facebook pixel

Subaru XV 1.6 CVT: Παράδοση και εκσυγχρονισμός

Πατώντας στις παραδοσιακές αξίες της Subaru, την ποιότητα, τη «συμμετρική» τετρακίνηση και τη χρήση ορθολογικών τεχνικών επιλογών, αλλά χωρίς να αγνοεί τις επιταγές του σύγχρονου μάρκετινγκ σε σχεδίαση, διάκοσμο και εξοπλισμό, η "crossover" παραλλαγή του Impreza προσφέρει και υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες, εκτός από την αναμενόμενη ασφάλεια, πρακτικότητα και ποιοτική αίσθηση.

Η επαναδραστηριοποίηση της Subaru στην Ελλάδα με μία νέα σοβαρή αντιπροσωπεία είναι ένα καλό νέο για τους φίλους του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα εκείνους που αγοράζουν με άποψη αυτοκίνητα που καλύπτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και απαιτήσεις και όχι με αποκλειστικό κριτήριο την τιμή, τις προσφορές  ή τη μόδα. Γιατί αν είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί στη Subaru, είναι ότι έφτιαχνε πάντα ενδιαφέροντα αυτοκίνητα. Σίγουρα, επίσης, είναι μία από τις μάρκες που είναι ιδιαίτερα αγαπητές στους φίλους των εκτός δρόμου, με δεδομένη την επιμονή της στην τετρακίνηση για όλα τα αυτοκίνητά της.

Αν και κάποτε έδειχνε να αδιαφορεί παντελώς για τις επιταγές του μάρκετινγκ, τα τελευταία χρόνια η ιαπωνική εταιρεία προσπαθεί να αφουγκραστεί καλύτερα τις επιθυμίες του ευρύτερου αγοραστικού κοινού και όχι μόνο του περιορισμένου κύκλου των φανατικών οπαδών της, αφού η τεχνολογία και η ποιότητά της δεν αποκλείει σε τίποτα να ικανοποιεί τους τελευταίους προσεγγίζοντας ταυτόχρονα και τις ευρύτερες μάζες καταναλωτών. Προ αυτήν την κατεύθυνση κινείται και το XV, που είναι στην ουσία ένα υπερυψωμένο Impreza, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Subaru στην τετρακίνηση για να προσφέρει ένα "crossover" με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες (αν και όχι αυτές ενός καθαρόαιμου). Ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί δηλαδή να απευθυνθεί και στους όλο και περισσότερους αγοραστές μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου.

Με μήκος κάτι λιγότερο από 4,5 μέτρα, το XV δεν είναι μικρό αυτοκίνητο και γι' αυτό μεταφέρει άνετα 4 ενήλικους, προσφέροντας (και λόγω σχήματος) επαρκείς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Εκεί που υστερεί λίγο σε σχέση με την κατηγορία του μεγέθους και της τιμής του είναι στο χώρο αποσκευών, που αν και με την αφαίρεση της ρεζέρβας έχει αυξηθεί στα 380 λίτρα, δεν έχει όλη αυτή τη χωρητικότητα σ' ένα ενιαίο και «κανονικό» σχήμα» (υπάρχει επιπλέον χώρος για μικρότερα αντικείμενα κάτω από το δάπεδό του). Εκεί που το πρακτικό πνεύμα των Ιαπώνων δεν θα άφηνε το αυτοκίνητο να υστερεί, είναι στους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, που είναι απολύτως επαρκείς. Η θέση οδήγησης είναι επίσης αρκετά καλή, αν και η κλιμακωτή και όχι συνεχής ρύθμιση της πλάτης μπορεί να μην επιτρέψει σε ορισμένους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Κατά τα άλλα όμως η γενική εργονομία είναι πολύ καλή, τα όργανα ευανάγνωστα, οι διακόπτες ποιοτικοί και εύχρηστοι και γενικά έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σ' ένα «προσεγμένο» αυτοκίνητο.

Ακόμα περισσότερο αυτήν την αίσθηση την ενισχύει η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Τα Subaru, άλλωστε, ήταν πάντα γεροδεμένα και καλά φτιαγμένα αυτοκίνητα, στο παρελθόν όμως οι Ιάπωνες, λόγω αυτής της αποστασιοποίησης από το μάρκετινγκ που προαναφέραμε, δεν ενδιαφέρονταν και τόσο για την αίσθηση που έδιναν τα υλικά στο εσωτερικό, από τη στιγμή που ήταν καλής ποιότητας. Τώρα το προσέχουν και αυτό και το αυτοκίνητο έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με τα παλιά Impreza, δείχνοντας ακόμα πιο ποιοτικό και «ακριβότερο», χωρίς πολυτέλειες πάντως. Δεν είναι άλλωστε και φτηνό αυτοκίνητο (ας μη ξεχνάμε ότι είναι από τα ελάχιστα πλέον αυτοκίνητα που είναι πραγματικά made in Japan και γι' αυτό επιβαρύνεται και με φόρο εισαγωγής στην Ευρωπαϊκή Ένωση), με μια τιμή που ξεκινάει από 24.500 ευρώ χωρίς απόσυρση για την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και από 27.100 για το CVT σαν αυτό της δοκιμής μας, που έχει πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό, πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου, ο οποίος ανταποκρίνεται στην τιμή του αυτοκινήτου και περιλαμβάνει VDC (το ESP της Subaru) με hill holder, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη LCD, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, σύστημα Start-Stop κλπ.

Subaru XV 1.6 CVT: Παράδοση και εκσυγχρονισμός

Ο 1600άρης βενζινοκινητήρας μπόξερ του XV με τους 114 ίππους είναι ίσως το λιγότερο ισχυρό σημείο του, με την έννοια ότι υπάρχουν πλέον στην αγορά αρκετοί κινητήρες τούρμπο μικρότερου κυβισμού με αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη ισχύ και μεγαλύτερη ροπή, οι οποίοι προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις στα αυτοκίνητα που κινούν. Βεβαίως δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για σπορ οδήγηση, αλλά για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που προορίζεται να προσφέρει ευχάριστες μετακινήσεις εκτός πόλης και να είναι πρακτικό στην καθημερινότητα. Αν το δει κανείς έτσι, θα διαπιστώσει ότι ο συγκεκριμένος κινητήρες κινεί το αυτοκίνητο αξιοπρεπώς, δεν δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας, είναι ευχάριστος στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη λόγω της αρκετά «επίπεδης» καμπύλης ροπής του και γενικά αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Όσο για την κατανάλωση, είναι λογική για το είδος και το μέγεθος του αυτοκινήτου και κυμαίνεται στα 10-11 λίτρα/100 χλμ./στην πόλη και γύρω στα 8 ή και λίγο παρακάτω στο ταξίδι.

Το αυτόματο κιβώτιο CVT, σε συνδυασμό και με το μακρύτερο διαφορικό (σε σχέση με την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο) προσφέρουν τελικά κάπως μακριές σχέσεις μετάδοσης, που επηρεάζουν τις επιδόσεις λίγο περισσότερο απ' ό,τι θα περίμενε κανείς με βάση την ισχύ του κινητήρα (το κιβώτιο έχει και μια επιλογή L -που υποκαθιστά τις «κοντές» σχέσεις για όποιον θέλει να οδηγεί πιο γρήγορα ή χρειάζεται περισσότερη δύναμη εκτός δρόμου- η οποία ρυθμίζει σε αρκετά υψηλότερες στροφές τη λειτουργία του κινητήρα, ώστε να αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ ανά πάσα στιγμή, με τίμημα φυσικά υψηλότερη κατανάλωση). Από την άλλη πλευρά, όμως, η έκδοση με το CVT είναι πιο οικονομική, ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι το CVT είναι η αμέσως καλύτερη λύση για κίνηση εκτός δρόμου μετά τα συστήματα μετάδοσης των «καθαρόαιμων» με τα «βοηθητικά» κιβώτια με τις κοντές σχέσεις. Ακριβώς επειδή έχει θεωρητικά άπειρες σχέσεις μετάδοσης, προσαρμόζει κάθε φορά τη λειτουργία του κινητήρα ακριβώς στο σημείο ισορροπίας που πρέπει για τον αριθμό στροφών, την ισχύ και τη ροπή, χωρίς να «πατινάρει» κάποιο συμπλέκτη, απόλυτα ομαλά και προοδευτικά. Κι αυτό το διαπιστώσαμε και στην πράξη, βλέποντας το αυτοκίνητο να ανεβαίνει σε χωμάτινη ανωφέρεια απόλυτα ομαλά και χωρίς δισταγμούς, γλιστρήματα κλπ.

Αυτό άλλωστε -η τετρακίνηση και η δυνατότητα και για εκτός δρόμου κίνηση (η οποία ευνοείται και από αυξημένο ύψος από το έδαφος, που φτάνει τα 22 εκατοστά)- είναι το πλεονέκτημα και το στοιχείο που διαφοροποιεί το XV σε σχέση μ' ένα συνηθισμένο μικρομεσαίο 5θυρο χάτσμπακ. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητα πολύ καλά στημένο, με την ισορροπία και το χαμηλότερο κέντρο βάρους που προσφέρει η «συμμετρική» κατασκευή κινητήρα μπόξερ-μετάδοσης και με εξελιγμένες πίσω αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια). Παρά τις αυξημένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές λόγω του μεγαλύτερου ύψους του από το έδαφος, προσφέρει μια σιγουριά στον οδηγό λόγω της ακρίβειας της συμπεριφοράς του, στην οποία συμβάλλει και η τετρακίνηση (ενώ υπάρχει φυσικά και το ESP, το οποίο πάντως πολύ σπάνια χρειάζεται να επέμβει). Η υποστροφή όταν το πιέζεις είναι πολύ προοδευτική, η εμπλοκή της τετρακίνησης, που μοιράζει κατά περίπτωση τη ροπή, βοηθάει να «ισορροπήσεις» τους δύο άξονες, το τιμόνι έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση και σε βοηθάει στον έλεγχο του αυτοκινήτου, που δεν σε αιφνιδιάζει  και δεν σε αγχώνει ποτέ. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αλλά θα προτιμούσαμε λίγο καλύτερη αίσθηση (είναι λίγο «σπογγώδης»). Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, δίνοντας την αίσθηση «καλού» αυτοκινήτου, ενώ απολύτως ικανοποιητική για την κατηγορία είναι και η άνεση, η οποία φυσικά -όπως σε όλα τα "crossover"- δεν φτάνει στα επίπεδα των κορυφαίων σεντάν, αλλά εξασφαλίζει παρ' όλα αυτά ξεκούραστες μετακινήσεις.

Subaru XV 1.6 CVT: Παράδοση και εκσυγχρονισμός

Το XV είναι προφανώς ένα ειδικό αυτοκίνητο -πάντα τα Subaru ήταν- το οποίο όμως δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς που... ορκίζονται στο όνομα της Subaru, αλλά και σ' ένα ευρύτερο κοινό που έχει συγκεκριμένες ανάγκες. Είναι ένα καλό, πρακτικό και πολύ ποιοτικό μικρομεσαίο χάτσμπακ, το οποίο προσφέρει στην άσφαλτο ασφάλεια χάρη στην τετρακίνηση και ξεκούραστη οδήγηση χάρη στο αυτόματο κιβώτιο, αυτά όμως τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μαζί με το αυξημένο ύψος, συμβάλλουν και στην επέκταση των δυνατοτήτων του και εκτός δρόμου, κάτι που δεν μπορεί να προσφέρει ένα συνηθισμένο μικρομεσαίο 5θυρο χάτσμπακ. Η παράδοση της Subaru σε αξιοπιστία και «διατηρήσιμη» ποιότητα των αυτοκινήτων της είναι μία επιπλέον εξασφάλιση για τον υποψήφιο αγοραστή.

ΥΠΕΡ

  • Στάνταρ μόνιμη τετρακίνηση
  • Ασφάλεια
  • Ποιότητα
  • Υπαρκτές δυνατότητες κίνησης και εκτός δρόμου
  • Πλουσιότατος εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

  • Μέτριες επιδόσεις
  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης 
  • Αυξημένη τιμή

Πάνος Φιλιππακόπουλος


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή