facebook pixel

Υπερατλαντική πτήση με καύσιμο το φως του ήλιου

Καθώς προετοιμάζεται για την διέλευση του Ατλαντικού ή και του Ειρηνικού Ωκεανού από αέρος, το ελβετικό αεροπλάνο Solar Impulse 2, το οποίο κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, σήμερα το πρωί άνοιξε τα τεράστια φτερά του στην πρώτη δοκιμαστική πτήση του στην αεροπορική βάση του Παγέρν, στην κεντρική Ελβετία.

Το 2015, το Solar Impulse 2 σχεδιάζεται να πραγματοποιήσει το γύρο του κόσμου. Πετά με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτουνται από 17.200 ηλιακές κυψέλες. Τα τεράστια φτερά του, είναι μεγαλύτερα απ' αυτά ενός Μπόινγκ 747.

Με τον γερμανό πιλότο δοκιμών Μάρκους Σέρντελ στα χειριστήρια, το αεροπλάνο πέταξε για 2 ώρες και 15 λεπτά, μισή ώρα περισσότερο απ' ό,τι είχε προβλεφθεί αρχικά, σε ύψος μέχρι και 1.800 μέτρα, στο οποίο πραγματοποίησε ελιγμούς.

Το Solar Impulse 2, το δεύτερο και καινούριο πρωτότυπο, έχει άνοιγμα πτερύγων 72 μέτρα, όσο και ένα Airbus A380, αλλά έχει βάρος 2.300 κιλών, δηλαδή 150 φορές μικρότερο από το γιγάντιο αεροπλάνο της Airbus.

Στην πτήση του πρώτου πρωτοτύπου οι πιλότοι του αεροσκάφους, ο Αντρέ Μπόρσμπεργκ, πρώην στρατιωτικός πιλότος, και Μπερτράν Πικάρ, ο εγγονός του ελβετού εξερευνητή Ογκίστ Πικάρ, έχουν ήδη συσσωρεύσει εμπειρία με το πρώτο πρωτότυπο. Έχουν διασχίσει πετώντας μ' αυτό την Ευρώπη και στη συνέχεια έφθασαν ως το Μαρόκο, πριν διασχίσουν τις ΗΠΑ το Μάιο.

Το 2010, το ηλιακό αεροπλάνο είχε πραγματοποιήσει πτήση 26 ωρών χωρίς σταθμό, αποδεικνύοντας τη δυνατότητά του να συσσωρεύει αρκετό ηλεκτρισμό στη διάρκεια της ημέρας ώστε να συνεχίζει να πετάει στη διάρκεια της νύκτας. Ωστόσο τη φορά αυτή το Solar Impulse 2 θα πρέπει να μπορέσει να πετάξει πάνω από 120 ώρες συνεχώς, πέντε ημέρες και πέντε νύκτες, όσο χρόνο χρειάζεται δηλαδή για να διασχίσει τον Ειρηνικό ή τον Ατλαντικό.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή