facebook pixel

Toyota Aygo 1.0: Στα σίγουρα

Το νέο Aygo θα αποτελέσει επιλογή νέων οδηγών αλλά και οικογενειών

Το Aygo, με μια τεράστια εμπορική επιτυχία στην πλάτη, δεν θα μπορούσε παρά να τιμήσει το πολυάριθμο έως τώρα κοινό του, συνεχίζοντας βελτιωμένο την πορεία που κατέγραψε ο προκάτοχός του.

Στην Toyota, το νέο Aygo αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα, που μπορεί να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην Ευρώπη, τουλάχιστον στις χώρες του Ευρωπαϊκού νότου, όπου κυρίως πωλούνται τόσο μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Στην Ελλάδα, όπου το 95% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται είναι κάτω των 1.400 κυβικών εκατοστών, με την κατανάλωση να αποτελεί το νούμερο 1 εχθρό του πληθυσμού, αυτοκίνητα σαν το νέο Aygo, βρίσκονται όχι απλά στο στόχαστρο νέων σε ηλικία αγοραστών ή νέων κυριολεκτικά οδηγών, αλλά ακόμη και νεοσύστατων οικογενειών (ναι, δυστυχώς, εκεί που φτάσαμε δεν αποτελεί υπερβολή). Δείτε μόνο πόσο ψηλά διατηρούν ακόμη την τιμή τους τα μεταχειρισμένα Aygo προηγούμενης γενιάς, στην πολύκροτη αγορά «δεύτερου χεριού» και θα καταλάβετε τί εννοούμε. 

Το νέο Aygo λοιπόν, με περίσσιο χρώμα, χαρούμενη διάθεση και εντονότερη προσωπικότητα από πριν, είναι η φυσική εξέλιξη του αυτοκινήτου που διατηρήθηκε στην παραγωγή τα τελευταία σχεδόν δέκα έτη. Η πολύχρονη παραμονή του στο στίβο αγοράς, δίνει το στίγμα και στη νέα γενιά.

Σε αυτήν υφίστανται οπτικές διαφορές ανάμεσα στα τρία ομοειδή μοντέλα (108, C1), κατά κύριο λόγο, εξωτερικά. Το μίνι της Toyota υιοθετεί το μαύρο σταυρό μπροστά, που κάνει τις καμπύλες να ξεχειλίζουν από το κυβισμένο σουλούπι. Η εταιρία δεν νοιάζεται αν αυτό το παράξενο χαρακτηριστικό ξενίσει κάποιους εν δυνάμει αγοραστές, γιατί έχει τη γνώμη πως θα απορροφήσει κάποιους άλλους, νέους. Θα το δούμε στην πράξη πλέον, αφού το νέο μοντέλο ήδη έχει αρχίσει να πωλείται...

Μόνο οι εμπρός πόρτες και το πλαίσιο του παρμπρίζ είναι κοινά στα τρία αυτοκίνητα. Τα υπόλοιπα εξωτερικά τμήματα διαφοροποιούνται, συμπεριλαμβανομένης και της οροφής τύπου «διπλής καλύπτρας» στο Aygo. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στην έξυπνη χρήση της κοινής πλατφόρμας, η οποία ουσιαστικά είναι η ίδια με πριν, αλλά εκσυγχρονισμένη εκ βάθρων.

Η δομή έχει ενισχυθεί σημαντικά, με χάλυβα υψηλής αντοχής και επιπλέον ενισχύσεις σε καίρια σημεία, που αυξάνουν την ακαμψία και βελτιώνουν παράλληλα την παθητική ασφάλεια του μικρού Toyota. Σε σχέση με το απερχόμενο Aygo, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 25 χιλιοστά (στα 3.455), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά για καλύτερη αεροδυναμική αντίσταση (Cx 0,28 από 0,29).

Εσωτερικό

Καμπίνα με αύρα παιδικού δωματίου και με δυνατότητα προσωπικής διαμόρφωσης (η τάση της εποχής), αφού περισσότερα από 10 μέρη εντός - εκτός δύναται να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας νέες αντιθέσεις. Έτσι, η εναλλαγή χρώματος στο εσωτερικό, συνοδεύεται από αρκετές δυνατότητες προσωποποίησης.

Το νέο περιβάλλον λειτουργεί ενθαρρυντικά, στην ουσία ξεχνάς το γυμνό μέταλλο, σε άλλη περίπτωση θα ήταν το πρώτο που θα παρατηρούσες. Τη high tech πλευρά της εξέλιξης την καλύπτει η μεγάλη οθόνη αφής στην κονσόλα (διαθέσιμη στις ακριβότερες εκδόσεις), η οποία αν συνδεθεί με το κατάλληλο smartphone, μετατρέπεται ουσιαστικά σε tablet. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ, η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές, χαρακτηρίζεται πάλι άνιση.

Καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με την απαραίτητη (ενίοτε τεχνολογική) μόστρα να προσελκύει νέους και καταρτισμένους, περιορισμένοι πίσω χώροι γενικώς, αλλά καλός βασικός εξοπλισμός
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με την απαραίτητη (ενίοτε τεχνολογική) μόστρα να προσελκύει νέους και καταρτισμένους, περιορισμένοι πίσω χώροι γενικώς, αλλά καλός βασικός εξοπλισμός

Εμπρός κάθεσαι με άνεση ακόμα και αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, ενώ πίσω, όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν (απαγορεύονται οι κλειστοφοβικοί). Έχουμε όμως ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θεωρητικά θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρά του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ αντίστοιχα πίσω τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών παρότι αυξήθηκε κατά 29 λίτρα (φτάνει τα 168), εξακολουθεί να είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, μάλιστα με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Το νέο πεντάθυρο Aygo κοστίζει από 10.540 ευρώ (9.771 ευρώ με απόσυρση) με ουσιαστικό εξοπλισμό, καθώς στην βασική έκδοση περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 6 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VSC) με hill holder, κλιματισμός, σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB, LED ημέρας, σύστημα τοποθέτησης παιδικού καθίσματος ISOFIX.

Κινητήρας - Κιβώτιο

Ο νέος είναι ωραίος γιατί κατά βάση μιμείται τον παλιό, θα παραφράσω το ρητό για τον κινητήρα που παρέχει ζωή στο Aygo. Oι βελτιώσεις του 1.0 VVTi ξεκινούν από την ελαφρώς υψηλότερη σχέση συμπίεσης (11,5:1 αντί 11). Ο κινητήρας αποδίδει 69 ίππους και 9,7 kgm στις 4.300 σ.α.λ. εκ των οποίων τα 8,7 είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.

Οι επιδόσεις είναι επαρκείς για αυτοκίνητο πόλης (0-100 σε 14,2'', τελική 160 χλμ./ώρα), ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης, με όπλα την καλύτερη καύση χάρη στα νέα μπουζί, τη νέα πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη ροή και ανάμειξη του αέρα με το καύσιμο, τον ψεκασμό λαδιού στα πιστόνια για μείωση τριβών, τους νέους μηχανισμούς ανύψωσης των βαλβίδων αλλά και άλλες βελτιώσεις που αναβαθμίζουν την θερμική απόδοση του χιλιάρη κινητήρα έως 37%.

Κλείνοντας την τεχνική αναφορά, να πούμε πως η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στο «καπάκι» μαζί με το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων. Στην πράξη ο κινητήρας και πάλι παράγει θόρυβο, το χαρακτηριστικό γρύλισμα των τριών κυλίνδρων, έστω και λίγο ηπιότερο σε σχέση με πριν.

Το σύνολο του ενός λίτρου παρουσιάζεται εύστροφο και ζωντανό, αλλά οι μακριές σχέσεις με φόντο την χαμηλή κατανάλωση (6,7 λίτρα στα 100 χλμ., είδαμε εμείς), δεν το αφήνουν να... αγριέψει. Δεν δυσκολεύεται βέβαια να κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα του Aygo, αλλά αν θέλεις μέσα στην πόλη άμεση απόκριση πρέπει να καταφύγεις στο βελτιωμένο πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την αραιή κλιμάκωση. Τέλος, το νέο Aygo δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας

Στο οδηγικό προφίλ δεν έχουμε καμία θεαματική αλλαγή, πέραν του ότι έχει αμβλυνθεί έως ένα βαθμό η αίσθηση του βασικού (entry) μέσου μετακίνησης συγκριτικά με την πρώτη γενιά. Ίδιο πλαίσιο με πριν δεν σημαίνει απαραίτητα μικρή εξέλιξη. Οι τεχνικοί της Toyota  προέβησαν σε μια σειρά σημαντικών βελτιώσεων στο σασί αλλά και στο υπόλοιπο αμάξωμα, προκειμένου να ενισχύσουν την ακαμψία.

Οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν μια πιο μεστή εικόνα στο δρόμο. Εδώ, διατηρεί τη σταθερότητα που χαρακτήριζε και την προηγούμενη γενιά, ωστόσο πλέον τη συνδυάζει με καλύτερα επίπεδα άνεσης. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών.

Δεν φαίνεται μόνο αλλά είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, που δέχθηκε ένα γενναίο μηχανολογικό ρετούς, προκειμένου να ανταποκριθεί στις (νέες από κάθε άποψη) προκλήσεις της εποχής.
Δεν φαίνεται μόνο αλλά είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, που δέχθηκε ένα γενναίο μηχανολογικό ρετούς, προκειμένου να ανταποκριθεί στις (νέες από κάθε άποψη) προκλήσεις της εποχής.

Το μικρό Toyota προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές διατηρείται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, διαχειριζόμενη εύκολα (όταν απαιτηθεί) από το ESP. Οι μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα δεν φοβίζουν και είναι απόρροια της άνεσης στην οποία έχει ρίξει το βάρος η ανάρτηση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, διαθέτουν καλή αίσθηση και είναι πιο αποτελεσματικά από ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η γεύση που σου μένει οδηγώντας το νέο Aygo, είναι η ιδιαίτερη ευκολία οδήγησης, τα χειριστήρια με την ανάλαφρη αντίδραση, η φιλικότητα δηλαδή μαζί με ένα πιο ασφαλές προφίλ.

Συμπέρασμα

Μακριά από εμάς εξαρτημένα σχόλια και στρογγυλεμένα συμπεράσματα. Το Aygo βελτιώθηκε, δεν είναι είδηση, παραμένει όμως αγκιστρωμένο στη φιλοσοφία της πρώτης γενιάς, δεν επέκτεινε τον αστικό χαρακτήρα του, αλλά επέμεινε στο αρχικό μοτίβο, σβήνοντας τα κακώς κείμενα από αυτό. Σεβαστή επιλογή, αν και σε κάποια αντίθεση με τη συνήθεια της εποχής. Η τελευταία υποδεικνύει ακόμη και στο μικρό αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν μεγαλύτερο, εκτελώντας χρέη μοναδικού μέσου μεταφοράς στο εκάστοτε σπίτι. Το Aygo, όμως, φαίνεται πως δεν θέλει να κλέψει πελατεία από το Yaris και ίσως αυτό ήταν εξαρχής το ζητούμενο για τον κολοσσό ονόματι Toyota...


Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

ΥΠΕΡ

  • Ευκολία χρήσης
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
  • Αναβαθμισμένη εικόνα
  • Εξοπλισμός βασικής έκδοσης

ΚΑΤΑ

  • Περιορισμένοι χώροι πίσω επιβατών-αποσκευών

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή