facebook pixel

Dacia Sandero 1.5 dCi: Ορθολογισμός στη μετακίνηση

Μία ορθολογική πρόταση για όσους ενδιαφέρονται για ένα λειτουργικό μικρό αυτοκίνητο με χαμηλή τιμή, με το οποίο θα μπορούν να κινούνται στην πόλη αλλά κι έξω απ' αυτή, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και την άνεση, αλλά και με την εντυπωσιακή οικονομία στην κατανάλωση που προσφέρει ο εξαιρετικός ντίζελ της Renault.

Η εποχή που τα «ανατολικά» αυτοκίνητα ήταν απλώς φτηνά μεταφορικά μέσα με απαρχαιωμένη τεχνολογία και υποβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Πρώτον, στις πρώην «ανατολικές» χώρες τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα προϊόντα που αγοράζουν και δεύτερον, έχει αναπτυχθεί και στις δυτικές χώρες μία αγορά αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, χωρίς φυσικά οι καταναλωτές που τα προτιμούν να είναι διατεθειμένοι να κάνουν συμβιβασμούς σε θέματα ασφάλειας και λειτουργικότητας. Έτσι, αναπτύχθηκαν αυτοκίνητα σαν αυτά της Dacia, θυγατρικής εδώ και χρόνια της Renault, που έχουν χαμηλότερη τιμή από τα αντίστοιχα «δυτικά» αυτοκίνητα, προσφέροντας ασφάλεια και λειτουργικότητα σε επίπεδα αποδεκτά σε όλη την Ευρώπη και περιορίζοντας διάφορες πολυτέλειες και μικροευκολίες που έχουν τα «δυτικά» αυτοκίνητα, ώστε να συμπιέζεται όσο το δυνατό περισσότερο το κόστος τους.

Μια τέτοια περίπτωση είναι το Sandero, το σούπερ μίνι της Dacia που χρησιμοποιεί μηχανικά μέρη της Renault (μεταξύ των οποίων κι ένας από τους καλύτερους μικρούς ντίζελ της αγοράς). Ένα αυτοκίνητο με σχετικά λιτό εσωτερικό, που όμως δεν δημιουργεί καμία αρνητική εντύπωση, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη ανανέωση κατά την οποία αναβαθμίστηκε η ποιότητα. Χωρίς, λοιπόν, να δείχνει πλούσιο, χωρίς να χρησιμοποιεί τα τεχνολογικά «γκάτζετ» που η Renault τοποθετεί στα δικά της αυτοκίνητα και χωρίς να χρησιμοποιεί ακριβά υλικά, όπως π.χ. μαλακά πλαστικά, το Sandero δίνει την εντύπωση μιας προσεγμένης κατασκευής, με χειριστήρια και διακόπτες που δεν δυσκολεύουν τον οδηγό (μόνο την τοποθετημένη στον αριστερό διακόπτη τιμονιού κόρνα, όπως συνήθιζαν παλιότερα οι Γάλλοι, πρέπει να συνηθίσει κανείς) και λειτουργούν σωστά, με σωστή συναρμολόγηση και με υλικά που δεν είναι μεν ακριβά αλλά δεν δείχνουν και φτηνιάρικα. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε, είναι ότι τα όργανα είναι λίγο «σκοτεινά» και στη διάρκεια της ημέρα -οπότε δεν φωτίζονται- αν βρεθείς σε σκιερό μέρος μπορεί να μη φαίνονται πολύ καλά.

Tο Sandero δίνει την εντύπωση μιας προσεγμένης κατασκευής, με χειριστήρια και διακόπτες που δεν δυσκολεύουν τον οδηγό
Tο Sandero δίνει την εντύπωση μιας προσεγμένης κατασκευής, με χειριστήρια και διακόπτες που δεν δυσκολεύουν τον οδηγό
 Η θέση οδήγησης είναι σωστή, σε αντίθεση μάλιστα με πολλά ακριβότερα μοντέλα η ρύθμιση της πλάτης είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, άρα ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Το κάθισμα είναι επίσης ικανοποιητικό σε στήριξη και άνεση και δεν μας κούρασε στο πολύωρο ταξίδι που κάναμε με το αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, φιλοξενούν πάντως 4 άτομα χωρίς πρόβλημα, ενώ αντίθετα ο χώρος αποσκευών είναι εξαιρετικός για την κατηγορία με τα 320 λίτρα του. Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές, χωρίς διαμόρφωση για μπουκάλια. Υπάρχει βέβαια κι ένα βαθούλωμα στο επάνω μέρος του ταμπλό, όπου μπορείς να τοποθετήσεις μικροαντικείμενα, όχι όμως αυτά που δεν θέλεις να χτυπάει ο ήλιος το καλοκαίρι. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του, ξεκινώντας από 13.240 ευρώ χωρίς απόσυρση, με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού μάλιστα (αποδεικνύοντας την έλλειψη διάθεσης για συμβιβασμούς που προαναφέραμε), περιλαμβάνοντας ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ραδιο-CD με Bluetooth, θύρες USB και aux και χειριστήρια στο τιμόνι.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 της Renault στην έκδοση των 75 ίππων που χρησιμοποιείται στο Sandero ήταν μια τεράστια -ευχάριστη- έκπληξη. Για να εξομολογηθώ την... αμαρτία μου, επειδή είχαμε δοκιμάσει το Sandero Stepway, που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα στην έκδοση των 90 ίππων, μου είχε κολλήσει ότι και το απλό Sandero έχει 90 ίππους. Και στη διάρκεια του ταξιδιού με αυτό σκεφτόμουν «κοίτα τι ωραία που πηγαίνει η έκδοση των 90 ίππων» (γιατί τον ίδιο κινητήρα η Renault τον χρησιμοποιεί και με 115 ίππους). Όταν ξαναθυμήθηκα ότι το Sandero έχει μόνο 75, τηλεφώνησα για... επιβεβαίωση στο γραφείο Τύπου της αντιπροσωπείας, για να βεβαιωθώ ότι πράγματι ισχύει αυτό και δεν είχε βγει κάποια νεότερη έκδοση με 90. Κι αυτό είναι μια ακόμα επιβεβαίωση όσων έχουμε γράψει επανειλημμένως για την απόδοση των ντίζελ, που δεν πρέπει να την κρίνουμε με τη μέγιστη ισχύ, αλλά με τη ροπή που αποδίδουν.

Κι αυτός ο κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό έχει τελικά τόσο καλή ροπή για να κινήσει το μικρό αυτοκίνητο της Dacia, που δεν είναι άλλωστε και πολύ βαρύ, ώστε ακόμα και στις ορεινές διαδρομές που το χρησιμοποιήσαμε -στο Δομοκό και από την Καλαμπάκα προς την Εγνατία- στη διάρκεια ενός ταξιδιού περισσότερων από 1.000 χιλιομέτρων, αποδείχτηκε επαρκέστατος, επέτρεψε ασφαλή προσπεράσματα όταν βρέθηκαν φορτηγά μπροστά μας και γενικά προσέφερε μια πολύ ξεκούραστη οδήγηση. Ούτε μία στιγμή δεν μας θύμισε ότι το (απλώς ικανοποιητικό σε αίσθηση) κιβώτιο έχει 5 μόνο ταχύτητες, οι οποίες πάντως είναι πολύ σωστά κλιμακωμένες, ώστε να προσφέρουν έναν εξαιρετικό συνδυασμό ασφάλειας και οικονομίας. Γιατί το εντυπωσιακό με αυτόν τον κινητήρα είναι ότι προσφέρει ταυτόχρονα και μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Διανύσαμε συνολικά περίπου 1.100 χιλιόμετρα (2 άτομα συν αποσκευές), ταξιδεύοντας με τη μέγιστη νόμιμη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο και των 110 χλμ./ώρα στον επαρχιακό, με μέση κατανάλωση μόλις 5 λίτρα/100 χλμ.! Μια τιμή πραγματικά εντυπωσιακή. 

Στο δρόμο εμφανίζει μία συμπεριφορά χωρίς απρόοπτα και αιφνιδιασμούς
Στο δρόμο εμφανίζει μία συμπεριφορά χωρίς απρόοπτα και αιφνιδιασμούς
 Ένας λόγος, όμως, ακόμα που αυτό το αυτοκίνητο προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση και άνετο ταξίδι, παρά το ότι του λείπουν οι «δυτικές» πολυτέλειες, είναι ότι στο δρόμο εμφανίζει μία συμπεριφορά χωρίς απρόοπτα και αιφνιδιασμούς. Ας μη ξεχνάμε ότι βασίζεται στην «πλατφόρμα» του Clio δεύτερης γενιάς, που ήταν στην εποχή του από τα κορυφαία σούπερ μίνι. Μπορεί, λοιπόν, το Sandero να μην έχει τη συμπεριφορά του σημερινού Clio (αν τη είχε άλλωστε, δεν θα είχε λόγο ύπαρξης το - ακριβότερο- Clio!), είναι όμως ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, σταθερό στην ευθεία, με πολύ ικανοποιητικό κράτημα στις στροφές, πολύ προοδευτική συμπεριφορά, με σταδιακά εμφανιζόμενη υποστροφή στην πίεση, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις το γκάζι. Απολύτως προβλέψιμο, με μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, που επιτρέπουν αυξημένες κλίσεις στις στροφές προς όφελος της άνεσης, η οποία είναι απολύτως ικανοποιητική, αν και κάπως λιγότερο «ραφιναρισμένη» σε σχέση μ' ένα σημερινό Renault. Ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι το (ελαφρύ για τα γούστα μας) τιμόνι και επαρκή τα φρένα, αν και με μέτρια αίσθηση.

Αν στο παρελθόν όταν λέγαμε ότι ένα αυτοκίνητο είναι «τίμιο» εννοούσαμε συνήθως ότι είναι πολύ μέτριο λειτουργικά, αλλά τουλάχιστον είναι φτηνό, σήμερα η λειτουργική πλευρά της εξίσωσης είναι σημαντικά αναβαθμισμένη για αυτοκίνητα σαν το Sandero. Μπορεί να μην έχει την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα/πολυτέλεια ενός καλού «δυτικού» αυτοκινήτου, δεν παύει όμως να είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με το οποίο κάναμε ένα μακρινό ταξίδι χωρίς να μας κουράσει και χωρίς να μας προβληματίσει καθόλου. Έχοντας μάλιστα ένα πολύ σύγχρονο κινητήρα, προσφέρει επαρκή δύναμη και να μη σε «κρεμάει» στις ορεινές διαδρομές και ταυτόχρονα εντυπωσιακή οικονομία. 

Τί δεν έχει; Την πολυτέλεια και διάφορες μικροευκολίες ενός Clio. Π.χ. οι ζώνες ασφαλείας δεν ρυθμίζονται σε ύψος, οι καθρέφτες στα σκιάδια δεν καλύπτονται, οι θήκες στις πόρτες δεν έχουν διαμόρφωση για μπουκάλια, οι διακόπτες είναι προηγούμενης γενιάς Renault, τα όργανα είναι λιγότερο φωτεινά και το ταμπλό πιο λιτό. Λεπτομέρειες που αντισταθμίζονται από τη χαμηλή τιμή του, που επιτρέπει την αγορά ενός αξιοπρεπέστατου σούπερ μίνι, πλήρως εξοπλισμένου, στην τιμή ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης. Μόνο που με το μίνι αυτοκίνητο πόλης δεν θα ταξιδέψεις τόσο άνετα.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή