facebook pixel

Πιστη στην παραδοση

Δοκιμάζουμε το Toyota Corolla Sedan 1.4 D-4D

Άλλος ένας κρίκος στη μεγάλη αλυσίδα του βίου της δημοφιλούς Corolla, η ενδέκατη γενιά, καλείται να διευρύνει με επιτυχία την ιστορία του επώνυμου λογότυπου και αναμφισβήτητα διαθέτει περισσότερα εφόδια απ' όσα απαιτούνται για να καταφέρει κάτι τέτοιο.

Το όνομά της είναι συνυφασμένο με την οικογένεια της Toyota. Είναι τόσο διαδεδομένο που από μόνο του θα μπορούσε να αποτελέσει "brand name", χωρίς υπερβολή. Στο άκουσμά της σου έρχονται στο μυαλό συγκεκριμένες αξίες και αρετές με τις οποίες γαλουχήθηκαν οι προηγούμενες δέκα γενιές. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη νέα ενδέκατη στη σειρά, όχι, προς Θεού, δεν ανακάλυψαν τον τροχό εκεί στη Toyota, ήμασταν βέβαιοι ότι θα έπρατταν κάπως έτσι. Ένα παγκοσμιοποιημένο κοινό δεν θέλει πειραματισμούς, δύσπεπτα σχήματα, εκπλήξεις, τουλάχιστον στην κλασική τετράθυρη φόρμα με την αναγνωρίσιμη επωνυμία. Γιατί; Επειδή το όνομα Corolla έχει συνδεθεί με την ιστορία της Toyota, με περισσότερες από 40 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλες τις γωνιές του πλανήτη (πωλείται σε πάνω από 150 χώρες). 

Παρά το γεγονός, όμως, ότι στη Δυτική Ευρώπη υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια σταδιακή μείωση των πωλήσεων των μικρομεσαίων σεντάν, η ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα παραμένει ισχυρή σε πολλές άλλες αγορές. Η δική μας (μέχρι πρότινος τουλάχιστον, πριν την κατάρρευση της αγοράς λόγω τη κρίσης) ήταν μία από αυτές, αφού ακόμη υφίσταται η ισχυρή βάση παραδοσιακών πελατών της Corolla. Το νέο αεροδυναμικό σχήμα (Cx 0,27) του επιβλητικού αμαξώματος, δεν βελτιώνει απλώς την κατανάλωση, αλλά παράλληλα δημιουργεί και τις ιδανικές συνθήκες για λιγότερο θόρυβο στο εσωτερικό. Αυτά σε ότι αφορά το ουσιαστικό κομμάτι, γιατί στο αισθητικό σκέλος, έχουμε και εδώ αναβάθμιση, αισθητή μάλιστα, με την «ψαρωτική» μάσκα εμπρός, τα LED φώτα ημέρας και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα στην ουρά να κλέβουν με ευκολία τις οπτικές εντυπώσεις με το καλημέρα. 

Η νέα Corolla ουδεμία σχέση έχει με την προκάτοχό της, πέρα από το γεγονός ότι δανείζεται το ίδιο όνομα, το ίδιο μεταξόνιο (2.600 χιλ.) και το κληρονομικό "target group". Η διατήρηση του μεταξονίου (με αύξηση του εξωτερικού μήκους, που φτάνει τα 4,6 μ.) δεν σημαίνει ότι δεν έγινε προσπάθεια για αύξηση των εσωτερικών χώρων, που είναι εμφανώς καλύτεροι από τους αντίστοιχους της προηγούμενης γενιάς. Αν καθίσεις πίσω θα νιώσεις πολύ άνετα, αφού εκτός από πολύ χώρο στα γόνατα και στο κεφάλι, το επίπεδο πάτωμα εξασφαλίζει εντυπωσιακή ελευθερία κινήσεων. Μεγάλος εμφανίζεται και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τώρα τα 452 λίτρα. Αν είχε και απόλυτα κανονικό σχήμα θα άγγιζε το άριστα, ας είναι. Οι σχεδιαστές της εταιρείας έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στους χώρους για μικροαντικείμενα στην καμπίνα αλλά και στην εν γένει πρακτικότητα.  

Μεγάλη προσπάθεια έγινε για αναβάθμιση της συνολικής άνεσης που προσφέρει το αυτοκίνητο, αλλά και της ποιότητάς του, όπως και της κορυφαίας ηχομόνωσής, έτσι ώστε να μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα της επόμενης κλάσης. Σε μεγάλο μέρος του ταμπλό χρησιμοποιούνται μαλακά πλαστικά, ώστε να ενισχυθεί η εικόνα της κορυφαίας ποιότητας κατασκευής που προσφέρει η Corolla. Η εξίσου κορυφαία συναρμογή τους πρέπει να θεωρείται δεδομένη, όπως επίσης και η εργονομία. Η Corolla με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων τιμάται στη βασική έκδοση 18.340 ευρώ (17.380 ευρώ με απόσυρση), πιστή και εδώ στην παράδοση της ελαφρώς «τσιμπημένης» τιμής αγοράς, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας πάντως, αλλά και πλούσιο εξοπλισμό. Σημειώστε ESP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικές κλειδαριές και ηχοσύστημα από την εισαγωγική έκδοση. 

Το προφίλ των αγοραστών επιβάλλει κλασικές γραμμές στο εσωτερικό, ωστόσο στην επιλογή των υλικών, τη συναρμολόγηση και την εργονομία δεν μπορείς να μη βγάλεις το καπέλο.
Το προφίλ των αγοραστών επιβάλλει κλασικές γραμμές στο εσωτερικό, ωστόσο στην επιλογή των υλικών, τη συναρμολόγηση και την εργονομία δεν μπορείς να μη βγάλεις το καπέλο.

Ο πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1,4 λίτρων μπορεί να χαρακτηριστεί διαμάντι. Παρά το δύσκολο έργο (1.300 κιλά είναι αυτά...) τα καταφέρνει καλά, χωρίς τελικά να αγκομαχά. Τόσο τα πάνω από 20 κιλά ροπής, όσο και η ευστροφία του, τον καθιστούν ιδανικό, αν και για να ομολογήσουμε του στραβού το δίκιο, οι 90 ίπποι δείχνουν να... τελειώνουν άμεσα στην περίπτωση που αποφασίσεις να κινηθείς ταχύτατα. Το σύνολο ανταποκρίνεται αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν ζητάει πολύ καύσιμο (είδαμε μέση κατανάλωση γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.) και είναι σχετικά πολιτισμένο για ντίζελ. Σύμμαχος σε ό,τι αφορά την κατανάλωση αποδεικνύεται και το (σαφές) εξάρι κιβώτιο με την εσκεμμένα αραιή κλιμάκωση αναλογικά με το χαρακτήρα της Corolla. Μπορείς δηλαδή να ταξιδεύεις με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και χαμηλό ρυθμό περιστροφής, στοιχείο άνεσης για τους επιβάτες της μικρομεσαίας Toyota. 

Είναι κατανοητό πως οι οδηγοί της Corolla δεν θα αισθανθούν την έλλειψη, ούτε θα εκφράσουν παράπονο γιατί οι επιδόσεις δεν έχουν τον πρωταρχικό ρόλο στη συγκεκριμένη πρόταση. Αντίθετα, θα ικανοποιηθούν με τα αποθέματα ροπής, που σημειωτέον, δεν διαθέτουν τα σύνολα βενζίνης στη γκάμα. Η νέα εμπρός ανάρτηση χαρίζει καλύτερο χειρισμό, μεγαλύτερη ευστάθεια και περισσότερη άνεση στο δρόμο. Το τελευταίο στοιχείο παραδοσιακά συνοδεύει τον οικογενειακό προσανατολισμό της Corolla και εκτιμούν δεόντως οι κάτοχοί της.  Στο δρόμο η γενική αίσθηση της ποιότητας και της άνεσης είναι έντονη, η ηχομόνωση είναι περιποιημένη, ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθερό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και προβλέψιμο στις καμπές. Σύστημα διεύθυνσης, επιλογέας και φρένα βελτιώθηκαν σε τέτοιο σημείο, που μπορούμε να μιλάμε για μια από τις καλύτερες στιγμές (αν όχι την καλύτερη) της Corolla στην πολύχρονη σταδιοδρομία της. 

Κατεβαίνοντας πολύ γρήγορα τον περιφερειακό για να φτάσεις στον κόμβο Κατεχάκη, αντιλαμβάνεσαι μεμιάς πως δεν είναι φτιαγμένη για τέτοιους ρυθμούς, αποκαλύπτοντας το βάρος και τον όγκο της. Πολύ περισσότερο, τη φιλοσοφία κατά την οποία ρυθμίστηκε η ανάρτησή της. Σαφώς και είναι ασφαλής, ενώ η τροχιά της θα ανοίξει μόνο μετά από προειδοποίηση. Είναι όμως η γνωστή άνετη Corolla, που θα σε αποζημιώσει με την βελούδινη στο έπακρο κύλιση, αλλά και την ησυχία στην καμπίνα, όταν φυσικά αποφασίσεις να κινηθείς ένα «κλικ» πιο κάτω. Είναι δεδομένο πως η κατηγορία έχει κάποιους απαράβατους κανόνες και η Toyota όχι μόνο τους τηρεί, τους έχει θεσπίσει κιόλας.      

Με ευρωπαϊκά οδικά χαρακτηριστικά και ωριμότητα που εκπλήσσει ευχάριστα στο δρόμο, η Corolla πατά με σιγουριά περισσότερο από κάθε άλλη φορά, χωρίς να αγνοεί τη θεμελιώδη προτεραιότητα της άνεσης
Με ευρωπαϊκά οδικά χαρακτηριστικά και ωριμότητα που εκπλήσσει ευχάριστα στο δρόμο, η Corolla πατά με σιγουριά περισσότερο από κάθε άλλη φορά, χωρίς να αγνοεί τη θεμελιώδη προτεραιότητα της άνεσης

Δεν είναι νέο πως η κλασική (σε σχήμα) Corolla με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα, παίζει πυροσβεστικό ρόλο (κοινώς το αποκούμπι) στις πιθανόν αιφνίδιες αντιδράσεις του συντηρητικού της κοινού, μετά από απότομες μεταβάσεις εξέλιξης της εταιρείας σε αρκετά μοντέλα (θυμηθείτε για παράδειγμα το σοκαριστικό πέρασμα από το Starlet στο Yaris ή από το προηγούμενο Auris στο σημερινό). Η Corolla αναβαθμίζεται τεχνολογικά στο πέρασμα των χρόνων, προσπαθεί όμως να προσαρμοστεί όσο ηπιότερα γίνεται, ώστε να μη ξενίσει, να μη δυσκολέψει, να μην τρομάξει το κοινό της. 

Το αποδεκτό σχήμα είναι ένα κερδισμένο στοίχημα, ιδιαίτερα τώρα που αναδύεται αύρα ακριβότερης κατασκευής. Οι χώροι και η ποιότητα της, εννοείται πως συγκαταλέγονται στα εκ των ων ουκ άνευ. Όσο για την τιμή της, είναι άδικο να μουρμουρίζει κανείς, μια και η αγορά της Corolla (η τελευταία είναι μακράν η καλύτερη όλων των εποχών), αποτελεί επένδυση και όχι επιπόλαια οικονομική πράξη, κάτι που αποδεικνύει με τον καιρό η υψηλή μεταπωλητική της αξία, πέρα από τη δεδομένη αξιοπιστία (σημειώστε την αυτοπεποίθηση που ερμηνεύουν τα έξι χρόνια εργοστασιακής εγγύησης)

Υπέρ

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Ηχομόνωση
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Αλμυρή τιμή
  • Μέτριες επιδόσεις με φορτίο

Γιάννης Τσιρογιάννης

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή