facebook pixel

Αιχμηρη σε οσους την κατηγορουν οτι λεει ψεμματα

Ντόροθι Κινγκ: Ο νεκρός στην Αμφίπολη είναι ο Ηφαιστίωνας

Γιατί ο νεκρός στην Αμφίπολη είναι ο Ηφαιστίωνας

Επιμένει στην εκδοχή του Ηφαιστίωνα για τον νεκρό της Αμφίπολης η αρχαιολόγος, Ντόροθι Κινγκ η οποία την Πέμπτη έδωσε τη δική της επιστημονική απάντηση σε αρκετούς συναδέλφους της που έσπευσαν να αντικρούσουν την άποψή της. Βεβαίως επιφύλασσε και μία άκρως ελληνική απάντηση σε όσους γενικά την αμφισβητούν...

«Πολλές από τις πηγές της εποχής παρέχουν ελλιπή στοιχεία για τον Ηφαιστίωνα, καθώς οι αντίπαλοί του προσπάθησαν να πείσουν πως εκείνοι ήταν πιο κοντά στον Αλέξανδρο», σημειώνει η Ντόροθι Κινγκ.

Προσθέτει ότι «όπως συμβαίνει και με τους διαφορετικούς τύπους "πυράς", η ίδια η λέξη "πυρά" χρησιμοποιείται τόσο για τη φωτιά όσο και για τον τάφο του Ηφαιστίωνα στις πηγές».

Μάλιστα, η αρχαιολόγος συμπληρώνει ότι «το πιο σημαντικό στοιχείο για το ότι η σορός του Ηφαιστίωνα επέστρεψε στη Μακεδονία είναι το γεγονός πως ο Περδίκκας ήταν υπεύθυνος για να κατασκευάσει τον τάφο του (που αναφέρεται με τη λέξη "πυρά")».

Πώς διατηρήθηκε ο σκελετός

H κ. Κινγκ δίνει και μια διαφορετική διάσταση στην υπόθεση και, αναφορικά με το πως θα μπορούσε να διατηρηθεί ο σκελετός του Ηφαιστίωνα, επισημαίνει ότι υπήρχαν διαφορετικοί τύποι πυράς και θα μπορούσε η πυρά στην οποία κάηκε ο στρατηγός του Μεγάλου Αλεξάνδρου να ήταν σχεδιασμένη ώστε να διατηρήσει το σώμα.

«Ο Μαύσωλος κάηκε στην πυρά από τους Ιππότες της Ρόδου, αλλά παρόλα αυτά εντοπίστηκε το πτώμα του, δηλαδή κόκαλα, κλπ. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι πυράς και εάν αυτός ο σκελετός ανήκει τελικά στον Ηφαιστίωνα, τότε αυτό θα σημαίνει ότι η πυρά της Βαβυλώνας ήταν τέτοιου τύπου, σχεδιασμένη για να συντηρήσει το σώμα περισσότερο, από ότι στις παραδοσιακές μακεδονικές πυρές, όπου πολλά ξύλινα αντικείμενα καίγονταν μαζί με το νεκρό» γράφει.

Eπιπλέον, εξηγεί γιατί οι αναφορές του Πλουτάρχου στον Ηφαιστίωνα ενισχύουν τη θέση της. «Ο Πλούταρχος αναφέρει πως για τον Ηφαιστίωνα είχε κατασκευαστεί ένα θαυμάσιο μνημείο, συγχέει όμως τον δημιουργό με τον Στασικράτη, αντί του Δεινοκράτη.

Σε άλλο σημείο αναφέρει πως ο Στασικράτης ήταν ο υπεύθυνος για το "σχέδιο Άθως" που είχε ο Αλέξανδρος, κάνοντας έτσι σαφές πως απλώς στο σημείο που μιλά για τον Ηφαιστίωνα έχει μπερδέψει τα ονόματα», σημειώνει η Κινγκ.

Μάλιστα, η αρχαιολόγος, στις αναρτήσεις της στο Twitter, αφιέρωσε και μια κλασική ελληνική βρισιά σε όσους την κατηγορούν ότι λέει ψέμματα γράφοντας: «Λοιπόν, ο θυμωμένος μ@λ@κ@ς που υποστηρίζει πως λέω ψέματα για τη θεωρία του Ηφαιστίωνα είναι... ανίκανος να καταλάβει τις αρχαίες πηγές;».

Ξεκαθάρισε, βέβαια, λίγο αργότερα, ότι τα όσα λέει για τον Ηφαιστίωνα δεν είναι τίποτα περισσότερο από τη δική της θεωρία:

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή