facebook pixel

Τα σηματα που ακολουθουσε η υποβρυχια ερευνα δεν προερχονταν απο το μαυρο κουτι

Σε αδιέξοδο οι έρευνες για το μοιραίο Boeing 777

Tο Κέντρο Συντονισμού διεθνών ερευνών (JACC) για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της πτήσης της ΜΗ370 Malaysia Airlines, ανακοίνωσε τον τερματισμό της επιχείρησης αναζήτησης με υποβρύχιο όχημα που εξελίσσονταν στον Ινδικό Ωκεανό.

Είχε προηγηθεί αποκαλυπτική δήλωση στο CNN, του υποδιευθυντή Θαλασσίων Μέσων του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού Μάικλ Ντιν που συμμετέχει στην έρευνα, σύμφωνα με την οποία τα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν στο νότιο Ινδικό Ωκεανό στις αρχές Απριλίου με υποβρύχιες συσκευές κατά πάσα πιθανότητα δεν προήλθαν από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει πλέον αποδειχθεί ότι αυτά τα σήματα εστάλησαν από άλλη πηγή , άσχετα με το αεροπλάνο.

Δεδομένου του  μεγάλου διαστήματος από την ημέρα εξαφάνισης του μοιραίου Boeing, στις 8 Μαρτίου, που υπερβαίνει κατά πολύ τον ένα μήνα διάρκειας  των μπαταριών του μαύρου κουτιού, έχει χαθεί πλέον κάθε ελπίδα εντοπισμού σημάτων από τα αγνοούμενο αεροσκάφος ώστε να περιοριστεί η ευρεία περιοχή αναζήτησης.

Σήμερα  το JACC, το οποίο εδρεύει στο Περθ της Αυστραλίας, ανακοίνωσε: «Μπορούμε πλέον να βεβαιώσουμε ότι η περιοχή αυτή δεν είναι το σημείο όπου κατέληξε η πτήση ΜΗ370. Κανένα ίχνος από συντρίμμια του αεροσκάφους δεν βρέθηκε από το υποβρύχιο όχημα και η αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η περιοχή πρέπει να αποκλειστεί από μέρος συντριβής του αεροσκάφους».

Το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield που μετέφερε το αμερικανικό υποβρύχιο ρομπότ Bluefin-21 αναχώρησε από την περιοχή αφού «χτένισε» 850 τετραγωνικά χιλιόμετρα του ωκεανού.

Το JACC ανακοίνωσε στις 22 Μαΐου την επανάληψη της έρευνας στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τη δυτική ακτή της Αυστραλίας, με τη βοήθεια του αμερικάνικου υποβρύχιου ρομπότ Bluefin - 2. Όμως το αυστραλιανό πλοίο που μετέφερε το υποβρύχιο ρομπότ, τελικά υπό τα νέα δεδομένα δικεκοψε την αποστολή αναζήτησης.

Την Τετάρτη οι αρχές της Μαλαισίας, ύστερα από τα επίμονα αιτήματα συγγενών των επιβαινόντων, έδωσαν στη δημοσιότητα τα δορυφορικά δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για να προσδιοριστεί η πορεία της πτήσης ΜΗ370.

Η διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι συνεργάστηκε με την Inmarsat για να παράσχει τις 47 σελίδες των δεδομένων που είχε καταγράψει η βρετανική εταιρία δορυφόρων, καθώς και επεξηγηματικές σημειώσεις.

Συγγενείς των 239 επιβαινόντων στο Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlines είχαν ζητήσει τη δημοσιοποίηση των ανεπεξέργαστων δεδομένων των δορυφόρων ώστε αυτά να υποβληθούν σε άλλες αναλύσεις.

Η Inmarsat είχε χρησιμοποιήσει τους δορυφόρους της για να προσδιορίσει την πορεία που ακολούθησε το αεροσκάφος. Παρότι τα συστήματα επικοινωνίας της πτήσης ΜΗ370 είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας, το αεροσκάφος έστελνε σήματα που εκπέμπονταν από τους σταθμούς εδάφους και αναμεταδίδονταν από τους δορυφόρους.

Το Μπόινγκ πραγματοποιούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ - Πεκίνο όταν μια ώρα μετά την απογείωσή του άλλαξε απότομα την πορεία του, χωρίς να δώσει εξήγηση. Τα σήματα το «τοποθετούσαν» στο νότιο Ινδικό Ωκεανό όπου φέρεται ότι συνετρίβη μετά την εξάντληση των καυσίμων, μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα ανοικτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας.

Στο μεταξύ στις προθήκες των βιβλιοπωλείων ετοιμάζεται να βγει το πρώτο βιβλίο για την πτήση MH370 και το οποίο υποστηρίζει ότι το αεροσκάφος ενδέχεται να καταρρίφθηκε στη διάρκεια στρατιωτικών γυμνασίων, ένα ατύχημα που συγκαλύπτεται από τις αρχές.

Με τίτλο «Πτήση MH370 - Το μυστήριο», το βιβλίο που έγραψε ο αγγλοαμερικανός συγγραφέας Νάιτζελ Κόθορν επικαλείται ανώνυμες πηγές και αναφέρει ότι στη δημοσιότητα δόθηκαν ψευδείς πληροφορίες ώστε να επικεντρωθεί σε λάθος σημείο η έρευνα για το αγνοούμενο Boeing 777.
Το βιβλίο, το οποίο θα εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο New South Books του Σίδνεϊ, επικαλείται έναν ισχυρισμό του Νεοζηλανδού Μάικ Μακέι, ο οποίος είπε ότι είδε ένα φλεγόμενο αεροπλάνο από την εξέδρα άντλησης πετρελαίου στην οποία εργαζόταν στον Κόλπο της Ταϊλάνδης στις 8 Μαρτίου, την ημέρα της εξαφάνισης του αεροσκάφους. Ο Νάιτζελ Κόθορν συνδέει το γεγονός αυτό με τα κοινά στρατιωτικά γυμνάσια ΗΠΑ- Ταϊλάνδης που διεξάγονταν στην περιοχή την εποχή εκείνη.

Ο συγγραφέας επισημαίνει ότι αν η πτήση MH370 είχε καταρριφθεί κατά λάθος στη διάρκεια γυμνασίων με πραγματικά πυρά, «οι εμπλεκόμενοι θα είχαν κάθε λόγο να κρατήσουν τη σιωπή τους για το συμβάν».

Ισχυρίζεται μάλιστα ότι αν βρεθεί το μαύρο κουτί του Μπόινγκ, τότε αυτό ενδέχεται να είναι πλαστό, τοποθετημένο από αυτούς που σχεδίασαν τη συγκάλυψη του δυστυχήματος.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή