facebook pixel

Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115: Διαφορετικός λέων...

Η μόδα για τα μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου εξαπλώνεται, με την Peugeot να δηλώνει παρούσα στην κλάση με το έξυπνο και φινετσάτο 2008, που φροντίζει να μας υπενθυμίσει την άρρηκτη σχέση που έχει συνάψει με το 208.

Άλλος ένας λέοντας στη γκάμα της γαλλικής εταιρείας, ένας διαφορετικός λέοντας που θέλει να βάλει τον πήχυ ψηλά σε ό,τι έχει να κάνει με το πόσα πράγματα μπορεί να σου προσφέρει σήμερα ένα σχετικά μικρό αυτοκίνητο. Αυτό το επιπλέον ψηφίο στον κωδικό του κάνει τη διαφορά και εισάγει την εταιρεία σε μια ακόμη κατηγορία με αρκετή ζήτηση. Εκείνο το οποίο έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η εμμονή της Peugeot να «ψηφίζει δαγκωτό» αμφίεση συρρικνωμένου wagon, έναντι της επιδημίας των πολυχρηστικών. Τόσο σε αισθητική προσέγγιση, όσο και σε επίπεδο εκτέλεσης. 

Η γλυκιά εικόνα του ορίζεται από την μπροστινή όψη με τη μάσκα να «φωνάζει» από χιλιόμετρα... 308. Το 2008 είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Παρίσι ως πρωτότυπο πριν από κάμποσο καιρό. Το μήκος του φτάνει τα 4,16 μέτρα και το πλάτος τα 1,74 μέτρα. Σε σχέση με το 208, είναι 20 χιλιοστά μακρύτερο, 25 χιλιοστά φαρδύτερο και σημαντικά ψηλότερο. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο 2.538 (χιλιοστά) με τον «αδελφό» του, όμως ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα (360 έως την εταζέρα και μπορεί να φτάσει τα 1.194 λίτρα αν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα), ικανοποιώντας σε πρακτικό επίπεδο. 

Εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα και εισβάλλοντας στην καμπίνα, διαπιστώνεις πως όλα έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια από το 208. Οι αλλαγές βλέπετε επισύρουν σημαντική αύξηση στο συνολικό κόστος, οπότε απορρίφθηκαν διά ροπάλου. Η Peugeot υποστηρίζει ότι δεν έχει αλλάξει η σχετική θέση οδηγού-ταμπλό, αλλά τώρα τα όργανα είναι απολύτως ορατά χωρίς να κρύβονται πίσω από το τιμόνι. Προκειμένου να βολευτείς όμως αναγκάζεσαι να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς, όπως είναι να χαμηλώσεις το τιμόνι τόσο που στο τέλος διαπιστώνεις πως το έχεις μεταξύ των ποδιών σου. H εικόνα του ταμπλό συμβαδίζει με το μοτίβο του 208, στο οποίο κυριαρχεί η λειτουργική οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα ενώ εντύπωση προκαλεί το φωτεινό περίγραμμα του πίνακα οργάνων. 

Πανομοιότυπο το εσωτερικό του 2008 με το αντίστοιχο του «δότη οργάνων», του 208, υπάρχουν όμως περισσότεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Πανομοιότυπο το εσωτερικό του 2008 με το αντίστοιχο του «δότη οργάνων», του 208, υπάρχουν όμως περισσότεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Τα υλικά χωρίζονται σε εκείνα που διαθέτουν σκληρό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και σε εκείνα που είναι μαλακής αφής. Κανένα πρόβλημα και με την τακτοποιημένη εργονομία (όλα στο σωστό σημείο), όπως και με τις θέσεις μικροαντικειμένων. Στο πίσω τμήμα, υπάρχει αρκετός χώρος για ενήλικους επιβάτες, αν και η εταιρεία δεν αξιοποίησε εντελώς την ψηλή οροφή του 2008. Η ψηλότερη θέση οδήγησης γίνεται αμέσως αντιληπτή, με τον οδηγό να κοιτά λίγο ψηλότερα τους γύρω του, συγκριτικά πάντα με ένα κλασικό σούπερ μίνι. Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, κλιματισμό, cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ράγες οροφής, ράδιο-CD με 6 ηχεία και θύρες Aux και USB. Η τιμή αγοράς ξεκινά από τα 21.400 ευρώ (18.970 ευρώ με απόσυρση) για την ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση των 115 ίππων. Ούτε κρύο ούτε ζέστη, ό,τι πληρώνει παίρνει κανείς. Οι αξίες δεν χαρίζονται, υπάρχουν άλλωστε υποκατάστατα που κοστίζουν λιγότερο. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του στη ζωή. 

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο κινητήρας τουρμποντίζελ των 1,6 λίτρων με τους 115 ίππους κάνει αισθητή την παρουσία του σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις. Με αρωγό τα 27,6 kgm ροπής και τις 6 σωστά κλιμακούμενες σχέσεις, διαθέτει αρκετή δύναμη προκειμένου να κινεί το 2008 εύκολα και γρήγορα. Μόλις περάσεις τις 2.000 στροφές και βυθίσεις απότομα το δεξί σου πόδι, ο κινητήρας είναι τόσο πρόθυμος, που με τις μικρές σχέσεις διαταράσσει μεμιάς την πρόσφυση στους κινητήριους (αποκλειστικά εμπρός) τροχούς (κυρίως σε ολισθηρά οδοστρώματα). 

Η κατανάλωση πετρελαίου είναι μηδαμινή (γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ.), ενώ οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 φτάνουν τα 106 g/km. Ο e-HDi είναι ζωντανός αλλά και εύστροφος ψηλά (για σύνολο ντίζελ πάντα). Το κιβώτιο υιοθετεί έναν επιλογέα με μεγάλες διαδρομές αλλά σωστό κούμπωμα. Όταν οι στροφές του κινητήρα πέσουν αρκετά κι εσύ έχεις ήδη καλομάθει στο μεστό τράβηγμα, δεν έχεις παρά να καταφεύγεις -συχνότερα απ' ότι περίμενες σε σύνολο ντίζελ- στο κιβώτιο. Εν μέρει αυτό οφείλεται και στην αραιή κλιμάκωση των έξι σχέσεων. 

Οδηγώντας

Και στο δρόμο τα σπουδαία: το μικρό, άμεσο τιμόνι δίνει στο 2008 ευελιξία στην πόλη χωρίς να το κάνει νευρικό στον ανοιχτό δρόμο. Είναι πιο βαρύ και με περισσότερη αίσθηση από το αντίστοιχο του 208, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στη σβέλτη οδήγηση. Παρά το ύψος που το χωρίζει από το έδαφος (160 χιλιοστά), το 2008 δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αλλά ούτε υποστρέφει νωρίς. Κλασικό Peugeot θα πείτε και θα έχετε απόλυτο δίκιο. Κρατάει ιδανικά την επιλεγμένη τροχιά, δείχνει ζυγισμένο, «μανιτζέβελο» και δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Θα πρέπει να μπεις με πολλά χιλιόμετρα και να συμπεριφερθείς άτσαλα για να νιώσεις μια μικρή αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους προτού τη διαγράψει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. 

Το ύψος που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος, σχεδόν σε τίποτα δεν αλλοίωσε την πολύ καλή οδική εικόνα του 2008, το γνωστό επιτυχημένο «γάμος» του κρατήματος με την άνεση.
Το ύψος που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος, σχεδόν σε τίποτα δεν αλλοίωσε την πολύ καλή οδική εικόνα του 2008, το γνωστό επιτυχημένο «γάμος» του κρατήματος με την άνεση.
Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, προσφέροντας παράλληλα αρκετά καλή άνεση για το είδος του αυτοκινήτου. Η κύλιση είναι αυτή που αναμένεις από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που τιμά τους επιβάτες του. Στον αυτοκινητόδρομο, όταν τα χιλιόμετρα αυξηθούν σημαντικά, το μόνο που ενδέχεται να παρατηρήσει κάποιος είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος. Σε γενικές γραμμές πάντως, το 2008 στα οδικά δρώμενα είναι Peugeot με όλα τα γράμματα κεφαλαία. Αυτό από μόνο του λέει πολλά. Όσο ανακατεύονται οι κατηγορίες, εύκολα θα μπορούσε να χαθεί ο οδικός χαρακτήρας και οι προτεραιότητες να τον αφήσουν πιο πίσω. Εδώ ευτυχώς δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Μπαίνεις, το φοράς και το ευχαριστιέσαι. Σύστημα διεύθυνσης, ροπή κινητήρα, ανάρτηση και φρένα, σε κάνουν να ξεχνάς τα περί "crossover" και να επικεντρώνεσαι στα του οδηγείν με αξιοσημείωτα αποτελέσματα, εφάμιλλα με αυτά του «συμβατικού» 208.

Συμπέρασμα

Το 2008 μπορεί να αποδειχτεί λίρα εκατό για την Peugeot. Και το λέω αυτό γιατί δεν βρίσκω κανένα μα κανένα λόγο να μην το προτιμήσει κανείς έναντι του κλασικού 208. Δεν είναι πολύ ακριβότερο, συμπεριφέρεται ευχάριστα σαν εκείνο, πηγαίνει «αέρα», δεν «πίνει», είναι πιο μπάνικο σε εικόνα, πατά και ελαφρώς χώμα όντας ψηλότερο, διαθέτει χώρους και εκείνη την απαράμιλλη άνεση των αυτοκινήτων με σήμα το λιοντάρι. Σαφώς και δεν δημιουργεί καινά δαιμόνια στην κατηγορία, ούτε θα αλλάξει το ρου της ιστορίας των "crossover". Είναι όμως ό,τι ακριβώς δηλώνει.

ΥΠΕΡ

  • Διττή φυσιογνωμία
  • Ροπή κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Ευχάριστη οδική συμπεριφορά

ΚΑΤΑ

  • Η συνεργασία κλιματισμού - συστήματος start/stop
  • Θόρυβος κινητήρα

Γιάννης Τσιρογιάννης

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή