facebook pixel

Mercedes C 180: Ο πήχυς ανέβηκε

Εξαιρετική σε όλους τους τομείς -αν και η Mercedes δίνει έμφαση στα νέα ηλεκτρονικά συστήματα- με αμάξωμα υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας, κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, υψηλού επιπέδου ασφάλεια, καλό κινητήρα που δεν δημιουργεί συμβιβασμό στη δύναμη και τις στις επιδόσεις, η νέα C Class αποδεικνύει ότι οι κατασκευαστές των "premium" αυτοκινήτων έχουν τον τρόπο να ανεβάζουν κι άλλο τον πήχυ όταν οι υπόλοιποι αρχίζουν να τους πλησιάζουν.

Η C-Class δεν χρειάζεται συστάσεις, ούτε εισαγωγές. Είναι το μοντέλο της Mercedes με τις περισσότερες πωλήσεις και για ένα κατασκευαστή που έχει συνδέσει το όνομά του δεκαετίες τώρα με την κατηγορία των αυτοκινήτων «πολυτελείας» ή "premium", αυτό τα λέει όλα. Καθώς μάλιστα υπάρχει σήμερα στην Ευρώπη μία τάση στροφής προς μικρότερα αυτοκίνητα, ακόμα και από τους αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων, η πορεία της διαγράφεται λαμπρή, αφού ενδέχεται να προσελκύσει και αγοραστές από μεγαλύτερες κατηγορίες, που προτιμούσαν μέχρι τώρα μεγάλα σεντάν ή «τζιπ». Και η νέα γενιά της  C-Class είναι έτοιμη να παίξει αυτόν το ρόλο, αφού έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη, με μήκος αυξημένο κατά 9,5 εκατοστά στα 4,69 μ. και πλάτος αυξημένο κατά 4 εκατοστά στα 1,81 μ. 

Χωρίς αυτό να συνεπάγεται και αυξημένο βάρος μάλιστα, αφού η ευρεία χρήση αλουμινίου στην κατασκευή του αμαξώματος επέτρεψε τη σημαντική μείωση του βάρους κατά 70 κιλά σε σύγκριση με μία συμβατική κατασκευή από χάλυβα και το νέο μοντέλο είναι μέχρι και 100 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο (ανάλογα με την έκδοση). Σε συνδυασμό και με την εξαιρετική αεροδυναμική του, αυτό συνεπάγεται ταυτόχρονα καλύτερες επιδόσεις και μικρότερη κατανάλωση, στοιχείο επίσης σημαντικό στις μέρες μας.

Εσωτερικό

Εκτός από τις εξωτερικές διαστάσεις, μεγαλύτερο (κατά 80 χιλιοστά) είναι επίσης και το μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.840. Έτσι, υπάρχει μία αισθητή αύξηση των εσωτερικών χώρων, που είναι πολύ άνετοι για 4 άτομα (χωρίς να είναι και κορυφαίοι για μεσαίο αυτοκίνητο, αν και αυτό έχει πλέον μικρή σημασία τόσο που έχουν μεγαλώσει τα μεσαία αυτοκίνητα). Υπάρχει αρκετός «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά κάπως λιγότερος για τα κεφάλια τους (κανένα πρόβλημα πάντως αν είναι μέχρι 1,80 μ.) λόγω του κεκλιμένου σχήματος του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Αρκετά μεγάλος (480 λίτρα) είναι και ο χώρος αποσκευών και η μόνη παρατήρηση που έχουμε, είναι ότι στο βάθος, πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων, σχηματίζει ένα ελαφρό κεκλιμένο «ανάχωμα», οπότε δεν είναι εντελώς επίπεδο το δάπεδό του.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η γενική εργονομία σωστή (αν και θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα, ενώ οι κλειστοί είναι πολύ καλοί). Οι πολλές ρυθμίσεις επιτρέπουν στον οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ η νέα C-Class σηματοδοτεί μια νέα εποχή στη σχεδίαση των εσωτερικών των Mercedes. Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τη Mercedes και έχει αποδειχθεί ότι είναι και εργονομικά πετυχημένες διατηρούνται (όπως π.χ. οι στρογγυλοί αεραγωγοί, οι διακόπτες ρύθμισης των ηλεκτρικών καθισμάτων που έχουν το σχήμα μικρού καθίσματος κλπ.), αλλά από εκεί και πέρα σχεδιάστηκε ένα εντελώς νέο εσωτερικό, που συμβαδίζει και με τις εξελίξεις της εποχής στην τεχνολογία και στην επικοινωνία των ανθρώπων. 

Εξαιρετικό ποιοτικά και λειτουργικό, με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών να ξεχωρίσει, το εσωτερικό προσφέρει και πολύ άνετους χώρους για τους επιβάτες
Εξαιρετικό ποιοτικά και λειτουργικό, με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών να ξεχωρίσει, το εσωτερικό προσφέρει και πολύ άνετους χώρους για τους επιβάτες

Βασικό στοιχείο της νέας αντίληψης για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της Mercedes, με πρώτη εφαρμογή στη νέα C Class, είναι το νέο κεντρικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου και των συστημάτων ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, που βασίζεται σε μία μεγάλη κεντρική οθόνη 7'' ή 8,4'' κι ένα νέο χειριστήριο (Touchpad) με επιφάνεια αφής, η οποία επιτρέπει  την επιλογή των διαφόρων λειτουργιών και το χειρισμό του συστήματος με κινήσεις των δακτύλων (η επιλογή της οθόνης αφής απορρίφθηκε, γιατί έρευνες της εταιρείας έδειξαν ότι ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών σε μια τέτοια οθόνη, αποσπά την προσοχή του οδηγού περισσότερο απ' ότι με το νέο χειριστήριο, που βρίσκεται δίπλα του στην κεντρική κονσόλα). 

Ταυτόχρονα όμως, η Mercedes διατήρησε και το γνωστό περιστροφικό διακόπτη ελέγχου του συστήματος, ώστε να μη δημιουργήσει πρόβλημα προσαρμογής στους παλιούς πελάτες της, που μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τεχνολογίες. Οι τιμές της C 180 ξεκινούν από τα 32.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (31.470 με απόσυρση), με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, ενεργό καπό για προστασία πεζών, λειτουργία στεγνώματος φρένων, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, μερική ηλεκτρική ρύθμιση καθισμάτων, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB και Bluetooth, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start-Stop κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και τους 156 ίππους ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανάγκες της «βασικής» έκδοσης της C Class, που μόνο «βασική» δεν είναι στις επιδόσεις, όπως αποδεικνύουν και τα νούμερα (8,2'' για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα αναφέρει η Mercedes για την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και 8,5'' για το αυτόματο που είχαμε εμείς). Προφανώς δεν είναι ένα σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά δεν παίρνει κανείς και μία C 180 για κάτι τέτοιο. Για οικογενειακό αυτοκίνητο την παίρνει! Σ' αυτόν το ρόλο ανταποκρίνεται πολύ καλά, έχει επαρκέστατη δύναμη και καλή ροπή και είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να θέλεις να κινηθείς με γρήγορους ρυθμούς και σίγουρα προσπερνάς ασφαλέστατα ακόμα και στις πιο δυσμενείς συνθήκες. Με την επιλογή sport στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης Agility control το αυτοκίνητο ζωντανεύει ακόμα περισσότερο, ενώ και οι αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο γίνονται έτσι ώστε να ευνοούν τις επιδόσεις.

Ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε κάθε περίσταση ενώ τα οδικά χαρακτηριστικά είναι εξαιρετικά
Ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε κάθε περίσταση ενώ τα οδικά χαρακτηριστικά είναι εξαιρετικά

Το εξαιρετικό αυτόματο επτάρι κιβώτιο της Mercedes, που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, προσφέρει απόλυτα ομαλές αλλαγές και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του. Το σημαντικό είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο με τον δυνατό κινητήρα και την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρουν οι καλές επιδόσεις του, έχει ταυτόχρονα και πολύ λογική κατανάλωση, εφ' όσον φυσικά βρίσκεται μέσα στο πλαίσια της λογικής και η... οδήγηση! Εύκολα μπορείς μέσα στην πόλη να περιορίσεις την κατανάλωση κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. (σίγουρα βοηθάει σ' αυτό και το αυτόματο κιβώτιο με το μεγάλο αριθμό σχέσεων), ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορεί αυτή να πέσει και στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. χωρίς να «σέρνεσαι».

Οδηγώντας

Η νέα C Class, οπισθοκίνητη όπως πάντα, βασίζεται και σ' ένα νέο «πλαίσιο», με αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός - πίσω. Εμπρός υπάρχει ένα νέο σύστημα τεσσάρων συνδέσμων κατασκευασμένο από αλουμίνιο (κάτι που εξοικονομεί βάρος 2 κιλών) και η πίσω ένα σύστημα πέντε συνδέσμων. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να θυμηθεί κανείς την εποχή που η πίσω κίνηση απαιτούσε μεγάλη προσοχή κατά την οδήγηση σε ελληνικούς δρόμους, ιδιαίτερα σε αυτούς που γλιστράνε πολύ. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακό, η πρόσφυσή του πολύ καλή, η συμπεριφορά του ουδέτερη και απολύτως προβλέψιμη, τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν τη δουλειά τους πολύ αποτελεσματικά όσο και διακριτικά. Όταν εμφανίζεται υποστροφή αυτό γίνεται πολύ προοδευτικά, το γκάζι βοηθάει στον έλεγχο του αυτοκινήτου χωρίς υστερίες (άλλωστε δεν είναι και κανένας μεγάλος κινητήρας με τεράστια ροπή για να προκαλεί με το παραμικρό υπερστροφή) και φυσικά το ESP είναι έτοιμο να επέμβει αν το παρακάνεις.

Το τιμόνι είναι γενικά ακριβές, με αρκετά καλή αίσθηση στην επιλογή sport, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά. Τα φρένα δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο για κριτική κι ενισχύουν το ισχυρό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Αυτό που είναι σημαντικό, είναι ότι ένα τόσο καλό αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια γενικότερα, προσφέρει ταυτόχρονα και μία άψογη ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση, στοιχείο σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με "premium" χαρακτήρα, που πρέπει να ξεχωρίζει από τους «μέσους όρους» σε όλους τους τομείς.

Συμπέρασμα

Αν και η έμφαση που έδωσε η Mercedes κατά την παρουσίαση της νέας C Class ήταν περισσότερο προς τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα και κυρίως το νέο σύστημα παροχής πληροφοριών και ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου στο νέο ταμπλό, η πραγματικότητα είναι ότι αυτή η νέα C Class είναι ακόμα καλύτερη από την ήδη πολύ καλή προηγούμενη. Απλώς τα καλά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, τα νέα υλικά, η προηγμένη τεχνολογία κατασκευής του αμαξώματος κλπ. είναι πράγματα που περιμένει ούτως ή άλλως ο παραδοσιακός πελάτης της Mercedes σε κάθε νέα γενιά, ενώ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου είναι μια καινοτομία που κλείνει το μάτι και στις νεότερες γενιές, τονίζοντας την προσπάθεια της γερμανικής εταιρείας να προσελκύσει κι ένα νεότερο κοινό. Θα ήταν λάθος, όμως, να μείνουμε εκεί και να μη τονίσουμε ότι παρά την τεράστια πρόοδο των μεσαίων αυτοκινήτων «μαζικής» παραγωγής, η νέα C Class με την κορυφαία αεροδυναμική, τη μείωση του βάρους ενός εξαιρετικού ποιοτικά αμαξώματος, τον πολύ καλό κινητήρα, τα υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και τα εξίσου καλά οδικά χαρακτηριστικά ανέβασε ακόμα περισσότερο τον πήχυ για τα "premium" αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας ότι εξακολουθούν να ξεχωρίζουν. Και μάλιστα -σε ό,τι αφορά την ελληνική πραγματικότητα- με κινητήρες περιορισμένου κυβισμού πλέον, που αν και προσφέρουν τη δύναμη που χρειάζεται, μειώνουν την κατανάλωση και τις φορολογικές επιβαρύνσεις.

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Καλές επιδόσεις
  • Ασφάλεια γενικώς
  • Αεροδυναμική
  • Ποιότητα
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Περιορισμένος κυβισμός κινητήρα, που περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση

ΚΑΤΑ

  • Μέτρια επαναφορά τιμονιού
  • Λίγοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή