facebook pixel

Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI: Με την πρώτη

Με την πρώτη προσπάθεια της να μπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ η Skoda προσφέρει μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση, μ' ένα ευρύχωρο, ασφαλές, άνετο, καλοφτιαγμένο και οικονομικό αυτοκίνητο, που προσφέρεται σε πολύ προσιτή τιμή.

Η πορεία της Skoda μετά την εξαγορά της από τη VW είναι σταθερά ανοδική και απόλυτα πετυχημένη. Η τσέχικη εταιρεία (που δεν ήταν βέβαια τυχαία, αλλά είχε παράδοση πολλών δεκαετιών στην αυτοκινητοβιομηχανία) ανταποκρίθηκε εξαιρετικά στο ρόλο της, που είναι η κατασκευή αυτοκινήτων με ευρωπαϊκή ποιότητα και τεχνολογία και προσιτή τιμή, και κατάφερε ν' αυξήσει και το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά και τα κέρδη της VW. Σε ελάχιστο χρονικό διάσημα μετατράπηκε από μία «ανατολική» εταιρεία κατασκευής φτηνών μεν, αλλά απαρχαιωμένων τεχνολογικά αυτοκινήτων, σε μία σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία με όλο και πληρέστερη γκάμα.

Αυτή η γκάμα διευρύνεται τώρα ακόμα περισσότερο με το πρώτο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Skoda, που τη βάζει δυναμικά στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, με προοπτική ν' αυξήσει ακόμα περισσότερο το μερίδιό της σ' αυτήν. Το συγκεκριμένο μοντέλο βαδίζει άλλωστε σε σίγουρο έδαφος, αφού βασίζεται σ' ένα ήδη υπάρχον καλό αυτοκίνητο, το σεντάν Rapid, με το οποίο μοιράζεται το ίδιο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι το Rapid Spaceback φιλοξενεί άνετα 4 άτομα και καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες μια οικογένειας. Το σημαντικό είναι, όμως, ότι αν και έχει μικρότερο μήκος από το Rapid κατά 18 εκατοστά, συνεχίζει την παράδοση της Skoda να προσφέρει στα αυτοκίνητά της κορυφαίους χώρους αποσκευών για την κατηγορία τους, προσφέροντας ένα πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 415 λίτρων, που είναι πράγματι εξαιρετική για μικρομεσαίο χάτσμπακ, θυμίζοντας στην πραγματικότητα μικρομεσαίο σεντάν. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετοί, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι κάπως στενές.

Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI: Με την πρώτη

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, «δυτικού» επιπέδου θα την αποκαλούσαμε. Τριγμοί δεν υπάρχουν ακόμα και στους ανώμαλους δρόμους, απλώς δεν υπάρχουν πολυτέλειες και ακριβά υλικά, το ταμπλό είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά και (όπως φαίνεται να επιβάλλει η VW σε όλα τα Skoda για να φαίνονται πιο ποιοτικά τα γερμανικά αυτοκίνητα) είναι κάπως λιτό. Οικονομίες στον εξοπλισμό όμως δεν έχουν γίνει και, σε συνδυασμό με την καλή τιμή του αυτοκινήτου (από 16.590 ευρώ χωρίς απόσυρση, από 15.390 με απόσυρση), ο πλήρης εξοπλισμός δημιουργεί μια ελκυστική εικόνα για το Rapid Spaceback, προσφέροντας στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ραδιο-CD με 4 ηχεία. Η πανοραμική ηλιοροφή που είναι διαθέσιμη στον έξτρα εξοπλισμό (με 750 ευρώ) είναι ένα ενδιαφέρον στοιχείο του έξτρα εξοπλισμού, που τονίζει ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν προσφέρεται ως συμβιβασμός αλλά ως συνειδητή επιλογή.

Ο κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων με τους 105 ίππους δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι παλιός μας γνώριμος από άλλα μοντέλα του γκρουπ VW, όπως και από το Octavia 5. Ένας καλός κινητήρας, που ταιριάζει απόλυτα στο Rapid Spaceback, με πολύ καλή ροπή, αλλά και αρκετά εύστροφος για ντίζελ, δεν δυσκολεύεται να ανεβάσει τις στροφές του μέχρι το ανώτατο όριο, προσφέροντας  επαρκείς επιδόσεις και ασφαλή προσπεράσματα. Το αυτοκίνητο θα ήταν μάλιστα ακόμα πιο ζωντανό μ' αυτόν τον καλό κινητήρα, αν δεν ήταν μακριές οι σχέσεις του (καλού σε ακρίβεια και αίσθηση) κιβωτίου και αραιά κλιμακωμένες, αφού είναι μόνο 5.

Βέβαια, μιλάμε για ένα οικογενειακό μικρομεσαίο ντίζελ, όπου το ζητούμενο είναι κατ' αρχάς η ευχάριστη και ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση και η οικονομία και αυτά το Rapid Spaceback τα προσφέρει. Κινείται με άνεση μέσα στην κυκλοφορία, επιταχύνει πολύ ικανοποιητικά εν κινήσει, δεν σε αγχώνει στο προσπέρασμα και είναι πραγματικά οικονομικό. Στο ταξίδι στην εθνική οδό μάλιστα, όπου οι μακριές σχέσεις προσφέρουν ένα πλεονέκτημα, μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη η κατανάλωση του μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 7-7,5 λίτρα υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI: Με την πρώτη
 

Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο των χαρακτηριστικών που έχουμε συνηθίσει να συναντούμε στα αυτοκίνητα της Skoda. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης, έμφαση στην άνεση, που είναι πράγματι καλή, με συνέπεια βέβαια πιο μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις από αυτές που θα προσέδιδαν μία σπορ συμπεριφορά. Το αυτοκίνητο έχει καλό κράτημα, είναι κατ' αρχάς ουδέτερο, αρχίζει να υποστρέφει προοδευτικά όταν το πιέσεις προς τα όρια της πρόσφυσης και δεν υπερστρέφει όταν αφήσει απότομα το γκάζι πάνω στη στροφή. Ένα αυτοκίνητο που σου εμπνέει σιγουριά και σε κάνει να αισθάνεσαι πως το ελέγχεις εύκολα, χωρίς και να σε προκαλεί να οδηγήσεις κοντά στα όριά του (δεν είναι άλλωστε αυτός ο προορισμός ενός οικογενειακού σεντάν), όχι γιατί θα σε αιφνιδιάσει, αλλά γιατί δεν έχει καμία αίσθηση σπορ συμπεριφοράς. Όλα όμως λειτουργούν σωστά και προβλέψιμα, το τιμόνι έχει επαρκή αίσθηση και τα φρένα είναι καλά, το ESP κάνει τη δουλειά του όταν χρειαστεί, με δυο λόγια μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ασφαλές, προβλέψιμο και πολύ ευκολοδήγητο, που προσφέρεται για άνετο ταξίδι.

Χωρίς αμφιβολία το Spaceback αποτελεί ένα μεγάλο ατού για τη Skoda. Σε μια κατηγορία που είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη της ελληνικής αγοράς κι από την οποία η τσέχικη μάρκα ήταν απούσα επί δεκαετίες, βρίσκεται ξαφνικά μ' ένα αυτοκίνητο απολύτως ανταγωνιστικό και σε τιμή και σε χαρακτηριστικά. Ένα πολύ καλό μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ, με καλούς χώρους, ασφαλές, άνετο, καλά φτιαγμένο, πλήρως εξοπλισμένο, οικονομικό στη χρήση και προσιτό σε τιμή. Τί παραπάνω θα περίμενε κανείς από την πρώτη προσπάθεια μιας εταιρείας σε μια τόσο σημαντική κατηγορία;


ΥΠΕΡ

  • Χώροι για επιβάτες
  • Κορυφαίος χώρος αποσκευών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Οικονομία
  • Τιμή

ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Μόνο 5 ταχύτητες στο κιβώτιο, με αραιή και «μακριά» κλιμάκωση
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή