facebook pixel

Εκτος νεου ΕΣΠΑ

Κομισιόν: "Όχι" στην ανάπλαση σε Φάληρο και Πανεπιστημίου

Εκτός νέου ΕΣΠΑ η ανάπλαση της Πανεπιστημίου και τα έργα στο Φάληρο

Απεντάσσονται από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 η ανάπλαση της Πανεπιστημίου με παράλληλη επέκταση του τραμ στην πλατεία Αιγύπτου, καθώς και τα έργα του υπουργείου Υποδομών στο Παραλιακό Μέτωπο του Φαλήρου, έπειτα από απαίτηση των Βρυξελλών.

Aποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», φέρουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχει στείλει τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, απαιτώντας την απένταξη των εν λόγω έργων από το ενοποιημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος του «νέου ΕΣΠΑ», γνωστότερου ως Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ).

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η εφημερίδα,  οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι, σε περίοδο έλλειψης πόρων, δεν είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα», την ώρα που εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων της χώρας, αλλά και άλλων έργων προτεραιότητας.

Το σκεπτικό της Κομισιόν είναι ότι, δεδομένης της τραγικής οικονομικής στενότητας και ενόσω δεν έχουν προχωρήσει το οδικό δίκτυο που αφαιρέθηκε από τις παραχωρήσεις, οι σιδηροδρομικοί άξονες και οι απαραίτητες εθνικού χαρακτήρα υποδομές, δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν προτεραιότητα έργα τα οποία έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα.

Μάλιστα πληροφορίες θέλουν τους κοινοτικούς να θεωρούν την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ έργο «τουριστικό» και «περιττό», καθώς η χάραξη του τροχιοδρόμου συμπίπτει με τη γραμμή του μετρό.

Παρόμοια άποψη εκφράζεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και για τα τρία υποέργα που σχεδιάζει να εκτελέσει το υπουργείο Υποδομών στο Φάληρο, εν όψει της ολοκλήρωσης του μεγάλου έργου των 500 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτεί το Ιδρυμα Νιάρχου.

Ο προϋπολογισμός της Πανεπιστημίου κυμαίνεται περίπου στα 110 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση σχεδιαζόταν να προέλθει κατά 65 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και κατά 45 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής.

Παράλληλα, τα τρία έργα του υπουργείου Υποδομών για το Φάληρο (συγκοινωνιακό και αντιπλημμυρικό, μητροπολιτικό πάρκο, λιμενικά έργα), αρχικού προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ, ο οποίος μειώθηκε στα 230 εκατ. ευρώ, αναμενόταν να χρηματοδοτηθούν από το ΣΕΣ.

Το νέο ενοποιημένο πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον του ΣΕΣ θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένο σε σχέση με το ΕΣΠΑ.

Η κοινοτική συμμετοχή θα είναι 4,3 δισ. ευρώ (2,3 δισ. ευρώ για Υποδομές και 2 δισ. ευρώ για Περιβάλλον) και οι εθνικοί πόροι μόλις 850 εκατ. ευρώ, όταν στο ΕΣΠΑ οι Υποδομές και το Περιβάλλον είχαν συνολική δημόσια δαπάνη 9,5 δισ. ευρώ και ιδιωτική 3,6 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας αθροιστικά τα 14 δισ. ευρώ.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή