facebook pixel

Chevrolet Trax 1.4T AWD: Αμερικάνικη προσέγγιση στο ίδιο θέμα

Εκπροσωπεί επάξια τη νέα γενιά των "crossover", με συμπαγείς διαστάσεις και κινητήρες χαμηλού κυβισμού και στόχο να εκπληρώνει το ρόλο του στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ με την ίδια ευκολία να κινηθεί και εκτός έδρας, ανεξαρτήτως της μορφολογίας του εδάφους.

Το Trax σηματοδοτεί την προσπάθεια των ανθρώπων της Chevrolet να βάλουν τη δική τους σφραγίδα επάνω στη γνωστή «βάση» της GM, με το Mokka να αποτελεί κάτι περισσότερο από αδελφό μοντέλο. Το θέμα είναι πως όχι μόνο έβαλαν την σφραγίδα, αλλά τουλάχιστον σχεδιαστικά δημιούργησαν ένα εντελώς νέο σύνολο με αμερικάνικες επιρροές. Επιθετικό όσο χρειάζεται, επιβλητικό, με τη μεγάλη μάσκα να υπενθυμίζει σε όλους πως η Chevrolet γνωρίζει να φτιάχνει τετρακίνητα ή "SUV" όλων των διαστάσεων. Το Trax να επιθυμεί να προσελκύσει το κοινό, ανταγωνιζόμενο το Mokka με δυο όπλα στη φαρέτρα του. Την αισθητική και την χαμηλότερη τιμή αγοράς. Από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4,28 μ.) βρίσκεται ανάμεσα στα σούπερ μίνι και τα μικρομεσαία, αλλά λόγω σχήματος και εσωτερικής διαρρύθμισης προσφέρει χώρους που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. 

Στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκείς χώροι για να ταξιδέψουν άνετα 4 επιβάτες, αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ, χάρη στο ύψος του αυτοκινήτου. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 365 λίτρα και απόλυτα κανονικό σχήμα, που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του. Την εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, όπου υπάρχουν δύο κλειστά ντουλαπάκια και αρκετοί ανοιχτοί χώροι. Το μόνο σημείο στο οποίο μπορεί να ασκηθεί κριτική, είναι οι στενές θήκες στις πόρτες. Η θέση οδήγησης είναι καλή και η ορατότητα ιδανική. Η εργονομία είναι γενικά σωστή, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μάλιστα υπήρχε και κάμερα οπισθοπορείας για τη διευκόλυνση της κίνησης προς τα πίσω στους ελιγμούς. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και ο εξοπλισμός πολύ καλός, δικαιολογώντας και την τιμή των 21.900 ευρώ (20.940 ευρώ με απόσυρση). Έτσι, στάνταρ είναι το ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατηφόρα, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, cruise control, υπολογιστής ταξιδιού και ράδιο-CD με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι.

Στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκείς χώροι για να ταξιδέψουν άνετα 4 επιβάτες, αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ
Στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκείς χώροι για να ταξιδέψουν άνετα 4 επιβάτες, αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ

Ο κινητήρας του Trax, ήδη γνωστός από άλλα μοντέλα του ομίλου, είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 με τους 140 ίππους. Πρόκειται για ένα κινητήρα αρκετά δυνατό, εύστροφο και με καλή ροπή στο μεγαλύτερο μέρος της κλίμακας των στροφών (μόνο πολύ χαμηλά διακρίνεις μια έλλειψη ροπής), που επιτρέπει ασφαλή προσπεράσματα και γενικότερα καλές επιταχύνσεις. Το εύχρηστο (αν και το κούμπωμα του θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο) εξάρι κιβώτιο έχει μάλλον μακριές σχέσεις, ιδιαίτερα την έκτη, για άνετα ταξίδια και οικονομία καυσίμου. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα να συγκρατήσει κανείς την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα στο ταξίδι. Στον ανοιχτό δρόμο, λοιπόν, με συντηρητική οδήγηση η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ.), ενώ στην πόλη η κατανάλωση ανεβαίνει στην περιοχή των 8,5 λίτρων. Πρέπει πάντως ο οδηγός να θυμάται ότι μιλάμε για κινητήρα με τούρμπο και στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες η κατανάλωση εξαρτάται πολύ από τον τρόπο οδήγησης. 

Το μεγάλο πλεονέκτημα του Trax είναι ότι διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση. Πρόκειται για ένα αυτόματο σύστημα που βασίζεται σε ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού. Υπό κανονικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται κατά 100% στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτούν, η κατανομή μπορεί να φτάσει μέχρι και το 50%-50% στους δύο άξονες. Οι περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρουν αυτά τα συστήματα ενισχύονται χάρη στο εξελιγμένο ESP, που συμπληρώνεται με συστήματα ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC).

Στο δρόμο, το Trax δεν θα σε προβληματίσει, όντας προβλέψιμο, με την τετρακίνηση να ενισχύει την ασφάλεια σε δρόμους με στροφές
Στο δρόμο, το Trax δεν θα σε προβληματίσει, όντας προβλέψιμο, με την τετρακίνηση να ενισχύει την ασφάλεια σε δρόμους με στροφές

Στο δρόμο, το Trax δεν θα σε προβληματίσει, όντας προβλέψιμο, με την τετρακίνηση να ενισχύει την ασφάλεια σε δρόμους με στροφές, χωρίς αυτό να σημαίνει πως σε επίπεδο χειρισμού μπορεί να συγκριθεί με ένα κλασικό πεντάθυρο ή σεντάν (π.χ. το Cruze). Το αυξημένο ύψος του προφανώς συνεπάγεται και αυξημένες κλίσεις στις στροφές και η υποστροφή όταν αρχίσει να πιέζεις το αυτοκίνητο είναι προοδευτική, αλλά έρχεται λίγο πιο γρήγορα. Αν αφήσεις το γκάζι έχει μια τάση να ξεκινήσει κάποια υπερστροφή, που ελέγχεις εύκολα γιατί δεν είναι ανεξέλεγκτη και γιατί υπάρχει βέβαια και το ESP. Δεν είναι δηλαδή αυτοκίνητο που σε εμπνέει για γρήγορη οδήγηση (δεν ταιριάζει άλλωστε και με το χαρακτήρα του), αν όμως το πιέσεις, πάει μέχρι τα όριά του χωρίς να σε αιφνιδιάζει. Ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου κερδίζει όμως σε δυνατότητες κίνησης σε χιόνι, λάσπη και συνθήκες εκτός δρόμου γενικότερα, παρ' ότι χάνει λίγο σε πρόσφυση και κράτημα στην άσφαλτο σε σχέση μ' ένα καλό σεντάν ή χάτσμπακ καθώς επίσης και σε συνολική αίσθηση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση, ενώ ικανοποιητικά είναι και τα φρένα σε απόδοση, με μέτρια όμως επικοινωνία. Εκείνο που επηρεάζεται από το διπλό χαρακτήρα του (όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους) είναι η άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, η ηχομόνωση αποτελεσματική, αλλά το αυτοκίνητο είναι πιο «σφιχτό» από ένα κλασικό οικογενειακό και οι ανωμαλίες του δρόμου φτάνουν ευκολότερα στους επιβάτες, χωρίς πάντως να τους κουράζουν. 

Εν κατακλείδι, το Trax είναι πιστό στις επιταγές των καιρών αφού απαντά με θετικό τρόπο στις ερωτήσεις των σύγχρονων "SUV" και μάλιστα των τετρακίνητων. Προφανώς δεν είναι αυτοκίνητο για σπορτίφ οδήγηση, αλλά είναι πρακτικό, λειτουργικό και καλά φτιαγμένο, είναι φτηνότερο από το Mokka και πιο εντυπωσιακό σε σχεδίαση με τα αμερικάνικα κριτήρια. Με χώρους, τετρακίνηση και καλή ποιότητα, δεν μπορείς να μην το συμπεριλάβεις στη λίστα των επιλογών σου. 

ΥΠΕΡ

  • Μικρός αλλά δυνατός κινητήρας
  • Τετρακίνηση
  • Εξελιγμένο ESP με λειτουργίες ελέγχου εκκίνησης σε ανωφέρεια και ελέγχου κατάβασης
  • Εξοπλισμός
  • Ξεχωριστή προσωπικότητα
  • Χώροι για μικροπράγματα
  • Κατανάλωση στο ταξίδι
  • Τιμή (αναλογικά με τον ανταγωνισμό)

ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος
  • Στενές θήκες στις πόρτες
  • Άνεση σε σχέση με τα σεντάν και χάτσμπακ
  • Μέτρια σε αίσθηση φρένα

Γιάννης Τσιρογιάννης  

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή