facebook pixel

Audi A3 sedan 1.6 TDI: Ποιοτική οικονομία

Με την προσθήκη ενός κλασικού -μεγάλου- πορτμπαγκάζ το A3 διευρύνει το κοινό στο οποίο απευθύνεται, καλύπτοντας πλέον άνετα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, χωρίς να χάνει τίποτα από την ποιότητα, την ασφάλεια και την ευκολία οδήγησης που προσφέρουν οι 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις και φυσικά της μεγάλης οικονομίας που προσφέρει ο καλός ντίζελ.

Η επέκταση προς τα κάτω, με μικρά και μικρομεσαία μοντέλα, αποδείχθηκε χρυσωρυχείο για τους κατασκευαστές «πολυτελών» αυτοκινήτων, ήρθε άλλωστε και στην πιο κατάλληλη εποχή, αφού σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στις ΗΠΑ, υπάρχει μια στροφή του κοινού προς μικρότερα αυτοκίνητα. Ένα μέρος του κοινού των συγκεκριμένων "premium" κατασκευαστών φαίνεται πως επιθυμεί πιο παραδοσιακές λύσεις από πλευρά αμαξώματος ακόμα και στις μικρές κατηγορίες, προφανώς λόγω του κύρους που θεωρείται ότι προσφέρει ένα σεντάν, κάτι που οδήγησε την Audi στην επέκταση της γκάμας του A3 με μία έκδοση σεντάν. Η οποία, πάντως, δεν δημιουργήθηκε καθόλου πρόχειρα, «κολλώντας» ένα τρίτο όγκο στο χάτσμπακ ή το Sportback, αλλά με μία σχεδίαση που δείχνει να έχει γίνει εξαρχής, δημιουργώντας -κατά τη γνώμη μας- ένα αρκετά κομψό αμάξωμα.

Το μήκους 4,46 μ. A3 Sedan βασίζεται στο δάπεδο του 5θυρου Sportback, που έχει λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.640 χιλ.) από αυτό του 3θυρου, ενώ το Sedan είναι και κατά 1 χιλιοστό φαρδύτερο από το Sportback. Είναι ξεκάθαρος, λοιπόν, ο «οικογενειακός» του χαρακτήρας, που τονίζεται κατ' αρχάς από τον αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 425 λίτρα. Στο εσωτερικό του φιλοξενεί επίσης άνετα 4 επιβάτες, χωρίς να είναι πάντως και από τα κορυφαία μικρομεσαία σ' αυτόν τον τομέα. Αυτό άλλωστε συμβαίνει με όλα τα premium αυτοκίνητα της κατηγορίας, μια και αυτά δεν έχουν ανάγκη να είναι κορυφαία σε χαρακτηριστικά όπως οι χώροι για να προσελκύσουν το κοινό τους (με δεδομένο φυσικά ότι οι χώροι τους είναι απολύτως επαρκείς), αλλά βασίζονται σε άλλα, τεχνολογικά και ποιοτικά, στοιχεία γι' αυτό. Εκεί που υστερεί λίγο το αυτοκίνητο, είναι σε χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα τους ανοιχτούς, που είναι λίγοι.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με καλό κάθισμα και επαρκείς ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρίσκει τη θέση που τον βολεύει. Φυσικά δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για κριτική σχετικά με την ποιότητα του αυτοκινήτου που χαρακτηρίζεται από άψογη συναρμολόγηση, εξαιρετικής ποιότητας υλικά και πλήρη απουσία τριγμών και άλλων θορύβων. Και σου υπενθυμίζει ανά πάσα στιγμή ότι πρόκειται για ένα "premium" αυτοκίνητο, το οποίο έχει βελτιωθεί τόσο ώστε να βρίσκεται και πάλι μπροστά από τα «μαζικά» αυτοκίνητα της κατηγορίας, τα οποία έχουν κάνει άλματα στον τομέα της ποιότητας τα τελευταία χρόνια. Φυσικά αυτό σημαίνει ότι και η... τιμή του είναι "premium", ξεκινώντας για το 1.6 TDI από 25.300 ευρώ χωρίς απόσυρση (με χειροκίνητο κιβώτιο ή από 27.700 με το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG -ή S tronic όπως το αποκαλεί η Audi), με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό πάντως, που ανταποκρίνεται στα επίπεδα της τιμής και περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ραδιο-CD και ζάντες αλουμινίου.

Στο εσωτερικό του φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες, χωρίς όμως να είναι από τα κορυφαία μικρομεσαία σ' αυτόν τον τομέα
Στο εσωτερικό του φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες, χωρίς όμως να είναι από τα κορυφαία μικρομεσαία σ' αυτόν τον τομέα

Και το A3 σεντάν χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα ντίζελ των 1.6 λίτρων με τους 105 ίππους που χρησιμοποιείται στα άλλα A3, αλλά και στα νέα VW Golf, Seat Leon και Skoda Octavia και Rapid, με μία διαφορά, που τελικά αποδεικνύεται σημαντική. Έχει στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (ή, με 2.400 ευρώ παραπάνω, το εξαιρετικό επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG), ενώ τα υπόλοιπα είναι 5τάχυτα. Βεβαίως ο κινητήρας είναι ούτως ή άλλως πολύ καλός, από τους καλύτερους ντίζελ αυτής της κατηγορίας κυβισμού, και μπορεί μεν να μην είναι από τους κορυφαίους σε μέγιστη ισχύ, αλλά αυτό δεν έχει και τόση σημασία σ' ένα ντίζελ. Το σημαντικό εδώ είναι ότι η εταιρεία επέλεξε την απόδοση της μέγιστης ροπής σε ευρεία περιοχή στροφών (από τις 1.500 ως τις 2.750), κάτι που είναι ασυνήθιστο για ντίζελ και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο (και ευχάριστο) στην καθημερινή οδήγηση. Ο συνδυασμός του δε με κιβώτιο 6 ταχυτήτων (ή 7 ταχυτήτων στην περίπτωση του S tronic) κάνει ακόμα καλύτερα τα πράγματα. Γιατί η κατανομή των σχέσεων είναι καλύτερη, χωρίς μεγάλα κενά ανάμεσά τους, που στις άλλες εφαρμογές του κινητήρα σε αυτοκίνητα του γκρουπ με 5άρια κιβώτια αφήνουν αντίστοιχα κενά στη μετάπτωση της απόδοσής του στις αλλαγές ταχυτήτων και δημιουργούν την εντύπωση μιας έλλειψης ροπής πολύ χαμηλά.

Έτσι, τελικά το μικρομεσαίο Audi αποδεικνύεται αρκετά ζωντανό στο δρόμο και ευχάριστο στην οδήγηση. Σ' αυτό συμβάλλει φυσικά και η πολύ καλή ευστροφία και η ροπή του κινητήρα, αυτά όμως είναι δεδομένα σε όλες τις εφαρμογές του, όπως έχουμε διαπιστώσει επανειλημμένως τον τελευταίο καιρό. Προφανώς δεν μιλάμε για αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, το ντίζελ A3 όμως έχει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις, όχι μόνο για να προσπεράσει με ασφάλεια, αλλά και για να κινηθεί με αρκετά «ζωντανούς» ρυθμούς αν το πιέσει ο οδηγός. Με πολύ καλή οικονομία μάλιστα, αφού η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή, γύρω στα 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω στα 6 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο. 

Με πρόσθετο οικονομικό πλεονέκτημα την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, αφού οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι μόλις 99 g/km, ενώ το S tronic βρίσκεται λίγο πιο πάνω, στα 102 g/km, οπότε έχει τέλη κυκλοφορίας 92 ευρώ. Παρ' όλα αυτά, αν ήταν να διαλέξουμε εμείς, θα προτιμούσαμε το S tronic, γιατί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του γκρουπ VW είναι εξαιρετικό, προσφέροντας και ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη και δυνατότητα πολύ γρήγορων χειροκίνητων αλλαγών όταν ο οδηγός αποφασίσει να πάρει τον πλήρη έλεγχο.

Όπως και στα άλλα νέα μικρομεσαία μοντέλα του γκρουπ, η πίσω ανάρτηση στις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις, όπως το ντίζελ 1.6, είναι με ημιάκαμπτο άξονα, αντί για το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων των υπόλοιπων. Μια επιλογή που έχει βέβαια μια λογική, αφού οι λιγότερο γρήγορες εκδόσεις δεν μπορούν να κινηθούν με τόσο γρήγορους ρυθμούς, οπότε και οι απαιτήσεις από την ανάρτηση είναι μικρότερες. Ταυτόχρονα, η χρησιμοποίηση μιας λύσης με μικρότερο κόστος, όπως ο ημιάκαμπτος άξονας, συγκρατεί και την τιμή του αυτοκινήτου σε χαμηλότερα επίπεδα, κάτι που επίσης είναι το ζητούμενο για όσους αγοράζουν τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις ενός μοντέλου, πολύ περισσότερο αν είναι και ντίζελ.

Στην πράξη το αυτοκίνητο αποδεικνύεται στο δρόμο εξαιρετικό και με τη συγκεκριμένη ανάρτηση, εντυπωσιάζει μάλιστα το γεγονός ότι, παρά τον τρίτο όγκο που έχει προστεθεί πίσω στο σεντάν, ελάχιστα επηρεάζει αυτό τη συμπεριφορά του, με μεταφορές βάρους σε απότομες αλλαγές πορείας. Tο αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα, μεγάλη σταθερότητα στην ευθεία, πρόσφυση πολύ υψηλού επιπέδου κι ένα καλό ESP, αρκετά διακριτικό, που δεν πνίγει συνέχεια τον κινητήρα. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, τα φρένα επίσης και το τιμόνι έχει καλή αίσθηση. 

Έχει πολύ καλό κράτημα, μεγάλη σταθερότητα στην ευθεία, πρόσφυση πολύ υψηλού επιπέδου κι ένα καλό ESP, αρκετά διακριτικό, που δεν πνίγει συνέχεια τον κινητήρα
Έχει πολύ καλό κράτημα, μεγάλη σταθερότητα στην ευθεία, πρόσφυση πολύ υψηλού επιπέδου κι ένα καλό ESP, αρκετά διακριτικό, που δεν πνίγει συνέχεια τον κινητήρα

Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι ικανοποιητική χωρίς να είναι και κορυφαία, με την ανάρτηση να αποδεικνύεται ελαφρά «σφιχτή» σε μερικές απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες (λιγότερο πάντως από μια BMW σειράς 1, που είναι το πιο σπορ, αλλά και το λιγότερο άνετο από τα premium μικρομεσαία). Η διαφορά με το χάτσμπακ 1.4 TFSI με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αρχίζει να φαίνεται όταν πιεστεί πολύ το αυτοκίνητο (αν και δεν ξέρω ποιοι ιδιοκτήτες ενός μικρομεσαίου πετρελαιοκίνητου σεντάν θα το πίεζαν τόσο!), ιδιαίτερα σε ανώμαλο δρόμο, οπότε η υποστροφή αρχίζει να εμφανίζεται λίγο νωρίτερα και γενικότερα η ακρίβεια της συμπεριφοράς του είναι ένα «κλικ» πιο κάτω από αυτή του 1.4 TFSI.

Το A3 Sedan 1.6 TDI έχει, στην ελληνική αγορά τουλάχιστον, με τις στρεβλώσεις που προκαλεί το σύστημα φορολόγησης με τα «κυβικά», αρκετά ατού για να προσελκύσει το κοινό στο οποίο στόχευε η Audi. Χωρίς να είναι μεγάλο και προκλητικό και χωρίς να ανοίγει την όρεξη της Εφορίας με ένα μεγάλο κινητήρα, προσφέρει επαρκέστατους χώρους για μια οικογένεια, έχει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και πληρέστατο εξοπλισμό, που επιβεβαιώνουν τον «πολυτελή» χαρακτήρα του, άρα και την τιμή του. Ταυτόχρονα, χωρίς να προσφέρει προφανώς την πιο σπορτίφ αίσθηση του 3θυρου 1.4 TFSI, στο δρόμο είναι ευχάριστο, πολύ ασφαλές και αρκετά σβέλτο αν το επιδιώξει ο οδηγός. Και φυσικά είναι πολύ οικονομικό, κάτι που προφανώς αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για όσους επιλέγουν σήμερα αυτοκίνητα ντίζελ.

ΥΠΕΡ

  • Ποιότητα
  • Χώρος αποσκευών
  • Εξάρι κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση (επτάρι στο S Tronic)
  • Εύστροφος ντίζελ με καλή ροπή σε μεγάλη περιοχή στροφών
  • Οικονομία
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (με χειροκίνητο κιβώτιο)

ΚΑΤΑ

  • Χώροι για μικροπράγματα

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή