facebook pixel

VW Beetle Cabriolet 1.2 TSI: Η γοητεία του ρετρό

Ένα αυτοκίνητο που κατεξοχήν αποτελεί προϊόν "lifestyle", με εμφάνιση που ξεχωρίζει και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ρετρό σχήματα, δεν έχει φυσικά ως προτεραιότητα την πρακτικότητα και τους χώρους, αλλά μόνο τις προσωπικές μεταφορικές ανάγκες του ιδιοκτήτη του, τις οποίες όμως εξυπηρετεί αξιοπρεπέστατα, καθώς είναι ευχάριστο στην οδήγηση, ασφαλές και αρκετά οικονομικό.

Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που κατεξοχήν εκφράζει τη φιλοσοφία του "lifestyle" στη μετακίνηση, είναι το ανοιχτό «σκαθάρι». Ένα αυτοκίνητο που είναι φυσικά προσαρμοσμένο στις σύγχρονες κοινωνικές και νομοθετικές απαιτήσεις σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων, αλλά από εκεί και πέρα αγνοεί κάθε κανόνα του μάρκετινγκ για τα «κανονικά» αυτοκίνητα, σχεδιαστικά και λειτουργικά. Η ανάγκη για εμφάνιση που ξεχωρίζει καλύπτεται από ένα παγκοσμίως αναγνωρίσιμο ρετρό σχήμα και φυσικά η ανοιχτή οροφή κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή αυτήν την εμφάνιση, εκφράζοντας και μια πλήρη αδιαφορία για μια πρακτικότητα και λειτουργικότητα πέρα από οτιδήποτε αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του ίδιου του ιδιοκτήτη του.

Γιατί φυσικά, όπως και κάθε καμπριολέ έκδοση ενός μικρού αυτοκινήτου, οι χώροι πίσω είναι πολύ μικροί, προκειμένου να βολευτεί η οροφή όταν ανοίγει. Έτσι, αν και το σημερινό Beetle έχει σημαντικά καλύτερους χώρους από το προηγούμενο και μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικους, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την ανοιχτή έκδοσή του, που έχει ελάχιστους χώρους πίσω, οι οποίοι μπορούν να χρησιμεύσουν μόνο για μια στριμωγμένη (σύντομη) βόλτα. Προφανώς, όμως, είναι ένα αυτοκίνητο που το παίρνεις για τον εαυτό σου, άντε και για τον συνοδηγό σου, οπότε μάλλον λίγο ενδιαφέρει τον υποψήφιο αγοραστή αυτή η λεπτομέρεια. Άλλωστε και ο χώρος αποσκευών δεν θα χωρούσε τα πράγματα 4 ατόμων αφού έχει περιοριστεί από τα 310 λίτρα της κλειστής έκδοσης στα 225, χωρητικότητα επιπέδου μικρού σούπερ μίνι. Η λιτή εικόνα του αυτοκινήτου σε επίπεδο χώρων ολοκληρώνεται και με τις σχεδόν ανύπαρκτες θήκες στις πόρτες που είναι δύο ρηχά βαθουλώματα τα οποία έχουν στο πλάι ελαστικό ιμάντα για τη συγκράτηση των αντικειμένων, αφήνοντας μάλιστα και κενό.

Η γενική εργονομία είναι σωστή και η θέση οδήγησης καλή, με επαρκείς ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού
Η γενική εργονομία είναι σωστή και η θέση οδήγησης καλή, με επαρκείς ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού

Κατά τα άλλα, πάντως, η καθημερινή εξυπηρέτηση για την τοποθέτηση των διαφόρων μικρών αντικειμένων που κουβαλάει ο οδηγός και ο συνεπιβάτης του είναι επαρκέστατη, γιατί υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροπράγματα, ανοιχτές και κλειστές, καθώς και δεύτερο ντουλαπάκι στο ταμπλό που ανοίγει προς τα πάνω, όπως και στο παλιό σκαθάρι. Η γενική εργονομία είναι σωστή και η θέση οδήγησης καλή, με επαρκείς ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, ενώ αναμενόμενη είναι η σχετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, όπως σε όλα τα καμπριολέ, λόγω του σχήματος της «κουκούλας». Θετικό είναι το αποτέλεσμα και στον τομέα της ποιότητας. Φυσικά το αυτοκίνητο δεν είναι πολυτελές, δεν είναι άλλωστε αυτός ο χαρακτήρας του, αλλά έχει καλής ποιότητας υλικά και συνολικά μιλάμε για μία γεροδεμένη κατασκευή, που δεν αφήνει περιθώρια για τριγμούς και άλλους θορύβους. Ταυτόχρονα, η πολύ καλή ακαμψία του ανοιχτού αμαξώματος και η εξίσου καλή ποιότητα της υφασμάτινης οροφής, που εξασφαλίζει ικανοποιητική ηχομόνωση και ανοίγει αυτόματα και εν κινήσει με ταχύτητα μέχρι 50 χλμ./ώρα, ενισχύουν αυτήν την ποιοτική εικόνα του αυτοκινήτου. Η τιμή του Beetle Cabriolet 1.2 ξεκινάει από 23.010 ευρώ χωρίς απόσυρση (22.050 με απόσυρση) και συνδυάζεται με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 4 αερόσακους (οι πλευρικοί κεφαλής θώρακος), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφών, ζάντες αλουμινίου, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού και ραδιο-CD με υποδοχή Aux.

Η άποψή μας για τον κινητήρα TSI των 1,2 λίτρων με τους 105 ίππους είναι γνωστή από τα πολλά άρθρα που έχουμε δημοσιεύσει για διάφορα αυτοκίνητα του γκρουπ (VW, Audi, Skoda και Seat) που τον χρησιμοποιούν. Τον θεωρούμε ως τον καλύτερο ίσως κινητήρα της οικογένειας TSI σε σχέση με αυτά που προσφέρει στην κατηγορία του. Και πιστεύουμε ότι ταιριάζει με το χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που είναι αυτοκίνητο για ήρεμες βόλτες και δεν έχει σπορ χαρακτήρα. Προφανώς το ανοιχτό Beetle είναι πιο αργό από το κλειστό, αφού το βάρος του είναι μεγαλύτερο κατά 115 κιλά κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται στο δρόμο. Το κλειστό Beetle 1.2 είναι ένα σβέλτο αυτοκίνητο, το ανοιχτό είναι λίγο πιο ράθυμο, ασφαλές μεν στα προσπεράσματα (με κάποια παραπάνω πίεση στο γκάζι) γιατί ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να το επιταχύνει επαρκώς, αλλά όχι για κάτι παραπάνω. Η ροπή του κινητήρα κάνει ευχάριστη και εύκολη την οδήγηση στην πόλη, ενώ το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο θα μπορούσε στο ανοιχτό μοντέλο να είναι λίγο πιο «κοντό», για να αντισταθμίσει το βάρος. Αυτό  το αυξημένο βάρος προσθέτει σε σχέση με το κλειστό μοντέλο γύρω στο μισό λίτρο στην κατανάλωση, που και πάλι είναι πολύ λογική. Μπορείς στην πόλη να κινηθείς με λιγότερα από 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι με ήρεμους ρυθμούς μπορείς να μείνεις αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Τον αρχικό του στόχο της ξεχωριστής προσωπικότητας, της νοσταλγίας και του στιλ γενικότερα, τον εκπληρώνει πολύ καλά
Τον αρχικό του στόχο της ξεχωριστής προσωπικότητας, της νοσταλγίας και του στιλ γενικότερα, τον εκπληρώνει πολύ καλά

Το αυξημένο βάρος έχει κάποια επίδραση και στην οδική συμπεριφορά, αν και όχι πολύ έντονη. Τα βασικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του είναι τα ίδια, είναι ένα ασφαλέστατο, πολύ φιλικό και πολύ προβλέψιμο αυτοκίνητο, από το οποίο το μοναδικό χαρακτηριστικό που θυμίζει τον πρόγονό του με την πίσω κίνηση, είναι το γεγονός ότι αν το πιέσεις σε μια κλειστή στροφή και αφήσεις απότομα το γκάζι, εμφανίζει μια τάση υπερστροφής, η οποία βέβαια παραμένει ...τάση, γιατί ελέγχεται αμέσως από το αποτελεσματικό και καθόλου εκνευριστικό στον παρεμβατισμό του ESP. Απλώς το ανοιχτό μοντέλο λόγω του αυξημένου βάρους του εμφανίζει λίγο πιο νωρίς και λίγο πιο έντονα την υποστροφή στην πίεση, αν και δεν έχει και νόημα αυτή η πίεση, γιατί μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βόλτας, που δεν διεκδικεί τον παραμικρό σπορ χαρακτήρα, αλλά την πραγματοποίηση ήρεμων και ευχάριστων μετακινήσεων. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ, ιδιαίτερα γύρω από τη θέση της ευθείας, ενώ επαρκή είναι τα φρένα, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση γενικά ικανοποιητική, τείνοντας προς τη «γερμανική» νοοτροπία (που επιτρέπει κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες).

Είναι προφανές, ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ένα πολύ ειδικό προϊόν, που απευθύνεται πρώτα και κύρια στο συναίσθημα και όποιος θέλει να το πάρει, θα το κάνει με πολύ λιγότερα «αυτοκινητικά» κριτήρια απ' οποιοδήποτε ίσως άλλο αυτοκίνητο. Τον αρχικό του στόχο της ξεχωριστής προσωπικότητας, της νοσταλγίας και του στιλ γενικότερα, τον εκπληρώνει πολύ καλά. Από εκεί και πέρα, με δεδομένο ότι η έλλειψη χώρων είναι το τελευταίο πράγμα που απασχολεί τους αγοραστές αυτοκινήτων "lifestyle", τα λειτουργικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του είναι τέτοια, που δεν θα δημιουργήσουν στον ιδιοκτήτη του την αίσθηση ότι έκανε κάποιο σημαντικό συμβιβασμό για να αποκτήσει κάτι διαφορετικό σε στιλ. Είναι καλά φτιαγμένο, είναι ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση και είναι και αρκετά οικονομικό χάρη στον καλό κινητήρα του, ο οποίος μάλιστα δεν δημιουργεί... επιθετικές βλέψεις στην Εφορία λόγω του μικρού κυβισμού του. Lifestyle μεν, αλλά μέσα στο πνεύμα της εποχής...

ΥΠΕΡ

  • Καλός κινητήρας
  • Ξεχωριστό στιλ
  • Προσεγμένη ποιότητα
  • Πλήρης εξοπλισμός
  • Αυτόματη οροφή καλής ποιότητας, που ανοίγει και εν κινήσει
  • Ακαμψία αμαξώματος

ΚΑΤΑ

  • Μικρές θήκες στις πόρτες
  • Χώροι

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή