facebook pixel

Kia Rio 1.4 D: Οι εκπλήξεις συνεχίζονται

Είχαμε πάρει μια πρώτη γεύση για το πόσο εξαιρετικό είναι το Rio με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα 1,1 λίτρων και τώρα, με τον μεγαλύτερο ντίζελ 1.4, δεν έχουμε παρά να βγάλουμε το καπέλο και να υποκλιθούμε στα βήματα προόδου του κορεάτη κατασκευαστή.

Ο καιρός που η Kia αντιμετωπιζόταν με σκεπτικισμό στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή πέρασε ανεπιστρεπτί. Εκτός του ότι τείνει να καλύψει το πολυτελές σκέλος που λείπει από τη Hyundai, έχει ταυτόχρονα πετάξει και από πάνω της τη στάμπα του λαϊκού κατασκευαστή που επενδύει αποκλειστικά στο "value for money". Τα προϊόντα της δεν πωλούνται πλέον «φθηνά», γιατί δεν είναι φτιαγμένα έτσι ώστε ν' ανταποκρίνονται σ' αυτόν τον χαρακτηρισμό. Απεναντίας, θα προσθέταμε εμείς. Πέρα όμως από αριθμούς, ποσοστά και δυσνόητα οικονομικά μεγέθη, με το Rio οι Κορεάτες έβαλαν μια γερή παρακαταθήκη που τους φορτώνει με συγκεκριμένες ευθύνες για τα μελλοντικά σχέδιά τους. Είναι σχεδόν βέβαιο πως το σούπερ μίνι της Kia αποτελεί ηχηρή δέσμευση για το τί πρέπει να περιμένουμε από την εταιρεία στο προσεχές διάστημα. 

Το Rio είναι τόσο αποδεκτό σχεδιαστικά και προικισμένο σε προσόντα, οπότε οι προσδοκίες αυξάνονται κατακόρυφα. Εξωτερικά, διεκδικεί με αξιώσεις το ρόλο του πιο ολοκληρωμένου αισθητικά σούπερ μίνι. Η δυναμική του εμφάνιση περιλαμβάνει μια μελετημένη μάσκα, χαρακτηριστικά φώτα που εκτείνονται στο πλάι και ένα ξεχωριστό πίσω μέρος, που το κάνει να ξεχωρίζει. Η σχεδίασή του έχει συναισθηματικά στοιχεία και συνδυάζει την αρμονία με την επιθετική, σπορτίφ διάθεση. Τις μέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας έγινε φανερό ότι αρέσει, τόσο στο νεαρόκοσμο όσο και σε μεγαλύτερους ηλικιακά ανθρώπους. Κι αυτό είναι κάτι που η Kia μπορεί να το εξαργυρώσει στις εκθέσεις της, σήμερα που τα σούπερ μίνι έχουν γίνει η μεγαλύτερη αγορά στη χώρα μας και αποτελούν πλέον το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Η θέση οδήγησης θα βολέψει εύκολα ακόμη και υψηλόσωμους οδηγούς, ενώ πολύ καλή είναι η ευρυχωρία και η πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών διαστάσεων
Η θέση οδήγησης θα βολέψει εύκολα ακόμη και υψηλόσωμους οδηγούς, ενώ πολύ καλή είναι η ευρυχωρία και η πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών διαστάσεων

Πολύ θετική είναι και η γεύση που αποκομίσαμε από την καμπίνα του αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές συνεχίζουν κι εδώ την επίδειξη αυτοπεποίθησης, αφού προσδίδουν στο μικρό αυτοκίνητο στοιχεία μη συνηθισμένα (οι διακόπτες στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας για παράδειγμα), τα οποία τελικά συνθέτουν μια ελκυστική και εργονομικά άρτια εικόνα. Τα καλά υλικά (αναλογικά και με το τί επικρατεί στη συγκεκριμένη κατηγορία) συνεχίζουν την πορεία της ποιοτικής αίσθησης (ξεχάστε εντελώς τους συμβιβασμούς του παρελθόντος) και οι πολύ καλοί χώροι για μικροπράγματα δίνουν κι άλλο βάθος στην ικανοποίηση του οδηγού για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους καλύτερους σε σούπερ μίνι, ενώ ο χώρος αποσκευών των 288 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Η θέση οδήγησης θα βολέψει εύκολα ακόμη και υψηλόσωμους οδηγούς, ενώ πολύ καλή είναι η ευρυχωρία και η πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών διαστάσεων. Όσον αφορά την τιμή αγοράς, αυτή ξεκινάει από τα 14.860 (13.900 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης), που σε συνδυασμό με τον πολύ καλό εξοπλισμό και τα 7 χρόνια εγγύησης της αντιπροσωπείας δημιουργούν έναν καλό λόγο αξίας/τιμής. Στάνταρ στη βασική έκδοση είναι το ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδιού και R-CD MP3. Η πολύ μικρή διαφορά τιμής από το μικρότερο σε κυβισμό πετρελαιοκίνητο αδελφάκι των 1,1 λίτρων εξαργυρώνεται και με το παραπάνω στην πράξη, όπως θα δούμε και παρακάτω. 

Ο 4κύλινδρος ντίζελ 1.4 είναι νέος κι αυτός και αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 στροφές, με τη ροπή του να διαμορφώνεται στα 22,4 kgm στις 1500 στροφές. Τη δύναμη μεταδίδει ένα εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που κάνει καλή δουλειά τόσο στη μετάδοση της ροπής, όσο και στην οικονομία καυσίμου. Η ροπή είναι τέτοια που δημιουργεί αισθητή διαφορά στην αμεσότητα και στη ζωντάνια σε σχέση τόσο με την βενζινοκίνητη έκδοση, όσο και με την μικρότερη ντίζελ 1.1. Αφήνοντας τον συμπλέκτη εισπράττεις ένα γλυκό, μεστό τράβηγμα σχεδόν από το μηδέν, μια γραμμική απόδοση χωρίς κενά ή σκαλοπάτια, ένα σύνολο με βάθος που δεν δείχνει διατεθειμένο να «σβήσει» εκεί που η πλειοψηφία των ντίζελ «ξεφουσκώνει». Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή, ευχαρίστηση σε κάθε πάτημα του γκαζιού, αλλά και λιγότερες αλλαγές στο πολύ καλό σε κούμπωμα κιβώτιο. Ο κινητήρας μπορεί να σου φτιάξει το κέφι με την αμεσότητά του και όλα αυτά να λαμβάνουν χώρα με καταναλώσεις γύρω στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Αν μάλιστα προσπαθήσετε λίγο, η κατανάλωση μπορεί να φτάσει και χαμηλότερα, δίνοντας σας την ευκαιρία να μην σκέφτεστε ιδιαίτερα πόσο καύσιμο χρειάζεστε για αυτονομία. Με τον 1.4 ντίζελ το Rio είναι πιο δυνατό και πιο ομοιογενές και δικαιολογεί την παρουσία του σε σχέση με τον 1.1 και τους 15 λιγότερους ίππους.

Στις στροφές, το Rio είναι εύκολο, προοδευτικό με καλή πρόσφυση, ενώ παράλληλα δεν ξαφνιάζει με απότομες αντιδράσεις
Στις στροφές, το Rio είναι εύκολο, προοδευτικό με καλή πρόσφυση, ενώ παράλληλα δεν ξαφνιάζει με απότομες αντιδράσεις

Στο δρόμο, παρά την μεγαλύτερη δύναμη, το αυτοκίνητο δεν άλλαξε συνολικά τα χαρακτηριστικά ούτε τη φιλοσοφία την οποία διέπει η ρύθμιση της ανάρτησής του. Η άνεση είναι αυτοσκοπός και τηρούνται ευλαβικά οι περισσότεροι από τους κανόνες της. Αυτό στην πράξη ερμηνεύεται με φιλικότητα, γραμμικές αντιδράσεις χωρίς υπερβολικές τάσεις παρά τις δικαιολογημένες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση. Η απόκριση από το τιμόνι και τον επιλογέα είναι θετική, χωρίς να φτάνει ποτέ στα επίπεδα του άνω άκρου της μικρής κατηγορίας. Στις στροφές, το Rio είναι εύκολο, προοδευτικό με καλή πρόσφυση, ενώ παράλληλα δεν ξαφνιάζει με απότομες αντιδράσεις, αλλά χρειάζεται λίγο περισσότερο ραφινάρισμα στο πάτημά του για να ενταχθεί στην ομάδα των «μικρομέγαλων» σούπερ μίνι. 

Αν ήταν μετοχή στο χρηματιστήριο, η αξία της θα φιγουράριζε σε εκείνες με το απόλυτο limit up. Το Rio όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους Ιάπωνες και Ευρωπαίους ανταγωνιστές, αλλά σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό 1400άρη πετρελαιοκινητήρα του δείχνει το δρόμο σε κάποιους από αυτούς. Πώς θα πρέπει δηλαδή να είναι φτιαγμένο σήμερα ένα σύγχρονο σούπερ μίνι, το οποίο εστιάζει κυρίως σε ουσιαστικές παραμέτρους σε ότι αφορά την καθημερινή μετακίνηση και όχι σε ευκαιριακούς εντυπωσιασμούς προκειμένου να αναδειχθεί. 

YΠEP

  • Κινητήρας
  • Οικονομία καυσίμου
  • Χώροι για μικροπράγματα
  • Χώροι για επιβάτες
  • Εξοπλισμός
  • 7 χρόνια εγγύηση

KATA

  • H απόσβεση της ανάρτησης συγκριτικά με τα ευρωπαϊκά σούπερ μίνι

Γιάννης Τσιρογιάννης


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή