facebook pixel

Φρίκη, πόνος και οργή για το ναυάγιο στη Ν. Κορέα

Τα τρία αυτά συναισθήματα κυριαρχούν στο τραγικό ναυάγιο του νοτιοκορεατικού οχηματαγωγού Sewol, που έγινε υγρός τάφος για 159 επιβάτες, ενώ 143 εξακολουθούν να αναζητούνται από τα συνεργεία διάσωσης, και 174 έχουν διασωθεί.

Το αίσθημα της φρίκης δοκιμάζουν οι έμπειροι δύτες που ψηλαφούν με τα δάχτυλα αναζητώντας τα πτώματα των επιβατών στα σκοτεινά και παγωμένα νερά που έχουν κατακλύσει τους εσωτερικούς χώρους του βυθισμένου πλοίου.

Το αίσθημα του πόνου βιώνουν αβάσταχτα οι οικογένειες των νεκρών και των αγνοουμένων –στην ουσία θεωρούνται και αυτοί νεκροί- καθώς και οι φίλοι και συμμαθητές τους που γέμισαν τα θρανία των νεκρών παιδιών με λουλούδια και των αγνοούμενων με σημειώματα αγάπης και προσμονής επιστροφής τους.

Το αίσθημα της οργής βιώνει όλος ο πληθυσμός της Ν. Κορέας καθώς καθημερινά σκιαγραφούνται όλο και πιο καθαρά οι ευθύνες, τα τραγικά ανθρώπινα λάθη, η πρωτοφανής παράλειψη καθήκοντος του πλοιάρχου και του πληρώματος αλλά και η παραβάσεις στους κανονισμούς φόρτωσης του πλοίου.

Οι λεπτομέρειες που διηγούνται οι δύτες είναι ανατριχιαστικές ενώ οι συνθήκες υπό τις οποίες γίνονται οι έρευνες είναι εξαιρετικά αντίξοες.

Οι δύτες ψηλαφώντας αναζητούν τα πτώματα

Στα σκοτεινά και παγωμένα νερά που έχουν σκεπάσει το πλοίο, οι δύτες έχουν ως μοναδικό «μέσο» τα χέρια τους, αφού μόνο ψηλαφώντας μπορούν να εντοπίσουν τα θύματα του ναυαγίου. Μαζί τους κουβαλάνε σωλήνες οξυγόνου και καλώδια τηλεπικοινωνίας. 

Οι δύτες μπορούν να εργάζονται μόνο για σχεδόν μία ώρα κάθε φορά εφόσον οι σωλήνες του οξυγόνου δεν σφηνώνονται σε αιχμηρές γωνίες στην εσωτερική δομή του πλοίου. Όταν αντί γι' αυτούς χρησιμοποιούν ογκώδεις φιάλες οξυγόνου στην πλάτη τους, ο χρόνος αναζήτησης κατάδυσης περιορίζεται στα 20 λεπτά, πριν ηχήσει το κουδούνι του συναγερμού για το οξυγόνο.

«Είμαστε εκπαιδευμένοι για εχθρικά περιβάλλοντα, αλλά είναι δύσκολο να είσαι θαρραλέος όταν συναντάς πτώματα σε σκοτεινά νερά», είπε στο Reuters ο δύτης Χουάνγκ Ντάε-σικ.

Τα περισσότερα από τα πτώματα που έχουν βρεθεί τις δύο τελευταίες ημέρες έχουν σπασμένα δάχτυλα, πιθανόν επειδή τα παιδιά προσπαθούσαν απεγνωσμένα τις τελευταίες στιγμές της ζωής τους να σκαρφαλώσουν στα κάθετα πατώματα ή τις οροφές του ναυαγισμένου πλοίου για να διαφύγουν, γράφει η εφημερίδα Ντόνγκα Ίλμπο.

Ενας από τους δύτες, εντόπισε τις σορούς ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού που είχαν εγκλωβιστεί μέσα στο βυθισμένο πλοίο και είχαν δέσει μαζί τα κορδόνια από τα σωσίβιά τους προφανώς για να μην απομακρυνθούν μεταξύ τους. Ο ίδιος, μιλώντας στην εφημερίδα Kyunghyang Shinmun, εξήγησε ότι χρειάστηκε να χωρίσει τα δύο παιδιά, καθώς δεν μπορούσε να μεταφέρει στην επιφάνεια του νερού δύο σορούς μαζί. «Άρχισα να κλαίω γιατί σκέφτηκα ότι δεν ήθελαν να χωρίσουν», ανέφερε εμφανώς συντετριμένος. 

Οι δύτες εντόπισαν τη σορό του μαθητή, ο οποίος κάλεσε πρώτος από το κινητό του για βοήθεια τον αριθμό επείγουσας ανάγκης την ώρα που βυθιζόταν το νοτιοκορεατικό οχηματαγωγό, λέγοντας: «Σώστε μας, το πλοίο βυθίζεται». 

Από τους 476 επιβαίνοντες, οι 339 ήταν μαθητές και οι καθηγητές τους από το Γυμνάσιο Ντανγουόν, στο προάστιο Ανσάν στα περίχωρα της Σεούλ, που πήγαιναν εκδρομή στις 16 Απριλίου όταν βυθίστηκε το οχηματαγωγό Sewol το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από το λιμάνι Ίντσεον κοντά στη Σεούλ στο νησί Τζέζου. 

Τα μαθήματα ξεκίνησαν και πάλι στο σχολείο όπου φοιτούσαν τα θύματα. Λουλούδια έχουν τοποθετηθεί στις φωτογραφίες των θυμάτων ντυμένων με τη σχολική τους στολή που αναρτήθηκαν στο σχολείο. Στις τάξεις των μαθητών που θεωρούνται αγνοούμενοι, οι συμμαθητές τους έχουν αφήσει μηνύματα πάνω στα θρανία, στους πίνακες ή στα παράθυρα παρακαλώντας για την επιστροφή τους. Η διεύθυνση του σχολείου παρείχε στους μαθητές που σώθηκαν βοήθεια από ψυχολόγους.

Τα αίτια του ναυαγίου και οι ευθύνες

Το Sewol βυθίστηκε, όπως εικάζουν οι αρχές, εξαιτίας ανθρωπίνου σφάλματος ή μηχανικής βλάβης. Την ώρα που ξεκίνησε να βυθίζεται, το πλήρωμα είπε στους μαθητές να παραμείνουν στις καμπίνες τους. Οι περισσότεροι υπάκουσαν και πνίγηκαν. Όσοι δεν υπάκουσαν ή δεν ενημερώθηκαν από το πλήρωμα, ανέβηκαν στο κατάστρωμα και διασώθηκαν. Γυναίκα μέλος του πληρώματος, που έχει συλληφθεί, αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ότι η ίδια και οι συνάδελφοί της είχαν «λάβει εντολή» να εγκαταλείψουν το πλοίο που βυθιζόταν.

Νοτιοκορεάτες ερευνητές ανακοίνωσαν ότι οι σωσίβιες λέμβοι και οι ολισθητήρες διαφυγής σε ένα άλλο πλοίο ίδιο με αυτό που βυθίστηκε, δεν λειτουργούσαν σωστά, μετέδωσε το Reuters. 

Το πλοίο, βάρους σχεδόν 7.000 τόνων με μήκος 146 μέτρα και πλάτος 22, έφερε φορτίο πλημμελώς τοποθετημένο και τριπλάσιο υ βάρους του επιτρεπτού, με βάση τις επίσημες προδιαγραφές. Όπως είπε στο Reuters ο Μουν Κι-αν, στέλεχος της εταιρείας Uryeon (Union Transport Co.) που επιβλέπει τη φόρτωση του πλοίου, το Sewol μετέφερε 105 κοντέινερ, εκ των οποίων κάποια έπεσαν στη θάλασσα όταν πήρε κλίση. Σαράντα πέντε από αυτά είχαν φορτωθεί στο μπροστινό κατάστρωμα και 60 στα κατώτερα καταστρώματα, είπε ο Μουν. Συνολικά, το πλοίο μετέφερε 3.600 μετρικούς τόνους φορτίου-περιλαμβανομένων κοντέινερ, οχημάτων και άλλων αγαθών- σύμφωνα με τον ίδιο. Νοτιοκορεάτης βουλευτής δήλωσε ότι η αρμόδια υπηρεσία της Κορέας είχε προτείνει για το Sewol ως ανώτατο επιτρεπόμενο φορτίο τους 987 τόνους. 

Όπως έγινε γνωστό ο καπετάνιος, ο 69χρονος Λι Τζουν-σεόκ, και δύο μέλη του πληρώματος που έχουν συλληφθεί κατηγορούμενοι για εγκληματική αμέλεια, θα εκπροσωπηθούν από δικηγόρο που όρισε το δικαστήριο. 

Οι νοτιοκορεατικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο στα γραφεία της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας στο πλαίσιο της έρευνάς τους για τις συνθήκες του ναυτικού δυστυχήματος. 

Οι νοτιοκορεατικές αρχές έχουν απαγορεύσει την έξοδο από τη χώρα στους ιδιοκτήτες της πλοιοκτήτριας εταιρείας Chonghaejin Marine Co.Ltd,, χωρίς όμως για την ώρα να τους έχουν απαγγελθεί κατηγορίες. Η οικογένεια με τις περισσότερες μετοχές στην πλοιοκτήτρια του Sewol  θα αναλάβει την κοινωνική και νομική ευθύνη για το δυστύχημα, ανακοίνωσε ο δικηγόρος της. Ο δικηγόρος δεν είπε ότι η οικογένεια αναλαμβάνει την αστική ευθύνη για αυτό που ο ίδιος χαρακτήρισε «τραγικό δυστύχημα» και τόνισε ότι η οικογένεια δεν κλήθηκε από τις εισαγγελικές αρχές.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή