facebook pixel

Ενας στους εμπορους σε Αθηνα και Θεσσαλονικη δεν ανοιξε το μαγαζι του την Κυριακη 20 Ιουλιου

Το «ταμείον είναι μείον» από το «Κυριακάτικο ξύπνημα» της αγοράς

Απογοήτευση από την αναποτελεσματικότητα του μέτρου της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές κατέγραψε έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, στην οποία εμφανίζεται το εντυπωσιακό στοιχείο ότι την Κυριακή 20 Ιουλίου ένας στους δύο καταστηματάρχες προτίμησε την θάλασσα και την ξεκούραση από το άνοιγμα του μαγαζιού του.

Σύμφωνα με την έρευνα η βασική επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για την εφαρμογή του μέτρου καταρρέει καθώς παρατηρήθηκε τζίρος κάτω του αναμενόμενου και κλιμακούμενος καθοδικά στην πορεία των εβδομάδων, αύξηση λειτουργικού κόστους και καμία διαφαινόμενη πρόθεση πρόσληψης υπαλλήλου ακόμη και μεσομακροπρόθεσμα.

Η έρευνα διενεργήθηκε σε τυχαίο δείγμα 227 εμπορικών επιχειρήσεων στις αγορές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και σε Πειραιά, Μαρούσι, Ν. Ιωνία, Γλυφάδα, Χαλάνδρι, Κηφισιά, Περιστέρι, Ν. Ιωνία και Ν. Σμύρνη. 

Το 40% των ερωτηθέντων στην Αττική και το 53% στη Θεσσαλονίκη δεν άνοιξε καν το κατάστημα την Κυριακή 20 Ιουλίου. 

Για τα καταστήματα που άνοιξαν, ποσοστό 78% δεν έμεινε ικανοποιημένο αφού ο τζίρος της Κυριακής ήταν πολύ μικρότερος σε σύγκριση τόσο με την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και με την Κυριακή 19 Ιανουαρίου. 

Κατά την ΕΣΕΕ το συμπέρασμα αυτό αν και μπορεί ως ένα βαθμό να αιτιολογηθεί λόγω της καλοκαιρινής περιόδου και όσον αφορά την εγχώρια κατανάλωση, δεν αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο σχετικά με την προσδοκώμενη κατανάλωση από τον τουρισμό. Ιδιαίτερα για το κέντρο της Αθήνας και με δεδομένο ότι η τουριστική κίνηση είναι σαφώς αυξημένη, οι προσδοκίες ήταν μεγάλες, σύμφωνα με τους υποστηρικτές του μέτρου. 'Άλλωστε, το κυριακάτικο άνοιγμα στηρίζεται κυρίως στο επιχείρημα του τουρισμού. Κι όμως ιδίως για το κέντρο της Αθήνας δεν υπήρξε καμία θετική απάντηση για την πορεία του τζίρου εχθές σε σύγκριση με τις προηγούμενες Κυριακές.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι επιχειρηματίες βαθμολόγησαν το μέτρο του κυριακάτικου ανοίγματος ελεύθερα από το 1 έως το 5 με βάση την αποτελεσματικότητά του, στην αύξηση του τζίρου της επιχείρησης συνολικά και όχι μόνο την Κυριακή. Η απόλυτη πλειοψηφία κατατάσσει το μέτρο ως τελείως αναποτελεσματικό ενώ οριακές και διάσπαρτες είναι οι απαντήσεις που δόθηκαν από το 3 έως το 5.

Όσον αφορά στην αύξηση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης από το άνοιγμα της Κυριακής το 64% επιβαρύνεται ενώ το 36% δείχνει ότι κρίνει αμελητέα έως και μηδενική την επιβάρυνση.

Στην πρόθεση πρόσληψης υπαλλήλου με αφορμή το άνοιγμα της επιχείρησης την Κυριακή, όλοι σχεδόν οι έμποροι απαντούν αρνητικά όχι μόνο για τώρα αλλά και για το μέλλον. Δηλαδή, επιχειρήσεις οι οποίες ανοίγουν την Κυριακή, δεν προτίθεται να προσλάβουν υπάλληλο. Το ποσοστό είναι συντριπτικό για να μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει και αποδυναμώνει πλήρως το επιχείρημα των υποστηρικτών του ανοίγματος περί αύξησης της απασχόλησης.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ θα συνεχιστεί καθ' όλη την διάρκεια των εκπτώσεων τόσο με περισσότερες επιχειρήσεις από όλες τις πόλεις της χώρας όσο και με στοιχεία των τοπικών Εμπορικών Συλλόγων.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή