facebook pixel

Hyundai i10 1.2: Με στόχο την κορυφή

Άνετο και πολύ σταθερό στο δρόμο, το νέο μίνι της Hyundai είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα πόλης

Μεγαλύτερο και σημαντικά καλύτερο από τον προκάτοχό του, το νέο μίνι της Hyundai πέρα από το ότι είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα πόλης, με χώρους για 4, γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή και κορυφαίο χώρο αποσκευών, παρουσιάζεται απρόσμενα άνετο και πολύ σταθερό στο δρόμο, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Το προηγούμενο i10 ήταν στην ουσία το πρώτο Hyundai που σηματοδότησε την οριστική αναβάθμιση της κορεάτικης εταιρείας σε "mainstream" κατασκευαστή αυτοκινήτων για την Ευρώπη από κατασκευαστή αυτοκινήτων χαμηλού κόστους. Ήταν το πρώτο Hyundai για το οποίο δεν αισθανόμαστε την ανάγκη να γράψουμε πως είχε χαμηλή τιμή για να δικαιολογήσουμε το γεγονός ότι υστερούσε σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά ή ιαπωνικά μοντέλα. Για την ακρίβεια, ήταν το πρώτο Hyundai που δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα να συγκριθεί στα ίσια με τον ανταγωνισμό και το οποίο θεωρούσαμε (και το είχαμε γράψει) ως ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του (άσχετα αν εξακολουθούσε να έχει και καλή τιμή). Η αντικατάστασή του δεν ήταν λοιπόν μια εύκολη υπόθεση, γιατί η Hyundai δεν αρκούσε πλέον να ξεπεράσει τον εαυτό της, όπως γινόταν με τα προηγούμενα μοντέλα της, αλλά είχε απέναντί της το σύνολο των μίνι αυτοκινήτων πόλης, τα οποία είχαν γίνει περισσότερα και καλύτερα.

Βεβαίως οι Κορεάτες ήταν ήδη έτοιμοι για κάτι τέτοιο, προετοιμάζοντας από χρόνια τη μετεξέλιξή τους σε κατασκευαστή αυτοκινήτων σχεδιασμένων για τις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών, έχοντας μάλιστα δημιουργήσει και παραγωγική βάση κοντά στην ευρωπαϊκή αγορά, με μια επένδυση 500 εκατομμυρίων ευρώ στην Τουρκία. Ενώ το νέο i10 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο κέντρο έρευνας κι εξέλιξης της Hyundai στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας, ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Κι όπως γράφαμε μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου «...το ξεχωριστό ντιζάιν, που ξεφεύγει από την απλή «διεκπεραίωση» της δημιουργίας ενός αποδεκτού αμαξώματος (και η καλή αεροδυναμική, με κορυφαίο για την κατηγορία Cx 0,31) δείχνει ότι οι Κορεάτες προχώρησαν πέρα από τα βασικά, δίνοντας προσοχή στη λεπτομέρεια». Επιπλέον το νέο i10 είναι λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο (μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5 χιλιοστά, μεγαλύτερο μήκος κατά 8 εκατοστά, συνολικά στα 3,665 μ.)

Εσωτερικό

Η αύξηση των διαστάσεων είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των χώρων, που φιλοξενούν άνετα 4 άτομα. Πρόκειται για ένα κανονικό τετραθέσιο αυτοκίνητο, που μπορεί να μην είναι το κορυφαίο σε χώρους, αλλά φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικους στο (διαιρούμενο) πίσω κάθισμα. Εκεί που είναι κορυφαίο στην κατηγορία, είναι στο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 252 λίτρα (κάτι σημαντικό σε μια εποχή που πολλοί αγοράζουν μίνι αυτοκίνητα όχι μόνο για την πόλη, για την οποία προορίζονται, αλλά και για πιο μακρινές μετακινήσεις). Επίσης πολύ καλοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα που υπάρχουν στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μία εικόνα πρακτικότητας που είναι πολύ σημαντική για ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινές ανάγκες.
Πραγματικά τετραθέσιο αυτοκίνητο, με γεροδεμένη κατασκευή και προσεγμένο εσωτερικό, πλησιάζει το κάτω μέρος της κατηγορίας των σούπερ μίνι
Πραγματικά τετραθέσιο αυτοκίνητο, με γεροδεμένη κατασκευή και προσεγμένο εσωτερικό, πλησιάζει το κάτω μέρος της κατηγορίας των σούπερ μίνι

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, η γενική εργονομία σωστή, τα όργανα είναι ευανάγνωστα και τα χειριστήρια εύχρηστα, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε κάποιοι μπορεί να μη βρίσκουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η ποιότητα κατασκευής πολύ καλή με τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς μαλακά πλαστικά φυσικά και πολυτέλειες, αλλά με προσοχή στη λεπτομέρεια, και είναι χαρακτηριστικό ότι οι Κορεάτες τονίζουν πως δεν υπάρχει πουθενά εκτεθειμένη κεφαλή βίδας μέσα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου! Το δίχρωμο εσωτερικό είναι προσεγμένο σε σχεδίαση και διάκοσμο και η όλη κατασκευή δείχνει γεροδεμένη, κάτι που αποδεικνύεται και από την απουσία τριγμών. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 10.180 ευρώ χωρίς απόσυρση (μόλις 530 ευρώ πάνω από το χιλιάρι) ή 9.490 ευρώ με απόσυρση, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού και ραδιο-CD με θύρα USB (συμβατή με iPod, κάτι που δεν ισχύει για όλες τις θύρες USB που προσφέρονται πλέον σε πολλά αυτοκίνητα). Ένα πρόσθετο σημαντικό στοιχείο για την αξιολόγηση του αυτοκινήτου σε οικονομικό επίπεδο είναι φυσικά και τα 5 χρόνια εγγύησης που προσφέρει.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο κινητήρας 1,2 λίτρων με τους 87 ίππους είναι παραπάνω από επαρκής για το αυτοκίνητο, όχι μόνο για την καθημερινή οδήγηση στην πόλη, αλλά ακόμα και για μετακινήσεις έξω από αυτή. Προφανώς δε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, άλλωστε και οι κάπως μακριές σχέσεις του κιβωτίου, επιλεγμένες με στόχο την οικονομία, δεν βοηθούν ιδιαίτερα προς αυτήν την κατεύθυνση. Υπάρχει όμως επαρκής ροπή και δύναμη για να μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς. Μέσα στην πόλη είναι πολύ ζωντανό και παρακολουθεί πολύ άνετα τους ρυθμούς της κίνησης, ακόμα και όταν είναι φορτωμένο, αλλά και έξω από την πόλη, ενώ δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, δε θα σε αγχώσει όταν χρειαστεί να προσπεράσεις.

Το κιβώτιο των 5 ταχυτήτων είναι ένα από τα στοιχεία που αποδεικνύουν την μεγάλη τεχνολογική πρόοδο της Hyundai τα τελευταία χρόνια. Σε αντίθεση με τα μέτρια κιβώτια του παρελθόντος, είναι ιδιαίτερα εύχρηστο, ικανοποιώντας απόλυτα σε αίσθηση και ακρίβεια. Ιδιαίτερα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο πόλης είναι το γεγονός πως το i10 είναι αρκετά οικονομικό. Στην πόλη είχαμε μέση κατανάλωση γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. με τον κλιματισμό συνέχεια σε λειτουργία λόγω του καλοκαιριού (άρα το χειμώνα μπορεί να πέφτει και στα 8 λίτρα), ενώ στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα. Με δεδομένη την μικρή διαφορά τιμής ανάμεσα στο 1,2 και στο χιλιάρι, είναι προφανές ότι συστήνουμε ανεπιφύλακτα την αγορά του 1,2, που μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα και να χρησιμοποιηθεί στην ανάγκη ακόμα και για μετακινήσεις έξω από την πόλη.

Οδηγώντας

Στο δρόμο το αυτοκίνητο επιβεβαιώνει την εξαιρετική εντύπωση που μας είχε κάνει κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Σαρδηνία. Κατ' αρχάς έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εντυπωσιακά καλή άνεση για μικρό αυτοκίνητο, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την κίνηση στην πόλη, ιδιαίτερα στην Ελλάδα με τους πολύ κακούς δρόμους. Στην πράξη τις μικρές του διαστάσεις τις αντιλαμβάνεσαι μόνο σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου, οπότε η μικρή του αδράνεια συνεπάγεται και λίγο πιο απότομες κινήσεις του αμαξώματος. Πέρα όμως από αυτό, η αύξηση των διαστάσεων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους κατά 4 εκατοστά έχουν βελτιώσει σημαντικά το κράτημα και γενικότερα την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Σε βαθμό που να έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς σούπερ μίνι και όχι αυτοκίνητο πόλης. 
Από τα κορυφαία αυτοκίνητα πόλης σε άνεση, το i10 εκπλήσσει ευχάριστα και έξω από την πόλη, με μία ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά που θυμίζει σούπερ μίνι
Από τα κορυφαία αυτοκίνητα πόλης σε άνεση, το i10 εκπλήσσει ευχάριστα και έξω από την πόλη, με μία ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά που θυμίζει σούπερ μίνι

Οδηγώντας έξω από την πόλη, λοιπόν, αντιλαμβάνεσαι ότι το i10 πατάει με σιγουριά στο δρόμο, υποστρέφει πολύ προοδευτικά, δεν έχει απότομες αντιδράσεις και δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ. Πολύ ικανοποιητικό για μικρό αυτοκίνητο είναι και το τιμόνι, όπως επίσης και τα φρένα (αν και με ελαφρά σπογγώδη αίσθηση), συμπληρώνοντας μια συνολικά θετική εικόνα. Η μόνη παρατήρηση που μπορούμε να κάνουμε, είναι ότι αν και ο κινητήρας δεν είναι θορυβώδης, ακουγόταν στο εσωτερικό ένας ελαφρά αυξημένος θόρυβος κύλισης από τα λάστιχα της Continental που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Συμπέρασμα

Με το νέο i10 η Hyundai κάνει στην ουσία μια επίδειξη δύναμης σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, έχοντας κάθε δικαίωμα να διεκδικεί ένα μεγάλο μερίδιο σ' αυτή. Θεωρητικά πρόκειται για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, που προσφέρει σε πολύ λογική τιμή ό,τι μπορεί να χρειαστεί κανείς για τις καθημερινές του μετακινήσεις, καλούς χώρους, ποιοτική κατασκευή, επαρκή δύναμη από τον κινητήρα, οικονομία και πολύ καλή άνεση. Στην πράξη το αυτοκίνητο πάει ακόμα ένα βήμα πιο πέρα, με δεδομένη την οικονομική συγκυρία, προσφέροντας σε όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για κάτι μεγαλύτερο, να το χρησιμοποιήσουν ως μοναδικό τους αυτοκίνητο, ταξιδεύοντας με αυτό και έξω από την πόλη. Με κάποιους συμβιβασμούς ίσως σε επίπεδο χώρων και επιδόσεων, αλλά χωρίς πρόβλημα σε επίπεδο ασφάλειας, ευκολίας οδήγησης και άνεσης. Μπορεί να μην είναι η ιδανική λύση για ταξίδια, αλλά είναι μία λύση, και ταυτόχρονα μία εξαιρετική πρόταση για την πόλη.

ΥΠΕΡ

  • Οδική συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου
  • Άνεση
  • Χώρος αποσκευών
  • Κινητήρας με επαρκή δύναμη και για κίνηση έξω από την πόλη
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Αεροδυναμική
  • Προσεγμένη κατασκευή
  • 5 χρόνια εγγύηση

ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Δεν υπάρχουν ηλεκτρικά παράθυρα στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή