facebook pixel

Audi A3 Cabriolet: Υψηλή τεχνολογία για χαλαρές βόλτες

Audi A3 cabrio: Ένα καμπριολέ για ευχάριστες βόλτες με ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση

Επίδειξη τεχνολογίας κάνει η Audi με το ανοιχτό A3, που έχει ένα στιβαρό αμάξωμα με πολύ καλή ακαμψία, μία εξαιρετική υφασμάτινη οροφή με αυτόματο άνοιγμα -και εν κινήσει- και πολύ καλή ηχομόνωση, το γνωστό πολύ καλό «πλαίσιο» του A3 που προσφέρει αντίστοιχου επιπέδου οδική συμπεριφορά και τον επίσης γνωστό κινητήρα TFSI, που προσφέρει επαρκή δύναμη χωρίς πολλά κυβικά

Τον τελευταίο καιρό, με την ψύχωση που έχει καταλάβει τους Έλληνες με τα ντίζελ, οι αντιπροσωπείες έχουν προσαρμόσει ανάλογα τη διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων που προσφέρουν για δημοσιογραφικές δοκιμές, με αποτέλεσμα το 80% των αυτοκινήτων που οδηγούμε να είναι ντίζελ. Σχεδόν είχαμε... ξεχάσει πώς είναι ένα καλό βενζινοκίνητο κι ευτυχώς που προέκυψε το ανοιχτό A3,  όπου βέβαια η επιλογή για την κίνηση είναι προτιμότερο να είναι η βενζίνη! Γιατί, καλά τα ντίζελ και η οικονομία τους, αλλά όταν αγοράζεις αυτοκίνητο με το οποίο θα κάνεις βόλτες με ανοιχτή την οροφή και θα απολαμβάνεις την επαφή που σου προσφέρει με την φύση, είναι λίγο... μαζοχιστικό να το πάρεις με ντίζελ, που κάνει σαφώς περισσότερο θόρυβο από το βενζινοκινητήρα. ]

Επιπλέον, μια που κάθε έκδοση καμπριολέ είναι αρκετά βαρύτερη από την αντίστοιχη χάτσμπακ (λόγω των ενισχύσεων στο αμάξωμα), αν προσθέσεις κι ένα βαρύτερο κινητήρα (οι ντίζελ είναι βαρύτεροι από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες) οι επιδόσεις θα είναι αρκετά χειρότερες (η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα του 1.4 TFSI είναι καλύτερη κατά 1,2'' από αυτή του 1.6 ντίζελ). Το A3 Cabriolet ζυγίζει 170 κιλά παραπάνω σε σχέση με το 3θυρο χάτσμπακ, παρά το γεγονός ότι κατά την εξέλιξή του έγινε σημαντική δουλειά για τη μείωση του βάρους και είναι περίπου 50 κιλά πιο ελαφρύ από το προηγούμενο A3 Cabriolet, αν και μεγαλύτερο σε διαστάσεις από εκείνο. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με υφασμάτινη οροφή, που ανοίγει αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού σε 18'', ακόμη και εν κινήσει (για ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα).

Εσωτερικό

Εξαιρετικά φτιαγμένο, όπως συνηθίζει η Audi, είναι και αυτό το αυτοκίνητό της, που όπως κάθε καμπριολέ, προσφέρει αναγκαστικά μικρότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο 3θυρο χάτσμπακ. Βεβαίως οι πίσω θέσεις είναι «πραγματικές», χωράνε... ανθρώπους και δεν είναι εκεί για να φαίνονται, αλλά όσοι καθίσουν πίσω θα είναι στριμωγμένοι και γενικότερα θα αισθάνονται πιο κλειστοφοβικά λόγω των μικρότερων γυάλινων επιφανειών, όσο φυσικά το αυτοκίνητο ταξιδεύει με κλειστή οροφή.

Μικρότερος από του χάτσμπακ είναι και ο χώρος αποσκευών, που με την οροφή κλειστή φτάνει τα 320 λίτρα. Αυτά, όμως, είναι δεδομένα που τα αποδέχεται εξαρχής οποιοσδήποτε αποφασίζει να αγοράσει ένα καμπριολέ, γιατί δεν γίνει αλλιώς! Εκεί που υστερεί λίγο το αυτοκίνητο ασχέτως τύπου αμαξώματος, είναι σε χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα τους ανοιχτούς, που είναι λίγοι.

Οι πίσω θέσεις είναι "πραγματικές"... χωράνε επιβάτες
Οι πίσω θέσεις είναι "πραγματικές"... χωράνε επιβάτες

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με καλό κάθισμα και επαρκείς ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρίσκει τη θέση που τον βολεύει. Όπως συνήθως συμβαίνει με τα καμπριολέ, έδαφος για κριτική υπάρχει στα μικρά σκιάδια και τον περιορισμό της ορατότητας προς τα πίσω (αυξημένες «νεκρές» γωνίες) λόγω της «κουκούλας». Φυσικά δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για κριτική σχετικά με την ποιότητα του αυτοκινήτου, που χαρακτηρίζεται από άψογη συναρμολόγηση, εξαιρετικής ποιότητας υλικά και πλήρη απουσία τριγμών και άλλων θορύβων.

Αυτό εντυπωσιάζει πολύ περισσότερο εδώ, γιατί πρόκειται για μια έκδοση με ανοιχτό αμάξωμα, που αναπόφευκτα δεν έχει την ακαμψία του κλειστού. Παρ' όλα αυτά και σ' αυτόν τον τομέα η δουλειά που έχει γίνει είναι εξαιρετική, οι στρεβλώσεις ελάχιστες ακόμα και στους άθλιους δρόμους της Αθήνας και η απουσία θορύβων είναι χαρακτηριστική.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 29.500 ευρώ χωρίς απόσυρση (28.540 με απόσυρση) για το 1.4 TFSI, με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 5 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD με θύρα Aux, αλουμινένιες ζάντες κλπ.

Θα αναφερθούμε ιδιαίτερα στην ύπαρξη ρεζέρβας και όχι «κιτ» επισκευής ελαστικού, γιατί... τη χρειαστήκαμε στη διάρκεια της δοκιμής, όταν πέσαμε σ' ένα απαράδεκτα βαθύ φρεάτιο στο Π. Φάληρο (ξέρετε, αυτό με τον «πετυχημένο» δήμαρχο), που περιβαλλόταν από αρκετά κοφτερή άσφαλτο, δημιουργώντας μια λακκούβα-φονιά για τα λάστιχα, η οποία μας έσκισε το εμπρός δεξί ελαστικό. Αν υπήρχε κιτ και όχι η (μειωμένων διαστάσεων) ρεζέρβα, θα ήταν άχρηστο (μόνο σε τρύπα από καρφί μπορεί να βοηθήσει) και το αυτοκίνητο θα είχε ακινητοποιηθεί. Επειδή, λοιπόν, είναι επιλογή της Kosmocar να εισάγει όσο το δυνατό περισσότερα αυτοκίνητα με ρεζέρβα (δεν είναι πάντα στάνταρ από το εργοστάσιο), πρέπει να την επαινέσουμε γι' αυτήν την επιλογή, που είναι η πιο σωστή για τις ελληνικές συνθήκες των «πετυχημένων» δημάρχων και περιφερειαρχών!

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο κινητήρας 1.4 TFSI με τους 125 ίππους, γνωστός ήδη από τις πάμπολλες εφαρμογές του σε πολλά αυτοκίνητα του γκρουπ, χρησιμοποιείται δικαιολογημένα τόσο πολύ, γιατί είναι ένας από τους κορυφαίους της κατηγορίας του. Πολύ καλός κινητήρας, με αρκετή ροπή από πολύ χαμηλά, είναι επίσης εύστροφος και προσφέρει στο A3 αρκετά καλές επιδόσεις για να προσπερνάει με ασφάλεια, αλλά και για να οδηγηθεί αρκετά σβέλτα αν θέλει ο οδηγός.

Βεβαίως το αυξημένο βάρος του σημαίνει ότι είναι λίγο πιο αργό από το 3θυρο και το Sportback, αλλά η δύναμη του κινητήρα είναι επαρκέστατη και οι επιδόσεις απολύτως ικανοποιητικές. Στο θετικό αποτέλεσμα συμβάλλει και το καλό εξάρι κιβώτιο, για το οποίο η Audi δεν έπεσε στην παγίδα να επιλέξει πολύ μακριές σχέσεις, αλλά κατέληξε σε μία σωστή κλιμάκωση, που ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία.

Κι όπως διαπιστώνεις και στην πράξη, στις ελληνικές συνθήκες μπορείς να κινηθείς αρκετά οικονομικά αν το κιβώτιο δεν έχει πολύ μακριές σχέσεις, που θα ήταν χρήσιμες μόνο αν κανείς διανύει τα περισσότερα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητό του στον αυτοκινητόδρομο. Κι εδώ φυσικά υπάρχει η επίδραση του βάρους, με ελαφρά αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με τις κλειστές εκδόσεις, όχι όμως υπερβολικά, μιλάμε άλλωστε για ένα πολύ καλό κινητήρα. Στην πόλη, λοιπόν μπορείς εύκολα να κρατηθείς κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να ταξιδέψεις με 8 λίτρα/100 χλμ. ή και λιγότερο, αν κινείσαι μέσα στα όρια της νομιμότητας (που θυμίζουμε ότι στην Ελλάδα είναι τα 130 χλμ./ώρα).

Οδηγώντας

Κάθε φορά που δοκιμάζουμε τετραθέσια καμπριολέ, οφείλουμε να υπενθυμίζουμε ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν σπορ χαρακτήρα, αλλά είναι αυτοκίνητα παρέας, που προορίζονται για πιο «χαλαρές» διαδρομές. Κάτι οι λιγότερο καλές επιδόσεις, κάτι η μικρότερη ακαμψία τους σε σχέση με τα αντίστοιχα κλειστά μοντέλα, μειώνουν τη «σπιρτάδα» που θα μπορούσε να έχει μια σπορτίβ κατασκευή. Σίγουρα όμως ς εδώ έχουμε ένα πολύ καλό πλαίσιο, που και στην ανοιχτή έκδοση του A3 τα καταφέρνει μια χαρά.

Kαλλά κρατήματα, εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία και πρόσφυση πολύ υψηλού επιπέδου
Kαλλά κρατήματα, εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία και πρόσφυση πολύ υψηλού επιπέδου

Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα, εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία και πρόσφυση πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ το ESP είναι αρκετά διακριτικό και σπάνια επεμβαίνει όταν πιέζεις το αυτοκίνητο. Με δεδομένη και την καλή ακαμψία του αμαξώματος, η συμπεριφορά του είναι τελικά ακριβής, ουδέτερη στις στροφές, με προοδευτικές κι ελεγχόμενες αντιδράσεις.

Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση και τα φρένα είναι πολύ καλά, ενώ η άνεση είναι ικανοποιητική χωρίς να είναι και κορυφαία, με την ανάρτηση να αποδεικνύεται ελαφρά «σφιχτή» σε μερικές απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την εξαιρετική ποιότητα της υφασμάτινης οροφής, που προσφέρει πολύ καλή ηχομόνωση και σε κάνει να αισθάνεσαι σχεδόν σαν να οδηγείς κλειστό αυτοκίνητο.

Συμπέρασμα

Αν η αποστολή των καμπριολέ είναι να εξασφαλίζουν ευχάριστες βόλτες με ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, αυτή η αποστολή εκπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο από A3 Cabriolet, που επιπλέον προσφέρει και την ποιοτική διάσταση που χαρακτηρίζει ένα "premium" αυτοκίνητο. Δεν είναι δηλαδή απλώς ένα ευκολοδήγητο ανοιχτό αυτοκίνητο με καλό (ως εξαιρετικό) κινητήρα, αλλά ένα αυτοκίνητο με υψηλή τεχνολογία και εξαιρετική ποιότητα, που διαθέτει μία πολύ καλή αυτόματη υφασμάτινη οροφή η οποία προσφέρει ηχομόνωση υψηλού επιπέδου κι ένα αμάξωμα με πολύ καλή ακαμψία που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγηση και αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου.

Είναι επίσης πολύ καλά εξοπλισμένο, έχει ένα εργονομικό και ποιοτικά προσεγμένο εσωτερικό και φυσικά, λόγω του συνδυασμού μικρού κυβισμού με τούρμπο για τον κινητήρα, προσφέρει τη δύναμη που χρειάζεται χωρίς υπερβολική φορολογική επιβάρυνση. Μια πρόταση πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για κριτική
Το εσωτερικό είναι πολύ ποιoτικό, όπως σε όλα τα Audi, και οι χώροι πίσω περιορισμένοι, όπως σε όλα τα καμπριολέ

Η πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος και το εξίσου καλό πλαίσιο, εξασφαλίζουν κράτημα υψηλού επιπέδου και ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά

ΥΠΕΡ

Κινητήρας

Ποιότητα

Ακαμψία αμαξώματος

Yφασμάτινη οροφή αυτόματη και με πολύ καλή ηχομόνωση

Εξάρι κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση

Οδική συμπεριφορά

Φρένα

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Περιορισμένοι χώροι πίσω

Χώροι για μικροπράγματα

Μικρά σκιάδια

Αυξημένες νεκρές γωνίες στην ορατότητα προς τα πίσω, όπως σε όλα τα καμπριολέ

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή