facebook pixel

Mini One D: Αναβάθμιση με συνέπεια

Το νέο Mini δεν είναι και τόσο... μίνι

Μια ακόμα γενιά Mini προσφέρει την οδηγική απόλαυση και την ποιότητα στην οποία μας είχε συνηθίσει η σύγχρονη αναβίωση του μικρού βρετανικού θρύλου, σε συνδυασμό με ένα νέο ντίζελ, που προσφέρει οικονομία και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, αλλά και λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις που πλησιάζουν τους προσφερόμενους χώρους στη σφαίρα του... πραγματικού.

Το σήμα Mini έχει πάψει εδώ και χρόνια ν' αποτελεί περιγραφικό χαρακτηρισμό ενός μοντέλου και είναι μία μάρκα με αρκετά μεγάλη γκάμα διαφορετικών αυτοκινήτων.

Με την τελευταία γενιά, όμως, του «βασικού» μοντέλου αυτής της γκάμας, του 3θυρου που αποκαλείται απλώς Mini, χωρίς άλλον επιθετικό χαρακτηρισμό για το είδος του μοντέλου (Countryman, Clubman κλπ.), έπαψε πλέον να έχει σχέση με την κυριολεξία ακόμα και γι' αυτό.

Το νέο Mini μεγάλωσε κι άλλο, στη νέα γενιά του φτάνει πλέον τα 3,821 μέτρα (9,8 εκατοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο) και αν υπολογίσουμε ότι το πρώτο Golf (πριν αρκετά χρόνια, είναι αλήθεια) ήταν περίπου 3,78 μ., εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό το Mini πλέον, δεν είναι και τόσο... μίνι.

Μικρό αυτοκίνητο πάντως εξακολουθεί να είναι με τα στάνταρ της εποχής μας, αφού είναι από τα μικρότερα στην κατηγορία του (τα περισσότερα σούπερ μίνι είναι κοντά ή και λίγο πάνω από τα 4 μ.), απλώς αρχίζει να αποκτάει και χαρακτηριστικά... κανονικού αυτοκινήτου σε σύγκριση με το μικροσκοπικό προσωπικό μεταφορικό μέσο που ήταν παλιότερα. Και φυσικά, για να ακολουθεί σε όλους τους τομείς τις ανάγκες της εποχής, όλες σχεδόν οι εκδόσεις του έχουν μικρότερο βάρος από τις αντίστοιχες του προηγούμενου, ενώ βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του, μ' ένα πολύ καλό συντελεστή Cx στο 0,28, ώστε να εξασφαλίζεται η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων σε συνδυασμό και με τους νέους κινητήρες.

Εσωτερικό

Η αύξηση των διαστάσεων συνοδεύτηκε και από αύξηση του μεταξονίου κατά 28 χιλιοστά (φτάνοντας συνολικά τα 2.495), με προφανές όφελος στους χώρους, που εξακολουθούν βεβαίως να είναι περιορισμένοι για τους πίσω επιβάτες, αλλά πάντως είναι... πραγματικοί (γιατί στο προηγούμενο, αν ο οδηγός ξεπερνούσε το 1,80 μ. πίσω δύσκολα μπορούσαν να χωρέσουν δύο ενήλικοι).

Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης αυξηθεί και φτάνει πλέον τα 211 λίτρα, 51 περισσότερα από πριν, αλλά και πάλι εξακολουθεί να είναι μικρός με τα μέτρα της κατηγορίας και θυμίζει περισσότερο... μίνι (ίσως για να δικαιώνει το όνομα του αυτοκινήτου!) παρά σούπερ μίνι. Απλώς τώρα μπορείς να πας με αυτό στο σούπερ μάρκετ και να χωρέσουν τα ψώνια της εβδομάδας, κάτι που στο προηγούμενο μοντέλο δεν ήταν και τόσο προφανές

Η εργονομία εξακολουθεί να έχει μία ιδιομορφία που συνηθίζεται εύκολα, οι χώροι έχουν βελτιωθεί, αλλά εξακολουθούν να είναι κάτω από το μέσο όρο και η ποιότητα κατασκευής είναι ακόμα καλύτερη, αντάξια του "premium" χαρακτήρα του
Η εργονομία εξακολουθεί να έχει μία ιδιομορφία που συνηθίζεται εύκολα, οι χώροι έχουν βελτιωθεί, αλλά εξακολουθούν να είναι κάτω από το μέσο όρο και η ποιότητα κατασκευής είναι ακόμα καλύτερη, αντάξια του "premium" χαρακτήρα του

Αυτά, πάντως, είναι χαρακτηριστικά που μάλλον τα αποδέχεται εύκολα η παραδοσιακή πελατεία του Mini (για τους υπόλοιπους υπάρχει πλέον και το 5θυρο, που είναι και μεγαλύτερο), όπως και την ιδιόμορφη εργονομία του σε ό,τι αφορά όργανα και διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις, μόλις οδηγήσεις για λίγο διάστημα το αυτοκίνητο).

Αλλαγές έχουν γίνει σε σχέση με πριν και μπορεί το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό να εξακολουθεί να βρίσκεται εκεί, δεν φιλοξενεί όμως πλέον το ταχύμετρο, που μετακινήθηκε μπροστά από το τιμόνι, όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά μία οθόνη TFT (ή μία έγχρωμη οθόνη 8'', ανάλογα με την έκδοση) με διάφορες ενδείξεις (επίσης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε, επειδή είχαμε κάνει ιδιαίτερη κριτική στα μικρά σκιάδια του προηγούμενου μοντέλου, ότι η εταιρεία έκανε... ρελάνς και όχι μόνο τα νέα είναι λίγο μεγαλύτερα, αλλά υπάρχει κι ένα επιπλέον πλευρικό σκιάδιο για τον οδηγό (στη θέση που από την πλευρά του συνοδηγού βρίσκεται η χειρολαβή της οροφής). Κάτι που κάνει πλέον πολύ πιο άνετες τις μετακινήσεις κατά τις ηλιόλουστες μέρες, μειώνοντας αισθητά την ενόχληση του οδηγού από τον ήλιο (αφού μπορεί να προστατεύεται ταυτόχρονα από μπροστινό και πλευρικό σκιάδιο).

Η παράδοση διατηρήθηκε σε ό,τι αφορά τους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς. Επίσης η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά και πάλι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο, είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την αυξημένη τιμή του (που είναι πάντως χαμηλότερη από εκείνη του προηγούμενου Mini One D), η οποία ξεκινάει από 19.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (18.681 με απόσυρση), με στάνταρ εξοπλισμό χωρίς βασικές ελλείψεις (6 αερόσακοι, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ραδιο-CD με θύρα USB, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών κλπ.) Και από εκεί και πέρα... ό,τι πληρώνεις παίρνεις, από ένα μεγάλο κατάλογο έξτρα εξοπλισμού, που προσφέρει μέχρι και... head up display (το οποίο είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής), που αν δεν κάνουμε λάθος, προσφέρεται για πρώτη φορά σε τόσο μικρό αυτοκίνητο.

Κινητήρας-κιβώτιο

Στο νέο Mini υπήρξε μία μεγάλη ανανέωση της γκάμας των κινητήρων και το Mini One D κινείται από ένα νέο 3κύλινδρο ντίζελ 1.5 με 95 ίππους (5 περισσότερους από τον 1.6 που υπήρχε πριν).

Ένα πολύ καλό κινητήρα, με επαρκή δύναμη και πολύ καλή ροπή, που κινεί απολύτως ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, που μπορεί να ακολουθήσει αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιδιώξεις. Οι επιδόσεις άλλωστε είναι βελτιωμένες. Μισό δευτερόλεπτο έχει κερδίσει το νέο Mini One D στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, που γίνεται τώρα σε 11'', αν και οι επιδόσεις από στάση δεν είναι κυρίως αυτές που χαρακτηρίζουν τις δυνατότητες ενός ντίζελ, που λόγω της ροπής του τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις εν κινήσει.

Το γεγονός είναι ότι η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και ο κινητήρας επιτρέπει καλές επιταχύνσεις εν κινήσει και ασφαλέστατα προσπεράσματα. Τα πράγματα μάλιστα θα ήταν ακόμα καλύτερα, αν το εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν είχε τόσο μακριές σχέσεις, κάτι που σε αναγκάζει να κατεβάζεις ταχύτητα πιο γρήγορα απ' ότι θα ήθελες.

Εκεί που υπάρχει ένα μικρό βήμα προς τα πίσω είναι στον τομέα του θορύβου, αφού ο 3κύλινδρος ντίζελ δεν είναι μεν ενοχλητικά θορυβώδης, ακούγεται όμως περισσότερο από τον 4κύλινδρο 1.6 του προηγούμενου μοντέλου, που μας είχε εντυπωσιάσει με το χαμηλό θόρυβό του και ήταν ένας από τους πιο αθόρυβους (αν όχι ο πιο αθόρυβος) ντίζελ που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα.

Η κατανάλωση όμως είναι εξίσου χαμηλή και εύκολα μπορείς να ταξιδέψεις με λιγότερα από 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ εξίσου εύκολα (και χωρίς να «σέρνεσαι») μπορείς να πετύχεις στην πόλη 8 λίτρα/100 χλμ. ή και λιγότερο. Σημαντικό είναι επίσης το ότι οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από τα 100 g/km και το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο-πολύ αναμενόμενα. Το προηγούμενο Mini ήταν σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά και αναμενόμενο ήταν να είναι εξίσου καλό και το νέο, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού η αύξηση μήκους και πλάτους δρα ευεργετικά σε διάφορες παραμέτρους της συμπεριφοράς ενός μικρού αυτοκινήτου. Για το προηγούμενο Mini λέγαμε ότι στρίβει σαν καρτ, το ίδιο θα πούμε και τώρα, με την υποσημείωση μάλιστα ότι οι αντιδράσεις του είναι πιο προοδευτικές από πριν, λόγω αύξησης των διαστάσεων.

Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, προσφέροντας οδηγική απόλαυση όσο σε λίγα μικρά αυτοκίνητα, ενώ ο νέος μικρός ντίζελ έχει τη ροπή που  χρειάζεται για ν' αξιοποιήσει αυτήν τη συμπεριφορά
Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, προσφέροντας οδηγική απόλαυση όσο σε λίγα μικρά αυτοκίνητα, ενώ ο νέος μικρός ντίζελ έχει τη ροπή που χρειάζεται για ν' αξιοποιήσει αυτήν τη συμπεριφορά

Η αδράνεια είναι μεγαλύτερη και η προειδοποίηση ότι αρχίζει η απώλεια πρόσφυσης απέχει χρονικά από το «ξεκόλλημα» περισσότερο από πριν, δίνοντας στον οδηγό (και στο ESP) τη δυνατότητα να αντιδράσει έγκαιρα και λιγότερο απότομα. Τα κράτημα είναι εξαιρετικό, η ακρίβεια της συμπεριφοράς, επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και τα φρένα πολύ καλά, οπότε για μια ακόμα φορά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης για όσους μπορούν να την εκτιμήσουν. Και μάλιστα με καλύτερα ποιότητα κύλισης από πριν, αν και η άνεση εξακολουθεί να είναι μέτρια λόγω των σφιχτών αναρτήσεων.

Η επιλογή της Mini είναι ξεκάθαρη: ήθελε ένα σπορτίφ αυτοκίνητο για νεαρόκοσμο που έχει μεγαλύτερες αντοχές στις αντιδράσεις μιας ανάρτησης ρυθμισμένης για σπορτίφ χαρακτήρα.

Συμπέρασμα

Αν και μεγαλύτερο, το νέο Mini βαδίζει ακριβώς πάνω στα χνάρια του προηγούμενου σε ό,τι αφορά τη βασική φιλοσοφία του, απλώς είναι ακόμα καλύτερα φτιαγμένο και βελτιωμένο λειτουργικά χάρη στους μεγαλύτερους χώρους που προσφέρει η αύξηση των διαστάσεων. Απλώς και πάλι οι χώροι του είναι μικρότεροι από το μέσο όρο, οπότε μιλάμε και πάλι για ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο με προτεραιότητα όχι στους επιβάτες αλλά στον οδηγό.

Ο οδηγός δεν έχει χάσει τίποτα από πριν, έχοντας ένα αυτοκίνητο διασκεδαστικό στην οδήγηση, με καλό όσο και οικονομικό (στην έκδοση ντίζελ) κινητήρα, που μπορείς να οδηγήσεις γρήγορα, εξερευνώντας πρώτα τα δικά σου όρια και μετά τα δικά του. Εξακολουθεί να είναι ακριβότερο από το μέσο όρο και εξακολουθεί να είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με χαρακτήρα όπου η λέξη "lifestyle" προηγείται της λέξης «σπορτίφ». Το παραδοσιακό κοινό του θα εξακολουθήσει να του είναι πιστό.

YΠEP

  • Oδική συμπεριφορά
  • Tιμόνι
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα
  • Διπλό σκιάδιο οδηγού
  • Χαρακτήρας και στιλ που ξεχωρίζει
  • Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

KATA

  • Xώροι
  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Άνεση
  • Πολύ μακριές σχέσεις
  • Αυξημένη τιμή

Πάνος Φιλιππακόπουλος (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή