facebook pixel

Πανελλαδικη παρουσιαση στην Αττικη

Οδηγούμε το Honda Civic Tourer

Διευρύνοντας τη γκάμα του νέου Civic, η Honda δημιούργησε και μία έκδοση «στέισον» σχεδιασμένη για τις ευρωπαϊκές ανάγκες από την ευρωπαϊκή ομάδα έρευνας κι εξέλιξης της ιαπωνικής εταιρείας.

Με την ευκαιρία της μικρής ανανέωσης του Civic για το 2014, η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε στους έλληνες δημοσιογράφους και το Civic Tourer, που είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, με δεδομένο όχι μόνο τον «οικογενειακό» χώρο αποσκευών που διαθέτει, αλλά και τη διαφορετική ενεργό πίσω ανάρτησης. Το Civic Tourer θα προσφέρεται μόνο με τον γνωστό κινητήρα ντίζελ 1.6, σε τιμές που ξεκινούν από 24.200 ευρώ χωρίς απόσυρση (22.770 με απόσυρση) και πολύ υψηλού επιπέδου στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 8 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, crusie control, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB (συμβατή με iPod), σύστημα Star-Stop κλπ., ενώ στην πλούσια έκδοση Sport εκτός των άλλων επιπλέον στοιχείων εξοπλισμού συμπεριλαμβάνεται ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπως City Brake, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, έλεγχος τυφλών σημείων, κλπ.

Στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα με αμάξωμα στέισον μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, στην υπόλοιπη Ευρώπη όμως χαίρουν πολύ μεγαλύτερης εκτίμησης, λόγω της μεγάλη πρακτικότητάς τους, που τα καθιστά τα κατεξοχήν οικογενειακά αυτοκίνητα. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, με δεδομένη αυτήν την καλή εικόνα τους στην ευρωπαϊκή αγορά και τη μεγαλύτερη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε θέματα σχεδίασης, οι κατασκευαστές δεν δημιουργούν πλέον τα στέισον προσθέτοντας ένα κουτί στο πίσω μέρος κάποιου σεντάν, αλλά τα σχεδιάζουν εξαρχής, με αποτέλεσμα πολύ πιο ελκυστικά σχήματα. 

Οδηγούμε το Honda Civic Tourer

Στην προσπάθεια της, λοιπόν, να ενισχύσει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά, η Honda ανέθεσε στην ομάδα έρευνας κι εξέλιξης που έχει στην Ευρώπη να σχεδιάσει μία στέισον έκδοση του Civic, η οποία θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Μ. Βρετανία. Έτσι γεννήθηκε το Civic Tourer, ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο 5θυρο Civic, αλλά σαφώς πιο «οικογενειακό», αφού το αυξημένο κατά 23,5 εκατοστά μήκος επέτρεψε τη δημιουργία ενός τεράστιου χώρου αποσκευών 624 λίτρων, που θυμίζει περισσότερο μεγάλο «τζιπ» παρά μικρομεσαίο αυτοκίνητο, έστω και στέισον. Φυσικά το Civic Tourer έχει επίσης και τα πίσω καθίσματα "Magic Seats" της Honda που αναδιπλώνονται και ανάποδα, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους, ενώ η ελαφρώς υπερυψωμένη οροφή του συνεπάγεται και περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Τέλος, στο χώρο αποσκευών έχει ένα μεγάλο υποδαπέδιο ράφι, χωρητικότητας 117 λίτρων.

Μία άλλη ιδιομορφία του αυτοκινήτου, είναι ότι πρόκειται για το πρώτο Honda και το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως, που διαθέτει σύστημα ενεργούς προσαρμογής των αμορτισέρ μόνο στην πίσω ανάρτηση, που προσαρμόζει συνεχώς την απόσβεση ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, χάρη σ' ένα σύστημα ενσωματωμένων αισθητήρων 3 αξόνων. Ταυτόχρονα, προσφέρει στον οδηγό και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 3 «γενικές» επιλογές για τον τρόπο ρύθμισης των αμορτισέρ, Comfort, Normal και Dynamic. 

Γενικότερα δε, η ρύθμιση της πίσω ανάρτησης είναι διαφορετική σε σχέση με το 5θυρο Civic (που φέτος είναι ελαφρά ανανεωμένο, έχοντας επίσης νέα αμορτισέρ και διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, αλλά και διαφορές σε διακοσμητικές λεπτομέρειες εσωτερικά κι εξωτερικά), ώστε να προσαρμοστεί στις διαφορετικές ανάγκες του μακρύτερου (και βαρύτερου πίσω όταν είναι φορτωμένο) Civic Tourer. Κινητήρας είναι ο γνωστός εξαιρετικός 1.6 ντίζελ των 120 ίππων, που στη βασική έκδοση μάλιστα έχει τυποποιημένες εκπομπές CO2 μόλις 99 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας. Προαιρετικά μπορεί κανείς να παραγγείλει το Civic Tourer και με το βενζινοκινητήρα 1.8 των 142 ίππων.

Οδηγούμε το Honda Civic Tourer

Η παρουσίαση περιλάμβανε και την οδήγηση του αυτοκινήτου στην Αττική, στην παραλιακή διαδρομή από τη Βουλιαγμένη μέχρι το Λαύριο, που αποτελεί ένα πολύ καλό πεδίο δοκιμής της συμπεριφοράς ενός αυτοκινήτου σε συνθήκες ελληνικού επαρχιακό δρόμο εκτός αυτοκινητοδρόμων. Φυσικά για τον κινητήρα δεν θα πούμε τίποτα παραπάνω παρά το ότι επιβεβαιώνει τις αρετές του κι εδώ κι ότι είναι ένας από τους κορυφαίους ντίζελ 1.6 της αγοράς. Άλλωστε τα καταφέρνει μια χαρά και το μεγαλύτερο CR-V, οπότε δεν είχαμε αμφιβολία για την καλή ανταπόκρισή του και στις ανάγκες του Civic Tourer (η Honda ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'' και μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα). Το εξάρι κιβώτιο είναι επίσης εξαιρετικό, ακριβέστατο και με σωστή αίσθηση, και συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα. 

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι κατά τη γνώμη μας καλύτερη από του 5θυρου Civic ντίζελ, πιο προοδευτική κατά την εμφάνιση της υποστροφής, αλλά και κατά τη διόρθωση όταν αφήσεις απότομα το γκάζι (οπότε απλώς διορθώνει την τροχιά του και δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής που ενεργοποιούν το ESP). Κάτι που συμβαίνει προφανώς λόγω της μεγαλύτερης αδράνειας του μακρύτερου Civic Tourer και της προσαρμοζόμενης απόσβεσης της πίσω ανάρτησης. Στην ουσία δηλαδή το Civic Tourer δεν είναι πιο «οικογενειακό» μόνο σε χώρους, αλλά και σε συμπεριφορά. Σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία για μια αναλυτική δοκιμή, οπότε θα επανέλθουμε με λεπτομέρειες.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή