facebook pixel

Seat Toledo 1.6 TDI: Γνώση, συμμόρφωση, ευκαιρία...

Ίσως ένα από τα πιο παρεξηγημένα μοντέλα όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς

Μέσα από συμπληγάδες αποφάσεων και υλοποιήσεων, το σημερινό Toledo βρίσκει επιτέλους τον δρόμο του, ένα δρόμο που θα εκτιμήσουν δεόντως οι συνειδητοποιημένοι οικογενειάρχες

Ίσως ένα από τα πιο παρεξηγημένα μοντέλα όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς... Οι παλαιότεροι σχεδιαστές του Toledo το κατέστησαν ως τον κατεξοχήν δοκιμαστικό σωλήνα σε επίπεδο σχεδίασης στην καρδιά μιας μεγάλης ποσοτικά και συντηρητικής συνειδησιακά κατηγορίας. Αφού περιπλανήθηκε μεταξύ των πεντάθυρων, χάτσμπακ, ενός όγκου, πολυμορφικών και άκομψων αμαξωμάτων, συνδέθηκε άλλοτε με μεγαλύτερα και άλλοτε με μικρότερα μοντέλα της Seat, «ψάχτηκε» αγρίως σε ότι αφορά στην προσωπικότητα, έπρεπε να αφανιστεί (κυριολεκτικά και εμπορικά), προκειμένου να ανακάμψει και να επιστρέψει ισχυρό μέσα από τις ίδιες τις στάχτες του. 

Ιδού το αντί-Rapid, με έναν πιο εκλεπτυσμένο αέρα και μια επιτέλους ορθολογική προσέγγιση στο επίμαχο θέμα «οικογενειακό αυτοκίνητο χαμηλού κόστους με γερμανικές καταβολές». Ναι, η σημερινή 4η γενιά είναι η ιδανική εκτέλεση του Toledo, από καταβολής του. Εννοείται πως είναι ένα δυνατό στοίχημα για την Seat στην κατηγορία C plus, με την έννοια ότι αυτή είναι από τις σημαντικότερες της αγοράς, οι εκπρόσωποι πολλοί, η δυναμική σημαντικότατη και μια μάρκα που μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη των οικογενειαρχών, μπορεί να έχει βλέψεις για ακόμη καλύτερες μέρες. 

Το νέο μοντέλο στοχεύει στην αγορά των προσιτών σεντάν της μικρομεσαίας κατηγορίας, προσπαθώντας να κερδίσει αγοραστές από πολλά φάσματα. Ας το δούμε, λίγο συνοπτικά στην αρχή. Είναι κλασικό εξωτερικά, με επιβλητικό αμάξωμα τριών όγκων (αλλά με την πρακτικότητα της 5ης πόρτας), η σχεδίαση όλο και κάτι θυμίζει, όλο και κάπου ανάμεσα ισορροπεί, ενώ «τιμάει», και με το παραπάνω τις παραδοσιακές αρετές της κατηγορίας, με πλούσιους χώρους για επιβάτες και χώρο (διαμέρισμα καλύτερα!) αποσκευών. 

Το Toledo έχει συνολικά αμιγώς δική του σχεδιαστική άποψη. Η οικογενειακή ταυτότητα διατηρείται στο εμπρός μέρος και στο πλάι, ενώ η στιβαρή εικόνα είναι υπάρχουσα, αλλά και αναλογικά αναβαθμισμένη. Βέβαια, είναι το αυτοκίνητο που δεν ποντάρει μόνο στην εικόνα, αλλά και στην ουσία, η οποία δεν είναι άλλη από την αντίληψη «περισσότερο αυτοκίνητο για τα λίγα χρήματά σου». 

Εσωτερικό

Μέσα στο Toledo, η εικόνα είναι η ίδια με πολλά καλοφτιαγμένα αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου, αλλά και συνυφασμένη με τη φινετσάτη σφραγίδα των Ισπανών. Τα υλικά δείχνουν καλά και ανθεκτικά, όχι τόσο ιδιαίτερα ακριβά, (τα πλαστικά είναι σκληρά) αλλά με κορυφαία συναρμογή. Ο διάκοσμος μπορεί να χαρακτηριστεί προσεγμένος, σχεδόν στα όρια του πολυτελούς. Η πρακτικότητα επιβεβαιώνεται και ενισχύεται με τους πολλούς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο χώρο των επιβατών, (έστω κι αν οι θήκες είναι μικρές εμπρός), μέχρι τις θήκες και στις πίσω πόρτες, ολοκληρώνοντας την εικόνα ενός αυτοκινήτου-εργαλείου που ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες της σημερινής πραγματικότητας. 

Αντίστοιχα ιδανική είναι και η εικόνα της εργονομίας. Η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, οι ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού είναι αρκετές, αποκλείεται να βρει ο οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, η ορατότητα προς τα όργανα είναι πλήρης και οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι εύχρηστα, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ. Εκείνο που δεν μας άρεσε είναι οι μικρών διαστάσεων αεραγωγοί στο ταμπλό, που σε αναγκάζουν να αυξήσεις την ένταση του κλιματισμού με το παραμικρό.

Μέσα στο Toledo, η εικόνα είναι η ίδια με πολλά καλοφτιαγμένα αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου, αλλά και συνυφασμένη με τη φινετσάτη σφραγίδα των Ισπανών
Μέσα στο Toledo, η εικόνα είναι η ίδια με πολλά καλοφτιαγμένα αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου, αλλά και συνυφασμένη με τη φινετσάτη σφραγίδα των Ισπανών

Η πρακτικότητα ενισχύεται καθοριστικά κυρίως από τους διαθέσιμους χώρους. Το Toledo προσφέρει κατ' αρχάς γενναιόδωρους χώρους (μεταξόνιο 2,6 μέτρα) για 4 έως και 5 εύσωμα άτομα, τα οποία έχουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους, κάτι που σήμερα είναι απολύτως απαραίτητο σε μια οικογένεια. Έπειτα, διαθέτει έναν εξαιρετικά πρακτικό χώρο αποσκευών, που είναι όλα τα λεφτά σ' αυτό το αυτοκίνητο, καθώς θυμίζει... γκαρσονιέρα (η χωρητικότητά του είναι 550 λίτρα και η εκμετάλλευσή του άριστη). Πρόκειται για έναν εξαιρετικά πρακτικό χώρο αποσκευών, τον καλύτερο ίσως που προσφέρεται σήμερα σε οικογενειακό αυτοκίνητο με κανονικό σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τεράστιο άνοιγμα από την 5η πόρτα.

Το Toledo διατίθεται σε μια προσιτή τιμή αγοράς και με πολύ καλό εξοπλισμό, έχοντας ένα ισχυρό διαπραγματευτικό ατού για όσους θέλουν ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο στις μέρες μας. Αυτός είναι άλλος ένας τομέας, μετά την πρακτικότητα, που το Toledo κερδίζει πόντους με περισσή ευκολία. Η τιμή του ξεκινάει από τα 17.690 ευρώ (14.823 ευρώ με απόσυρση) για το πετρελαιοκίνητο 1.6 TDI, διαθέτοντας ένα πολύ καλό βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, ενώ στις πιο ακριβές εκδόσεις ο πλούσιος εξοπλισμός εξασφαλίζει μεγαλύτερη πολυτέλεια. 

Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα και προβολείς ομίχλης. Όποιος επιθυμεί ακόμη χαμηλότερη τιμή αγοράς, ενδέχεται να προτιμήσει το Toledo με τον βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων TSI και τους 85 ίππους. 

Κινητήρας-κιβώτιο

Τον δοκιμασμένο σε πολλά μοντέλα, 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα TDI του ομίλου VW στην έκδοση των 105 ίππων υιοθετεί η νέα γενιά του Toledo. Το 4κύλινδρο σύνολο εμφανίζεται ελαστικό από χαμηλά, με αποφασιστικό τράβηγμα λίγο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., προσφέροντας καλές επιδόσεις για το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος, σε συνδυασμό πάντα με το σχετικά «σφιχτό» σε κλιμάκωση 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με το θετικό κούμπωμα στις αλλαγές. Η ροπή των 25,5 kgm αρκεί για να παρουσιάζει το μακρόστενο σεντάν ένα σβέλτο πρόσωπο στο δρόμο, αλλά παράλληλα, να ικανοποιεί κιόλας τις οικογενειακές απαιτήσεις, τα λεγόμενα «οικογενειακά βάρη». 

Ούτως ή άλλως τα συνολικά χαρακτηριστικά απόδοσής του κινητήρα είναι πολύ καλά, αφού αποδίδει την ισχύ του γραμμικά και έχει αρκετά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές, πράγμα που κολακεύει το αυτοκίνητο στην κίνηση στην πόλη. Η οικογένεια που θα κινηθεί με μετριοπαθείς ρυθμούς θα βιώσει την ηρεμία στο εσωτερικό, παρότι ο κινητήρας παράγει θόρυβο, αφού τα επίπεδα ηχομόνωσης καταφέρνουν κάπως να τον «φιμώνουν». Πολύ καλά τα καταφέρνει ο 1.6 και στην κατανάλωση, με τα 6,5 και κάτι λίτρα να αποτελούν τη μέση τιμή της δοκιμής μας, σε μικτή χρήση.

Οδηγώντας

Στο δρόμο, οι ρυθμίσεις στην ανάρτηση, το καλό πλαίσιο (επιμηκυμένη εκδοχή από το πλαίσιο των Ibiza, Fabia και Polo) και συνολικά η αρχιτεκτονική, επιτρέπουν στους επιβάτες να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές για το ύφος του αυτοκινήτου, αλλά το Toledo δεν θα προδώσει τις προσπάθειες του οδηγού, ακόμα και αν αυτές ξεπερνούν τον χαρακτήρα του μικρομεσαίου Seat. Το κράτημα είναι καλό και η πρόσφυση επίσης. Η απόκριση από τα χειριστήρια κινείται στο μέσο όρο. Ο επιλογέας είναι πολύ δεκτικός και αρκετά ευχάριστος, το τιμόνι άμεσο σε αίσθηση με σχετικά καλή ακρίβεια (λίγο επιπόλαιο στις μικρές ταχύτητες), ενώ τα φρένα σταματούν το αυτοκίνητο τη στιγμή που πρέπει. 

Στο δρόμο, οι ρυθμίσεις στην ανάρτηση, το καλό πλαίσιο και συνολικά η αρχιτεκτονική, επιτρέπουν στους επιβάτες να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση
Στο δρόμο, οι ρυθμίσεις στην ανάρτηση, το καλό πλαίσιο και συνολικά η αρχιτεκτονική, επιτρέπουν στους επιβάτες να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση

Η αντίδραση του Toledo στην υπερβολή σου είναι μια προειδοποιητική αύξηση της τροχιάς, εύκολα αντιμετωπίσιμη ακόμη και από τον αρχάριο οδηγό (υπάρχουν πάντα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα). Από εκεί και πέρα, στον αυτοκινητόδρομο το Toledo με το μεγάλο μεταξόνιο ταξιδεύει υποδειγματικά, με άνεση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας και κύλιση φτιαγμένη για τους επιβάτες. Είναι σαφές από την πρώτη κιόλας επαφή, πως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στους τομείς της ακαμψίας του πλαισίου, της μόνωσης από εξωτερικούς θορύβους, αλλά και της άνεσης από το feedback της ανάρτησης. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και εντός πόλης σε εγκάρσιες ανωμαλίες, το πέρασμα είναι τόσο ομαλό που ξεχνάς την ύπαρξη πίσω ημιάκαμπτου άξονα από κάτω.   

Συμπέρασμα

Το νέο Toledo είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση για το πόσο καλό αυτοκίνητο μπορείς να αποκτήσεις εάν είσαι οικογενειάρχης, με χρήματα που θα ξόδευες για να αγοράσεις ένα καλά εξοπλισμένο σούπερ μίνι. Εδώ έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη σχέση τετραγωνικών λαμαρίνας ανά ευρώ. Με απαράμιλλους χώρους επιβατών - αποσκευών, γερμανική αύρα σε ποιότητα και συμπεριφορά, το Toledo «κλέβει» εκκλησία είτε σαν ντίζελ (στην περίπτωσή μας), είτε σαν βενζινοκίνητο. 

Εάν κρύψεις τα σήματα σίγουρα θα υποθέσεις πως βρίσκεσαι μέσα σε κάποιο μεσαίο γερμανικό, μια προσεκτική ψηλάφηση αποκαλύπτει σκληρά πλαστικά άψογα σε συναρμογή, ενώ οι χώροι τινάζουν την μπάνκα στον αέρα
Το οδικό προφίλ αποθεώνει την άνεση και την έλλειψη θορύβων, σε επίπεδο συμπεριφοράς, το Toledo αποδεικνύεται ασφαλές, χωρίς να «ακρωτηριάζει» τη διάθεση του οδηγού, αναλογικά πάντα με τον οικογενειακό προσανατολισμό

ΥΠΕΡ

  • Τεράστιοι χώροι
  • Άνεση
  • Συναρμολόγηση 
  • Σχέση αξίας τιμής

ΚΑΤΑ

  • Μικροί αεραγωγοί
  • Τραχύτητα κινητήρα

Γιάννης Τσιρογιάννης

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή