facebook pixel

Πανελλαδικη παρουσιαση στην Αττικη

Οδηγούμε το νέο VW Polo

Η VW λανσάρει στην ελληνική αγορά το ανανεωμένο Polo, που μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής δημοσιογραφικής παρουσίασης στην Αττική.

Η σημαντική ανανέωση του Polo περιλαμβάνει και μία εντελώς νέα γκάμα κινητήρων, με την ευκαιρία της προσαρμογής της εταιρείας στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6, που θ' αρχίσουν σταδιακά να επιβάλλονται από το φθινόπωρο και μέχρι τον Οκτώβριο του 2015 στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη.

Οι τιμές του αυτοκινήτου να ξεκινούν από 12.400 ευρώ χωρίς απόσυρση (11.493 με απόσυρση) για το 3θυρο βενζινοκίνητο χιλιάρι των 75 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, 4 αερόσακους (οι πλευρικοί κεφαλής-θώρακος), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών και ηχοσύστημα με οθόνη αφής και θύρες SD card και Aux.

Οι ανανεώσεις των διαφόρων μοντέλων κάπου γύρω στο μέσον της ζωής τους είναι πλέον ο κανόνας για όλους τους κατασκευαστές και για όλα τα μοντέλα. Μόνο που δεν είναι όλες οι ανανεώσεις εξίσου σημαντικές. Ορισμένες αφορούν αποκλειστικά και μόνο κάποιες εξωτερικές αισθητικές επεμβάσεις για να φαίνεται το αυτοκίνητο καινούργιο, άλλες συμπίπτουν και με την παρουσίαση νέων μηχανικών μερών, οπότε είναι πολύ σημαντικότερες και λίγο απέχουν από την παρουσίαση ενός εντελώς νέου μοντέλου.

Σ' αυτήν τη δεύτερη περίπτωση ανήκει και το ανανεωμένο Polo, η παρουσίαση του οποίου έτυχε να συμπίπτει με το χρονικό διάστημα της σταδιακής επιβολής των νέων ευρωπαϊκών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6 (από φέτος το Σεπτέμβριο για τα νέα μοντέλα και από το Σεπτέμβριο του 2015 για τα ήδη υπάρχοντα). Έτσι η VW εφοδίασε το ανανεωμένο μοντέλο με μία νέα γκάμα κινητήρων, είτε εντελώς νέων είτε βελτιωμένων εκδόσεων κάποιων που ήδη χρησιμοποιούσε στο Polo.

Φυσικά οι συνηθισμένες εξωτερικές αισθητικές αλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα έγιναν κι εδώ (προσθέτοντας μάλιστα 2 χιλιοστά στο εσωτερικό μήκος του αυτοκινήτου), με τη χρησιμοποίηση προβολέων τεχνολογίας LED να προσθέτει και ία τεχνολογική διάσταση στη σχεδιαστική ανανέωση εκτός από την αισθητική. Μια νέα σειρά από ζάντες αλουμινίου είναι επίσης διαθέσιμη, όπως και 8 νέα χρώματα.

Αρκετές αλλαγές, όμως έγιναν και στο εσωτερικό, με νέο τιμόνι και νέα εμφάνιση του πίνακα οργάνων, νέα συστήματα ήχου και πλοήγησης κλπ., ενώ η VW διεύρυνε τη γκάμα των διαθέσιμων στάνταρ και προαιρετικών ηλεκτρονικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, επεκτείνοντας και στο Polo την προσφορά συστημάτων που μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμα σε μεγαλύτερα μοντέλα της. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διαθεσιμότητα του συστήματος φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης σε αστικές συνθήκες, του προσαρμοζόμενου cruise control, του συστήματος επιτήρησης εμπρός χώρου, του συστήματος αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, του συστήματος ανίχνευσης κόπωσης οδηγού κλπ.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, η βασική έκδοση κινείται πλέον από τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου με τους 75 ίππους, υπάρχει ο ανανεωμένος βενζινοκινητήρας 1.2 TSI με 90 ίππους, ενώ τα ντίζελ έχουν ένα νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.4, ο οποίος διατίθεται σε εκδόσεις 75 και 90 ίππων. Οι εκδόσεις των 90 ίππων διατίθενται προαιρετικά και με το πολύ καλό επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Αρκετές αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό, με νέο τιμόνι και νέα εμφάνιση του πίνακα οργάνων, νέα συστήματα ήχου και πλοήγησης
Αρκετές αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό, με νέο τιμόνι και νέα εμφάνιση του πίνακα οργάνων, νέα συστήματα ήχου και πλοήγησης
Τέλος, διαθέσιμο για πρώτη φορά στο Polo είναι κι ένα σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης ("Sport Select") με δύο επιλογές ρύθμισης των αμορτισέρ, normal και sport, από τις οποίες στη δεύτερη υπάρχει και χαμήλωμα της ανάρτησης (του ύψους δηλαδή του αυτοκινήτου από το έδαφος) κατά 15 χιλιοστά. Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε, ότι τα σέρβις πραγματοποιούνται πλέον κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Polo 1.2 TSI των 90 ίππων με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG σε μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή στην Αττική, που περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο. Κύριο σημείο του ενδιαφέροντός μας φυσικά ο κινητήρας, μια που ήταν η πρώτη μας επαφή με την έκδοση των 90 ίππων του 1.2. Και η πρώτη διαπίστωση είναι, πως με τη διάδοση των κινητήρων βενζίνης με τούρμπο, πρέπει ν' αρχίσουμε σταδιακά να τους αξιολογούμε με διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με το παρελθόν και κυρίως όχι με τη μέγιστη ισχύ, αλλά με τη ροπή, όπως κάνουμε όταν μιλάμε για ντίζελ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο, του προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις, επιτρέπει ασφαλέστατα προσπεράσματα, αλλά και κίνηση με αρκετά γρήγορους ρυθμούς.

Για μια ακόμα φορά εκτιμήσαμε την ποιότητα κατασκευής του Polo, από τις κορυφαίες στην κατηγορία των σούπερ μίνι
Για μια ακόμα φορά εκτιμήσαμε την ποιότητα κατασκευής του Polo, από τις κορυφαίες στην κατηγορία των σούπερ μίνι
Άλλωστε το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο και ελέγχεται εύκολα, εμείς μάλιστα δεν είχαμε στη διάθεσή μας την επιλογή της σπορ ρύθμισης της ανάρτησης, που προφανώς θα βελτιώνει ακόμα περισσότερο την οδική συμπεριφορά (με κάποιο συμβιβασμό στην άνεση, που εδώ ήταν καλή).

Το DSG, λόγω των 7 σχέσεων, είναι προφανές ότι βοηθάει στην καλύτερη αξιοποίηση του κινητήρα, αφού ο μεγαλύτερος αριθμός σχέσεων συνεπάγεται και πιο «πυκνή» κατανομή τους. Φρένα και τιμόνι δεν μας προβλημάτισαν καθόλου, ενώ για μια ακόμα φορά εκτιμήσαμε την ποιότητα κατασκευής του Polo, από τις κορυφαίες στην κατηγορία των σούπερ μίνι.


Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή