facebook pixel

VW Golf GTI: Στα χνάρια του προγόνου

Tο νέο GTI είναι πραγματικά γρήγορο, έχει εξαιρετικό κινητήρα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά

Βαδίζοντας πάνω στις αρχικές γραμμές που χάραξε ο ομώνυμος πρόγονός του, προσαρμοσμένες στη σημερινή πραγματικότητα, το νέο GTI είναι πραγματικά γρήγορο, έχει εξαιρετικό κινητήρα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά ταυτόχρονα είναι και ποιοτικό, πολιτισμένο, ευκολοδήγητο σε βαθμό που μπορεί να οδηγηθεί απ' οποιονδήποτε και δεν έχει καθόλου υπερβολική κατανάλωση.

Το Golf GTI μπορεί να μην είναι ένα «καθαρόαιμο» σπορ αυτοκίνητο, ασκούσε όμως πάντα μια ιδιαίτερη γοητεία στους φίλους της αυτοκίνησης, ισορροπώντας εξαιρετικά ανάμεσα στις επιδόσεις και την απόλαυση της (γρήγορης) οδήγησης και στον πολιτισμένο, «καθημερινό» χαρακτήρα, που επιτρέπει την άνετη χρήση του και την εύκολη οδήγησή του απ' οποιονδήποτε και σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Γι' αυτό άλλωστε και η επιτυχία του ήταν τεράστια από την πρώτη κιόλας γενιά του και γι' αυτό η VW δεν διανοείται να δημιουργήσει μια νέα γενιά Golf χωρίς την ανάλογη έκδοση GTI. Για να τονίσει μάλιστα αυτήν την «καθημερινή» εικόνα του αυτοκινήτου, προσφέρει το GTI και με 3θυρο και με 5θυρο αμάξωμα, διευρύνοντας έτσι σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται, και σε ηλικία, και σε απαιτήσεις.

Εσωτερικό

Τρίθυρο ή πεντάθυρο, το GTI είναι ένα Golf, ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας δηλαδή σε χώρους, φιλοξενώντας πολύ άνετα 4 επιβάτες και διεκδικώντας δικαιωματικά το ρόλο του «μικρού οικογενειακού» αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, αφού έχει κι ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών με τα δεδομένα της κατηγορίας, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα. Δεδομένη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, που προσφέρει επαρκείς ρυθμίσεις, σωστή στήριξη του σώματος, εύχρηστα χειριστήρια και ευανάγνωστα όργανα. Απολύτως επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα μέσα στο αυτοκίνητο.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρo, ποιοτικό και λειτουργικό και ανταποκρίνεται στην τιμή και την εικόνα του αυτοκινήτου
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρo, ποιοτικό και λειτουργικό και ανταποκρίνεται στην τιμή και την εικόνα του αυτοκινήτου

Αναμενόμενη είναι επίσης και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, το Golf άλλωστε ήταν πάντα ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία «μαζικής παραγωγής» σ' αυτόν τον τομέα, πλησιάζοντας σε ποιότητα τα "premium" αυτοκίνητα. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στις κορυφαίες εκδόσεις σαν το GTI, που δεν είναι καθόλου φτηνό, ξεκινώντας από τα 30.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (28.100 με απόσυρση) με χειροκίνητο κιβώτιο και από 33.200 ευρώ (30.400 με απόσυρση) με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, για το 3θυρο GTI των 220 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται το ESP, 7 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα κλειδαριές και (θερμαινόμενοι) καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, cruise control, σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα Start-Stop κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο 2λιτρος κινητήρας των 220 ίππων είναι ένα... ποίημα, ένα εξαιρετικό σύνολο που ενθουσιάζει με την απόδοση και τη λειτουργία του και δεν είναι τυχαίο ότι πριν λίγο καιρό η Porsche παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου μία 2λιτρη έκδοση της Macan μ' αυτόν ακριβώς τον κινητήρα (με 237 ίππους). Αυτός ο 2λιτρος TSI αποτελεί την καλύτερη απόδειξη για το άλμα που έκανε η VW στην τεχνολογία των κινητήρων με τους TSI, αλλά και την καλύτερη απόδειξη πως όταν μιλάμε για επιδόσεις και σπορτίφ χαρακτήρα, ο βενζινοκινητήρας είναι... έτη φωτός μπροστά από τον ντίζελ, από τον οποίο υστερεί μόνο σε κατανάλωση (δυστυχώς σ' αυτή τη ζωή όλα τα καλά πράγματα έχουν ένα κόστος). Η σύγκριση ανάμεσα στον κινητήρα του GTI και τον αντίστοιχο, επίσης 2λιτρο, ντίζελ του GTD τα λέει όλα. 

Η ονομαστική μέγιστη ροπή είναι λίγο μικρότερη στον βενζινοκινητήρα (35,7 kgm αντί για 38,7), είναι όμως σταθερά διαθέσιμη σε σχεδόν διπλάσια περιοχή στροφών (από τις 1.500 ως τις 4.400, αντί για 1.750 ως 3.250 του GTD). Είναι πολύ εύκολα αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι αυτό για τη βελτίωση των επιδόσεων του αυτοκινήτου, για το σπορ χαρακτήρα της λειτουργίας του κινητήρα, για την απόλαυση της οδήγησης, αλλά και για την πιο ξεκούραστη οδήγηση, αφού απαιτεί πολύ λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων (στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο). Ταυτόχρονα η μέγιστη ισχύς στο GTI, εκτός του ότι είναι μεγαλύτερη (210 ίπποι, αντί για 184 του GTD) είναι διαθέσιμη σταθερά από τις 4.500 ως τις 6.000 στροφές. Εκεί, δηλαδή όπου το ντίζελ «τελειώνει», το GTI έχει άλλες 1.500 στροφές, όπου αποδίδει 36 ίππους παραπάνω!

Το αυτοκίνητο, λοιπόν, είναι πραγματικά γρήγορο, είναι πολύ ευχάριστο, ο κινητήρας έχει καλή απόκριση, άφθονη ροπή και πολύ καλή ευστροφία και το σημαντικό είναι, μια και αναφερθήκαμε νωρίτερα στην κατανάλωση, ότι καίει μεν παραπάνω από το ντίζελ, μέσα σε πολύ λογικά πλαίσια όμως, τουλάχιστον όταν δεν θέλει κανείς να ξεθυμάνει με το πόδι στο πάτωμα, αλλά το οδηγεί με «καθημερινούς» ρυθμούς. Έτσι, η κατανάλωση είναι 10-11 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω στα 8 στο ταξίδι, αλλά μπορεί να πέσει και πιο κάτω με ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό (μια και η κατανάλωση έχει άμεση συνάρτηση με τις εκπομπές CO2), ότι οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι μόλις 139 g/km στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ένα εξαιρετικό, γρήγορο κιβώτιο, που πάντα μας ενθουσίαζε και που συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα.

Οδηγώντας

Η οδική συμπεριφορά του GTI έχει λογική «τουρισμού» και παραπέμπει σε όσα είπαμε στην αρχή για τον πολιτισμένο χαρακτήρα του (όπως και όλων των GTI από άλλους κατασκευαστές που ακολούθησαν τη λογική της VW μετά την εμφάνιση του πρώτου Golf GTI). Το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ με την παραδοσιακή έννοια του όρου, δεν είναι αυτό το σκληρό, απόλυτο «όπλο» με τη συμπεριφορά επιπέδου καρτ και το τιμόνι-ξυράφι, που θα μπορούσες να το βάλεις και στην πίστα και να... λυσσάξεις μέχρι να λιώσουν τα λάστιχα. 

Είναι ποιοτικό, πολιτισμένο, ευκολοδήγητο σε βαθμό που μπορεί να οδηγηθεί απ' οποιονδήποτε και δεν έχει καθόλου υπερβολική κατανάλωση
Είναι ποιοτικό, πολιτισμένο, ευκολοδήγητο σε βαθμό που μπορεί να οδηγηθεί απ' οποιονδήποτε και δεν έχει καθόλου υπερβολική κατανάλωση

Όπως κάθε GTI που σέβεται τον εαυτό του, είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο δρόμου με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, υψηλού επιπέδου κράτημα και εύκολο στο χειρισμό, που είναι ουδέτερο στην πίεση, υποστρέφει πολύ προοδευτικά όταν φτάσει στα όρια της πρόσφυσής του, δεν γυρίζει εύκολα αν αφήσεις το γκάζι, αλλά είναι πιο «μαλακό» από ένα σπορ αυτοκίνητο και λιγότερο απόλυτο, γι' αυτό άλλωστε και δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ και μπορεί να οδηγηθεί απ' οποιονδήποτε χωρίς να τον αγχώσει. Και φυσικά γι' αυτό έχει και απόλυτα αποδεκτή άνεση (στα γνωστά γερμανικά πλαίσια). Αρκετά καλό είναι το τιμόνι και πολύ καλά τα φρένα, συμπληρώνοντας ένα σύνολο «ταξιδιάρικο», πολιτισμένο, ευκολοδήγητο και γρήγορο, που δεν θα κουράσει ούτε τον οδηγό ούτε του επιβάτες, ακόμα και σ' ένα μακρινό ταξίδι με πολύ υψηλούς ρυθμούς.

Συμπέρασμα

Η σημερινή γενιά του GTI εκφράζει αυθεντικά τις αξίες πάνω στις οποίες βασίστηκε ο πρώτος ομώνυμος πρόγονός του, απόλυτα προσαρμοσμένες στη σημερινή πραγματικότητα. Είναι ένα πραγματικό "Grand Tourer", με εξαιρετικές επιδόσεις, ένα κινητήρα-διαμάντι και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση και μεγάλα ευχάριστα ταξίδια, χωρίς όμως να είναι και «απόλυτο» σπορ αυτοκίνητο, με όλα τα μειονεκτήματα που αυτό θα δημιουργούσε στον τομέα της άνεσης και της χρηστικότητας. Ταυτόχρονα είναι κι ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα, ευκολοδήγητο, με πολύ προσεγμένο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό, καλούς χώρους για την κατηγορία, σωστή εργονομία και αποδεκτή άνεση. 

Και μια που δεν είναι μέρες για σπατάλες, οι επιδόσεις και ισχύς προσφέρονται με πολύ λογική κατανάλωση, έως και χαμηλή στο ταξίδι αν αποφασίσει κανείς να οδηγήσει με σύνεση. Παιδί της εποχής του δηλαδή, χωρίς να χάνει τα χνάρια του προγόνου. Το εσωτερικό είναι ευρύχωρo, ποιοτικό και λειτουργικό και ανταποκρίνεται στην τιμή και την εικόνα του αυτοκινήτου.

Πολύ γρήγορο, χάρη στον εξαιρετικά κινητήρα TSI, αλλά κάθε άλλο παρά υπερβολικά λαίμαργο σε βενζίνη, το GTI έχει οδική συμπεριφορά που αξιοποιεί τις επιδόσεις του, αλλά πολιτισμένα, με απολύτως αποδεκτή άνεση

ΥΠΕΡ
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Χώροι
- Κορυφαία ποιότητα
- Κιβώτιο DSG (έξτρα)

ΚΑΤΑ
- Τιμή
- Κυβισμός που συνεπάγεται τέλος πολυτελούς διαβίωσης

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή