facebook pixel

Lexus IS 300h: Υβριδική επιβεβαίωση

Tο νέο Lexus IS έχει για πρώτη φορά και μία υβριδική έκδοση

Για πρώτη φορά υβριδικό, το μεσαίο σεντάν της Lexus αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συστήματος με πολύ χαμηλό θόρυβο και κατανάλωση μικρού αυτοκινήτου στην πόλη, συνδυάζοντάς τα μ' ένα καλά στημένο πλαίσιο που προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά, με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα και με πολύ πλούσιο εξοπλισμό

Η σημασία που δίνει η Toyota στην υβριδική τεχνολογία είναι δεδομένη, οπότε είναι απολύτως λογική η πλήρης επέκτασή της στη γκάμα της Lexus.

Σε μία premium μάρκα που αναπόφευκτα έχει αυτοκίνητα ακριβότερα από το μέσο όριο της κατηγορίας τους, είναι ευκολότερο να ενσωματώσεις μία τεχνολογία που κοστίζει και ευκολότερο να βρεις πελάτες διατεθειμένους να πληρώσουν αυτό το πρόσθετο κόστος.

Έτσι, το νέο Lexus IS έχει για πρώτη φορά και μία υβριδική έκδοση και φυσικά είναι η μοναδική που έχει νόημα να προσφέρεται στην ελληνική αγορά, αν και με αυξημένη εργοστασιακή τιμή, μια και υπάρχει ευνοϊκή φορολογική αντιμετώπιση ως προς το τέλος ταξινόμησης, που αντισταθμίζει την αύξηση του κόστους λόγω της υβριδικής τεχνολογίας.

Και βέβαια εδώ συμπυκνώνεται όλος ο παραλογισμός του ελληνικού φορολογικού συστήματος, που από τη μία απαλλάσσει ένα αυτοκίνητο από ένα φόρο (το τέλος ταξινόμησης) ως ανταμοιβή για την μειωμένη επιβάρυνση που δημιουργεί στο περιβάλλον με την προηγμένη τεχνολογία του και από την άλλη επιβάλλει... φόρο πολυτελείας στο ίδιο αυτοκίνητο επειδή η τιμή του περνάει κάποιο όριο, εξαιτίας αυτής της προηγμένης τεχνολογίας η οποία επιβραβεύεται!

Εν πάση περιπτώσει, στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ζούμε, τα έχουμε συνηθίσει αυτά, οπότε ας επιστρέψουμε στο Lexus της δοκιμής μας, ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας με το οποίο το γκρουπ της Toyota στοχεύει να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα σαν τη Mercedes C Class, της σειρά 3 της BMW, το Audi Α4 ή το Volvo S60.

Ένα αυτοκίνητο που, όπως συνηθίζεται στις μέρες μας, ιδιαίτερα σ' αυτήν την κατηγορία όπου δεν συγχωρούνται οι μικροί χώροι, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις (κατά 80 χιλιοστά σε μήκος και 10 σε πλάτος) και μεταξόνιο (κατά 10 χιλιοστά) από τον προκάτοχό του, φτάνοντας σε μήκος τα 4,665 μέτρα. Και, αν μη τί άλλο (γιατί το θέμα της αισθητικής είναι καθαρά προσωπικό) σε επίπεδο σχεδίασης έχει ένα στιλ που ξεχωρίζει και εντυπωσιάζει, αν κρίνουμε από τα γυρίσματα κεφαλιών στο πέρασμά του όσο το οδηγούσαμε.

Να σημειώσουμε επίσης ότι υπάρχει για το αυτοκίνητο και μία έκδοση F Sport, που δεν είναι απλώς μία έκδοση πλούσιου εξοπλισμού, αλλά έχει εξωτερικές και εσωτερικές βελτιώσεις, με διαφορετική μάσκα και μπροστινό προφυλακτήρα, καθώς και διαφορετικά καθίσματα.

Εσωτερικό

Η πρώτη εντύπωση που δημιουργείς μπαίνοντας στο IS, είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό και προσεγμένο αυτοκίνητο και ταυτόχρονα εργονομικά σωστό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, μ' ένα καλό κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και με επαρκείς ρυθμίσεις για να βολευτείς, με μόνο αδυναμία την κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι ίσως να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

H ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης όμως είναι πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και τα εύχρηστα χειριστήρια και διακόπτες, δημιουργώντας μια σαφής διαφορά από τα (ήδη πολύ καλοφτιαγμένα) Toyota και δικαιολογώντας απόλυτα την ξεχωριστή ύπαρξη της Lexus ως "premium" μάρκας.

Εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, σωστή εργονομία και καλοί χώροι χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του IS 300h
Εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, σωστή εργονομία και καλοί χώροι χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του IS 300h

Οι προσφερόμενοι χώροι είναι αρκετά καλοί και φιλοξενούν πολύ άνετα 4 επιβάτες. Απλώς πίσω, το σχήμα του (εντυπωσιακού) αμαξώματος είναι αρκετά κεκλιμένο ώστε να μοιάζει με κουπέ, με αποτέλεσμα αν οι επιβάτες είναι πάνω από 1,85 μ. το εσωτερικό ύψος να είναι οριακό.

Θα θέλαμε επίσης περισσότερους χώρους για μικροπράγματα (και το ντουλαπάκι άλλωστε στο ταμπλό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο). Από την άλλη πλευρά, αν και σεντάν, το αυτοκίνητο διαθέτει διαιρούμενο (60:40) πίσω κάθισμα, η αναδίπλωση του οποίου αυξάνει το χώρο αποσκευών και ενισχύει την πρακτικότητά του.

Ο χώρος αποσκευών δεν είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας (σ' ένα υβριδικό αυτοκίνητο, με πίσω κίνηση μάλιστα, υπάρχουν περισσότερα εξαρτήματα που πρέπει να βολευτούν από κάτω), αλλά με τα 450 λίτρα καλύπτει ικανοποιητικά τις ανάγκες των 4 επιβατών.

Η τιμή του IS 300h ξεκινάει από 39.000 ευρώ, μ' ένα επίπεδο εξοπλισμού πραγματικά "premium", που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 8 αερόσακους (υπάρχουν αερόσακοι γονάτων για οδηγό και συνοδηγό, ενώ οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς με ξένον, καθαριστήρες προβολέων, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Η μεγάλη διαφορά του IS 300h από τους ανταγωνιστές του είναι το υβριδικό σύστημα κίνησης με τη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αποτελείται από ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων με 181 ίππους κι ένα ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων, που αποδίδουν συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 223 ίππων.

Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 22,5 kgm από τις 4.200 ως τις 5.400 στροφές, αλλά (κι αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των υβριδικών συστημάτων) από μηδέν στροφές είναι διαθέσιμη η μεγάλη ροπή των 30,6 kgm του ηλεκτροκινητήρα.

Το νούμερο των κυβικών του βενζινοκινητήρα ίσως τρομάζει και δημιουργεί συνειρμούς για υψηλές καταναλώσεις, γιατί ζούμε στην Ελλάδα όπου μετράμε τα αυτοκίνητα με τα κυβικά, στην πραγματικότητα όμως τα υβριδικά αυτοκίνητα πρέπει να κρίνονται με εντελώς διαφορετικά κριτήρια.

Το IS 300h, λοιπόν, είναι πράγματι γρήγορο, με τέτοια συνδυασμένη ροπή και ισχύ θα ήταν περίεργο να μην είναι (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3'' και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα αναφέρει η εταιρεία).

Η δύναμη είναι άφθονη, αν πατάς γκάζι η αύξηση του ρυθμού των στροφών είναι απολύτως γραμμική (βοηθάει σ' αυτό και το CVT με την πολύ ομαλή λειτουργία) και η επιτάχυνση σταθερή, ενώ υπάρχει και επιλογή "Sport" για όποιον θέλει πιο «νευρική» συμπεριφορά και ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις.

Τα προσπεράσματα, λοιπόν, είναι ασφαλέστατα και ο ρυθμός που μπορεί να ακολουθήσει το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να είναι αρκετά γρήγορος αν θέλει ο οδηγός. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει και τη δυνατότητα λειτουργίας με 6 σταθερές σχέσεις αν προτιμάει ο οδηγός, με τις αλλαγές να γίνονται χειροκίνητα, είτε με το μοχλό επιλογής, είτε με τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Όμως όλα αυτά δεν συνεπάγονται και καταναλώσεις σαν αυτές που υποψιάζεται όποιος βλέπει τα κυβικά και τις επιδόσεις. Το υβριδικό αυτοκίνητο έχει πλεονέκτημα ακόμα και απέναντι στα ντίζελ μεσαίου κυβισμού όταν κινείται στην πόλη, όπου μπορεί να διανύει μικρές αποστάσεις (π.χ. από φανάρι σε φανάρι) ακόμα και ως ηλεκτροκίνητο.

Υπάρχει άλλωστε και επιλογή για ηλεκτροκίνηση, η οποία μπορεί να προσφέρει αυτονομία μέχρι 5 χιλιόμετρα όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη. Στο ταξίδι μοιραία η χρήση του ηλεκτροκινητήρα μειώνεται, οπότε η κατανάλωση βρίσκεται ανάμεσα στα ντίζελ και τα βενζινοκίνητα.

Στην ουσία πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να είναι το οικογενειακό του ιδιοκτήτη του, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και καθημερινά στην πόλη. Λίγη προσοχή να δώσει κανείς στην αποφυγή πολύ νευρικής οδήγησης και τη σωστή χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας για φόρτιση της μπαταρίας (π.χ. όχι άσκοπο γκάζι στις κατηφόρες, αλλά κίνηση του αυτοκινήτου με τη φόρα που ήδη έχει), μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., κατανάλωση δηλαδή μικρού αυτοκινήτου, που είναι καλύτερη και από αυτή πολλών μεσαίων ντίζελ 1.6.

Στο ταξίδι, με ρυθμούς στα όρια της νομιμότητας, η τιμή αυτή μπορεί να πέσει στα 7 λίτρα/100 χλμ., που είναι ίσως λίγο μεγαλύτερη από αυτή ενός μεσαίου ντίζελ, αλλά και πάλι είναι χαμηλή, αν συνυπολογίσει κανείς και τα πλεονεκτήματα του συστήματος (πολύ χαμηλός θόρυβος, καλύτερη ευστροφία από τα ντίζελ, μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών, πιο ευχάριστη οδήγηση κλπ.)

Οδηγώντας

Το IS 300h έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά στην εποχή μας με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας και τις εξελιγμένες αναρτήσεις (στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν εμπρός διπλά ψαλίδια και πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων), αυτό έχει μόνο... εγκυκλοπαιδική σημασία για το μέσο οδηγό σχετικά με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Στην πραγματικότητα και το ESP σπάνια λειτουργεί, ακόμα κι όταν οδηγείς αρκετά γρήγορα, γιατί το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα, είναι γενικά ουδέτερο στη συμπεριφορά του, εμφανίζει προοδευτική υποστροφή στην πίεση (κάτι που είναι πολύ βολικό για το μέσο οδηγό) και, ακόμα και με το γκάζι πατημένο αρκετά, είναι πολύ δύσκολο να εμφανιστούν τάσεις υπερστροφής (τις οποίες ελέγχει φυσικά το διακριτικό ESP), λόγω της γραμμικής λειτουργίας κινητήρα-κιβωτίου.

Το υβριδικό σύστημα με τη μεγάλη δύναμη προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και το πολύ καλά στημένο «πλαίσιο» έχει τις δυνατότητες να τις αξιοποιήσει, με «μπόνους» την πολύ χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη
Το υβριδικό σύστημα με τη μεγάλη δύναμη προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και το πολύ καλά στημένο «πλαίσιο» έχει τις δυνατότητες να τις αξιοποιήσει, με «μπόνους» την πολύ χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη

Είναι, λοιπόν, ένα ιδιαίτερα φιλικό αυτοκίνητο για οποιονδήποτε οδηγό, το οποίο επιπλέον προσφέρει και μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση (χωρίς να είναι και το κορυφαίο από τα μεσαία "premium" σ' αυτόν τον τομέα, αλλά κάπου στο μέσο όρο της κατηγορίας).

Το τιμόνι του έχει αρκετά καλή αίσθηση (ίσως λίγο «τεχνητή»), ενώ τα αποτελεσματικά φρένα του έχουν αυτήν την κάπως «σπογγώδη» αίσθηση που χαρακτηρίζει συνήθως τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Συμπέρασμα

Ένα αυτοκίνητο που είναι τόσο ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση και ταυτόχρονα γρήγορο και πολύ οικονομικό, δεν μπορεί παρά να το κρίνεις θετικά εξαρχής. Πολύ περισσότερο όταν είναι και τόσο ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, η θετική άποψη γίνεται υπερθετική. Και το IS 300h έχει ένα επιπλέον προσόν, που μπορεί να μην αφορά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του, αλλά στην εποχή μας παίζει ρόλο για κάποιους αγοραστές, ειδικά στην premium κατηγορία.

Είναι «διαφορετικό», ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, που ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα, οπότε είναι ακόμα πιο ελκυστικό για όσους επιδιώκουν αυτόν τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Είναι ίσως λίγο ακριβότερο σε σύγκριση με ανταγωνιστικά αυτοκίνητα αντίστοιχων επιδόσεων, αλλά είναι και πολύ πιο οικονομικό στην πόλη. Οπότε τα ατού δεν του λείπουν.

ΥΠΕΡ

  • Δύναμη υβριδικού συστήματος
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα
  • Χαμηλός θόρυβος
  • Εξοπλισμός
  • Φιλική οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση μικρού αυτοκινήτου στην πόλη
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στη «βασική» έκδοση
  • Διαιρούμενο πίσω κάθισμα

ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
  • Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
  • Χώρος αποσκευών κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
  • Ελαφρά σπογγώδης αίσθηση στα φρένα

Πάνος Φιλιππακόπουλος (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή