facebook pixel

Θα εξεταστουν μελλοντικα

Οριστικά εκτός ΕΣΠΑ Πανεπιστημίου και Φαληρικός Όρμος

Οριστικά εκτός ΕΣΠΑ Πανεπιστημίου και Φαληρικός Όρμος

Οριστικά εκτός του ΕΣΠΑ έμειναν η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, καθώς δεν περιλαμβάνονται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών, για την περίοδο 2014-2020 που υποβλήθηκε στην Κομισιόν.

Πρόκειται για επιβεβαίωση της εφημερίδας  "Το Βήμα", το οποίο αποκάλυψε στις 23 Νοεμβρίου ότι η Κομισιόν απέρριψε τα δύο έργα, καθώς τα θεωρεί "διακοσμητικά" και "περιττά" για μια περίοδο δημοσιονομικής στενότητας όπως αυτή που διανύουμε. 

Το ρεπορτάζ αναφέρει πως υπουργείο Υποδομών παραδέχεται εγγράφως στη Βουλή ότι στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα "δεν περιλαμβάνονται τα έργα ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Ορμου, έπειτα από σχετική διαβούλευση των ελληνικών Αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά την οποία η τελευταία διατύπωσε σχετικές επιφυλάξεις για τα παραπάνω έργα". 

Σημειώνεται πως έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην "έγκαιρη υποβολή του ανωτέρω Επιχειρησιακού Προγράμματος, συνολικής δημόσιας δαπάνης ύψους περίπου 5,2 δισ. ευρώ, στο οποίο εμπεριέχονται πολύ σημαντικά έργα". 

Αναφέρεται πάντως ότι "δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας, δεδομένου ότι για τα έργα αυτά συνεχίζεται η διαδικασία ωρίμασής τους, ώστε οι ελληνικές Αρχές να επανέλθουν σε διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να αναδειχθεί τόσο η βιωσιμότητά τους όσο και η αναπτυξιακή τους αξία για τον τουρισμό, αλλά και για την περιβαλλοντική βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα" αναφέρεται. 

Ποια έργα εγκρίθηκαν 

Τα μεγάλα έργα που πέρασαν από την Κομισιόν είναι: 

  • Υδρευση Κέρκυρας. 
  • Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ – Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ). 
  • Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς. 
  • Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Νέας Μάκρης και Μαραθώνα. 
  • Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Ραφήνας και Αρτέμιδας. 
  • Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από κόμβο Κορωπίου ως Λαύριο και σύνδεση με λιμένα Λαυρίου. 
  • Ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό Χαϊδάρι 
  • Πειραιάς και συρμοί του μετρό Αθήνας. 
  • Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης ως Καλαμαριά 
  • Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών. 
  • Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή. 
  • Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Καλό Νερό – Τσακώνα». 
  • Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα -Πύργος». 
  • Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση). 
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Πάτρα. 
  • Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας. 
  • Κατασκευή του τμήματος «Λαμία – Ξυνιάδα» του αυτοκινητοδρόμου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65). 
  • Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 – Τμήμα «Αλσος Βεΐκου – Γουδή» 
  • Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή – Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών. 
  • Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Ανω Λιοσίων. 
  • Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής. 
  • Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Αξονα Βορρά – Νότου. 
  • Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ. 
  • Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Νοτιοανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης. 
  • Φράγμα Χαβρία. 

Σύμφωνα με την Κομισιόν, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος θα δημιουργηθούν πάνω από 32.000 θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών και περίπου 50.000 στον τομέα του περιβάλλοντος. 

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή