facebook pixel

Αλλάζει από 2 Σεπτεμβρίου η διαδικασία έκδοσης ταυτότητας

Από σήμερα Τρίτη (2 Σεπτεμβρίου), τίθεται σε ισχύ η νέα διαδικασία έκδοσης δελτίων ταυτότητας, αφού η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε ήδη στο ΦΕΚ. Οι αναζητήσεις προσωπικών δεδομένων θα πραγματοποιούνται - μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων - από τώρα και στο εξής από τους αστυνομικούς που θα επιφορτιστούν με το βάρος της έκδοσης των αστυνομικών ταυτοτήτων.

Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, οι αιτούντες για έκδοση νέας ταυτότητας, θα υποβάλλουν στο αστυνομικό τμήμα αίτηση για «αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο πιστοποιητικό γέννησης», πράγμα που σημαίνει ότι περιορίζεται και ο αριθμός των δικαιολογητικών που θα πρέπει να προσκομίζουν οι ίδιοι.

Το παραπάνω, στην πραγματικότητα, σημαίνει ότι η αστυνομία θα συγκεντρώνει τις πληροφορίες, όχι από τα δικαιολογητικά που καλούνταν μέχρι σήμερα να προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος, αλλά μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου του υπουργείου Εσωτερικών.

Ειδικότερα, «η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια αστυνομική αρχή με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης β, εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα σύμφωνα με το άρθρο 4».

«Η ανωτέρω διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων ταυτότητας του ενδιαφερομένου δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α. όταν ο δήμος στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και 

β. όταν δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.

Στις περιπτώσεις αυτές, τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας του αιτούντος στοιχεία προκύπτουν από πιστοποιητικό του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρχή έκδοσης του δελτίου ταυτότητας. Η διαβίβαση του αιτήματος από την αρχή έκδοσης και η αποστολή του πιστοποιητικού από το δήμο γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως τηλεομοιοτυπία ή ηλεκτρονική αλληλογραφία. 

Η έκδοση του παραπάνω πιστοποιητικού δεν πρέπει να απέχει πέραν του τριμήνου από την ημερομηνία αποστολής του».

Τα δελτία αστυνομικών ταυτοτήτων θα εκδίδονται «από το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για την περιφέρεια της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής ή Θεσσαλονίκης και από την υποδιεύθυνση ή το τμήμα ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για την υπόλοιπη Χώρα».

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ με τις αλλαγές στις διαδικασίες έκδοσης των αστυνομικών ταυτοτήτων στον παρακάτω σύνδεσμο:

ΦΕΚ Έκδοση Ταυτότητας

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή