facebook pixel

Mercedes E 200 Coupe: Κομψότητα και τεχνολογία

Η κουπέ έκδοση της E Class προσφέρει κορυφαία ποιότητα, ασφάλεια και οδικά χαρακτηριστικά, όπως και η σεντάν, φυσικά μικρότερους χώρους, αλλά πολύ πιο όμορφες γραμμές, ενώ ο νέος 2λιτρος κινητήρας με την προηγμένη τεχνολογία αποδεικνύεται στη λιγότερο ισχυρή έκδoσή του πολύ καλός σε λειτουργικά χαρακτηριστικά και κάθε άλλο παρά «βασικός» σε δύναμη

Η Mercedes μπορεί να έχει δημιουργήσει μια εικόνα γοήτρου κατ' αρχάς με τις λιμουζίνες της, πάντα όμως είχε έντονη παρουσία και στο χώρο των κουπέ και των ανοιχτών αυτοκινήτων, ακόμα και στις μεγάλες κατηγορίες, όπου τέτοιου είδους αυτοκίνητα δεν είναι και πολύ συνηθισμένα. Η E Class είναι πάντα δεδομένο ότι περιλαμβάνει μία πλήρη γκάμα, με σεντάν, κουπέ και καμπριολέ, και η πρόσφατη ανανέωση, κατά την οποία προστέθηκαν και νέοι κινητήρες εκτός από τις συνηθισμένες σχεδιαστικές μικροαλλαγές, αφορούσε φυσικά όλες τις εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και την κουπέ που αποτελεί αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Ένα αυτοκίνητο για το οποίο πρέπει να πούμε, αν και αποφεύγουμε γενικά την αξιολόγηση της αισθητικής γιατί πιστεύουμε ότι είναι ο μοναδικός τομέας για τον οποίο δεν χρειάζεστε τη γνώμη μας, ότι το θεωρούμε εξαιρετικά κομψό και στιλάτο, κάτι που άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τα βλέμματα που συγκέντρωνε στο πέρασμά του όσο το είχαμε στη διάθεσή μας. Ελάχιστα αυτοκίνητα από αυτά που οδηγήσαμε τον τελευταίο χρόνο έχουμε δει να τραβούν τόσα βλέμματα κι αυτό σίγουρα είναι μεγάλη επιτυχία για τους σχεδιαστές της Mercedes. Άλλωστε ένα κουπέ το δημιουργείς πρώτα απ' όλα για το ντιζάιν του!

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, όπως και στην σεντάν έκδοση, έχεις αμέσως μια αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου, όχι μόνο λόγω της ποιότητας των υλικών και της συναρμολόγησης, αλλά και λόγω της σημασίας στη λεπτομέρεια, της αίσθησης απόλυτης λειτουργικότητας που έχουν τα χειριστήρια, οι διακόπτες και τα όργανα, των ρυθμίσεων που υπάρχουν για να βολευτείς απόλυτα και να αφοσιωθείς στην οδήγηση χωρίς ενοχλήσεις. Οι χώροι βεβαίως δεν μπορεί να είναι τόσο καλοί όσο στη «λιμουζίνα» E Class, αφού το σχήμα του αυτοκινήτου και οι δυο πίσω πόρτες που λείπουν από το κουπέ δημιουργούν μια πιο «κλειστοφοβική» ατμόσφαιρα για τους πίσω επιβάτες. Τετραθέσιο είναι φυσικά, πρόβλημα για να βολέψουν τα πόδια τους δεν έχουν οι πίσω, σίγουρα όμως οι χώροι δεν είναι το «φόρτε» του. Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για το χώρο αποσκευών, που είναι μικρότερος από του σεντάν, με χωρητικότητα 450 λίτρων εδώ (επαρκή φυσικά για 4 άτομα) και με όχι 100% «κανονικό» σχήμα, αφού έχει κι ένα μικρό «ανάχωμα» στο βάθος.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, έχεις αμέσως μια αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, έχεις αμέσως μια αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου

Αυτό που σε κερδίζει είναι η άψογη εργονομία, μία θέση οδήγησης μ' ένα σωρό ρυθμίσεις που σου επιτρέπουν να βολευτείς με απόλυτη ακρίβεια, αρκετοί χώροι- ανοιχτοί και κλειστοί- για να βολευτούν τα διάφορα μικροπράγματα που κουβαλούν μαζί τους οι άνθρωποι σήμερα και γενικά αυτή η αίσθηση λειτουργικότητας και άνεσης που ξεπερνάει συνηθισμένα και χαρακτηρίζει ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου. Γιατί, βεβαίως, είναι ακριβή η E Coupe, ακριβότερη από την αντίστοιχη σεντάν λόγω του ότι είναι πιο «εδικό» αυτοκίνητο, με τιμή που ξεκινάει από 52.550 ευρώ χωρίς απόσυρση (49.750 με απόσυρση). Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλουσιότατο, όπως θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο γοήτρου. Στάνταρ είναι το ESP, το σύστημα ελέγχου απώλειας προσοχής (Attention Assist), το σύστημα ελέγχου απόστασης και πρόληψης συγκρούσεων (Collision Prevention Assist), 7 αερόσακοι (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), ενεργό καπό για την προστασία πεζών, hill holder και στέγνωμα φρένων σε υγρό δρόμο, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αυτόματα φώτα, αυτόματοι καθαριστήρες, cruise control, σύστημα ελέγχου απώλειας πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού κλπ. Και βέβαια, αν είσαι διατεθειμένος να ξοδέψεις κι άλλα, μπορείς να επιλέξεις επιπλέον συστήματα άνεσης και ασφάλειας, από τα δεκάδες που υπάρχουν στη λίστα του έξτρα εξοπλισμού της γκάμας.

Ο νέος 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, που στην E 200 αποδίδει 184 ίππους, είναι ένα από τα κορυφαία προϊόντα της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Χρησιμοποιεί για πρώτη φορά  τη διαδικασία της στρωματοποιημένης καύσης φτωχού μίγματος, που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα η υπερτροφοδοσία εξασφαλίζει δύναμη και επιδόσεις, με αδιάψευστο μάρτυρα τα νούμερα. Η διαφορά του από την ισχυρότερη έκδοση των 211 ίππων που χρησιμοποιείται στην E 250 φαίνεται βεβαίως στο δρόμο, χωρίς όμως να είναι και δραματική. Κινεί πολύ άνετα το βαρύ αυτοκίνητο και δεν είναι μόνο το γεγονός ότι είναι εύστροφος, με σχεδόν «ηλεκτρική» λειτουργία με απόλυτη γραμμικότητα, ή ότι έχει μεγάλη ροπή χάρη στο τούρμπο, είναι κι ότι η μέγιστη ροπή του αρχίζει να αποδίδεται μόλις στις... 1.200 στροφές, κάτι που κάνει εξαιρετικά ξεκούραστη, όσο και ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου (για να μην μιλήσουμε για την αυτονόητη ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει ένας δυνατός κινητήρας, ο οποίος εξασφαλίζει προσπεράσματα με ελάχιστη παραμονή στο αντίθετο ρεύμα).

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το εξαιρετικό αυτόματο επτάρι κιβώτιο της Mercedes (έξτρα με κόστος 3.172 ευρώ και... 33 λεπτά!) με τις απόλυτα ομαλές αλλαγές που σχεδόν δεν καταλαβαίνεις, το οποίο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα. Για το συγκεκριμένο συνδυασμό η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8'' και μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, επιδόσεις σίγουρα πολύ καλές με απόλυτα κριτήρια, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο που αποτελεί τη «βασική» έκδοση της γκάμας. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός  ότι στην πιο οικονομική έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, γεγονός που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας κι έχει πολύ χαμηλή τέλη κυκλοφορίας. Όσο για την κατανάλωση, είναι χαμηλότερη από αυτή της E 250, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου κυμαίνεται γύρω από τα 12 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι εύκολα πέφτει κάτω από τα 8!

Παρά το μέγεθος και το βάρος του, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευκολοδήγητο, εντυπωσιάζει την ευθυβολία και τη σταθερότητά του στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά και με το άψογο κράτημά του στις στροφές.
Παρά το μέγεθος και το βάρος του, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευκολοδήγητο, εντυπωσιάζει την ευθυβολία και τη σταθερότητά του στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά και με το άψογο κράτημά του στις στροφές.

Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική, όπως άλλωστε και της 4θυρης "E". Παρά το μέγεθος και το βάρος του, που δεν φαίνονται καθόλου στον οδηγό, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευκολοδήγητο, εντυπωσιάζει την ευθυβολία και τη σταθερότητά του στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά και με το άψογο κράτημά του στις στροφές. Χωρίς εκπλήξεις, χωρίς δισταγμούς, χωρίς ασάφειες, ακολουθεί με ευκολία την πορεία που έχεις επιλέξει και σπάνια καταφεύγει στη βοήθεια του ESP, όταν πλέον ξεχάσεις ότι, όσο καλό αυτοκίνητο κι αν οδηγείς, οι νόμοι της Φυσικής ισχύουν για όλους! Τα άψογα φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που σου εμπνέει αυτό το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι έχει μεν ικανοποιητική αίσθηση αλλά μέτρια επαναφορά, όπως σε όλες τις Mercedes. Φυσικά και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι κορυφαία και πολύ καλή η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις. Δεν θα συμβουλεύαμε όμως τους υποψήφιους αγοραστές να προτιμήσουν τα έξτρα λάστιχα προφίλ 40 με τις 18άρες ζάντες που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, γιατί τόσο χαμηλού προφίλ λάστιχα δεν ταιριάζουν στους ελληνικούς δρόμους με τις άπειρες λακκούβες και ανωμαλίες. Δεν μπορούν να απορροφήσουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες γιατί είναι πολύ άκαμπτα, με αποτέλεσμα οι πιο έντονες απ' αυτές (που στην Ελλάδα είναι αρκετές!) να γίνονται αισθητές από τους επιβάτες. Η κατάσταση στην κουπέ ήταν λίγο καλύτερη σε σχέση με τη σεντάν E 250 που είχαμε δοκιμάσει και είχε ακόμα μεγαλύτερους τροχούς, 19'', αλλά και εδώ η άνεση δεν είναι αυτή που πραγματικά προσφέρουν η αναρτήσεις του αυτοκινήτου. Μπορεί οι μεγάλες ζάντες να δείχνουν πιο όμορφες, είναι κρίμα όμως να αγοράζεις ένα -ακριβό- αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει κορυφαία άνεση χάρη στην πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει με τις αναρτήσεις του και να χαλάς αυτό το πλεονέκτημα για λόγους... ομορφιάς!

Η βασική έκδοση της E class Coupe αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι δεν είναι καθόλου «βασική» λειτουργικά, αφού ο πολύ καλός κινητήρας της έχει τη δύναμη που χρειάζεται αυτό το αυτοκίνητο για να προσφέρει επιδόσεις ανάλογες με το γόητρο και το κόστος του. Συνολικά πρόκειται φυσικά για ένα ειδικό αυτοκίνητο, που δεν έχει την πρακτικότητα του 4θυρου, όμως η εξαιρετική του σχεδίαση, η ποιότητα, η ασφάλεια και η συμπεριφορά του στο δρόμο, είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιήσουν απόλυτα όσους έχουν την οικονομική άνεση να κάνουν ένα τέτοιο δώρο στο εαυτό τους!

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ασφάλεια
  • Εργονομία
  • Άνεση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση στο ταξίδι
  • Στιλ που ξεχωρίζει

ΚΑΤΑ
  • Τιμή
  • Μέτρια επαναφορά τιμονιού
  • Χώροι σε σχέση με το σεντάν
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή