facebook pixel

Βενζινη με καταναλωση ντιζελ

Skoda Octavia 1.2 TSI

Το βενζινοκίνητο Octavia αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για οικογενειακό αυτοκίνητο, προσφέροντας χώρους, ποιότητα, ασφάλεια και καλό εξοπλισμό, με μία τιμή που θυμίζει μικρομεσαίο χάτσμπακ κι ένα δυνατό κινητήρα μικρού κυβισμού που προσπερνάει τις υπερβολές της Εφορίας, αλλά και με πολύ χαμηλή κατανάλωση που έχει ελάχιστη διαφορά από αυτήν των ντίζελ.

Επανειλημμένως έχουμε εκφράσει την άποψή μας για την ακατανόητη επιμονή μεγάλου μέρους των ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτων να επιλέγουν αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και αυξημένη τιμή, αν και δεν διανύουν κάθε χρόνο τον αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων που απαιτείται για να αποσβεστεί αυτή η διαφορά της τιμής μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Η εξέλιξη των βενζινοκινητήρων τα τελευταία χρόνια, με τη μείωση του κυβισμού και τη χρησιμοποίηση τούρμπο και άμεσου ψεκασμού, έχει μειώσει αρκετά αυτήν τη διαφορά κατανάλωσης σε πολλές περιπτώσεις και χρειάζεται κανείς να κάνει πολύ προσεκτική μελέτη πριν κάνει την επιλογή του. Οι κινητήρες του γκρουπ VW αποτελούν μια πολύ χαρακτηριστική περίπτωση αυτής της εξέλιξης, καθώς ο 1.2 TSI, που αποδίδει την ίδια ακριβώς ισχύ με τον ντίζελ 1.6 TDI, είναι ένας ιδιαίτερα οικονομικός κινητήρας. Η επιδίωξή μας για τη δοκιμή του στο νέο Skoda Octavia, που είχαμε ήδη δοκιμάσει και με τον 1.6 TDI, έχει ως σκοπό να εντοπίσει αυτές τις διαφορές, καθώς μάλιστα το Octavia είναι ένα κλασικό οικογενειακό αυτοκίνητο, αρκετά μεγάλο σε διαστάσεις, οπότε οι όποιες διαφορές σε επιδόσεις και κατανάλωση είναι πιο τονισμένες.

Οι δύο εκδόσεις είναι φυσικά ίδιες κατά τα άλλα σε λειτουργικό επίπεδο, με το νέο Octavia, που σχεδόν ανέβηκε κατηγορία λόγω αύξησης των διαστάσεών του (4,659 μ. και μεταξόνιο 2.686 χιλ.), να προσφέρει τεράστιους χώρους για 4 επιβάτες. Οι πίσω κάθονται ακόμα και... σταυροπόδι, ενώ τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, με χωρητικότητα 590 λίτρων. Περιέργως (γιατί το Rapid τα καταφέρνει καλύτερα σ' αυτόν τον τομέα), αν και το Octavia έχει μεγάλο ντουλαπάκι και κλειστό «κουτί» ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι περιορισμένοι, ίσως λόγω πλουσιότερου εξοπλισμού με τη μεγάλη κεντρική οθόνη. Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις επαρκείς για να βρει ο οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή.

Skoda Octavia 1.2 TSI

Σημαντική είναι η αναβάθμιση του αυτοκινήτου στους τομείς της ποιότητας κατασκευής και υλικών, που βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ αυτό που τονίζει ακόμα περισσότερο τη συνολική αναβάθμιση του Octavia είναι η ύπαρξη μιας μεγάλης σειράς οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στα προηγούμενα Octavia και χαρακτηρίζουν ακριβότερα αυτοκίνητα. Στην πλουσιότερη έκδοσή του το νέο μοντέλο της Skoda θυμίζει πολυτελή αυτοκίνητα, με λεπτομέρειες που περιλαμβάνουν μέχρι και... κρυφούς φωτισμούς στα πόδια των επιβατών όταν ανάβουν τα φώτα τη νύχτα! Και η βασική έκδοση, πάντως προσφέρει έναν  εξαιρετικό συνδυασμό τιμής και εξοπλισμού, μιας τιμής που θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ ή ακόμα και κάποιο από τα ακριβότερα σούπερ μίνι, παρά ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με τέτοια ποιότητα και χώρους. Το 1.2 TSI ξεκινάει από 16.550 ευρώ χωρίς απόσυρση, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα προφόρτισης φρένων, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ραδιο-CD με θύρες USB και Aux και υποδοχή κάρτας μνήμης SD, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματιζόμενο ντουλαπάκι στο ταμπλό, start/stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση κλπ.

Ερχόμαστε, λοιπόν, στον κινητήρα 1.2 TSI με τον άμεσο ψεκασμό, το τούρμπο και τους 105 ίππους, για να δούμε πώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου, έχοντας ήδη βεβαίως μια πολύ καλή εικόνα γι' αυτόν από το Rapid, το οποίο όμως είναι μικρότερο αυτοκίνητο. Έχουμε γράψει πολλές φορές ότι ο κινητήρας αυτός μας έχει εντυπωσιάσει κι ότι τον θεωρούμε, αναλογικά, ως τον καλύτερο TSI. Γι' αυτό και περιμέναμε να δούμε πώς καλύπτει τις ανάγκες του συγκεκριμένου μοντέλου, που είναι ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο και, αν μπορεί να είναι ασφαλές, ευχάριστο και οικονομικό μ' ένα τόσο μικρού κυβισμού κινητήρα, θα αποτελεί και μια πολύ καλή επιλογή για να παρακάμψει κανείς το γελοίο φορολογικό σύστημα αυτής της χώρας, που βασίζεται στα «κυβικά». Και η πραγματικότητα αποδείχθηκε ακόμα πιο εντυπωσιακή από τις προσδοκίες μας, καθώς μάλιστα είχαμε τη δυνατότητα για την πληρέστερη δυνατή αξιολόγηση του κινητήρα, αφού είχαμε τη τύχη να κάνουμε με το αυτοκίνητο να μεγάλο ταξίδι, από την Αθήνα μέχρι την Κέρκυρα μέσω Καρδίτσας , Τρικάλων και Εγνατίας, οδηγώντας έτσι για πολλές ώρες σε κάθε είδους δρόμο, από αυτοκινητόδρομο μέχρι ορεινό επαρχιακό με αρκετά φορτηγά.

Ο 1.2 TSI είναι εύστροφος, με καλή ροπή από πολύ χαμηλά, με αρκετή δύναμη για το μέγεθος του αυτοκινήτου και συνδυασμένος μ' ένα πολύ σωστά κλιμακωμένο και πολύ εύχρηστο εξάρι κιβώτιο. Ανταποκρίνεται, λοιπόν, απόλυτα στις ανάγκες και ενός μεγάλου οικογενειακού σεντάν σαν το Octavia, προσπερνάει εύκολα τα φορτηγά στις ορεινές διαδρομές, χωρίς να σε αγχώνει ποτέ. Ανεβαίνει το βουνό ακόμα και με 4η σε πολλές περιπτώσεις και δεν σε κάνει ούτε στιγμή να αισθανθείς ότι είναι «οριακός» για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Και φυσικά είναι πολύ πιο ευχάριστος από τον ντίζελ 1.6 της ίδιας ισχύος (όπως κάθε καλός βενζινοκινητήρας), πρώτον, γιατί κάνει λιγότερο θόρυβο και δεύτερον, γιατί αν και έχει χαμηλότερη ροπή, αυτή είναι σταθερή σε πολύ ευρύτερη περιοχή στροφών (από τις 1.500 ως τις 4.200) και σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ευστροφία του βενζινοκινητήρα και το γεγονός ότι το ντίζελ έχει πεντάρι και πιο «μακρύ» κιβώτιο, τελικά μπορείς να οδηγήσεις πιο γρήγορα το TSI. Άλλωστε, λόγω της ευστροφίας του βενζινοκινητήρα, οι 105 ίπποι που αποδίδονται στο όριο των στροφών είναι στον TSI πολύ πιο εύκολα και γρήγορα διαθέσιμοι σε σχέση με τον ντίζελ 1.6 TDI.

Skoda Octavia 1.2 TSI

Το «κλου» της ιστορίας, όμως, είναι ότι αυτός ο κινητήρας σ' αυτό το αυτοκίνητο, αποδεικνύει πόσο λανθασμένη είναι η εμμονή μερικών με τα ντίζελ, ακόμα κι αν δεν κάνουν αρκετά χιλιόμετρα. Το συγκεκριμένο Octavia αποδείχθηκε τόσο οικονομικό στο ταξίδι μας, που ανταγωνίζεται αρκετά ντίζελ κι έχει ελάχιστη διαφορά από το (αρκετά ακριβότερο) Octavia ντίζελ που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Η διαδρομή από την Αθήνα ως την Ηγουμενίτσα έγινε με μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα/100 χλμ. και η επιστροφή (που λόγω μορφολογίας εδάφους απαιτεί ακόμα λιγότερο καύσιμο) έγινε με 6,2 λίτρα/100 χλμ! Προσθέστε και μια κατανάλωση στην πόλη γύρω στα 8,5 - 9 λίτρα/100 χλμ. και σκεφτείτε αν η ελάχιστη διαφορά (πραγματικής) κατανάλωσης που υπάρχει σε σχέση με το ντίζελ και η διαφορά τιμής των δύο καυσίμων, μπορεί ποτέ να αποσβέσει την υψηλότερη τιμή αγοράς που έχει το πετρελαιοκίνητο, αν δεν διανύει κανείς 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο τουλάχιστον.

Η συμπεριφορά του Octavia στο δρόμο ολοκληρώνει μια συνολικά πολύ καλή εικόνα και είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα καλό προσθιοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο, στο οποίο πάντα επιδιώκεται η χρυσή τομή ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και την άνεση. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα, υποστρέφει προοδευτικά (και γέρνει αντίστοιχα) όταν αρχίσεις να το πιέζεις στις στροφές και με τις σχετικά μαλακές ρυθμίσεις του προσφέρει απολύτως ικανοποιητική άνεση. Αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι ουδέτερο και μόνο αν το φτάσεις στα όριά του μπορεί να εμφανίσει τάση υπερστροφής, η οποία συγκρατείται αμέσως από το καλό ESP. Όλα είναι προβλέψιμα και εύκολα, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, τα φρένα ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου και το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική (αν και κάπως τεχνητή) αίσθηση.

Χωρίς αμφιβολία, αυτή τη στιγμή του Octavia 1.2 TSI είναι μια από τις καλύτερες επιλογές που μπορεί να κάνει κάποιος που ψάχνει για ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, ευρύχωρο, ασφαλές και ποιοτικό, μια πραγματική ευκαιρία θα λέγαμε, αφού η τιμή του θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ παρά μεσαίο σεντάν. Χωρίς μάλιστα αυτή η χαμηλή τιμή να συνεπάγεται κάποιο συμβιβασμό σε οποιονδήποτε τομέα, αφού μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα. Δεν πρέπει να απορεί κανείς, λοιπόν για τη μεγάλη επιτυχία της Skoda στην ευρωπαϊκή αγορά και τη συνεχή ανοδική πορεία της.

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Κορυφαίοι χώροι
  • Ποιότητα
  • 5η πόρτα που διευκολύνει τη φόρτωση
  • Πρακτικότητα
  • Οικονομία
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


ΚΑΤΑ

  • Χώροι για μικροπράγματα

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή