facebook pixel

Kia ProCeed 1.4D: Επαναστάτης με αιτία...

Με μια πειστική εικόνα πέραν του αναμενομένου, το κουπέ της Kia επιθυμεί να τινάξει την μπάνκα στον αέρα, δεδομένου της καλής κατασκευής του, των εν γένει βελτιώσεων στο δρόμο, αλλά και των δυνατοτήτων του από ένα οικονομικό και ελαστικό πετρελαιοκινητήρα χαμηλού κυβισμού.

Αν κάποιος έκρυβε εσκεμμένα τα σήματα της Kia και στις δυο πλευρές του ProCee'd, θα αναρωτιόταν κανείς ποιο γαλαζοαίματο κουπέ είναι αυτό που ποζάρει επιδεικτικά εμπρός από τα μάτια του. Πραγματικά αυτή τη φορά, κατ' αρχάς σε επίπεδο αισθητικής, οι Κορεάτες ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Κατασκευαστικά το αυτοκίνητο βασίζεται στη ίδια ακριβώς πλατφόρμα με το Cee'd, από το οποίο δανείζεται όλα τα μηχανικά μέρη (κινητήρες, αναρτήσεις, φρένα, μεταξόνιο). Έτσι προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες με ανάστημα μέχρι 1,80μ., με τους πίσω να έχουν εξίσου καλούς χώρους με τη 5θυρη έκδοση για τα γόνατα τους και απλώς οριακό χώρο για τα κεφάλια τους (λόγω της χαμηλότερης διαμόρφωσης της οροφής). 

Ο χώρος αποσκευών, στον αντίποδα, προσφέρει χωρητικότητα 380 λίτρων, τιμή από τις καλύτερες στη μικρομεσαία κατηγορία, διαθέτοντας και σωστή διαμόρφωση που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση του. Το μόνο χαρακτηριστικό όπου μπορεί να ασκηθεί κριτική, είναι το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ανοίγεις την μεγάλη και βαριά πόρτα και οι εκπλήξεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό. Αφενός η σχεδίαση, αφετέρου η ποιότητα των υλικών, κυρίως όμως ο διάκοσμος, δημιουργούν ένα σύνολο που δεν υπολείπεται σε κανένα σημείο του ανταγωνισμού και σαφώς απέχει έτη φωτός από τα παλαιότερα στάνταρ της εταιρείας. Η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι εύκολη, καθώς το τιμόνι διαθέτει δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων, όπως και το κάθισμα του οδηγού, που είναι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος και διαθέτει συνεχή ρύθμιση της πλάτης αλλά και ρύθμιση για τη μέση. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ υπάρχουν και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα στη κονσόλα και το ταμπλό. 

Η σχεδίαση, η ποιότητα των υλικών, και ο διάκοσμος δημιουργούν ένα σύνολο που δεν υπολείπεται σε κανένα σημείο του ανταγωνισμού
Η σχεδίαση, η ποιότητα των υλικών, και ο διάκοσμος δημιουργούν ένα σύνολο που δεν υπολείπεται σε κανένα σημείο του ανταγωνισμού

Το πίσω παρμπρίζ είναι στενό, αυξάνοντας κάπως (λόγω και της φαρδύτερης πίσω «κολόνας») τη «νεκρή» γωνία ορατότητας πίσω δεξιά και περιορίζοντας το οπτικό πεδίο στους οδηγούς μετρίου αναστήματος. Την κατάσταση στο σημείο αυτό διορθώνουν μερικώς οι εξωτερικοί καθρέφτες, λόγω του ασυνήθιστα μεγάλου μεγέθους τους. Η τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης του Pro Cee'd 1.4D ξεκινάει 14.950 ευρώ (13.990 ευρώ με απόσυρση) και στο στάνταρ εξοπλισμό της περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα, κλιματισμός, ηχοσύστημα με ΜΡ3, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα USB, υπολογιστής ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειριστήριο, συναγερμός, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Δεν θα χρειαστείς κάτι παραπάνω οπότε ξεχνάς την επόμενη έκδοση.

Κάτω από το καπό φωλιάζει ένας πετρελαιοκινητήρας 1,4 λίτρων με ισχύ 90 ίππων και πάνω από 22 kgm ροπής, διαθέσιμα από αρκετά χαμηλά. Το εύρος του είναι ικανοποιητικό και σε βοηθά να εκμεταλλευτείς τα αποθέματα ροπής και να αποφύγεις τα κινητά εμπόδια μπροστά σου. Αρκεί βέβαια να ξεπεράσεις τις 1.600 σ.α.λ., προκειμένου να ξυπνήσει και να προσφέρει κατόπιν την κατάλληλη ώθηση στο αυτοκίνητο. Τη δύναμη διανέμει ένα εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Με τον 1.4 ντίζελ το συγκεκριμένο Kia είναι πιο δυνατό και πιο ομοιογενές, παράλληλα η εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του δικαιολογεί και την παρουσία του σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες της γκάμας. Σαφώς και δεν τίθεται θέμα απέναντι στους βενζινοκινητήρες της σειράς οι οποίοι υπερτερούν μόνο όταν οι στροφές αυξηθούν αρκετά, εκεί που ο ντίζελ παραδίδει φυσιολογικά το πνεύμα. 

Η οδική συμπεριφορά τού Procee'd, όμως, μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα δέλεαρ για να συμπεριληφθεί στις επιλογές σας. Πολύ απλά, διαθέτει σπορτίφ στοιχεία ικανά να δελεάσουν ακόμη και τον λίγο πιο «ψαγμένο» οδηγό. Διαγράφει τροχιές και φρενάρει όπως οι ισχυροί ευρωπαίοι ανταγωνιστές του, προσφέροντας μάλιστα και κάποιες δόσεις οδηγικής απόλαυσης στον απαιτητικό οδηγό. Η σφιχτή του ανάρτηση διαχειρίζεται με επιτυχία τη δύναμη του κινητήρα, ενώ την ίδια ώρα συνδυάζεται αρμονικά με το στιβαρό πλαίσιο, αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας. Το αυτοκίνητο έχει κατά βάση ουδέτερη συμπεριφορά, η οποία στην πίεση μεταφράζεται σε προοδευτική υποστροφή. Η απουσία κλίσεων στις στροφές και ο πρόθυμος κινητήρας προδιαθέτουν να ανεβάσεις ρυθμό, κινούμενος κατά περίπτωση από σβέλτα έως γρήγορα. Σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης πάνω στη στροφή, το πίσω μέρος δεν θα σε αιφνιδιάσει, με την ουδετερότητα να έχει γίνει παντιέρα στο τρίθυρο Kia.

Η οδική συμπεριφορά τού Procee'd μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα δέλεαρ για να συμπεριληφθεί στις επιλογές σας
Η οδική συμπεριφορά τού Procee'd μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα δέλεαρ για να συμπεριληφθεί στις επιλογές σας

Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, παρότι δεν ξεφεύγει από τη τεχνητή αίσθηση που διακρίνει τα περισσότερα συστήματα του είδους. Τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) είναι ανθεκτικά ακόμα και στη σκληρή χρήση, αν και θα προτιμούσαμε να είχαν λιγότερο έντονη υποβοήθηση. Όσο για την άνεση, δεν κινείται στα επίπεδα των καλύτερων ευρωπαϊκών και ιαπωνικών αυτοκινήτων, χωρίς όμως να καθιστά το αυτοκίνητο κουραστικό. Απλώς επιτρέπει να γίνονται αισθητές λίγο παραπάνω οι εγκάρσιες και οι πιο απότομες ανωμαλίες του δρόμου (υπαίτια και πάλι η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης). Η κύλιση όμως και η ηχομόνωση καλύπτουν τη συγκεκριμένη διαφορά και το ProCee'd πατά αρχοντικά στους ξεχαρβαλωμένους ελληνικούς δρόμους.

Δεν χωρά αμφιβολία πως το ProCee'd αποτελεί υπερπαραγωγή προτού καν μπεις στο εσωτερικό του, προτού καν γυρίσεις τον διακόπτη και αντιληφθείς τον πετρελαιοκινητήρα του. Και το λέμε αυτό γιατί το Α και το Ω εδώ είναι αυτή η σπορτίφ σιλουέτα που ξεπέρασε τις προσδοκίες, παρ' ότι κρύβει από κάτω ένα εξίσου καλό αυτοκίνητο. Σαφώς και δεν πρόκειται για μια ευκαιρία από οικονομικής απόψεως, αλλά οφείλετε να γνωρίζετε πως το προϊόν είναι αναβαθμισμένο και ουδεμία σχέση φέρει με το παρελθόν της εταιρείας.

Δικαιολογημένα η Kia αποτελεί το premium παρακλάδι της αδελφής Hyundai, μια πρώτη γεύση μπορείτε να πάρετε εδώ από τη συγκεκριμένη εικόνα, τα υπόλοιπα περί ποιότητας και φινιρίσματος σας τα επιβεβαιώνουμε εμείς
Στο δρόμο, η κατασκευή δείχνει και έχει αποκτήσει «ειδικό βάρος», στον τρόπο που κυλά στην άσφαλτο, αλλά και στο πώς αντιμετωπίζει με ασφάλεια την ασκούμενη πίεση σε στροφές αρκετών μοιρών

ΥΠΕΡ

  • Εμφάνιση ενός σπορ κουπέ
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ροπή κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά

ΚΑΤΑ

  • Αίσθηση φρένων
  • Τιμή αναλογικά με το σήμα
Γιάννης Τσιρογιάννης

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή