facebook pixel

Για ανθρωποκτονία θα καθίσει στο σκαμνί το πλήρωμα του Sewol

Βαρύτατο κατηγορητήριο απαγγέλθηκε σε βάρος του πλοιάρχου και τριών μελών του πληρώματος του νοτιοκορεατικού πλοίου που ναυάγησε τον Απρίλιο με αποτέλεσμα το θάνατο περισσοτέρων από 280 επιβατών, πολλοί από τους οποίους ήταν μαθητές.

Οι τέσσερις αξιωματικοί αντιμετωπίζουν κατηγορίες για ανθρωποκτονία. Οι εισαγγελείς απήγγειλαν επίσης κατηγορίες για αμέλεια σε βάρος των άλλων 11 μελών του πληρώματος του οχηματαγωγού πορθμείου που επέζησαν.  Έρευνα διεξάγεται σε βάρος του πληρώματος επειδή πιστεύεται πως τα μέλη του διέφυγαν από το βυθιζόμενο σκάφος πριν από τους επιβάτες.

«Ο καπετάνιος, ο πρώτος αξιωματικός και ο δεύτερος αξιωματικός και ο πρώτος μηχανικός διέφυγαν πριν από τους επιβάτες, με αποτέλεσμα σοβαρές απώλειες», ανακοίνωσε στον Τύπο ο εισαγγελέας Αν Σανγκ-ντον, ο οποίος ηγείται της έρευνας. Είπε επίσης ότι η ευστάθεια του Sewol είχε επιβαρυνθεί σοβαρά επειδή το πλοίο είχε υποβληθεί σε αλλαγές για να αυξηθεί η χωρητικότητά του και στις 16 Απριλίου είχε αποπλεύσει υπερφορτωμένο και χωρίς αρκετό νερό στις δεξαμενές έρματος που χρησιμεύουν για να παραμένει σταθερό. 

Σύμφωνα με την έκθεση των αρχών που διερευνούν την υπόθεση, το Sewol μετέφερε φορτίο 3.608 τόνων, συμπεριλαμβανομένων 108 οχημάτων. Σύμφωνα με έγγραφα που έχουν συγκεντρωθεί στο πλαίσιο της έρευνας, κατά τον απόπλου το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο στα 139 από τα 241 δρομολόγια που έκανε στην συγκεκριμένη διαδρομή από τον Μάρτιο του 2013. Αξιωματούχοι υπολογίζουν τα έσοδα από το επιπλέον φορτίο που μετέφερε το πλοίο σε συνολικά 2,9 δισεκ. γουόν (2,8 εκατομμύρια δολάρια, περίπου 2 εκατ. ευρώ).

Ισχυρά ρεύματα στην περιοχή της καταστροφής έκαναν το σκάφος να μην υπακούει στους χειρισμούς με αποτέλεσμα το πλήρωμα να προσπαθήσει να κάνει στροφή 15 μοιρών, πιο κλειστή απ' ό,τι προβλέπεται, η οποία προκάλεσε τελικά την βύθιση του  πλοίου, δήλωσε ο εισαγγελέας.

Αξιωματούχοι είχαν αναφέρει πως υποψιάζονταν πως το υπερβολικό βάρος, οι αλλαγές που είχαν γίνει στο εσωτερικούς χώρους του πλοίου καθώς και ο καταμερισμός του φορτίου μπορεί να έπαιξαν ρόλο στο ναυτικό δυστύχημα. Πιθανότατα το φορτίο μετατοπίστηκε όταν το πλοίο έκανε απότομη στροφή πριν πάρει κλίση και αρχίσει να βάζει νερά, σύμφωνα με την ομάδας έρευνας.
«Ο πλοίαρχος θα έπρεπε να ελέγχει τον πλου, όμως άφησε τον έλεγχο σ' ένα τρίτο αξιωματικό και αυτό συνιστά χονδροειδή αμέλεια», είπε ο εισαγγελέας προσθέτοντας ότι υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να στηριχθεί κατηγορία για εσκεμμένη αμέλεια εκ μέρους του πλοιάρχου και τριών άλλων αξιωματικών.

«Η κατηγορία της ανθρωποκτονίας απαγγέλθηκε επειδή δεν άσκησαν το καθήκον τους να βοηθήσουν και να ανακουφίσουν, με αποτέλεσμα το θάνατο επιβατών», δήλωσε προσθέτοντας πως μερικά μέλη του πληρώματος ομολόγησαν πως «σκέπτονταν τη δική τους ζωή».

Οι αρχές έχουν επίσης συλλάβει τον Κιμ Χαν Σικ,  επικεφαλής της εταιρείας η οποία διαχειριζόταν το πορθμείο. Ο Κιμ Χαν Σικ συνελήφθη στην κατοικία του στην Μπουντάνγκ, νοτίως της Σεούλ, με κατηγορίες στις οποίες περιλαμβάνονται αυτές της ανθρωποκτονίας και της παραβίασης μέτρων ασφάλειας του πλοίου. Ο Κιμ κατηγορείται ότι είχε εγκρίνει ή ανεχθεί την τακτική υπερφόρτωση του Sewol.
Το Sewol εκτελούσε δρομολόγιο ρουτίνας όταν ανατράπηκε και βυθίστηκε ενώ έπλεε από το λιμάνι της πόλης Ιντσόν στο νησί Τζετζού, τουριστικό θέρετρο της Νότιας Κορέας.

Από τους 476 επιβάτες και μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο πλοίο, 339 ήταν παιδιά και οι δάσκαλοί τους σε σχολική εκδρομή. Μόνο 172 άνθρωποι διασώθηκαν και οι υπόλοιποι πιστεύεται πως έχουν πνιγεί.

Ένα μήνα μετά την καταστροφή, έχουν περισυλλεγεί 281 πτώματα, ενώ 23 άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι, με τους δύτες να συνεχίζουν να ερευνούν το ναυάγιο.
Το πιο πρόσφατο θύμα αυτής της τραγωδίας είναι ένας δύτης ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά την προσπάθεια του να βοηθήσει ώστε να ανασυρθούν πτώματα από το βυθισμένο σκάφος, αφού έχασε τις αισθήσεις του.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή