facebook pixel

VW Golf GTD: ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο

Καθώς η τεχνολογία των ντίζελ έχει εξελιχθεί πλέον σημαντικά, η VW κάνει τη φυσιολογική επέκταση της γκάμας των GTI του Golf με μια πετρελαιοκίνητη έκδοση, που έχει τη δύναμη και τις επιδόσεις για να δικαιούται τα γράμματα "GT" του λογοτύπου, ενώ προσφέρει και την επιθυμητή στις μέρες μας οικονομία.

Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν πολλοί, ένα GTI (οποιοδήποτε GTI, όχι μόνο το Golf) δεν είναι ένα «καθαρόαιμο» σπορ αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο, δηλαδή, με αποκλειστικό στόχο την απόλαυση της σπορ οδήγησης, που μπορεί να είναι και πολύ λιτό και καθόλου άνετο, προκειμένου να κερδίσει δέκατα στις επιταχύνσεις και κράτημα στις στροφές. Ένα Grand Tourer (με το επιπλέον "Ι" να σημαίνει Injection την εποχή που ο ψεκασμός ήταν ακόμα... πολυτέλεια!) είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με δυνατό κινητήρα, αλλά με προσεγμένο ως πολυτελές εσωτερικό, καλό εξοπλισμό, καλή ποιότητα κύλισης και αποδεκτή άνεση, που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλα ευχάριστα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες.

Με αυτό δεδομένο, θα ήταν παράξενο στην εποχή μας, με την τεράστια εξέλιξη της τεχνολογίας των ντίζελ, να μη σκεφθεί μια εταιρεία σαν τη VW, που στην πράξη καθιέρωσε τον όρο GTI σε μικρότερες κατηγορίες, προσιτές σ' ένα πιο ευρύ κοινό, να χρησιμοποιήσει ένα ντίζελ για το μικρομεσαίο της "Grand Tourer". Αφού υπάρχουν πλέον ντίζελ δυνατοί και ποτισμένοι, που μπορούν να προσφέρουν ένα γρήγορο και ευχάριστο ταξίδι, χωρίς συμβιβασμό στις επιδόσεις, αλλά με αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση, κάτι που στην εποχή μας είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Έτσι προέκυψε το GTD, «ιντζέξιον» φυσικά κι αυτό όπως όλα τα αυτοκίνητα σήμερα, αλλά με το "D" να αντικαθιστά το "I", υποδηλώνοντας τα διαφορετικό καύσιμο σε σχέση με το κλασικό GTI.

Τρίθυρο ή πεντάθυρο, το GTD είναι ένα Golf, ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας δηλαδή σε χώρους, φιλοξενώντας πολύ άνετα 4 επιβάτες και διεκδικώντας δικαιωματικά το ρόλο του «μικρού οικογενειακού» αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, αφού έχει κι ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών με τα δεδομένα της κατηγορίας, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα. Δεδομένη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, που προσφέρει επαρκείς ρυθμίσεις, σωστή στήριξη του σώματος, εύχρηστα χειριστήρια και ευανάγνωστα όργανα. Απολύτως επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα μέσα στο αυτοκίνητο.

Αναμενόμενη ήταν επίσης και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, το Golf άλλωστε ήταν πάντα ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία «μαζικής παραγωγής» σ' αυτόν τον τομέα, πλησιάζοντας σε ποιότητα τα "premium" αυτοκίνητα. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στις κορυφαίες εκδόσεις σαν το GTD, που δεν είναι καθόλου φτηνό, ξεκινώντας από τα 31.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (29.100 με απόσυρση) με χειροκίνητο κιβώτιο και από 34.200 ευρώ (31.400 με απόσυρση) με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Η συνολικά πολύ καλή εικόνα, που ταιριάζει με αυτά τα επίπεδα τιμής, συμπληρώνεται και με το πολύ καλό επίπεδο του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα εντοπισμού απώλειας προσοχής, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, τις συνηθισμένες ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, USB, υποδοχή κάρτας SD και έγχρωμη οθόνη αφής κλπ.

Το GTD είναι πραγματικά γρήγορο, χάρη στο δυνατό  και εύστροφο ντίζελ με την πολύ μεγάλη ροπή, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και προβλέψιμη, με πολύ καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις, αλλά και πολιτισμένη κύλιση
Το GTD είναι πραγματικά γρήγορο, χάρη στο δυνατό και εύστροφο ντίζελ με την πολύ μεγάλη ροπή, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και προβλέψιμη, με πολύ καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις, αλλά και πολιτισμένη κύλιση

Ο 2λιτρος ντίζελ με τους 184 ίππους δικαιώνει απόλυτα την τοποθέτησή του σ' ένα "GTI". Είναι ένας εύστροφος ντίζελ με εξαιρετική ροπή, αρκετά δυνατός για να προσφέρει στο αυτοκίνητο τις επιδόσεις που περιμένεις να δικαιολογούν τα δύο πρώτα γράμματα του λογότυπου. Το GTD είναι γρήγορο και το μόνο που μπορεί να σου λείπει σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο είναι η ευρύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών, που δίνει ένα πιο σπορ χαρακτήρα. Από την άλλη πλευρά, όμως έχεις πολύ χαμηλότερη κατανάλωση, που ούτε να πλησιάσει δεν μπορεί το βενζινοκίνητο. Στην πόλη μπορεί να είναι και κάτω από 9 λίτρα/100 χλμ., μπορείς να κάνεις μια γρήγορη διαδρομή με κατανάλωση γύρω στα 7,5 κι αν κάνεις ταξίδι με λίγη προσοχή μπορείς να πέσεις και κάτω από 7. Έχοντας ταυτόχρονα το «γκάζι» και τις επιδόσεις που δεν το αφήνουν να φαίνεται φτωχός συγγενής, αλλά δικαιώνουν την παρουσία του στην κορυφή της γκάμας του Golf.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, που πάντα μας ενθουσίαζε. Ένα εξαιρετικό, γρήγορο κιβώτιο, που συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και το οποίο έχει και χειριστήρια στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, αλλά και επιλογή S για πιο σπορ λειτουργία. Αν την επιλέξεις, καταλαβαίνεις γιατί το αυτοκίνητο είναι... GTI: άμεση απόκριση, γρήγορες αλλαγές, υψηλότερες στροφές λειτουργίας, περισσότερη δύναμη κάτω από το πόδι σου και φυσικά πολύ πιο γρήγοροι ρυθμοί.

Η οδική συμπεριφορά έχει λογική «τουρισμού» και παραπέμπει σε όσα είπαμε στην αρχή για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ με την παραδοσιακή έννοια του όρου, δεν είναι αυτό το σκληρό, απόλυτο «όπλο» με τη συμπεριφορά επιπέδου καρτ και το τιμόνι-ξυράφι, που θα μπορούσες να το βάλεις και στην πίστα και να... λυσσάξεις μέχρι να λιώσουν τα λάστιχα.

Όπως κάθε GTI που σέβεται τον εαυτό του, είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο δρόμου με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, υψηλού επιπέδου κράτημα και εύκολο στο χειρισμό, που είναι ουδέτερο στην πίεση, υποστρέφει πολύ προοδευτικά όταν φτάσει στα όρια της πρόσφυσής του, δεν γυρίζει εύκολα αν αφήσεις το γκάζι, αλλά είναι πιο «μαλακό» από ένα σπορ αυτοκίνητο και λιγότερο απόλυτο, γι' αυτό άλλωστε και δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ και μπορεί να οδηγηθεί απ' οποιονδήποτε χωρίς να τον αγχώσει. Και φυσικά γι' αυτό έχει και απόλυτα αποδεκτή άνεση (στα γνωστά γερμανικά πλαίσια).

Αρκετά καλό είναι το τιμόνι και πολύ καλά φρένα, συμπληρώνοντας ένα σύνολο «ταξιδιάρικο», πολιτισμένο, ευκολοδήγητο και γρήγορο, που δεν θα κουράσει ούτε τον οδηγό ούτε του επιβάτες, ακόμα και σ' ένα μακρινό ταξίδι με πολύ υψηλούς ρυθμούς.

Η επιλογή της VW να διευρύνει την οικογένεια των GTI μ' ένα πετρελαιοκίνητο Golf ήταν, λοιπόν, σωστή και το αποτέλεσμα είναι πετυχημένο.

Πολύ καλό ποιοτικά και λειτουργικά, το ευρύχωρo εσωτερικό ανταποκρίνεται στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου
Πολύ καλό ποιοτικά και λειτουργικά, το ευρύχωρo εσωτερικό ανταποκρίνεται στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου

Το Golf GTD είναι ένα αυτοκίνητο γρήγορο, ασφαλές και πολύ καλά στημένο, όσο περιμένεις από ένα GTI, προσφέροντας μεγάλη οικονομία σε αντιστάθμισμα για τη μικρότερη ευστροφία και το μικρότερο εύρος λειτουργίας του ντίζελ σε σχέση με το βενζινοκινητήρα. Και ακριβώς επειδή ένα GTI είναι ένα αυτοκίνητο για γρήγορες μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις, η οικονομία δεν είναι κάτι που αγνοείς εύκολα στις μέρες μας. Άλλωστε το GTD δεν καταργεί το βενζινοκίνητο GTI, αλλά στέκεται δίπλα του, αυξάνοντας τις προσφερόμενες επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή. Που δεν είναι βέβαια καθόλου εύκολο πλέον να διαλέξει!

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή