facebook pixel

VW Polo 1.2 TSI: Αντίσταση στα ντίζελ

Παραμένοντας στην κορυφή της κατηγορίας σε ποιότητα μετά την πρόσφατη ανανέωσή του, το Polo εξακολουθεί να είναι ευκολοδήγητο, ασφαλές και άνετο στο δρόμο, ενώ ο καλός βενζινοκινητήρας TSI προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, αποτελώντας μια πολύ δελεαστική λύση απέναντι στην επέλαση των ντίζελ

Για τους κινητήρες της VW έχουμε πει πολλές φορές για το δίλημμα που δημιουργεί με τους κινητήρες της. Αν και έχει καλούς ντίζελ, έχει τόσο καλούς μικρούς βενζινοκινητήρες TSI, που αποτελούν κίνητρο για να μη πάρεις ντίζελ, ώστε να απολαύσεις τα πλεονεκτήματα του βενζινοκινητήρα (ευστροφία, λιγότερος θόρυβος, μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών κλπ.) χωρίς τόσο μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση που να σε κάνει να τα αγνοήσεις και να στραφείς αναγκαστικά στο ντίζελ.

Η πρόσφατη ανανέωση του Polo, λοιπόν, πέρα από τις συνηθισμένες εξωτερικές αισθητικές αλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, περιλάμβανε και ανανέωση της γκάμας των κινητήρων, δημιουργώντας μία νέα περίοδο «ανταγωνισμού» ανάμεσα στους βενζινοκινητήρες TSI και τους ντίζελ TDI. Η πρώτη έκδοση που πήραμε για δοκιμή ήταν με τον ανανεωμένο 1.2 TSI, που αποδίδει στο Polo μικρότερη ισχύ (90 ίππους) από την έκδοση των 105 ίππων που μας είχε ενθουσιάσει τα τελευταία χρόνια σ' ένα σωρό μοντέλα του γκρουπ, αλλά είναι προσαρμοσμένος στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6.

Εσωτερικό

Η ανανέωση του Polo περιλάμβανε και κάποιες εσωτερικές αλλαγές, όπως νέο τιμόνι και νέα εμφάνιση του πίνακα οργάνων, όπως και νέα συστήματα ήχου και πλοήγησης, αλλά κατά τα άλλα το αυτοκίνητο είναι λειτουργικά όπως το ξέραμε, ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι σε ποιότητα, χώρους και λειτουργικότητα. Με μια γεροδεμένη κατασκευή, πολύ προσεγμένο φινίρισμα και καλή ποιότητα υλικών, διακοπτών κλπ., προσφέρει και πολύ καλή εργονομία, όπως συνηθίζουν οι Γερμανοί. 

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, οι ρυθμίσεις αρκετές για να καθίσεις ακριβώς όπως σε βολεύει, η ορατότητα επαρκής και το μόνο που θα μπορούσαμε να κριτικάρουμε, είναι το γεγονός πως οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι κάπως μικροί, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται λίγη προσοχή στη «νεκρή γωνία» δεξιά όταν αλλάζεις λωρίδα. 

Με καλούς χώρους για τους επιβάτες, το εσωτερικό του Polo είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, λειτουργικό και εργονομικά σωστό
Με καλούς χώρους για τους επιβάτες, το εσωτερικό του Polo είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, λειτουργικό και εργονομικά σωστό

Από τους καλύτερους της κατηγορίας είναι και οι χώροι, που φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες (ας μη ξεχνάμε ότι το σημερινό Polo έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το πρώτο Golf, που δεν ξεπερνούσε τα 3,80μ!), ενώ το σημαντικό είναι ότι αυτό δεν επιτυγχάνεται  σε βάρος του χώρου αποσκευών, που με τα 280 λίτρα του είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα, αν και προσωπικά θα προτιμούσα λίγο μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες. 

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 13.350 ευρώ χωρίς απόσυρση (12.390 με απόσυρση) με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, 4 αερόσακους (οι πλευρικοί κεφαλής-θώρακος), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth και θύρες USB, SD card και Aux, σύστημα Star-Stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο κινητήρας 1.2 TSI ήταν πάντα μια πολύ καλή επιλογή για τα σούπερ μίνι του γερμανικού ομίλου, αλλά ακόμα και για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, στα οποία μας είχε πολλές φορές εντυπωσιάσει. Στην ανανεωμένη έκδοση που χρησιμοποιείται τώρα στο Polo, η ισχύς είναι μειωμένη στους 90 ίππους (υπάρχει και έκδοση 110 ίππων σε άλλα μοντέλα της μάρκας) και το ερώτημα ήταν φυσικά τί επιπτώσεις έχει αυτή η μείωση της ισχύος στην οδήγηση του αυτοκινήτου. Θα τονίσουμε λοιπόν ξανά, όπως είχαμε κάνει στο σχετικό άρθρο της παρουσίασης του ανανεωμένου Polo στον ελληνικό Τύπο, πως με τη διάδοση των κινητήρων βενζίνης με τούρμπο, πρέπει ν' αρχίσουμε σταδιακά να τους αξιολογούμε με διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με το παρελθόν και κυρίως όχι με τη μέγιστη ισχύ, αλλά με τη ροπή, όπως κάνουμε όταν μιλάμε για ντίζελ. 

Ο συγκεκριμένος κινητήρας κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο, του προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις, επιτρέπει ασφαλέστατα προσπεράσματα, αλλά και κίνηση με αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Η μέγιστη ροπή του άλλωστε αποδίδεται σταθερά από τις 1.400 ως τις 4.000 στροφές (άλλο ένα πλεονέκτημα των βενζινοκινητήρων σε σχέση με τους ντίζελ, όπου η μέγιστη ροπή δεν διατηρείται σε τέτοιο εύρος στροφών) κι αυτό λέει πολλά για το πόσο άνετα κινεί το αυτοκίνητο.

Στην πραγματικότητα μάλιστα, θα μπoρούσε το ίδιο αυτοκίνητο με τον ίδιο ακριβώς κινητήρα να είναι ακόμα πιο γρήγορο αν το εύχρηστο κιβώτιο ήταν εξάρι, οπότε θα είχε ακόμα καλύτερη κατανομή των σχέσεων (ευτυχώς και τώρα δεν είναι υπερβολικά μακριές), αλλά ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για σούπερ μίνι, όπου το θέμα του κόστους είναι πολύ πιο ευαίσθητο απ' ότι σε μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες. Σημασία έχει ότι το αυτοκίνητο έχει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις και προσπερνάει με ασφάλεια στους δύσκολους ελληνικούς δρόμους. 

Κι εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντικό είναι το γεγονός ότι αυτό συμβαίνει με μια πολύ περιορισμένη κατανάλωση, που δεν είναι τόσο υψηλότερη από τις αντίστοιχες τιμές των ντίζελ σούπερ μίνι ώστε να σε κάνει εύκολα να ξεχνάς τα πλεονεκτήματα του βενζινοκινητήρα. Έτσι, μπορείς εύκολα στην πόλη να κινηθείς με καταναλώσεις γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι κοντά στα 6. Είναι χαρακτηριστικό για τις δυνατότητες αυτού του κινητήρα ότι οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση είναι χαμηλότερες από τις τιμές που αντιστοιχούν στο Polo με τον χιλιάρη κινητήρα των 75 ίππων! Τέλος, σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε για το ανανεωμένο Polo ότι τα σέρβις πραγματοποιούνται πλέον κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας

Όπως και πριν την ανανέωση, το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο και ελέγχεται εύκολα. Προφανώς δεν είναι ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, δεν είναι αυτός ο ρόλος του άλλωστε, αφού η άνεση είναι προτεραιότητα που δεν μπορείς να αγνοείς σ' αυτήν την κατηγορία και για να την προσφέρει η ανάρτηση πρέπει να είναι πιο «μαλακή» απ' ότι θα ήταν σ' ένα σπορτίφ αυτοκίνητο. 

Ασφαλές, ευκολοδήγητο και εύκολα ελεγχόμενο, το αυτοκίνητο έχει και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις
Ασφαλές, ευκολοδήγητο και εύκολα ελεγχόμενο, το αυτοκίνητο έχει και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις

Από εκεί και πέρα, όμως, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που είναι καλά στημένο, σταθερό, στρίβει με ακρίβεια, έχει πολύ καλό κράτημα, υποστρέφει προοδευτικά όταν το πιέζεις και δεν υπερστρέφει αν αφήσεις το γκάζι, ενώ υπάρχει φυσικά ανά πάσα στιγμή και η  βοήθεια του αποτελεσματικού ESP αν επιμείνεις στην υπερβολή. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική (αν και κάπως τεχνητή) αίσθηση, ενώ τα αρκετά καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας.

Για όσους πάντως ενδιαφέρονται λιγότερο για την άνεση (που πράγματι είναι καλή), η VW προσφέρει για πρώτη φορά στο Polo είναι κι ένα σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης. Είναι το σύστημα "Sport Select", με δύο επιλογές ρύθμισης των αμορτισέρ, normal και sport, από τις οποίες στη δεύτερη υπάρχει και χαμήλωμα της ανάρτησης (του ύψους δηλαδή του αυτοκινήτου από το έδαφος) κατά 15 χιλιοστά. Η επιλογή αυτή δίνει τη δυνατότητα να ικανοποιηθούν και όσοι θέλουν το «κάτι παραπάνω» σε οδική συμπεριφορά, αλλά είναι προφανώς λογικό η στάνταρ έκδοση να έχει ανάρτηση με λιγότερους συμβιβασμούς στην άνεση.

Συμπέρασμα

Μετά την ανανέωσή του το Polo εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι. Είναι λειτουργικό και ασφαλές αυτοκίνητο με καλούς χώρους για την κατηγορία (και απολύτως επαρκείς με απόλυτα κριτήρια για 4 άτομα), ευέλικτο στην πόλη και ασφαλές στο ταξίδι, με πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις αλλά και με χαμηλή κατανάλωση. Και πάνω απ' όλα αυτά, με μια κορυφαία ποιότητα κατασκευής που παραπέμπει στη μεγαλύτερη κατηγορία, κάτι που το κάνει ακόμα ευκολότερα ένα πιθανό υποκατάστατό της για κάποιον που -ασχέτως κυβικών (αφού κινητήρες 1.2 TSI διαθέτουν και μεγαλύτερα αυτοκίνητα)- δεν θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο μεγαλύτερων διαστάσεων. Με το Polo έχει την ποιότητα που τον κάνει να αισθάνεται ότι είναι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο αλλά και την ευελιξία και την οικονομία του μικρού.

Υπέρ

  • Εργονομία
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά - άνεση
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Μάλλον μικροί εξωτερικοί καθρέφτες
  • Θα θέλαμε μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες

Πάνος Φιλιππακόπουλος (Autointernet.gr)

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή