facebook pixel

Nissan Qashqai 1.2: Επιτυχίας μέρος 2ο

Ακόμα καλύτερο από τον προκάτοχό του, που είχε κάνει αίσθηση στην Ευρώπη, το νέο Qashqai είναι μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο κι έχει ένα κινητήρα που είναι σαν να σχεδιάστηκε ειδικά για την ελληνική αγορά, με μικρό κυβισμό που περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση, επαρκή δύναμη και χαμηλή κατανάλωση.

Το Qashqai δεν χρειάζεται συστάσεις, ούτε στην Ελλάδα ούτε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αν το Toyota RAV4 είναι αυτό που καθιέρωσε την κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, το Qashqai την επαναπροσδιόρισε ή, αν προτιμάτε, καθιέρωσε μία νέα υποκατηγορία, αυτή των αυτοκινήτων που μοιάζουν με εκτός δρόμου, αλλά μόνο σε ό,τι αφορά το σχήμα και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, αφού έχουν κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Φυσικά η Nissan δεν έκανε μισές δουλειές και δεν άφησε ακάλυπτους εκείνους που θέλουν το αυτοκίνητό τους όχι μόνο να μοιάζει, αλλά και να είναι εκτός δρόμου -στα περιορισμένα πλαίσια ενός αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου- κι εκτός από την προσθιοκίνητη έκδοση προσέφερε και τετρακίνητη (αυτήν την πρακτική του διπλού χαρακτήρα ακολούθησε άλλωστε τελικά και η Toyota, παρουσιάζοντας και προσθιοκίνητη έκδοση του RAV4). Το γεγονός είναι, ότι το λανσάρισμα του προσθιοκίνητου αυτοκινήτου «σαν τζιπ» αποδείχθηκε χρυσωρυχείο και το Qashqai είχε μια εξαιρετική εμπορική πορεία, δικαιώνοντας τους εμπνευστές του.

Τώρα ήρθε η ώρα της δεύτερη γενιάς, βασισμένης στη νέα «πλατφόρμα» CMF των Renault-Nissan και, όπως συνηθίζεται με κάθε νέο μοντέλο, το νέο Qashqai είναι λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος αυξημένο κατά 4,9 εκατοστά. Παρ' όλα αυτά, καθώς η εποχή μας απαιτεί οικονομία και μειωμένους ρύπους, έγινε σημαντική προσπάθεια για μείωση του βάρους, η οποία σε ορισμένες εκδόσεις φτάνει τα 40 κιλά, παρά την αύξηση του μεγέθους του αυτοκινήτου και την προσθήκη νέων στοιχείων εξοπλισμού. Επιπλέον, στο νέο μοντέλο χρησιμοποιήθηκε για τη βασική έκδοση και ο νέος μικρός βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.2 του γκρουπ Renault-Nissan, με προφανή πλεονεκτήματα σε δύναμη, οικονομία και μειωμένη φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα, σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό 1.6 της προηγούμενης γενιάς.

Προφανές είναι, λοιπόν, χάρη και στο αυξημένο μέγεθός του, ότι το νέο μοντέλο προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 άτομα, αλλά και συνολικά στοιχεία πρακτικότητας, που προσεγγίζουν λίγο κάποιες ιδιότητες των πολυμορφικών. Ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων, για παράδειγμα (χωρητικότητα πολύ καλή για ένα τυπικά μικρομεσαίο αυτοκίνητο), προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο (βλ. και σχετικές φωτογραφίες), χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Πολύ καλοί επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό και θα τους δώσουμε καλό βαθμό παρά τις στενές θήκες στις πόρτες. Η θέση οδήγησης, όμως, είναι αρκετά καλή αλλά απέχει από το άριστα, γιατί έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν οδηγοί που δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Xάρη στο αυξημένο μέγεθός του, το νέο μοντέλο προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 άτομα
Xάρη στο αυξημένο μέγεθός του, το νέο μοντέλο προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 άτομα

Αυτό που εντυπωσιάζει στο νέο Qashqai είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που παραπέμπει σε επίπεδα premium αυτοκινήτου. Τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και η πλήρης έλλειψη τριγμών από τη γεροδεμένη κατασκευή, δημιουργούν σίγουρα μία θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες. Αντίστοιχα θετική διάθεση δημιουργεί και το πολύ καλό επίπεδο του εξοπλισμού, χωρίς μάλιστα η τιμή του αυτοκινήτου να φτάνει σε υπερβολικά επίπεδα, ξεκινώντας από 18.110 ευρώ χωρίς απόσυρση (17.150 με απόσυρση). Σ' αυτήν τη «βασική» τιμή στάνταρ είναι το ESP με hill holder και λειτουργία «μπλοκέ» διαφορικού, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επίσης, για όποιον επιθυμεί να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να ενισχύσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου, διαθέσιμη είναι και μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως ραντάρ για την αποφυγή συγκρούσεων, έλεγχος προσοχής οδηγού, έλεγχος νεκρών γωνιών, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, εντοπισμός οδικής σήμανσης, αυτόματοι προβολείς κλπ.

Ο κινητήρας 1.2 τούρμπο με τους 115 ίππους είναι σαν να υπήρχε «φωτογραφική» προκήρυξη προδιαγραφών για την ελληνική αγορά! Με πολύ μικρό κυβισμό, που δεν επιβαρύνει φορολογικά το αυτοκίνητο, προσφέρει μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερες επιδόσεις από τον αντίστοιχης ισχύος ατμοσφαιρικό 1.6 του προηγούμενου μοντέλου, χάρη στην πολύ καλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο, η οποία μάλιστα είναι διαθέσιμη μόλις από τις 2.000 στροφές. Ελαστικός και εύστροφος, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και ασφαλή προσπεράσματα και η μόνη παρατήρηση που έχουμε είναι ότι αυτές οι επιδόσεις θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερες, αν το πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια εξάρι κιβώτιο δεν είχε τόσο μακριές σχέσεις. Είπαμε, η οικονομία είναι προτεραιότητα σήμερα, αλλά όταν έχεις έξι σχέσεις δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι τόσο μακριές, γιατί από κάποιο σημείο και μετά αναγκάζεσαι να κατεβάζεις ταχύτητα πιο συχνά, οπότε δεν πετυχαίνεις τη θεωρητική οικονομία που θα προσφέρουν οι μακριές σχέσεις. Πάντως το αυτοκίνητο είναι αρκετά οικονομικό για το μέγεθός του και στην πόλη καίει 8,5-9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κοντά στα 6, αν δεν ξεπερνάς τα 120 χλμ./ώρα, οπότε λόγω σχήματος, όπως σε όλα τα «τζιποειδή», αρχίζει να επιδρά αρνητικά η αεροδυναμική αντίσταση, πολύ περισσότερο απ' ότι σ' ένα σεντάν ή χάτσμπακ.

Πολύ καλές είναι επίσης οι εντυπώσεις που μας άφησε το αυτοκίνητο στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η οποία άλλωστε ήταν από τα ισχυρά σημεία και του προηγούμενου Qashqai, σε σχέση πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας. Το γεγονός ότι η Nissan έχει κάνει πολύ «ψαγμένη» δουλειά στο στήσιμο του αυτοκινήτου, ώστε η κάθε έκδοση να είναι καλύτερα προσαρμοσμένη στη χρήση για την οποία προορίζεται, είναι το ότι πίσω υπάρχουν διαφορετικά συστήματα αναρτήσεων (εμπρός είναι παντού με γόνατα Μακφέρσον), ημιάκαμπτος άξονας για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων για τις τετρακίνητες. Στο δρόμο, λοιπόν, το αυτοκίνητο έχει καλό κράτημα και η συμπεριφορά του είναι προοδευτικά υποστροφική συμπεριφορά στην πίεση, χωρίς να αιφνιδιάζει με τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Προφανώς γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν λόγω αυξημένου ύψους, χωρίς υπερβολές όμως και χωρίς αυτές οι κλίσεις να προκαλούν και έντονη υποστροφή ή απότομες μεταφορές βάρους. 

Η οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του Qashqai
Η οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του Qashqai

Το γεγονός ότι πρόκειται για αυτοκίνητο δρόμου φαίνεται και από την καλή αίσθηση που έχει το τιμόνι του, αίσθηση συμβατικού επιβατικού και όχι εκτός δρόμου, ενώ πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν και τα φρένα του. Αυτό που δεν μπορεί να είναι τόσο καλό όσο σ' ένα σεντάν είναι η άνεση, που είναι μεν πολύ καλή για υπερυψωμένο «τζιποειδές», από τις καλύτερες στη κατηγορία, όχι όμως σαν αυτή των καλύτερων σεντάν ή χάτσμπακ. Κάτι που το καταλαβαίνεις κυρίως στις απότομες ανωμαλίες, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο, που έχει και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να γίνεται σε καμία περίπτωση ενοχλητικό.

Η Nissan, λοιπόν, φρόντισε να μη σφάξει την κότα με τα χρυσά αυγά κι έφτιαξε ένα νέο Qashqai τόσο καλό, ώστε να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία που δημιούργησε και η οποία πια είναι πολυσύχναστη. Η τύχη της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι ότι αυτό το πολύ καλό πακέτο χώρων, πρακτικότητα, ποιότητας και ασφάλειας συνδυάζεται μ' ένα καλό κινητήρα μικρού κυβισμού, που προσφέρει επαρκή δύναμη και οικονομία με χαμηλή φορολογική επιβάρυνση. Κάτι που κάνει το Qashqai μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου για όσους προτιμούν τα υπερυψωμένα «σαν τζιπ».

ΥΠΕΡ

  • Χώροι
  • Καλός κινητήρας μικρού κυβισμού
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ
  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Μακριές σχέσεις κιβωτίου

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή