facebook pixel

Seat Leon 1.4 TSI: Σπορ για όλους

Με δυο πόρτες λιγότερες, λίγο πιο εμπνευσμένο σχήμα για τον μυημένο, έναν 1400άρη τούρμπο κινητήρα που αποδίδει σαν δίλιτρος, μπόλικες δόσεις αίσθησης χωρίς να επιβαρύνεται αρκετά το πορτοφόλι σας και ιδού ένα ποθητό Leon που σας ανοίγει την πόρτα στις «αθλητικές» κατασκευές

Το σπορ παλμαρέ του Leon δημιούργησε μια παράδοση που έκανε τις απαιτήσεις να αυξάνονται ραγδαία, ακόμη και στις «εισαγωγικές» εκδόσεις. Το μικρομεσαίο Seat δεν είναι μόνο το πιο σπορτίφ μοντέλο της εταιρείας, αλλά ότι πιο λαϊκό σπορ (εκτός του μικρότερου Ibiza) έχει επιδείξει ο όμιλος τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στις κορυφαίες από πλευράς κυβισμού εκδοχές, για το στήσιμο εμπλεκόταν (με την εμπειρία του) το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας (Seat Sport). Είπαμε, το «auto emocion» θα πρέπει πλέον να εκφράζεται σε κάθε ευκαιρία. Η τρίθυρη έκδοση αποτελεί ευχάριστη είδηση για τους «πυροβολημένους», οι Ισπανοί θέλησαν έτσι να τονίσουν ακόμη περισσότερο τον σπορτίφ χαρακτήρα του Leon, πραγματοποιώντας προσεγμένες σχεδιαστικές αλλαγές στην εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση, διατηρώντας παράλληλα τα ίδια ικανά δυναμικά χαρακτηριστικά που μας έχουν συνηθίσει στους υπόλοιπους καταλυτικούς τομείς. Εκείνα δηλαδή που το έκαναν δημοφιλές στους κύκλους των ανήσυχων οδηγών, οικογενειαρχών ή μη (δεν έχει σημασία). 

Αισθητικά σαφώς και η σπορ εικόνα σίγουρα υπάρχει, κάτι που η τρίθυρη εκδοχή την έχει κάνει σημαία σε σχέση με την πεντάθυρη παραλλαγή. Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, ο νεανικός χαρακτήρας δίνει έντονο το παρών, ενώ όλα είναι «χτισμένα» γύρω σου. Το προηγούμενο Leon ήταν από τα «εύσωμα» αυτοκίνητα της κατηγορίας του και το νέο, αν και κοντύτερο κατά 6 εκ. σε εξωτερικό μήκος, εξακολουθεί να είναι μεγάλο στα 4,26 μ., ενώ διαθέτει και μακρύτερο μεταξόνιο κατά 5 εκ. Κάπως έτσι ερμηνεύονται οι πολύ καλοί χώροι για 4 επιβάτες (όχι τόσο για έναν 5ο πίσω, όμως, λόγω του ογκώδους «τούνελ» στη μέση), που θα μεταφερθούν και θα ταξιδέψουν άνετα. Παράλληλα, μεγάλος για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα. Να απουσίαζε και το κάπως ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης το οποίο δυσκολεύει λίγο την τοποθέτηση αντικειμένων μεγάλου βάρους και όγκου, όλα θα ήταν καλύτερα.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, ο νεανικός χαρακτήρας δίνει έντονο το παρών
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, ο νεανικός χαρακτήρας δίνει έντονο το παρών

Ικανοποιητική είναι επίσης στο εσωτερικό η ύπαρξη χώρων για μικροπράγματα, ανοιχτών και κλειστών σχεδόν παντού. Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις επαρκείς για να βρει ο κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία αποπνέει γερμανική νοοτροπία με έμφαση στη λειτουργικότητα. Ένας τομέας ο οποίος απαιτούσε αναθεώρηση στην προηγούμενη γενιά ήταν η χρήση σκληρών πλαστικών στο επάνω (και μεγαλύτερο) μέρος του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών στη σημερινή γενιά είναι αψεγάδιαστη και τα μαλακά πλαστικά δείχνουν ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή εκεί ακριβώς που ακούγονταν πρώτιστα οι φωνές διαμαρτυρίας. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και με το που θα βρεθείς σε αυτή, προϊδεάζεσαι για τη δράση που θα επακολουθήσει. Το Leon 1.4 ξεκινάει από τα 17.200 ευρώ χωρίς απόσυρση (16.240 με απόσυρση) στην 3θυρη έκδοση, με 350 ευρώ παραπάνω για την 5θυρη. Ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, θύρες SD και USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop κλπ. Το πιο σπορ και πιο πλούσιο FR ξεκινάει από 18.300 χωρίς απόσυρση (17.340 με απόσυρση).

Απαράλλαχτο διαμάντι παραμένει ο υπερτροφοδοτούμενος 1400άρης κινητήρας-πασπαρτού του ομίλου. Και ποιος ο λόγος να αλλάξει κανείς τον καλύτερο υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού κινητήρα της κλάσης; Ο 1.4 TSI συνεχίζει να εκπλήσσει με τη δύναμη, τη ροπή λίγο πάνω από το ρελαντί, την ήσυχη λειτουργία, τις εξαιρετικές ρεπρίζ που προσφέρει -παρά τις μακριές σχέσεις του ακριβέστατου κιβωτίου- και την πολύ καλή κατανάλωση, η οποία σε συνθήκες ταξιδιού με μια σταθερή ταχύτητα 120-130 χλμ./ώρα, μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ! Όσοι είναι λάτρεις των αριθμών θα καταλάβουν τι εστί 122 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και 20,4 κιλά ροπής σταθερά από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Τα παραπάνω ερμηνεύονται σε πολύ καλές επιδόσεις, αναλογικά και με τη μικρή χωρητικότητα του κινητήρα, αλλά και πολύ καλή αίσθηση, χωρίς ηχητική γκρίνια ψηλά. Η ροπή που είναι διαθέσιμη λίγο πάνω από το ρελαντί, είναι ικανή να σε παραπλανήσει πως κάτω από το καπό μπορούν να κρύβονται ακόμη και περισσότερα από 1.800 κυβικά εκατοστά. Τόση είναι η πραγματική και ποιοτική αίσθηση του μικρού TSI. Το κιβώτιο είναι σαφές και δεν προβληματίζει και σε αυτή τη γενιά, όντας ακριβές και ευχάριστο στις αλλαγές.

Δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, διατηρώντας πάντα τον απόλυτο έλεγχο
Δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, διατηρώντας πάντα τον απόλυτο έλεγχο

Το Leon, χωρίς περιστροφές, εξακολουθεί να είναι η πιο σπορ πρόταση της κατηγορίας, δίνοντας στον οδηγό την ευκαιρία να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, διατηρώντας πάντα τον απόλυτο έλεγχο, χάρη και στο σύστημα διεύθυνσης με την καλή αίσθηση. Οι τεχνικοί θέλησαν φιλότιμα να βελτιώσουν την άνεση εν κινήσει, αλλάζοντας τη σχέση ελατηρίων-αμορτισέρ. Ομολογουμένως υπάρχει μία μικρή διαφορά σε σχέση με πριν, αλλά είναι ανεπαίσθητη, καθώς η ανάρτηση αποδεικνύεται στην πράξη ακόμη σφιχτή, υστερώντας σε ενδοτικότητα όταν περνάει πάνω από λακκούβες και συνεχείς ανωμαλίες. Στο δρόμο το Leon δεν διαμαρτύρεται πουθενά. Εκεί που το πας πηγαίνει, με πειθήνιο τρόπο. Μπορεί να μην είναι το πιο άνετο της κατηγορίας, μπορεί να μην έχει την καλύτερη ποιότητα κύλισης ιδίως σε «τσαλακωμένο» οδόστρωμα, αλλά με υψηλές ταχύτητες σε ανοιχτές καμπές η κατευθυντικότητα είναι ιδανική, ενώ στο γεμάτο στροφές επαρχιακό δίκτυο αισθάνεσαι ότι τις μετατρέπει σε ευθείες, αντιδρώντας ουδέτερα σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Τέλος, τα φρένα του Leon είναι δυνατά και ανθεκτικά με καλή αίσθηση και κατΆ επέκταση μικρούς χρόνους ακινητοποίησης.
Το αναβαθμισμένο Leon στην συνεχίζει να διατηρεί ψηλά το λάβαρο της οδηγικής ευχαρίστησης, προσφέροντας ένα από τα περισσότερο ολοκληρωμένα «πακέτα» στα μικρομεσαία αυτοκίνητα. Στη διατύπωση του πορίσματος συμπεριλαμβάνεται και ο οικονομικός παράγοντας. Το συγκεκριμένο Leon μας άρεσε, γιατί είναι ένα «καθημερινό» σπορτίφ αυτοκίνητο, χωρίς να είναι «ειδικό», με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται ο τελευταίος όρος. 
 

ΥΠΕΡ
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού-κιβωτίου
- Λογική κατανάλωση 
- Οδηγική ευχαρίστηση
- Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ
- Μέτρια άνεση από την ανάρτηση
- Η πρακτικότητα του τρίθυρου

Γιάννης Τσιρογιάννης 

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή