facebook pixel

Audi Q3 1.4 TFSI: Πετυχημένη διεύρυνση

Η νέα «βασική» έκδοση του Q3 με τη μπροστινή κίνηση και τον μικρό κινητήρα αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία, καθώς μειώνει σημαντικά την τιμή του αυτοκινήτου και τη φορολογική επιβάρυνση των ιδιοκτητών του, κάνοντάς το προσιτό σ' ένα πολύ ευρύτερο κοινό, χωρίς μάλιστα συμβιβασμό στην ασφάλεια και την ευκολία οδήγησης, αφού ο κινητήρας αποδεικνύεται επαρκέστατος σε δύναμη και ροπή για τις ανάγκες του αυτοκινήτου.

Στην αντιπροσωπεία της Aud-VW θα πρέπει κάθε μέρα να στέλνουν ένα ευχαριστήριο στους ανθρώπους του γκρουπ που αποφάσισαν πριν μερικά χρόνια πριν απ' όλους τους άλλους να επενδύσουν στην εξέλιξη μικρότερων βενζινοκινητήρων με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Λες και γνώριζαν ότι οι ανεκδιήγητοι (και παντελώς άσχετοι με τη σύγχρονη τεχνολογία) έλληνες πολιτικοί και γραφειοκράτες θα εφάρμοζαν όλο και πιο παράλογες μεθόδους φορολόγησης βασισμένες στη λογική των «κυβικών» (τη μόνη που μπορούν να σκεφθούν μέσα στην άγνοιά τους) και εφοδίασαν τη γκάμα τους με μια σειρά κινητήρων που επιτρέπουν στους κατόχους των αυτοκινήτων τους να βγάζουν κοροϊδευτικά τη γλώσσα στους εμπνευστές του φορολογικού μας συστήματος κι αυτούς που το εφαρμόζουν. Χωρίς μάλιστα αυτό να γίνεται με συμβιβασμούς στην απόδοσή των κινητήρων που θα δημιουργούσαν προβλήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως πριν μερικές δεκαετίες που οι Έλληνες αγόραζαν αναιμικά ατμοσφαιρικά χιλιάρια και χιλιοδιακοσάρια τους ενός τόνου.

Τελευταία προσθήκη αυτής της φιλοσοφίας της «συρρίκνωσης» των κινητήρων στη γκάμα της Audi είναι ο κινητήρας 1.4 TFSI που προσφέρεται για το Q3, φέρνοντας το αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της εταιρείας εντός πεδίου βολής για τους έλληνες αγοραστές της κατηγορίας. Καθώς μάλιστα στη συγκεκριμένη έκδοση ο μικρός κινητήρας συνδυάζεται και με την αφαίρεση της τετρακίνησης και την επιλογή προσθιοκίνητης διάταξης, το κόστος μειώνεται ακόμα περισσότερο και το αυτοκίνητο γίνεται ξαφνικά προσιτό σ' ένα πολύ ευρύτερο κοινό της μεσαίας τάξης. Το οποίο έχει πλέον τη δυνατότητα να αγοράσει ένα "premium" αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου στην τιμή ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Και φυσικά το Q3 μπορεί να παίξει μια χαρά το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου από πλευράς χώρων και λειτουργικότητας. Με μήκος 4,38 μ. και βάρος κάτω από τα 1500 κιλά, είναι ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται πολύ καλά στην προσπάθεια μείωσης διαστάσεων που χαρακτηρίζει την κατηγορία και η οποία δεν συνεπάγεται μικρά ή στενάχωρα αυτοκίνητα, αλλά απλώς πιο «λογικές» διαστάσεις. 

Oι «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις του κρύβουν ένα άνετο τετραθέσιο αυτοκίνητο
Oι «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις του κρύβουν ένα άνετο τετραθέσιο αυτοκίνητο

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Q3 διαπιστώνεις ότι οι «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις του κρύβουν ένα άνετο τετραθέσιο αυτοκίνητο, που καλύπτει σαφώς τα στάνταρ της μεσαίας κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες ταξιδεύουν άνετα, με επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μη δείχνει εσωτερικά «μικρομεσαίο». Αντίστοιχου επιπέδου άλλωστε είναι και ο χώρος αποσκευών, που με τα 460 λίτρα του (και το «κανονικό» σχήμα του, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του) παραπέμπει σαφώς στη μεσαία κατηγορία και δικαιώνει το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως «οικογενειακού». Ενώ η πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και υλικών, η καλή θέση οδήγησης με τις πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι και η σωστή εργονομία, δείχνουν αμέσως την "premium" εικόνα και τη γερμανική καταγωγή του Q3.

Αυτό που θα μπορούσε να είναι καλύτερο, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου μάλιστα, άρα... εκδρομικό, είναι οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα (οι κλειστοί είναι απολύτως επαρκείς), που ειδικά αν οι χρήστες είναι και καπνιστές (οπότε το αφαιρούμενο σταχτοδοχείο καταλαμβάνει μία από τις ανοιχτές θέσεις για ποτήρια) είναι πολύ λίγοι. Αυτό όμως είναι και το μοναδικό σημείο που μπορεί να προκαλέσει κριτική για το ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό του αυτοκινήτου. Την καλή εικόνα συμπληρώνει ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που ανταποκρίνεται απόλυτα στην πολύ ενδιαφέρουσα τιμή του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινάει από 26.700 ευρώ χωρίς απόσυρση (25.740 με απόσυρση) με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα, σύστημα start-stop, ράγες οροφής κλπ.

Ο κινητήρας 1.4 TFSI χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 150 ίππων και αποδεικνύεται επαρκέστατος για το αυτοκίνητο, το οποία κάθε άλλο παρά αργό ή «οριακό» είναι με αυτόν. Η πολύ καλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο και η εύκολη διαθεσιμότητα της μέγιστης ισχύος χάρη στην ευστροφία του κινητήρα επιτρέπουν ένα επίπεδο πολύ ικανοποιητικών επιδόσεων (η Audi αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2''), προσφέροντας την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Όπως επίσης και μία ξεκούραστη οδήγηση, που δεν αναγκάζει τον οδηγό να κατεβάζει συνεχώς ταχύτητα στο κιβώτιο για να επιταχύνει. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο και ακριβές κι έχει σωστή κλιμάκωση, που αξιοποιεί σωστά τη ροπή του κινητήρα στις ελληνικές συνθήκες κυκλοφορίας. 

Το σημαντικό είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν με μια πολύ λογική κατανάλωση για το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου, η οποία είναι τουλάχιστον 20% χαμηλότερη από αυτή του τετρακίνητου 2λιτρου των 170 ίππων που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Έτσι, στην πόλη κυμαίνεται γύρω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. (9,5 - 10,5), ενώ στον ανοιχτό δρόμο πέφτει γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. αν δεν πιέζεις το αυτοκίνητο (δύσκολο να πέσει χαμηλότερα, γιατί λόγω σχήματος τα «τζιποειδή» έχουν μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση, που στον ανοιχτό δρόμο αυξάνει την κατανάλωση). Ταυτόχρονα, η μείωση των τυποποιημένων εκπομπών CO2 κάτω από τα 140 g/km (137) επιτρέπει τον περιορισμό των τελών κυκλοφορίας μόλις στα 151 ευρώ και την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Tο προσθιοκίνητο Q3 έχει καλό κράτημα και δεν σε αιφνιδιάζει με τις αντιδράσεις του
Tο προσθιοκίνητο Q3 έχει καλό κράτημα και δεν σε αιφνιδιάζει με τις αντιδράσεις του

Η οδική συμπεριφορά σίγουρα δεν έχει την ακρίβεια του τετρακίνητου. Μιλάμε άλλωστε για ένα βαρύ αυτοκίνητο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κατά συνέπεια με αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση π.χ. με ένα A4. Βεβαίως και το προσθιοκίνητο Q3 έχει καλό κράτημα και δεν σε αιφνιδιάζει με τις αντιδράσεις του, είναι λοιπόν ένα ασφαλές αυτοκίνητο, που ακόμα κι αν το πιέσεις δεν θα σε αγχώσει και θα ελέγχεται εύκολα. Απλώς η υποστροφή, αν και προοδευτική, εμφανίζεται πιο γρήγορα απ' ό,τι στο τετρακίνητο και σε συνδυασμό με τις κλίσεις του αμαξώματος δεν σε εμπνέει να συνεχίσεις την πίεση (ούτως ή άλλως δεν είναι και μέσα στη φιλοσοφία αυτών των αυτοκινήτων κάποια σπορ χροιά στην οδήγηση). Το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική αίσθηση για το είδος του αυτοκινήτου, κάπως ελαφρύ αλλά όχι υπερβολικά, ενώ τα φρένα είναι πολύ καλά και ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και θα ταξιδέψεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς, σίγουρα όμως η άνεση δεν φτάνει στα επίπεδα ενός καλού σεντάν,  κάτι που είναι βέβαια συνηθισμένο στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, ακόμα και τα ακριβά.

Προσαρμοσμένο στο πνεύμα της εποχής, το προσθιοκίνητο Q3 με τον 1400άρη κινητήρα αφενός προσαρμόζεται σε μια υπάρχουσα ζήτηση για αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ» αλλά δεν είναι τετρακίνητα γιατί οι ιδιοκτήτες τους δεν ενδιαφέρονται να τα χρησιμοποιήσουν εκτός δρόμου και αφετέρου προσαρμόζεται στην ανάγκη για μικρότερους και πιο οικονομικούς, αλλά όχι αδύναμους κινητήρες. Αυτή η προσαρμογή είναι πολύ πετυχημένη, με πρόσθετο όφελος τη σημαντική μείωση του κόστους αγοράς, που επιτρέπει στην εταιρεία να απευθύνεται πλέον σ' ένα πολύ ευρύτερο κοινό. Τα αποτελέσματα των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου, που φέρνουν το Q3 στην πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα -μεγάλα και μικρά- της ενιαίας κατηγορίας ελευθέρου χρόνου και εκτός δρόμου, είναι μια επαρκής ένδειξη για την επιτυχία αυτής της επιλογής.

ΥΠΕΡ

  • Μικρός κινητήρας με επαρκή δύναμη
  • Ποιότητα
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Χαμηλά τέλη κυκλοφορίας-καθημερινή είσοδος στο δακτύλιο

ΚΑΤΑ

  • Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα

Πάνος Φιλιππακόπουλος


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή