυτοκινήτων, στα οποία όμως οι αγοραστές θέλουν να έχουν την ίδια αίσθηση και «εξυπηρέτηση» που είχαν πριν στα μεγαλύτερα).

Σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, είναι το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 5 χιλιοστά.
Σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, είναι το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 5 χιλιοστά.

Βελτιωμένη μας φάνηκε επίσης και η άνεση που προσφέρει το Corsa, στοιχείο σημαντικό στην Ελλάδα με τους κακούς δρόμους, ενώ σωστή μας φάνηκε η εργονομία και καλή η θέση οδήγησης.

Ο χιλιάρης κινητήρας είναι απολύτως ανταγωνιστικός με τα αντίστοιχα σύνολα που χρησιμοποιούν άλλες εταιρείες, είναι δυνατός και εύστροφος με πολύ καλή ροπή, δεν μας δυσκόλεψε σε κανένα προσπέρασμα, ενώ δεν είναι καθόλου θορυβώδης. Οι δύο εκδόσεις ισχύος δεν έχουν καμία διαφορά στην καθημερινή οδήγηση, άλλωστε έχουν και οι δύο ακριβώς την ίδια ροπή, απλώς ο λιγότερο δυνατός κινητήρας κάποια στιγμή «τελειώνει» (η μέγιστη ισχύς παράγεται στις 3.700 στροφές και μένει σταθερή μέχρι τις 6.000), ενώ αυτός με τους 115 ίππους εξακολουθεί να αυξάνει την ισχύ που παρέχει μέχρι τις 5.000 στροφές (και αυτή μένει επίσης σταθερή μέχρι τις 6.000).

Το νέο κιβώτιο είναι εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Όσο για τον ντίζελ, έχει τα γνωστά χαρακτηριστικά ροπής και ισχύος που κρίναμε ανέκαθεν πολύ θετικά, ενώ έχει πράγματι βελτιωθεί αρκετά σε επίπεδο λειτουργίας και είναι πιο πολιτισμένος και αισθητά λιγότερο θορυβώδης. Θα επανέλθουμε, όμως, με περισσότερες λεπτομέρειες μετά την αναλυτική δοκιμή του αυτοκινήτου.

Πάνος Φιλιππακόπουλος (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή