facebook pixel

BMW X5 xDrive30d: Περί ορέξεως...

Το μεγάλο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της BMW στη νέα γενιά του έχει όλα τα φόντα για να παίξει το ρόλο του αυτοκινήτου γοήτρου στη θέση μιας λιμουζίνας, όπως επιθυμούν πολλοί από τους αγοραστές του, προσφέροντας επιβλητική παρουσία, κορυφαία ποιότητα, υψηλά επίπεδα ασφάλειας, πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά κι ένα δυνατό ντίζελ που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις.

Η τάση για μείωση του μεγέθους των αυτοκινήτων που αγοράζουν οι καταναλωτές, ακόμα και οι πιο εύποροι δεν είναι μόνο ελληνική, αλλά πανευρωπαϊκή. Και πολλοί είναι αυτοί που στρέφονται από τα πολύ μεγάλα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου σαν την X5 προς την αμέσως μικρότερη κατηγορία, όπου η BMW προσφέρει την X3 (το 2013 οι πωλήσεις της X5 στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 19,1%, ενώ οι πωλήσεις της X3, που ούτως ή άλλως ήταν και πριν πολύ περισσότερες, αυξήθηκαν κατά 15,9%). Παρ' όλα αυτά εξακολουθεί να υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός αγοραστών στην Ευρώπη και ακόμα περισσότερο σε άλλες αγορές (π.χ. στις ΗΠΑ οι πωλήσεις τη X5 είναι υπερδιπλάσιες από αυτές της Ευρώπης), που εξακολουθούν να επιθυμούν αυτά τα μεγάλα «τζιποειδή», τα οποία άλλωστε ως ένα βαθμό έχουν αντικαταστήσει τις «λιμουζίνες» ως αυτοκίνητα γοήτρου (οι BMW σειράς 6 και σειρά 7 είχαν αθροιστικά αρκετά μικρότερες πωλήσεις από την X5 στην Ευρώπη και ακόμα περισσότερο στις ΗΠΑ). 

Αυτονόητη είναι λοιπόν για τη BMW η σημασία που δίνει στο μεγάλο της "SUV", χωρίς πάντως στην τελευταία γενιά του να καταφύγει στην υπερβολή της αύξησης των διαστάσεων, που αποτελεί τον κανόνα στην αυτοκινητοβιομηχανία την τελευταία δεκαετία. Το νέο μοντέλο παραμένει στα ίδια περίπου επίπεδα με το προηγούμενο από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων (ίδιο μεταξόνιο, μόλις 3 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος), δεν είχε άλλωστε και κανένα πρόβλημα σε... χώρους για να διορθώσει, αφού και το προηγούμενο ήταν τεράστιο.

Εσωτερικό

Η αύξηση των διαστάσεων δε σημαίνει ότι δεν έγινε προσπάθεια για βελτίωση των χώρων, αφού πάντα υπάρχουν περιθώρια για τεχνολογικές και «χωροταξικές» βελτιώσεις μέσα στο ίδιο πλαίσιο που καθορίζουν δεδομένες εξωτερικές διαστάσεις. Το αυτοκίνητο φιλοξενεί με την μεγαλύτερη άνεση 4 μεγαλόσωμους ενήλικους, ενώ προαιρετικά διατίθενται και δύο επιπλέον καθίσματα σε τρίτη σειρά. Τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 650 λίτρων, ενώ ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι κάτω από το δάπεδό του υπάρχει ένα πολύ μεγάλο βαθούλωμα εκεί που θα βρισκόταν η ρεζέρβα (οι BMW έχουν λάστιχα runflat και δεν έχουν ρεζέρβα), όπου μπορεί κανείς να τοποθετήσει πολλά πράγματα που δεν θα ήθελε να... περιφέρονται στο πορτ μπαγκάζ. Τέλος, η αυτόματη πίσω πόρτα διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη φόρτωση των αποσκευών.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι άφθονοι, η ποιότητα κορυφαία και η θέση οδήγησης εξαιρετική
Οι εσωτερικοί χώροι είναι άφθονοι, η ποιότητα κορυφαία και η θέση οδήγησης εξαιρετική

Η θέση οδήγησης βρίσκεται πλέον ακόμα πιο ψηλά από πριν (αυτό άλλωστε είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που επιδιώκουν οι αγοραστές αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου) και είναι συνολικά πολύ καλή, όπως και η γενική εργονομία. Θα παρατηρήσουμε, όμως, ότι τα σκιάδια είναι μικρά για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, αφήνοντας αρκετά κενά, που στην Ελλάδα με τον άφθονο ήλιο, γίνονται αισθητά. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά εξαιρετική και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό ικανοποιητικοί, αν και οι ανοιχτοί είναι λίγοι, κάτι που συνηθίζει -για ένα περίεργο λόγο- η BMW. 

Το ελληνικό φορολογικό σύστημα εκτοξεύει την τιμή της 3λιτρης πετρελαιοκίνητης X5 στις 78.300 ευρώ (δεν έχει καν το δικαίωμα απόσυρσης), με πλουσιότατο στάνταρ εξοπλισμό βέβαια, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα Aux, σύστημα ανοιχτής ακρόασης με θύρα USB, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη κλπ. Από τα στοιχεία του έξτρα εξοπλισμού αξίζει να αναφέρουμε τις κάμερες που προσφέρουν περιφερειακή ορατότητα 360 μοιρών στη μεγάλη κεντρική οθόνη.

Κινητήρας-κιβώτιο

Αν είναι κάτι για το οποίο πάντα διακρίνονται οι BMW είναι οι κινητήρες τους και φυσικά δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από το συγκεκριμένο πετρελαιοκίνητο σύνολο, ένα 6κύλινδρο 3λιτρο θηρίο με 258 ίππους και... 57 kgm ροπής, που αποδίδονται σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.000 στροφές. Τα νούμερα και μόνο αφήνουν να εννοηθεί η εξαιρετική απόδοσή του, που σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι είναι σχετικά πολύστροφος για ντίζελ (η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 4.000 στροφές) σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγείς ντίζελ. Η πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου άλλωστε απομονώνει τον ήχο του κινητήρα, το υπόκωφο μουγκρητό του δεν θυμίζει σε τίποτα το κροτάλισμα των... ταξί για να παραπέμπει σε ντίζελ και οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές. Η BMW αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,9'' και για το πρώτο χιλιόμετρο από στάση σε 27,5'' (η μέγιστη ταχύτητα είναι 230 χλμ./ώρα), αλλά μόνο τα νούμερα δεν δείχνουν την άμεση απόκριση, την ευστροφία και τη δύναμη του κινητήρα, που κάνει την οδήγηση πολύ ευχάριστη και προσφέρει την ασφάλεια που εξασφαλίζουν τα αστραπιαία προσπεράσματα κάτω απ' οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ο συνδυασμός αυτού του κινητήρα με το επίσης εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW κάνει ακόμα καλύτερα τα πράγματα και βοηθάει στην καλή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης μπορεί να κάνει ακόμα πιο «επιθετικό» το κινητήριο σύνολο αν περάσεις από το Comfort στο Sport, αυξάνοντας τις στροφές των αλλαγών ταχυτήτων, κατεβάζοντας πιο γρήγορα στο πάτημα του γκαζιού και βελτιώνοντας συνολικά την απόκριση του κινητήρα, κάτι που δεν ξέρω πάντως πόσο έχει νόημα, αφού ούτως η άλλως και με τη ρύθμιση Comfort το αυτοκίνητο είναι πολύ γρήγορο. Άλλωστε η πιο επιθετική οδήγηση στην οποία σε οδηγεί η επιλογή Sport, αυξάνει ανάλογα και την κατανάλωση, η οποία δεν είναι μικρή, φτάνοντας στην πόλη (σε πραγματικές συνθήκες) γύρω στα 12,5 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι είναι σημαντικά χαμηλότερη αν προσέξεις λίγο (κυρίως αν δεν ταξιδεύεις με -παράνομες- πολύ υψηλές ταχύτητες, αφού τα τζιποειδή λόγω σχήματος έχουν χειρότερη αεροδυναμική, που αυξάνει εκθετικά την κατανάλωση όσο ανεβαίνει η ταχύτητα). Μπορείς, λοιπόν, να ταξιδέψεις ακόμα και με κάτι λιγότερο από 8 λίτρα/100 χλμ., τιμή εξαιρετική για ένα τέτοιο τετρακίνητο θηρίο που ξεπερνάει και τους 2 τόνους σε βάρος, αλλά από εκεί και πέρα όσο το πιέζεις πρέπει να περιμένεις σημαντική αύξηση της κατανάλωσης.

Οδηγώντας

Ένα χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της BMW ήταν πάντα η πολύ καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο (ας μη γελιόμαστε, παρά την εμφάνισή τους και την τετρακίνηση κυρίως στην άσφαλτο κινούνται όλα αυτά τα αυτοκίνητα, οπότε είναι αυτονόητη η προτεραιότητα). Αυτό συμβαίνει και με τη νέα γενιά της X5, που όπως και η προηγούμενη εντυπωσιάζει με την ευκολία με την οποία ελέγχεται παρά τον όγκο της κι έχει εξαιρετικό κράτημα στις στροφές και μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες και τις γρήγορες καμπές. Η τελευταία γενιά του αυτόματου συστήματος τετρακίνησης xDrive παίζει το ρόλο της εδώ, κατανέμοντας αποτελεσματικά τη ροπή στους 4 τροχούς και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα και ακρίβεια της συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Στην άσφαλτο το τεράστιο αυτοκίνητο δεν δείχνει τον όγκο του στον οδηγό και ελέγχεται πανεύκολα, χάρη στο πολύ καλό κράτημα, την τετρακίνηση, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, το πολύ καλό τιμόνι και τα αντίστοιχου επιπέδου φρένα
Στην άσφαλτο το τεράστιο αυτοκίνητο δεν δείχνει τον όγκο του στον οδηγό και ελέγχεται πανεύκολα, χάρη στο πολύ καλό κράτημα, την τετρακίνηση, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, το πολύ καλό τιμόνι και τα αντίστοιχου επιπέδου φρένα

Βεβαίως μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο αυτοκίνητο, που δεν μπορεί να έχει την ευελιξία της X3, από την οποία γέρνει και λίγο περισσότερο στις γρήγορες στροφές. Παρά το γεγονός, όμως, ότι κατά τη γνώμη μας η X3 εξακολουθεί να είναι ακόμα καλύτερη σε οδική συμπεριφορά, η X5 είναι εξαιρετική, συνδυάζοντας άλλωστε αυτήν την οδική συμπεριφορά με μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία άνεση όχι κορυφαία μεν (δύσκολο να πετύχει κάτι τέτοιο ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου όταν συγκρίνεται με τα μεγάλα σεντάν), αλλά αρκετά ικανοποιητική και σίγουρα καλύτερη από της X3. Τιμόνι και φρένα είναι επίσης πολύ υψηλού επιπέδου, συμβάλλοντας στην ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγηση αυτού του αυτοκινήτου. Όσο για την κίνηση έξω από το δρόμο, η X5 αν και δεν έχει τις επιπλέον κοντές σχέσεις των «καθαρόαιμων», προσφέρει κάποιες δυνατότητες πέρα από την κίνηση σ' έναν εύκολο χωματόδρομο, λόγω της τετρακίνησης, των ηλεκτρονικών συστημάτων διευκόλυνσης του ξεκινήματος σε ανηφόρες και της ελεγχόμενης κατάβασης σε κατηφόρες, της ροπής του ντίζελ, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (20,9 εκατοστά) και βέβαια του αυτόματου κιβωτίου με τις πολλές σχέσεις, που είναι ιδανική λύση για την κίνηση εκτός δρόμου. 

Συμπέρασμα

Μιλάμε φυσικά για ένα ειδικό αυτοκίνητο που λίγοι μπορούν να αγοράσουν, αφού εκτός από την πολύ υψηλή τιμή του, έχει και πολύ υψηλό τεκμήριο (περίπου 18.000 ευρώ), που λειτουργεί προσθετικά με τα υπόλοιπα τεκμήρια της οικογένειας. Αφήνοντας κατά μέρος την οικονομική πλευρά, ως αυτοκίνητο έχει όλα τα προσόντα για να προσελκύσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται, επιβλητική εμφάνιση, τεράστιους χώρους, κορυφαία ποιότητα, δυνατό κινητήρα και πολύ καλές επιδόσεις, πολύ καλή οδική συμπεριφορά στο δρόμο και κάποιες δυνατότητες για εκτός δρόμου μετακινήσεις, πλούσιο εξοπλισμό και ένα «βαρύ» όνομα. Το ερώτημα είναι αν χρειάζεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο κάποιος που δεν θα το πάει ποτέ σε χώμα, αντί να πάρει π.χ. μία τετρακίνητη 530d xDrive, που είναι και 8.000 φτηνότερη. Αλλά περί ορέξεως...

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τετρακίνηση
  • Θέση οδήγησης
  • Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

  • Τιμή
  • Τεκμήριο
  • Μικρά σκιάδια
  • Ευελιξία στην πόλη λόγω όγκου

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή